Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hallo mede mei mammas!

Ik kom me hier ook maar eens aanmelden.

Chiara is vandaag pcies 2 maand oud en op zich gaat t best goed.

Ze slaapt al heerlijk de nachten door vanaf week 3, rond 23 uur krijgt ze nu dr laatste fles en slaapt dan door tot 7u/7.30...Niks te klagen dus!

Gister had ze een huildag, net wat een van de mamma;s hier al zegt...in je armen slapen ze wel maar probeer ze nou niet weg te leggen want dan oehhhhhh.

Vandaag is ze juist weer zooooooooo vreselijk zoet! Heb haar net wakker in bedje gelegd en tot nog toe is t stil...tot nog toe, want voorheen was t krijsen hoor als ze in bed gelegd werd of in de box...

Blijkt dat ze weer zon groeisprongetje heeft gemaakt, daar kunnen ze heel erg huilerig van zijn.

Ze schijnen met 8 weken eindelijk goed te kunnen zien/hun motoriek goed te gaan ontwikkelen, beter ruiken,horejn,voelen enzo...

Vandaag keek ze dan ook voor t eerst bewust naar haar handjes, vingertjes open...vingertjes dicht...

Leuk!

2. Niet meer actief

welkom ninetje

leuk is dat he t ontdekken maar wat sliep ze al gauw door zeg !

alles verder helemaal goed met jou en de kleine?

wel een mooi poppetje zeg

3. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Dankjewel onze wonder!

Jou uk is ook een beauty! Trouwens t zijn allemaal beautys hoor!

Op zich gaat het hiet goed hoor, met mij alles oke, was al vrij snel na de bevalling weer op de been, terwijl ik geen makkelijke bevalling heb gehad, ondanks dat ik ook al een dochter van 10 heb...

Ik ben met 38 weken ingeleid en heb dus gewoon 19 uur weeen gehad, een weeen storm enzo...brrrrrrr maar t was t natuurlijk wel weer waard!

Jah dat doorslapen doet ze geweldig...maar tot vandaag was ze overdag wel erg vaak huilerig hoor, zon uur na de voeding en 1 uur voor de nieuwe voeding...

Tot vandaag zeg ik...want het lijkt nu wel in ene een heeel ander kind!
    Ze is ineens heel zoet...zouden de darmen gewend zijn en de krampen afgenomen?

Oeh ik hoop t!

Hoe snel was jij/jullie weer op de been en huilde die van jullie ook zo een uur ongeveer na de voeding?

Hoeveel flessen krijgen jullie uks met hoeveel cc?

4. Niet meer actief

Ik heb ook brrrrrr bevalling gehad, en was gelijk weer op de been :)

joaquin drinkt nog maar 5 flessen ad 150 cc dus dat is ook prima.. en slaapt bijna door :)

Hij heeft gisteren en vandaag ook huil momentjes, gisteren was hij zelfs 14 uur lang wakker achter elkaar, maar haalt de schade nu wel in hoor ;)

Ik ga gauw ervantussen even boodschappen halen

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

welkom ninetje :D

@ ow. kan het me wel voorstellen hoor. tis en blijft je vader. Sommige mensen [-(

ff snel eten :)

6. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    ha dames,

@ onzewonder: dus heb jij ook al zo'n 'betrokken' vader. Ik heb nu wel af en toe contact met m'n vader (beleefdheidscontactjes), maar een echte relatie heb ik met hem niet en nooit gehad ook. Ik was 2 toen mijn ouders gingen scheiden en hij had altijd smoesjes als hij weer 'ns niet op m'n verjaardag was verschenen, ook heeft hij nooit wat betaald voor ons. Als we hem dan spraken was het: ja, ik wil wel betalen maar momenteel....blablabla, maar zodra ik weer geld heb.... Ik heb toen wij gingen trouwen hem een brief geschreven om duidelijk te maken dat ik hem niet als een vader zie omdat hij nooit een vader voor mij is geweest. Dat ik nu toch af en toe contact met hem heb is vanwege mijn oma (zijn moeder) en omdat ik vind dat ik niet degene mag zijn om Emma een opa te ontzeggen. Ik verwacht niet dat hij een echte gezellige opa voor haar zal zijn, maar ze kan beter opgroeien wetende wat voor persoon hij is, dan dat ze hem nooit leert kennen en zich later zal afvragen wat voor persoon het is en het mij misschien zelfs kwalijk nemen dat ze hem nooit heeft leren kennen. Mijn opa is overleden toen ik 2 was en ik vind het erg jammer dat ik hem nooit heb meegemaakt, ook al weet ik van mijn moeder dat dat ook bepaald geen makkelijke man was.

@ ninetje: welkom! mooi meisje is Chiara.
    Emma heeft dat ook wel eens, alweer huilen een uur nadat ik haar in bed heb gelegd. Ik denk dan altijd dat er weer een slaapperiode voorbij is (baby's slapen in een cyclus van 50 minuten - 25min lichte slaap + 25min diepe slaap, ze worden dan na die 50 minuten makkelijk wakker) Zeker rond een sprongetje kunnen ze als ze wakker worden schrikken van de nieuwe waarnemingen, dat heeft tijd nodig voor ze daar gewend aan zijn.

Ik ben net even lekker gaan wandelen, zonnetje schijnt regelmatig, 't waait wel flink maar dat was juist wel lekker.
    Emma is vandaag erg slaperig, ze valt heel makkelijk in slaap als ik haar in haar bedje leg en slaapt vervolgens ook gewoon lekker door. Hopen dat ze morgen ook zo rustig is.

7. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hee Ninetje, welkom bij ons kletskousen haha :)
    Kom meteen met de deur in huis vallen, maar.... italiaans bloed in la famiglia? Chiara's naam was me ook al opgevallen het topic geboren. Maar goed, de Luca's zijn hier ook gewoon hollands begreep ik gister van Chantal ;)

Elia heeft zijn oogjes geopend voor de fles van 15.00 en ontdekte dat hij heeeeeele zere beentjes heeft en eerrrrrruuug zielig :cry: Huilen huilen huilen of eigenlijk lijkt het meer op gillen/krijsen :pale: Hij heeft echt heel veel pijn (en mama met hem :cry: ) Ik heb hem net toch maar een zetpil gegeven hopenlijk slaat die snel aan.

8. Wel hoopgevend dat er blijbaar gelukkige gezinnetjes zijn ontstaan door het internet!

Ow: Pfff, whahahaha! Lekker dan! ;)

Waaaaaaaat? Omdat je geen jongen bent? Damn, is hij... nee laat maar, ik slik m'n woorden wel in...

Ik heb ook zo'n fantatische pa. Ik zou het niet erg vinden als hij van deze aardkloot verdween, kan ik tenminste weer rustig slapen.

Ninetje: welkom!

9. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Dat klopt helemaal!

IK heb een italiaanse vader maar spreek dus echt geen woord hoor. :oops:

Ah prikjes gehad zeker...bah Chiara moet as dinsdag en ik ben er nu al ziek van... :cry:

10. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Dankjullie wel voor het leuke welkom!

Ik loop hier al een poos mee hoor, ben alleen officieel een juni mamma...helaas heeft het lot anders bepaald en is Chiara dus gehaald met 38 weken...27 mei.

Hebben ze van jullie allemaal de prikken al gehad?

Hoe is het verlopen met het ziektebeeld?

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ ninetje. Ik heb een zware bevalling gehad en het heeft even geduurd voor ik helemaal op de been was. Toch wel een week of 6. Ik heb vooral heel veel last gehad van de knip (vacuumbevalling). Luca is ook een tijdje huilerig geweest maar nu gaat het sinds 2 dagen redelijk goed (ff afkloppen)

@ ow. Ik heb gelukkig een goed contact met allebei mijn ouders. Mijn ouders hebben vorig jaar op het punt gestaan om te scheiden. Maar toen kreeg mijn moeder een ongeluk en daardoor zijn ze weer dichter nij elkaar gekomen.

@ bianca. aaaaaah dikke knuf voor Elia. Heb je molletjes in huis? heeft bij Luca heel goed geholpen, is er lekker van in slaap gevallen.

Zo nu ga ik ff naar mijn moetie. Moet haar nagels even bijwerken (zet acrylnagels om wat bij te verdienen.)

Mss tot straks en anders een fijne avond en een rustige nacht ;)

12. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ ninetje: Emma krijgt maandag haar prikjes. Mijn man heeft die dag vrij, dus die gaat ook mee. Kunnen we samen leidzaam toezien :)
    Ik hoop maar dat ze er niet te veel last van heeft, ik ga nog wel even langs de apo om paracetamol en warm/koud kompressen te halen. Ze hebben minder last van hun beentjes als de beentjes voor de prik lekker warm (gewreven) zijn en na de prik met een koud kompres wat verdoofd worden.
    ik ben ook wel erg benieuwd of ze er veel last van zal hebben, ik heb 's avonds een uurtje nagym, dus ik hoop dat ze niet al te veel overstuur zal zijn want dan zit ik daar ook niet ontspannen.

13. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ook mijn bevalling is niet voor herhaling vatbaar, na 16 uur weeën eindelijk volledige ontsluiting blijken mijn bekken te smal! Elia is dus met een spoedks gehaald :cry: Hij was maar 47 cm en 3100 gram, dus aan hem lag het niet.
    Het herstellen heeft mij toch echt die 6 weken gekost die er ook voor staan. Gelukkig heb ik veel hulp gehad :D

Leuk dat jullie toch voor een Italiaanse naam hebben gekozen, neem aan dat jij zelf dan Nina heet?
    Elia zijn papa is volbloed casanova ;) dus hebben wij bewust gekozen voor een naam die zowel hier als in Italie goed uit te spreken is. (alhoewel veel nederlanders nog altijd de klemtoon verkeerd leggen :( )

14. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Hai meiden.. Sorry, maar 5 pagina's samenvatten gaat me echt even niet lukken.. :)

Ninetje, welkom hier! Wat leuk dat je meekletst.
    Emma heeft al 2 keer prikjes gehad.

Emma is echt bloedjesachie, nog steeds.. :(
    Ik denk combi van prikjes en 12 weken? Ze is echt niet te genieten, als we haar halen voor het eten kan er nog wel een lachje vanaf, maar verder is het wegkijken, slecht slapen, maar wel hangerig. Normaal wil ze niet meer tegen je borst aanhangen, want ze vind volgens mij dat ze een grote meid is ;) en rechtop kan steunen, maar als je haar nu vasthoudt hangt ze lekker tegen je aan. Ach, we laten haar maar lekker..
    Gaat vanzelf weer over.

Ik noem haar altijd "mijn zonnestraaltje" Maar sinds gisteren "mijn donderwolkje" :)

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @ninetje: welkom hier. MIjn vader is ook italiano (siciliaans) maar ik spreek ook geen woord behalve magarè en va venculo :eek: (ik schrijf zoals ik het uitspreek hoor :) )
    Elenora heeft maandag haar prikjes gehad en het ging wel goed eigenlijk
    @ow: wat erg zeg dat je vader zonder reden niet meer met jullie om wilt gaan

Ze heeft vanmiddag bij mijn vriendin wel 2 uurtjes in de box geslapen :)

16. Oei, help help help!

Ik zit met een dilemma.
    Die dude heeft me dus mee uit gevraagd voor zondag middag/avond (terrasje pakken), opzich erg leuk.

Maaaaaar, moet ik nu:
    - Al eerlijk vertellen dat ik een zoontje heb, met het risico dat hij ineens geen zin heeft om een terasje te pakken.

of

- Nog even m'n mond houden, en het tijdens het gesprek op het terrasje ter sprake brengen?

Tweede optie is beter toch? Ik ben opzich heel eerlijk ingesteld, maar is iets nog even verzwijgen in dit geval beter?

17. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Spreek je hem nog uitgebreid vóór morgen, GT?
    Anders inderdaad gewoon morgen vertellen... Niet te druk over maken... :D

18. Niet meer actief

Nintje; welkom!

OW; Ik heb ook zo een vader alleen ik heb wel zoiets van hij is alleen maar mijn biologische verwekker en meer niet.

Goddes; Ik zou wel eerlijk zijn. strakks is je afspraakje heel leuk en vertel je ehet en laat hij niets meer van zich horen dan heb je weer een terleurstelling. En als hij dan niet wil dan is hij het ook niet waard om wat met je te gaan drinken.

Tigger; Hier het zelfde. Kan bjina geen lachje vanaf. Wil helemaal niets. Veel sterkte

alle andere groetjes ben het allemaal een beetje kwijt sorry :oops:

Liefs Nathasa

19. Niet meer actief

@emmetje, ik heb dat dus ook, dat ik eigenlijk ook een geboorte kaartje naar hem toe wilde sturen (ligt nog steeds in de kast klaar om verzonden te worden) maar weet het niet. En weet je wat ook zo dubbel is... mijn vader heet Wim en is dus kern gezond... steef zijn vader heet ook Wim en is echt (wat ik uit de verhalen hoor) echt een super lieve papa geweest.... maar hij is helaas al bijna 10 jaar dood... en hij had graag een opa willen zijn..voordat hij stierf heeft hij ook gezegd tegen de mama van Steef dat ze dubbel zoveel liefde moest geven aan "hun" toekomstige kleinkinderen. En dat is dan zo hard! we hebben ook enige tranen gelaten toen Joaquin was geboren. Je mag het haast niet zeggen maar dan zou je hebben gewild dat het andersom was. Mijn vader zal er waarschijnlijk weinig op uit doen, maar goed dan heeft het NIET aan mij gelegen. Steef vroeg vanmiddag ook van wat nou als hij reageert (ik zou niet weten hoe, want volgens mijn weet hij niet eens waar ik woon momenteel tenzij ik het geboorte kaartje NOG wel op de bus ga doen natuurlijk ) maar wat ik dan zou willen/doen.... mij gaat het er niet om dat hij opeens een vader voor mij gaat uithangen want daarvoor is het te laat, maar stel hij wilt Joaquin wel ontmoeten dan wel op enkele voorwaarden... 1. ik wil eerst een gesprek met hem alleen, en uitleg over alles. 2. hij krijgt Joaquin niet eerder te zien dan dat ik weet wat zijn intenties zijn... als het een 1malig bezoek is laat maar zitten dan.... want ik ga niet een wannabe opa in zijn leven halen en dan weer uit zijn leven laten verdwijnen! want dan heeft hij een betere opa op het moment namelijk de vriend van me mams.

@Tassie hoe bevalt de auto?

@bianca ah neee dat lijkt me zo zielig om te zien... ik zit nu al bijna te janken want Joaquin heeft weer last van het niet kunnen poepen

@GT tsjah.. helaas heb je je ouders niet voor het kiezen niet waar.... maar echt waar... en mijn moeder heeft gezegd (vroeger dan) als je vader ooit een zoontje krijgt dan heet hij MIKE! en wat denk je..... hij heeft idd 1 zoontje is inmiddels 8 ofzo en die heet echt MIKE whahahahaha want zo zou ik dus heten... mijn pa was niet eens bij de bevalling vond de kroeg toen interessanter denk ik.....

@Ninetje nope Joaquin is 15 augustus aan de beurt helaas

@Chantalk.. wees maar blij dat je in zon familie zit... ik ben er soms wel jaloers op moet ik zeggen, want ik heb er zelf wel veel door gemist... ik zeg ook altijd tegen steef, alles wat bij mij mis is gegaan wil ik het liefst allemaal voorkomen voor Joaquiin.

@gt ik weet het niet... wellicht dat je het hem al kan vertellen.. en dan weet je genoeg of hij nog wel een terrasje wilt pikken of niet.... of je bewaart het idd voor het laatst hahaha.. maar niet eerst kussen he ;)

@tassie we've got a lot in comment ;)

20. Niet meer actief

Onze wonder; Toen ik jouw verhaal las. Dacht ik dat meteen. Vreemd he, maar ook wel leuk. De auto is super. Rijd erg lekker.

Deel Deze Pagina