Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Hallo dames,

Ben een paar dagen onverwachts bij me moeder aan het logeren, maar zie dat alles hier goed gaat....

Heb vandaag een nieuwe kinderwagen gekocht, heb een x-adventure maar die beviel helemaal niet, die dus weggedaan en vanmiddag met me moeder een quinny buzz gekocht, ben er echt super blij mee :) :) :) echt helemaal geweldig!

Kaylie, lacht echt leuk nu, met geluidjes enz, echt te schattig!

Ik vond de jonge gezinnen beurs vorig jaar wel leuk, niet heel groot maar ik vond het leuker dan de 9 maanden beurs :oops:

Ga maar weer even bij me moeder zitten is anders ook zo ongezellig voor haar, meiden tot morgen ben ik weer thuis, zal dan verder reageren :)

2. Niet meer actief

Hey meid, leukkkkkkk he die geluidjes bij het lachen, Joaquin doet het ook al een beetje..

en de quinny buzz is geweldig he heb ik ook ;)

3. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    OW : heb net weer even snel op je site gekeken.... echt heel leuk vind ik het ;)

4. Niet meer actief

Thank you.... ben er ook altijd veel mee bezig is ook leuk om bij te houden vind ik... kun jij ook heel gemakkelijk maken he :)

5. jingels: O ok, hahaha, sorry hoor :oops:

Emmetje: Leuk idee!
    Maar moeilijk om af te spreken,want het is erg druk natuurlijk... *allemaal een bordje om* :)

O,bedankt voor de link!

Ik heb trouwens ook een foto-boekje laten maken bij kruidvat (gratis!). ik krijg steeds mailtjes van kruidvat met aanbiedingen, en nu kon ik een boekje laten maken voor 2,50. Dus ik dacht, dat doe ik. En toen ik de kortingscode invulde stond er als totaalprijs: 0,01 cent :D . Dus gratis!
    Thank you kruidvat!
    Ga'm morgen ophalen.

Hoera, ik heb een onwijs leuke jongen ontmoet! En hij lijkt mij ook wel aardig te vinden, misschien wordt het wel wat :D.
    Hij weet trouwens nog niet dat ik een kindje heb.... Verassing voor later ;) .

6. Niet meer actief

Goddes; wat leuk dat je iemand hebt ontmoet. Geniet er van!

Ik dacht gister van dit wordt een lange nacht, maar meneer heeft zijn laatste fles om half 10 en ik heb Dylan om 8 uur wakker gemaakt. Nu ligt hij lekker onder de baby gym.

Liefs Nathasja

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Meiden er moet mij iets van m,n hart. Ik lees zoals de meeste van jullie ook andere topics en toen kwam ik laatst een topic tegen van Loeki over BV. Helemaal super dat het haar weer is gelukt trouwens! :D

Maar daarin las ik wel dat sommige meiden toch weer op een niet al te leuke manier wijzen naar meiden die overgestapt zijn op de FV. En dat doet zeer! Ik durf hier namelijk niet eens meer over FV te beginnen (wou iets vragen) omdat ik dan toch weer bang ben beoordeelt word. In deze topic word ook gezegt dat jullie het niet beoordelen maar als ik dan andere topics lees vind ik dat er toch best lullig gedaan word en met een vinger gewezen.

Ik vind het onwijs knap dat de meeste mama's nu nog steeds BV geven, hebt echt onwijs veel respect ervoor! Juist daarom vind ik het niet eerlijk dat er nog steeds soms zo word gereageerd op de moeders die het niet doen. Wees gewoon trots op jezelf dat jullie het nog doen maar val daardoor niet andere af.

Zo ik ben het kwijt :D

Nogmaals, ik moest dit gewoon even kwijt want merk gewoon dat ik me zit in te houden met sommige dingen en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Voor de andere meiden ook sorry dat ik dit ff zeg ook al weten jullie waarschijnlijk niet eens waarover het gaat. Kan ook best zijn dat ik de enige ben die dit zo voelt hoor :)

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Tassie wow wat een heerlijke nacht meid! :D Zeker meteen lekker uitgerust? :)

9. Niet meer actief

Rachel; ik ben zeker uitgerust. Ik zat net je stukje te lezen over het bv verhaal. Ik snap niet dat mensen oordelen. Tuurlijk is bv het beste wat er is, maar als het om een of andere reden niet lukt of je echt niet wilt geven. Wie zijn zei dan om te oordelen. Ik geef vanaf het begin flesvoeding, omdat er tegen mij werd gezegd dat ik het niet kon geven vanwege de borstverkleining.

Omdat ik zelf niet zo veel heb met bv heb ik besloten om ook niet te proberen als ik daar mee dan een slechte moeder ben dan maar. Mijn zoon groeit prima en doet het goed.
    Sorry voor het lange verhaal, maar kan me er boos over maken.

Je moet gewoon je vraag stellen.

liefs Nathasja

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik weet ook niet of die meiden het zo bedoelt hebben want ik voel me in deze topic (mei mama's) niet aangevallen maar als ik dan die andere topic lees kreeg ik er een heel naar gevoel bij en durf dan hier mijn vraag niet meer te stellen...snap je het nog ;)

Wil ook echt niemand aanvallen maar baal er gewoon van, heb m,n best gedaan heb het een maand geprobeert, extra kraamzorg gehad, 2x lactatiedeskundige laten komen (totaal 120 euro) dus heb wel m,n best ervoor gedaan vind.

Misschien overdrijf ik ook wel wou het gewoon ff kwijt :D Dankje wel voor je lieve reactie :)

Enne jij bent ook een super mama hoor :D

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Rachel gewoon je hart luchten hoor, je kan het maar kwijt zijn ;) Geeft mensen trouwens ook een kans om te reageren.
    Bedankt voor het compliment aan de bv dames, ik ben er ook erg trots op. Ik heb niets tegen kv, geef Tessa het met regelmaat. Mijn mening is/was en blijft dat iedere moeder moet doen wat goed voelt voor haar en haar kindje. Soms lukt het ook gewoon niet en het moet zeker geen kwelling zijn. Ze komen hoe dan ook groot en binden zich echt wel net zo goed.

Gt succes met de leuke jongen.

Verder heb ik even geen zin terug te reageren op al die blz sorry, heb wel alles gelezen. Ben een beetje moe de laatste dagen, komt wel weer goed. (lijkt wel een bui alsof je ongie moet worden, emotioneel en zo)
    Tessa heeft gisteren een aantal keer uit de fles gedronken. Eerst nam ze alleen kv uit de fles, inmiddels heeft ze ook een flesje afgekolfde melk gedronken. Stelt me wel wat gerust.
    Kdv belde voor een wendag :pale:
    Vanaf vandaag heeft Dennis bouwvak dus gaan we lekker met zijn drietjes op pad.

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ah Geniet lekker met zijn 3tjes Erica :D Eind augustus hebben wij ook nog een weekje met z,n 3en :)

Ik ben trouwens nog steeds ongi en daardoor ook erg moe en vaker chago...heerlijk die hormomen :p Ben het nu al 5 weken is dat eingelijk wel normaal?

Oja @Goddess vertel eens wat meer......ben niet nieuwsgierig :)

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Rachel1984: ik heb een keer in een topic geroepen (weet niet of dat die is welke jij bedoelt ) dat er veel meiden stoppen omdat ze te weinig ervan af weten of zich er te weinig voor inzetten.
    Iets van die strekking meede ik.
    Is dat wat je bedoelt ? Daar bedoel ik dan zeker jou niet mee hoor !
    Maar ik heb hier voorbeelden uit mijn omgeving, dan denk ik als je écht had gewild dan had je écht niet hoeven stoppen.
    In het begin is het gewoon moeilijk en zwaar daar moet je echt even je best voor doen.
    Ik ben zelf wel erg voor bv en wil als het niet echt noodzakelijk is geen kv geven.
    Volgens is kv nog steeds niet zo goed als bv. Maar wel goed als het er is, want verhongeren is ook geen optie he ;)

14. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ rachel: ik ben dan wel een BV-mama, maar ik ben het wel met je eens. Er wordt vaak toch gesproken over KV met een beetje negatieve ondertoon. Ik kan me daar ook ontzettend aan ergeren. Zo is er bijv erg weinig informatie te vinden over het combineren van BV en KV op die borstvoedingsites, alleen maar over 100% BV en later de combinatie met fruithapjes. KV komt gewoon echt niet voor in hun woordenboek lijkt het wel.
    KV geven is echt niet slechter voor je kind, het heeft zelfs als voordeel dat de vader makkelijker ook dat intieme gevoel van het voeden kan beleven. Bij BV kijkt de vader weer alleen maar toe.
    Trouwens, je doet het zogenaamd pas echt goed als je 2 jaar lang BV zou geven. Nou, dat zullen weinig BV-mama's volhouden, hoe fanatiek ze nu ook zijn.

Ik ben blij dat je je in dit forum in ieder geval wel op je gemak voelt, dus blijf maar gewoon komen met je vragen en frustraties :)

(ik was even aan het kolven en zat zo druk te typen dat ik niet eens doorhad dat 't flesje al vol was.... ging nog goed gelukkig ;))

15. simalex

simalex Bekend lid

Rachel: Ik kan me voorstellen dat je soms een slechte moeder voelt omdat je geen borstvoeding geeft. En dan bedoel ik dus niet omdat je een slechte moeder bent, maar omdat de hele maatschappij PRO borstvoeding is en bijna automatisch tegen flesvoeding. Als je een beetje rond gaat lezen op borstvoeding.com krijg je bijna het idee dat je een egoitisch iemand bent, als je besluit om voor een fles te kiezen, terwijl je dit vaak pas doet als je er helemaal door heen zit of ls je zeker weet dat je nooit borstvoeding wil/kan geven.
    Ik geef nog wel borstvoeding (3 x per dag) en de rest met het flesje omdat ik de keuze heb gemaakt om niet te kolven op het werk. En ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik dit van tevoren heb besloten. Ik heb namelijk ervaren dat het ook niet had gekunt de afgelopen dagen. En dat ik me nog ellendiger had gevoelt met stuwing. En nu had ik als voordeel dat Yildou al zo'n 5 weken elke dag uit de fles dronk, dus dit ook al gewent was. Maar goed, soms krijg ik echt nog het gevoel dat ik een slechte moeder ben omdat ik het niet voor mijn kind over heb om te kolven op het werk.

Zo, dit was een heel relaas. Maar ik zou het heel naar vinden dat we in dit topic niet meer vrij en ongedwongen kunnen kletsen over vanalles. Het is toch fijn om je verhalen en je vragen te kunnen delen. Tuurlijk heeft iedereen een eigen mening hierin, maar toch kun je elkaars keuze respecteren. De ene kiest voor fruithapje met 3 maanden en een ander voor rapley met maanden. Ieder zijn ding toch?

Femke (16 maanden) is hier vandaag de hele dag en nacht, dus ik zal maar even met haar spelen en straks misschien wandelen. Misschien dat ik vanmiddag wel weer kom kletsen...

16. Niet meer actief

@Rachel.... om eerlijk te zijn weet ik precies wat je bedoeld! Ik heb hetzelfde gehad.... toen ik echt neit meer kon kolven heb ik lang over zitten nadenken of ik het uberhaupt wel moest zeggen hier.... mede omdat je in andere topics idd zeer harde oordelen ziet....

Ik dacht ooooo daar gaan we dan, maar het viel mij reuze mee moet ik zeggen :) thanks ladies....

Ik voelde me al slecht omdat de bv er niet meer was, en dat ik ook giga pijn erdoor had en niet kon en wilde doorzetten...

En het heeft ook met slechte info te maken, ik heb me er niet volledig in verdiept en dacht oow dat gaat allemaal vanzelf nou dat is niet zo... bv mama zijn moet je voor gestudeerd hebben... en daarnaast als ik er zo over denk had ik dat misschien moeten doen....

Maar ben ook wel heel eerlijk dat als ik sommige verhalen er ook weer over lees dat ik blij ben dat ik dat allemaal niet heb.... 10 keer nog voeden op een dag terwijl de kleine al 2 a 3 maanden is, om het uur aanleggen dat soort dingen.. wat dat betreft is de KV wel makkelijker (klinkt egoistisch) maar zo heb je ook weer meer tijd voor jezelf en je omg. en je huishouden en dadelijk als je gaat werken.

Want met bv is het volgens mijn wel continu je kindje voeden omdat hij/zij niet de hoeveelheid in 1x drinkt wat het zou krijgen als het fv zou krijgen... dus je moet daardoor vaker aanleggen omdat je kindje weet dat de melk er toch wel is en aangelegd kan worden wanneer hij/zij wilt... dus met andere woorden je hele dag wordt ingedeeld om het voeden van je kindje...

Een klein voorbeeldje.... weet neit meer wie laatst naar de sauna was gegaan, maar incl kolf :) ik moest er wel om lachen hoor, stond er ook zo lachwekkend, vind het knap dat jee het doet.. mar dat is niks voor deze dame geweest....

Anyways... in andere topics kan er idd slecht over gepraat worden net of het super mama's zijn en wij iets minderen omdat wij of te snel hebben opgegeven en dus fv zijn gaan geven maar ik moet wel zeggen de mei mama's hier op deze topics hebben juist heel lief en stimulerend op mijn verhaal gereageerd.... en hoe dat it in de andere topics weet ik neit precies (mei mama's) want ik volg ze niet hahaha...

Hoe dan ook BV is het beste voor je kind ! en kv is de beste oplossing als bv niet lukt (want wat meot je kindje anders eten )

Maar heb al gezegd als ik een 2e krijg en dan ga ik me er ook tien keer meer in verdiepen en ik nodig alle mama's uit die bv geven he Jingels en Nemo :) en dan kunnen zij mij piekfijn uit gaan leggen hoe het wel moet hahaha

17. Niet meer actief

uhhh wat is raplay?

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

goeie morgen dames ;)

@ bianca. Hartstikke leuk als kindjes twee talen spreken.
    Bij ons zit er geen italiaans in. Wij wilde een 'aparte' naam die je niet zo vaak hoort. Mijn broer en (tje) en zusje hebben allemaal een apartere naam (behalve ik :( )
    En toen ik de naam Luca hoorde waren we er al meteen uit dat deze het zou worden.
    Mijn achternaam is wel van Poolse afkomst maar dat is van ver weg. Ik heb daar ook geen familie meer en ik spreek de taal ook niet.

@ emmetje. die muurschildering heb je toch zeker wel bewaard hè? ;)

@ tassie. spannend vandaag de auto? ff lekker rond rijden ;) Luca heeft een beetje last gehad van zijn beentjes beetje jengelig en je mocht niet aan zijn beentjes komen. Na een paracetamolletje is hij lekker in slaap gevallen op mijn buik en daar heeft hij een paar uurtjes gelegen. :D

@ gt. ah heeeerlijk weer die kriebels in de buik en alles wat er bij hoort? ;)

@ rachel. Ik heb dat topic niet gelezen, maar ik begrijp je voor 100% ;) . Ik heb er ook heel erg mee gezeten dat ik ben gestopt met bv. Maar waar heeft Luca nou meer aan. Aan een mama die iedere keer weer opziet tegen het voeden omdat haar tepels tot bloedens toe kapot zijn (en hij krijgt ook dat bloed binnen) en die hoop tdat hij maar snel klaar is met drinken of een vrolijke mama die het heerlijk vindt om lekker te knuffelen en een flesje te geven.
    Ik trek me er dus niks van aan wat andere zeggen.
    Ik doe wat het beste is voor mijn zoontje en dat is voor mij fv.

@ erica. lekker geneten met zijn 3tjes.

Luca werd vanmorgen al weer om 5 uur wakker, had een poepluier... ja daar zou ik ook niet mee door slapen ;)
    Maar ik heb hem lekker bij ons in bed gelegd en om half 7 zijn flesje gegeven. Nu ligt hij nog lekker te snurken.
    Ik ga vandaag maar eens de grote poets doen (doe ik 1 x in de week de rest vd week hou ik het bij).
    Ik kom af en toe tussendoor wel eens reageren (moet natuurlijk ook pauzes houden ;) )

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dat was ik :)
    Gelukkig had ik er geen problemen mee. En volgens mij komt het vaak voor dat er gekolft wordt in de sauna. Bij het afrekenen zette ik mijn koeltasje op de balie. Toen zei de medewerkster: volgende keer mag de melk wel bij ons in de koelkast hoor dat doen de meesten.

20. Niet meer actief

whahahaha die chantal... de grote poets nou weet waar je aan begint en dat op een vrijdag pfffff ik doe alles boven op de maandag en beneden de dinsdag en de rest hou ik bij dan.... maar ja al dat geklets hier en het verlof en dat me binkie nu dus slaapt houdt me ook van me werk af hahahaha

Joaquin heeft tot 5 uur geslapen ook, maar was gisteren om 21 uur wel met zijn laatste voeding hmzzzz dat maakt hem dus niks uit,, heeft wel tot half 12 lopen jammeren maar viel toen eindelijk in slaap was dus ook al wakker vanaf 10 uur die ochtend.... hij zal vandaag dus wel merendeels in coma liggen.

Deel Deze Pagina