Chantalk: Ik ben ook voor een diervriendelijke opgroei-omgeving. Ik hou niet zo van dat steriele gedoe. Wij hebben een hond (beagle) en 2 visjes - ow visite, klets misschien vanavond weer verder -
Hmz...jou kindje is 2 dagen ouder dan mijn kindje... Ik zou dus evt ook 180 kunnen gaan geven? Nou jah ik moet toch dinsdag naar het cb voor dt prikjes dan overleg ik t wel. 4 uur slapen zeg...poeh! Ik mag echt blij zijn als ze overdag in totaal 2,5 u slaapt. hmz..misschien moet ik dan maar 180 gaan geven, ze woog 5 weken gelee 3980...k weet niet of ze al aan 5 kilo zit...
ff snel hoor, mis het reageren wel maar goed nog een weekje en dan heb ik meer vrije tijd Hier ook een dierentuintje hoor, 2 honden (labradors) een kat, 3 ratjes en vissen. Net ook kraamvisite gehad en een super leuk jurkje gekregen voor Lindsey. Verder is Lindsey een engeltje, heeft al 3 dagen helemaal niet gehuild ligt alleen maar te brabbelen en te lachen echt een heerlijke lieve meid is ze
goh, er is weer flink wat gekletst hier @ goddess: spannend hoor zo'n eerste date! Het is gelijk een goede test als je vertelt van Josh, je kan aan zijn reactie gelijk veel over hem leren. Het is de ideale relatie-test @ tigger: fijn dat je nu al kopers hebt, dat is vaak wel een goed teken. Nu maar hopen dat je ook een koper vindt die niet teveel onder de vraagprijs gaat bieden Hoe is het met je donderwolkje? Is de zonneschijn alweer doorgekomen? @ jingels: dus ook jij hebt de eerst oppasdag overleefd. Ging het ook goed met de voedingen? Heb je vaak moeten kolven en kwam dat overeen met het aantal voedingen van Jelte? @ female: leuk weer wat van jou en Kynan te horen. Fijn dat alles goed gaat @ onzewonder: is Joaquin nu wat opgeknapt na die groene poep? wij kregen gisteravond nog onverwacht bezoek van m'n schoonvader + vriendin. Hij is gepensioneerd fotograaf en moet dus altijd een aantal fotosessies doen met het perfecte licht (dus opeens de lamp fel aan... ), zijn vriendin zit het liefste de hele tijd met haar neus bovenop Emma (zelfs toen ik aan het voeden was) en honderuit praten. Best veel indrukken dus zo laat op de avond (ze gingen 23.00u weg, Emma had ik om 22.00u in bed gelegd). Emma heeft nog tot minimaal 1 uur klaarwakker in bed gelegen, zonder te huilen, dus verder niets aan de hand. Vanmorgen tot half 8 geslapen (hééérlijk). Na haar 2e voeding zijn we richting Oma gegaan voor haar verjaardagslunch. Ze heeft in de auto lekker geslapen, in het restaurant heb ik haar vlak na aankomst en vlak voor vertrek gevoed. Tijdens het eten zelf lag ze heerlijk tevreden in de wandelwagenbak haar boekje te lezen. Toen ze weer begon te jammeren ben ik met haar en m'n halfzus even gaan wandelen, ze viel lekker in slaap. Eenmaal weer terug in het restaurant had ze honger en heb ik haar dus na een kopje koffie gevoed. Daarna zijn we allemaal op huis aan gegaan. We zijn uiteindelijk van 1 tot 5 in het restaurant geweest. Thuis in haar eigen bedje was ze binnen een minuut alweer in slaap. Al met al een geslaagd uitje, de autorit ging perfect en ook in het restaurant hield ze zich erg goed, ook al heeft ze dan alleen geslapen tijdens het wandelen en de autorit. Over 2 weken gaan we een (lange) dag naar Friesland en dan moet ze daar toch ook echt wel even slapen. Gelukkig zijn er nu al voorzieningen getroffen voor haar. 'beppe' heeft een mooie mand klaarstaan om boven op het grote bed te kunnen leggen, daar moet ze denk ik wel kunnen slapen, ik neem gewoon een vertrouwd muziekje en haar slaapzak mee. Moet wel lukken denk ik. wij hebben trouwens geen huisdieren, wie weet later een konijntje of zo voor Emma. Ik heb vroeger altijd veel dieren gehad: duiven, kippen, konijnen, katten. Hebben jullie trouwens de stoelverkleiner van de maxi-cosi er nog in zitten? Emma past er nog wel in, maar haar voetjes hangen al wel bijna buitenboord. Ik vind alleen de maxicosi zonder stoelverkleiner nog wel erg groot met weinig steun voor het hoofdje.
Hai hai... (weer) even snel. Thanks allemaal voor de reacties.. Kijkers waren positief.. Alleen dat we geen achterom hebbenw as ene minpuntje. Maar goed, dinsdag weer kijkers en de makelaar meldde doodleuk dat er nog meer waren, maar daar bellen ze van de week pas over voor een afspraak.. Haha. Gekkenhuis. We zijn inderdaad al wat aan het orienteren, hihi. Zooo leuk om te window-shoppen.. Female, wij willen verhuizen omdat de buurt niet kindvriendelijk is hier. We wonen aan een doorgaande weg, met een stoeprand van nog geen meter. Levensgevaarlijk voor een peuter straks... Jingels, jeetje zal inderdaad even slikken geweest zijn, maar super dat het zo goed gegaan is en dat jij even lekker geshopt en gesopt hebt.. En dat daardoor de psycho nog even op de lange baan geschoven kan worden.. Female, fijn om je weer terug te zien! Fijn dat het zo goed gaat! Nemo, spannend. Ik hoop dat het niets ergs is. Simone, zelf niks leuks meegemaakt? Ik kan altijd zo genieten van je verhalen... Jingels, als ik iets nieuwe voor Emma heb, wil ik het ook het liefst gelijk aantrekken, haha. Erg he? Spencertje is echt té leuk gewoon! Whaha, OW, leuk he zo'n aquarium. Ik snap daar nou echt niets van, wat ze daar nou aan vinden. Chantalk, 8 papegaaien! Ninetje, Emma huilt heel soms anderhalf uur/2 uur na de voeing, als ze dat doet zit er een boertje dwars. Rachel, heerlijk dat het zo goed gaat met Lindsey... Emmetje, heerlijk dat alles zo goed gegaan is. Chantalk, jeetje wat drinkt Luca veel! Emma drinkt nog steeds 5 flessen van 165 cc en die gaan nog steeds niet leeg. Maar ze is wel een kilo gegroeid in 4 weken.. Gek he dat het per kindje verschilt? Zeg ik mis Chantal87 en LZ al een tijdje..
Emmetje, ik geloof dat die eruit mag als ze haar hoofdje zelf op kan houden. Je kan de verkleiner ook een standje hoger doen he.. Emma is nog steeds donderwolkje.. Maar goed, liever zo dan hele dgen en nachten spoken en huilen.. Ze worstelt zich er dapper doorheen.
[-X Foei foei Bibiche, wil jij niet zo schelden? (heb Elia op schoot, die verstaat je hoor hihi ) Elia is gelukkig weer helemaal opgeknapt . Kwam vanmorgen netjes om 7.00 met een stralende glimlach. Hij drink trouwens 5x 150 sinds deze week ipv 6x 120 Ninetje. Sinds er meer in de fles zit, houdt hij het prima 4 uur vol, bij de 120 kwam hij ook al voor de 3 uur. Ik heb vanmiddag alle positiekleding uitgezocht en opgeruimd. Voelde best vreemd moet ik zeggen. Geloof dat ik ondanks de 'onprettige' ervaring van zwangerschap en bevalling het toch nog een tweede keer wil doorstaan. Dan maar 9 maanden blaasontstekingen denk ik nu (ja zal dan wel weer anders piepen ) en de bevalling zal 90% zeker een ks worden, dus GEEN WEEËN! (ja Tigger, daar mag ik toch wel vanuit gaan hihi 8) ) Kan me nl niet voorstellen dat een tweede ooit kleiner kan zijn dan Elia bij de geboorte en die paste niet dus.... We zijn ook een proefrit wezen maken in een Scenic. Pfff wat een vrachtwagen zeg! Hij was al erg oud en afgereden, dus we zijn er niet op door gegaan, maar weten nu wel hoe hij rijdt. Verder zoeken naar een wat nieuwere dus.
@Goddes: K weet niet hoe oud je date is maar wees niet al te teleurgesteld als ie afhaakt zodra hij hoort dat je een zoontje hebt. Niet iedereen is zo volwassen als jij op die leeftijd Echter wens ik je wel veel plezier! @Biancanr1, Chiara krijgt meer 150 dan 120 per fles, eigenlijk al 3 weken. Ze trekt het echt geen 4 uur hoor, helaas. Misschien straks als we naar de 180 mogen...Dan moet het trouwens want dan mag ze echt maar maximaal 5 flessen per dag. Ze is ook gewoon veel wakker, gelukkig niet elke keer huilen meer. @tigger, ach jah die boertjes...maar nee dat is het hier niet... K weet niet wat t is, ze slaapt echt maar muizenslaapjes, is dan weer een poosje wakker en slaapt dan weer een muizenslaapje. Sinds gister leg ik haar ongeveer een uur na de fles (als ik zie dat ze moe is) in haar bedje, soms valt ze in slaap zonder gemier en soms huilt ze zichzelf ook in slaap. We zijn begonnen met 15 minuten huilen...daarna sliep ze, nu net was het nog geen 7 minuten mekkeren, speentje erin en nu slaapt ze. Laten jullie je kindjes huilen? Zo jah hoelang? Of snij ik hiermee een gevoelig punt aan? Ik wil wel even van te voren melden dat voordat ik haar dus heb laten huilen er wel t een en ander aan vooraf is gegaan, t advies kreeg ik dus om haar in haar bed te doen als ze moe werd...dit voor haar rust, die ze moest leren pakken...t lijkt te werken.
@ tigger: bedankt voor de maxicosi tip, had ik nog niet aan gedacht.Ik heb het gelijk aangepast @ ninetje: als ik Emma er net ingelegd heb om te slapen, laat ik haar gerust een half uur huilen, als het tenminste haar slaaphuiltje is. Als ze echt overstuur is, dan huilt ze heel anders en haal ik haar er eerder uit, dan heeft ze nl ook altijd wel een reden om te huilen (honger, luier of boertje). Misschien komt er maandag na de prikjes wel 'n nieuw soort huiltje bij: pijnhuiltje. (ik hoop het niet... ) Als mijn man een liedje zingt voor Emma gaat ze meezingen, dat is zo lief en ontroerend om te zien en horen. Ze maakt dan echt zingende geluidjes, heel anders dan wanneer ze aan het vertellen is. Ik hoop dat ik ze morgen samen even kan filmen.
Tessa huilt vanaf het begin (na 2 weken) al als ze in bed wordt gelegd. Eerst haalde ik haar er steeds uit om te troosten. Dan werd ze wel stil maar zodra ik haar terug deed huilde ze weer. Wij zijn toen ook begonnen met laten liggen. Eerst huilde ze wel een half uur (ik ook ). Tegenwoordig is het voor mij iets wat bij haar hoort. Haar slaaphuiltje duurt nooit langer dan 10 minuten (pauzes tussendoor) maar vaak veel korter. Ik blijf het vervelend vinden. Soms hangt ze lief tegen me aan maar zodra haar hoofd het bedje raakt @Jingels leuke dingen gekocht dus, leuke kleertjes die van mexx. Ik vind ook dat ze erg leuke kinderkleding hebben. Was Jelte een dag bij opa en oma om vast te wennen en oefenen? Fijn dat het goed ging. @Nemo vervelend die pijn in je handen, heb je het allang? @Ow Tessa heeft ook erg last gehad van niet kunnen poepen en de daarbij horende krampjes, wat was ik blij dat ze weer poepte. Kan het mij dus helemaal voorstellen. @Female fijn dat alles goed gaat bij jullie! @Chantalk ik zou mijn kindje ook niet laten huilen van de honger hoor. @Babymei hoe was de bbq? @Emmetje fijn dat het dagje uit zo goed ging. Het blijft toch een onderneming. Wij gingen vandaag ook weer bij opa eten (elke zaterdag). Eerst het slaapje en voeding plannen, de wipstoel mee, de maxi cosi voor in de auto (met verkleiner) de reiswieg voor als ze moe wordt. Een luiertas met spullen. Madam wou uitgerekend tijdens het eten zelf eten en aandacht. Na het eten als iedereen tijd heeft word ze moe tja.....voorlopig volgens we vooral haar ritme ipv andersom. Schattig meisje heb je! Leuke foto. @Tigger chantal 87 vertelde laatst dat haar vriend ook vrij was en ze veel op pad waren. Ze zijn denk ik lekker aan het genieten. Lz komt tegenwoordig wat minder. Ik mis Amilah al een tijdje. Ze vertelde toen dat haar man wellicht ging verhuizen en ze was erg duizelig, daarna niets meer. Ben erg benieuwd hoe het met haar gaat. @Bianca ja ik kan ook nog geen afscheid nemen van mijn positiekleding. Ik hoop het gewoon nog eens te dragen ooit. Vandaag niets meer gemerkt van de prikjes? Tessa had een huiluur en dat fletse kijken was de volgende dag weg, en bij Elia? Alle andere ook groetjes. Hier alles prima. Tessa pakt de fles steeds beter en poept tegenwoordig prima. Soms denk ik dat ze echt gerricht met haar handjes haar mobiel probeert te raken. Meestal beweegt ze nog heel ongecontroleerd. Hoe is dat bij jullie beebjes?
Ninetje: Hij is 19. Dankje Ok, ik heb dus geen date morgen... Ik heb hem verteld over Josh enneh... Hij vond het geen probleem . Maar m'n moeder wil niet oppassen, dus vandaar dat ik niet weg kan (onwijs lullig van m'n moeder, maargoed). Sorry, moet er ff uit... Ok, ik heb het m niet daadwerkelijk verteld, ik heb er voor gezorg dat hij er vanzelf achter kwam...
@ Emmetje: ik heb 2x gekolft om 10.00 uur en om 14.15. Dat kwam ongeveer overeen met de uren dat ik voed, geteld vanaf het moment dat hij de laatste voeding had gehad ( 06.30). Toen ik hem ging halen heb ik hem rond 18.00 uur aangelegd, en toen we thuis waren ook nog eventjes, hij had er blijkbaar behoefte aan. Ik ben ook blij dat het goed gegaan is. Leuke foto van Emma! @Erica:ja, Jelte had dus een oefendagje... pff was wel even moeilijk maarja je moet er doorheen. Toevallig was Jelte vandaag zijn handjes aan het bekijken,maar heel gericht grijpen kan hij nog niet, is inderdaad nog ongecontroleerd. @nemo hoe is het met de voedingen? Jelte gaat nu naar zo'n 6-7 voedingen per dag en slaapt zo'n 6 a 7 uur achter elkaar de laatste anderhalve week. Ik had vanavond opeens een megastuwing in mijn borst, heb deze goedgemasseerd, kwam er 180 ml uit .Dat heb ik 's avonds nog nooit gehad. @Gt: kan je je moeder niet omkopen ?
Emmetje wat een heerlijke foto! *smelt* Erica, dank je. Nu weet ik het weer, waar de meiden uithangen. Emma is nog steeds ongecontroleerd, haha. Nee dat is trouwens niet waar. Ze is al veel rustiger met haar handjes, maar grijpen doet ze nog niet. wel pakt ze haar kleertjes vast en stopt haar handje gericht in haar mond. Maar grijpen doet ze nog helemaal niet. Emma is een echte dromer en kijker. Ze heeft nu ontdekt dat ze alle kanten op kan kijken en doet dat ook de hele tijd. Als ik haar vast heb rechtop, dan kan ze haar hoofdje volledig op houden en draait alle kanten op. Zo leuk om te zien. GT, jeetje wat rot dat je moeder niet wil oppassen.. Jingels jeetje 's avonds 180 ml! Whoehoe, superboobies. Ninetje, hier doe ik precies hetzelfde, als ik zie dat Emma moe is gaat ze gelijk naar bed. En als ze niet moe lijkt gaat ze nu na max 2 uur toch gewoon naar bed. (eerst was dat een uur, toen anderhalf uur nu max 2 uur) Maar dat red ze toch nooit, hihi. Dat ze tussendoor wakker zijn, is niet erg. Sterker nog, ik dacht dat Emma altijd aan 1 stuk sliep, maar sinds we het cameraatje hebben weet ik dat ze toch wel wakker is, maar gewoon lekker dommelt en rust in bed. Ook is het niet erg als ze wat huilt. Meestal vallen ze vanzelf weer in slaap. Pas als ze echt blijft huilen, na 5 minuten bij een tussendoor huiltje, ga ik er even heen om alles te checken, honger, luier, boertje. Lijkt kort, 5 minuten, maar voor een tussendoorhuiltje is dat lang bij Emma en dan is het ook aanhoudend huilen, dus niet een beetje piepen en jengelen. Heel soms wordt ze overstuur wakker. Bij het laatste ben ik er als de kippen bij en troost ik haar uiteraard. Meestal blijf ik dan wel op haar kamertje en als ze rustig is leg ik haar weer terug. Meestal is het dan ook weer goed en valt ze vanzelf weer in slaap. Maar dat komt hier zelden voor, Emma valt meestal zo in slaap, zonder te huilen. Alleen 's avonds heeft ze nu sinds deze week dat ze even moet huilen, maar dat is max 5 minuten . Ik denk dat het heel goed is je kleintje op tijd weer in bed te leggen. Ik ben erachter dat ze het gewoon nodig hebben.
@emmetje, *smelt* wat een heerlijk meisje! @Erica, als Chiara echt moe is, dan is ze zelfs niet rustig tegen me aan Soms wel en das dan heerlijk maar ik wil het in *armen in slaap vallen* zo veel mogelijk afwennen...anders willen ze dat als ze 1 jaar zijn nog, dat zie ik bij mijn vriendin en das echt geen pretje... @Goddes, fijn dat hij het geen probleem vindt! Wel balen dat dat je ma niet kan/wil oppassen maar euhm...ik zie niet in wrom de date niet door kan gaan...Josh kan toch mee? Alhoewel, das niet echt gunstig als je elkaar rustig wilt leren kennen... @jingles, leuk he dat bekijken van de handjes, Chiara doet dat nu sinds een dag of 3, zo van : hey...was dat nou en wat kan ik daarmee? @tigger, dat ze het nodig hebben om zelf tot rust te leren komen ben ik ondertussen ook achter, het huilen voor t slapen gaan wordt steeds korter! Ik probeer zelf zo veel mogelijk een ritme erin te houden, uur na het eten naar bedje brengen, kussie geven, welterusten zeggen en dan gewoon weglopen... 8) Gisteravond huilde ze helemaal niet, alleen jengelen dus speentje gegeven en *weg* was ze...heb haar zelfs moeten wakker maken voor haar laatste voeding... Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die haar beepje laat huilen...voel me er soms best schuldig over, of nee niet schuldig maar eerder onprettig...
bedankt voor de complimentjes over de foto ** glim** @ bianca: ik heb ook nog steeds mijn positiekleding, doe ik voorlopig ook niet weg. Ook ik hoop ze nog een keer nodig te hebben. @ goddess: jammer dat wij niet bij je in de buurt wonen, dan had een van ons wel kunnen oppassen. Het zou natuurlijk jammer zijn als je die jongen niet real-live kunt ontmoeten @ tessa: ik merk dat Emma steeds meer controle krijgt over haar handjes, ze speelt honderduit met haar mini-activity-center in de box en ook merk ik dat ze de knuffel in haar bed nu echt naar zich toe trekt ipv alleen maar uit reflex weg te slaan. Laatst pakte ze tijdens het verschonen mijn arm vast, trok die naar haar mond en begon te sabbelen (tja, dat was natuurlijke een overduidelijk honger-hint ). Maar echt dingen vastpakken als ik haar iets voorhoud, dat doet ze nog niet. Emma zit nu al een week op 5 voedingen per dag, gisteravond heb ik haar de laatste voeding rond 8 uur gegeven, om half 10 haar naar bed gedaan en vanmorgen (na wat gemorrel rond 5 uur) schrok ik zelf om 8.15u wakker, ontzettende lekkende (.) ! Madam lag toen wakker in bed om zich heen te kijken. Er heeft dus 12 uur tussen die voedingen gezeten! Blijkbaar kan ze het goed hebben, want ze doet het dus nu al een week zo (meestal laatste voeding tussen 8 en 9 uur en eerste voeding tussen 7 en 8 uur). Ze kunnen in ieder geval op het CB nu niet meer zeggen dat ze teveel voedingen krijgt!
@gt: gelukkig dat hij het niet erg vond maar wel jammer dat je geen date hebt @emmetje: ik heb ook de projector van philips, leuk hè vooral de hartslag is favoriet dan valt ze zo in slaap. En wat een mooie meid zeg. Zo 12 uur tussen de voedingen dat is echt lang zeg maar ik ben echt van mening als ze honger hebben wordt ze echt wel wakker @ninetje: ik voed elenora meestal om de 3,5-4uur. Ze krijgt sinds gisteren 150cc per fles, want eerst kreeg ze 6 keer 120cc en die dronk ze ook niet altijd op. Maar sinds een paar dagen bleef ze om meer vragen. En in de avond geef ik haar 180cc en die drinkt ze ook op. Ik voed haar, kroelen, in de box en meestal na 1,5-2 uur wakker in bed leggen en het gaat echt super goed de laatste tijd. Soms ff huilen en soms ook helemaal niet. Ik leg haar in bed als ze begint te huilen of gaapt. Maar ze slaapt in de ochtend 2-3 uurtjes en in de middag ook 2 uurtjes. Dus wel langer dan chiara. @jingles: handjes bekijken doet ze ook ineens. ZE kijkt er echt naar van hè wat is dat nou weer. En ze lacht echt veel tegenwoordig echt super schattig en ze blijft praten. Wat groeit jouw mannetje hard zeg op je bv. En je kan inderdaad de buggy in ligstand zetten als hij niet meer in zijn wieg past. @tigger: Elenora kijkt ook zoveel om haar heen, soms gaat haar hoofd echt 20 keer van links naar rechts . En TV kijken vindt ze prachtig al die kleuren. Handig zo'n camera big brother. Ik wist dat niet van de verkleiner dat het een standje hoger kon, ik ga gelijk kijken. @erica: ze pakt weleens de popjes van de babygym vast of iig probeert ze het maar het is iets meer gecontroleerd dan eerst. @bianca: hhihi ik zal niet meer schelden maar dat zijn de 2 woorden die ik ken haha. FIjn dat Elia het zo goed doet op zijn flessen. Pff ik pas alleen nog maar mijn positiekleding maar ik was voordat ik zwanger raakte ook nog eens 6kg extra afgevallen door het roken. Dus ik woog 56kg maar normaal als ik niet rookte 62kg en nu weeg ik 67kg. Pff ik ga maar eens hierna gelijk trainen. @OW: eindelijk heeft je mannetje gepoept, zielig is dat maar hij moet ook wennen aan KV en dat kan even duren. @chantalk: wat hebben jullie veel huisdieren zeg maar wel gezellig. Wij willen ooit een franse bulldog maar dat zal pas gebeuren als ik met pensioen ga of zo haah want ik wil dan wel fulltime thuiszijn want ik zou niet weten hoe je anders moet doen als je een hond hebt en dat vind ik zielig ook dan. Zo ik heb lekker geslapen. Ik had Elenora om 20 uur voor het laatst gevoed en 180cc gegeven want ze vroeg om meer. En ik schrok wakker om 7 uur ze begon ook net met wakker worden. Zo ik hoop dat ze nu de 5 uur fles laat vervallen wat scheelt het zeg met mijn nachtrust. Daarna sliep ze gelijk door tot 10 uur. En ze slaapt sinds 12.15 uur weer. Ik geef haar nu dus 4 keer 150cc en haar laatste fles 180cc en die ga ik wel later proberen te geven. Gisteren naar carnaval wezen kijken maar ik was dood en doodmoe maar ja zo gek is het niet want ik had die ochtend het hele huis gestofzuigd, gedweild en gestofd. De was gedaan en de vaatwasser pff iets teveel van het goede
Effe een vraagje die ik al eens gesteld had maar ben het antwoord kwijt. Hoeveel cc bv (afgekolft) geef je per kg lichaamsgewicht?
Het is 150cc x gewicht delen door het aantal voedingen in 24 uur tijd. Maar met bv kan je nooit teveel geven hoor. Ik gaf Elenora ook vaak veel meer dan de formulen maar met bv is dat geen probleem.