Dankjullie voor de welkom-terug-hier-woorden, doet me goed @ OW ben je inmiddels al bij de ha geweest? Of ga je morgen? Ze zeggen dan wel bij Friso dat het tijd nodig heeft, maar het kan toch niet gezond zijn ?! Zou je ha eens flink gek maken met vragen . Succes! Ps hoe was de bbq? Ps wij hebben al vanaf het begin Pampers, maar nu idd nr 3 met rupsflex. Super uitvinding he! @ Nemo; spannend, wachten op de bloeduitslag. Ik heb het idee dat met al die nieuwere kinderwagens de bakken best klein zijn. Wij hebben ook zo'n quinny en hij past nu al bijna niet meer in de bak. Plus dat ze ook best smal zijn. We hebben ook zo'n hele ouderwetse kinderwagen en daar hebben ze echt veel ruimte in, volgens mij gaat ie daar nog lang plezier van hebben. @ Bibiche; echt shoppen is idd veel makkelijker zonder de kleine. Lekker oppas regelen en dan heb je meteen een middag voor jezelf. Bovendien is het nog mega uitverkoop nu . Ps ben je nog naar zomercarnaval geweest? Hoe was het? @ Simalex, wat lief van je, ik zou graag weer op het lijstje willen ja... Welke gegevens heb je allemaal nodig? Kan me voorstellen dat je het druk had met 2 van die kleine kids over de vloer... Erg leuk, maar toch ook wel weer lekker rustig met je eigen gezinnetje he @ Jingles oooow leuk he die uitverkoop. Kleren kopen voor de kleine is net zo leuk als voor jezelf, vind je niet? Ik koop normaal nooit merkkleren, maar laatst een paar fantastische dingen van Esprit gekocht. 2 halen 1 betalen . Ik denk idd dat hij het zo ongeveer met kerst aankan (ook mt 74). Oh zie net de foto. Leuk!
Oh ik drukte al op ok maar was nog niet klaar . Soepkip. @ GT jammer dat ik niet bij je in de buurt woon, ik wilde best voor je oppassen hoor . @ babymei; jij ook al bbq gehad . Hoe was het? @ Rachel zoooo leuk he al die lieve geluidjes @ Emmetje; wij hebben nog de verkleiner, het past allemaal, maar voor hoe lang nog... . en wat een mooie foto zeg! @ tigger; spannend zeg! hebben jullie al een huis op het oog? Ps hoeveel meiden zijn er hier eigenlijk die nog ft borstvoeding geven? Hoezo nieuwschierig @ bibiche; dat staat ook op het pak vermeld. De plakkertjes zeg maar kun je 'uitrekken'. er zit een soort stretch-stukje aan zeg maar.
@ simone. Leuk ook een beagle? @ ninetje. Luca is wel best zwaar. Hij weegt nu al 6165 gram ( krijgt volgens mij stiekem krachtvoer ) Ik ga vaker met hem samen op de weegschaal staam dan kan ik zien wat hj ongeveer weegt en daar pas ik ook zijn voeding op aan. Gister heeft hij toch wel heeel lang geslapen voor zijn doen. 6 uur! na zijn flesje van 11 uur heeft hi geslapen tot 17 uur. Hij was zo moe dat ik hem leker heb laten liggen. Wij laten Luca soms wel een half uur huilen ,maar dat ligt er aan of het echt huilen is of wat jammeren. Als hij echt huilt dan maar 15 min. @ emmetje. die stoelverkleiner is er hier al een tijdje uit. Luca groeit zo hard dat hij er niet meer in past @ tigger. haha! die 8 papegaaien zitten niet binnen hoor. Mijn man kweekt er mee. Ze zitten fijn buiten in een tuinhuis Luca is een klein vreetmonsertje. Die 200cc gaan er zonder problemen in en ik geloof als er meer in zat hij dat ook nog wel opdronk 8) @ bianca. ja vreemd is dat hè? Ik had dat ook toen ik die kleding opruimde. Dan mis je toch opeens weer ff het zwanger zijn @ gt. wat jammer. maar wat goed dat je het hebt verteld @ bibiche. Bij ons zaten de honden in een bench als we weg waren, maar ik kwam tussen de middag altijd een uurtje thuis om met ze te lopen. Dus ze zitten er nooit langer dan 3-4 uurtjes in. Luca werd vanmorgen weer om 7.50 u wakker Straks een verjaardag. Ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden die drukte. Ik weet niet of ik nog tijd heb om te lezen hiero. Dus anders een fijne zondag en tot morgen weer.
@All Ook ik probeer er een regelmaat in te brengen, op zich gaat het in slaap komen goed maar na max 30 minuten is t over, dan begint ze dus te huilen, haal ik haar eruit, schone luier en mee naar binnen...en dan na 10 minuten schreeuwt ze duidelijk haar *ik ben nog zo moe huiltje* opnieuw...Vaak moeten we dan nog ruim een half uur voor de volgende voeding, als ik me houdt aan om de 3 u. Echter als ik haar dan weer terug in bed leg, valt ze hooguit 5 minuten in slaap om dan weer te gaan huilen, in slaap wiegen lukt vaak wel... Zoals nu net...ze heeft om 10.15 de fles gehad met 150 cc en slaapt nu dus bijna 3 kwartier ( in de box) na het in slaap wiegen door manlief... Maar zo moet t natuurlijk niet...ze moet toch ook uit zichzelf langer dan 30 minuten kunnen slapen...iemand enig idee waarom ze steevast na 30 minuten weer wakker wordt?
hoi ninetje Luca had dit ook heel erg. Hij nam alleen korte hazeslaapjes en wilde na 1-2 uur alweer eten. Op advies van het cb hebben we hem ingebakerd en nu gaat het perfect. Hij valt vanzelf in slaap na eventjes huilen en slaapt dan 4 uurtjes (soms meer door. Mss kun je dit eens proberen? baat het niet dan schaadt het niet.
Hai meiden, hier weer eindelijk een berichtje van mij. Met mij en Ameera gaat het allemaal redelijk goed hoor.. Alleen Ameera houdt niet zo heel erg van slapen en dat is best wel lastig Ik ben erg druk met het zoeken naar woonruimte en met het regelen van uitkering, kinderbijslag etc. vandaar dat het zo lang geleden is. Ik zal proberen wat vaker te komen want ik wil uiteraard ook weten hoe het met jullie allemaal gaat. Wat zijn jullie kleintjes al gegroeid zeg! Ze zien er prachtig uit allemaal. Ameera is ook al ontzettend gegroeid en een stuk zwaarder dan dat ze was Ik ga weer even verder hier, ik moet op bezoek bij mijn oom die hier in NL is voor een tijdje (hij woont in Brazilie) dus ik ben weer bezig vandaag! Hopelijk tot snel.. Liefs, Amilah
Hallo dames, Even vlug een verhaaltje voordat ik aan het werk ga. Ik weet niet hoever ik kom, want ik moet nog kolven en ik wil ook nog gezellig een bakje thee drinken. Tja, Het was echt druk met een dreumes van 16 mnd erbij. Vooral omdat ze nog niet kon traplopen en begon te huilen zodra ik de kamer uitliep. En aangezien Yildou altijd boven verschoond wordt, was dat best zielig voor haar. Maar nu ze weg is kan ik tenminste weer heerlijk een anderhalf uur met Yildou omtutten zonder gestoord te worden! Heerlijk! Ik merkte dat het best wel moeilijk is om je aandacht eerlijk te verdelen. En dat de liefde voor je eigen kind veel sterker is. Ik geniet altijd van Yildou onder de douche en het afdrogen, dan kan ik haar wel helemaal opvreten. En bij Femke is het toch anders. Het is een heel lief klein meisje, maar niet 'eigen' zeg maar. Om mijn relaas over huisdieren nog af te maken. Ik ben van mening dat dieren juist goed zijn voor de ontwikkeling van een kind. Van een hond leren ze lief te zijn voor dieren en een beetje verantwoordelijkheid en krijg je genoeg beweging en buitenlucht en heb je ook nog een speelkameraadje. En Whiskey is echt superlief met Yildou. Alleen vindt ze het soms we lastig dat wij erg enthausiast met Yildou in de box spelen. Vorige week liep ze over de vensterbank, zo in de box! Dus dat wordt oppassen strakjes... Ze niet alleen laten als Yildou in de box ligt! Het is alleen wel eens onhandig uitlaten! We hebben nu een haak aan de kinderwagen gemaakt, zodat de rollijn van de hond eraan kan, alleen loopt Whiskey altijd onzettend heen en weer, dan weer links, rechts, voor achter.... Dus soms moet je echt even navigeren, anders zit de lijn weer in de wielen! Maar 1 ding. Schoonmoeder vindt de hondeharen maar vies! Zwager ook (maar die is ook allergisch) en daardoor zijn zijn kinderen ook een beetje bangig voor de hond. Maar hoe paniekeriger je doet, hoe drukker de beagle. Laatst moest ik van mijn schoonmoeder Yildou haar handjes schoonmaken, omdat de hond eraan gelikt had en dat was zo vies! Terwijl ik het al heel braaf vind dat de hond niet in haar gezichtje likt! Ik ben echt niet zo van dat steriele. Hoe sterieler het kind, hoe vatbaarder voor ziektes! Koken jullie trouwens nog alle dagen de flesjes/speentjes/kolf uit? Wij sinds een maand maar 2 x per week. Verder doen we alles in de vaatwasser en daarin wordt het echt heel mooi schoon! Maar als een speentje op de grond valt, spoel ik hem wel vaak af met kokend water! Female: Ik zal het lijstje even opzoeken, zit waarschijnlijk 25 blz terug! Dan kun je je eigen gegevens er weer bijzetten... Bibiche: Volgens mij is 150 x gewicht / aantal voedingen het minimale. Maximaal mag je dan 200 x gewicht / aantal voedingen geven... Emmetje: 12 uur tussen de voedingen? Dat is echt lang! De arts van het CB gaf als advies om 10 uren als max. voor het slapen. Maar ik maak vaak Yildou nog om 22.30 wakker voor de laatste voeding (tenzij de enalaatste om 21 uur is, dan gok ik het erop) en dan slaapt ze tot 8.30. Mar ze drinkt steeds minder lang om 22.30, dus misschien kan ik hem langzaam laten vallen! Leuke foto trouwens! Ninetje: Wij proberen hetzelfde ritme te geven als jij. Zodra ze aangeeft moe te zijn, in de kinderwagen en pitten maar. En als ze na een uurtje wakker wordt, jengelt ze soms even, maar vaak slaapt ze dan weer binnen 5 minuten. Ik merk dat als ik haar prikkel op een moment dat ze moe wordt (door tegen haar te kletsen of met haar te spelen), dat ze daar slecht van slaapt en bij de volgende voeding te moe is om te drinken en vervolgens weer te hongerig om goed te slapen... Sorry, andere dames. Nog een kopje thee en een potje kolven en dan moet ik alweer werken... *zucht, ik heb geen zin!* Tot morgen!
@chantalK, Helpt inbakeren niet alleen bij kinders die heel druk maaien met de armen en beentjes? Want dat doet Chiara dus niet echt...Maar ik kan het idd zeker proberen...Denk niet dat ze het pikt,lol. @simalex, misschien is het een optie om haar dan toch maar gewoon weer overdag binnen in de box te laten slapen...dat ging wel redelijk. De avonden en nachten gaan gewoonweg perfect, DAN kan ze het wel... En tenslotte is dat het belangrijkste...zeker voor in de toekomst.
Goedemorgen/middag Joaquin en ik zijn net uit bed.. of ja Joaquin slaapt nog hahaha Gisteren is alles goed gegaan, maar uhhh wat was het druk zeg gelukkig hadden ze een baby hoek ingericht want er waren meer kleine baby's waaronder onze allernieuwste aanwinst van de famlie Justine is net 3 weekjes oud... oooooooow zo klein hahaha heb er weer zin in dan pfff wat gaat de tijd hard zeg.. joaquin alweer 7 weken.. en wat een verschil tussen die 2 zeg damzzz Ah jah... @Chantalk, hmzz wij hebben ook nog 2 katten rondlopen Puma en Rommeltje.. errug lieve beesten, Puma woont ook bij de buren.. als wij hem kwijt zijn is hij dus daar hahaha.. @Babymei, hmzz ja en vooral als je warmwater vissen hebt is het een kriem om dat allemaal op de juiste manier te krijgen zeg maar... maar goed hij is inmiddels weer stralend schoon de visjes kunnen weer zien @Emmetje lief dat je het vraagt, idd hij is wel wat opgeknapt jah... inmiddels heeft hij niet nog eens gepoept maar wellicht vanavond laten we het hopen he, want anders beginnen we weer van voren af aan... volgens mijn moeder kan ook Roosvice laxa een eetlepeltje door de voeding doen en dat moet ook werken. (iemand hier toevallig ervaring mee) @Tigger nee ik heb het ook zon jaar uit kunnen stellen moet ik zeggen voordat ie dus echt kwam... en toen kwam diedus maar ja.. zijn pakkie an ik wil er niets mee te doen hebben hahaha.. heb het al druk genoeg met het huisje, de kleine en de katten @Female nee nog niet bij de HA geweest daarvoor, maar hij heeft gisteren dus nog wel gepoept wel groen shrek was er niets bij maar goed... het klinkt misscihen raar he.. maar ik loop al 3 weken bij de HA met allerlei vragen of voor mij of voor de kleine ivm spruw etc... en ik schaam me af en toe echt dat ik weer evt zou moeten bellen voor awt dan ook... hebben jullie dat ook? ik heb dan het gevoel dat ik het niet goed doe ofzo? BBQ was leuk, maar ook emotioneel ivm me neefje.. alhoewel hij er zelf niet mee zit dat hij gaat naar Afghanistan hahahah.. hij wilt het liefst nog langer blijven.. hmzzz ah ja hij staat dus echt voro zijn vak niet waar. @Simone, ik kook alles elke dag na elke voeding nog uit, maar dat is puur vanwege de spruw die Joaquin heeft gehad.. hmzz over protected mom hiero geloof ik... Nou dames, ik ga er ook weer vandoor, kleine roept... en we hebben zo feestje nr 2 en dan is het AFGELOPEN! heb er geen zin meer in! Ga een week rust inlassen denk ik ok dat gaat niet lukken want a..s week weer genoeg plannen hmzz.. Maar uhhh dames... volgnes mijn ben ik overbezorgd aan het worden met Joaquin, ik voelde me vannacht ook zo slecht... om kwart voor 12 begint joaquin te schreeuwen he... ik ga zijn flesje maken maar dat duurde hem te lang nou hij zet t toch op krijsen joh... ik raakte er zelf ook van in paniek, en ik voel me dan zo slecht! En ik heb ook dagen gedacht dat hij wat mankeerde ivm het niet kunnen poepen, maar toen had hij weer gepoept en was alles weer in orde maar nog had hij pijn zeg maar .. zo zielig en dan weet ik het af en toe niet meer.... hebben jullie dat ook? Steef zegt juist dat ik een super lieve mama ben en dat Joaquin liefde "teveel" krijgt. lees elke dag boekjes voor, zing met hem dans met hem en knuffel hem de hele dag.. maar toch.. Hmzz ok,, ga nu echt BABYALARM! Knuffff Brigitte
Emmetje, hihi, zo vond ik Emma vanmorgen ook weer om 0700 uur, hihi... Big smile als ze je ziet dan... Ze lijkt trouwens iets vrolijker vandaag. ±D Bibiche, super dat het zo lekker gaat met jullie meisje. Erica, bv zoveel als ze wil.. Ook in een flesje. Female, We hebben wel wat interresante huizen gezien. maar kunnen pas wat gaan ondernemen als dit verkocht is. We willen wel wat gaan bekijken, al is het maar om een idee te krijgen. Amilah fijn van je te horen! Simone, Ik steriliseer de flessen ook 2 keer per week. Ik gebruik gewoon water uit de kraan om haar voeding te maken.
@tigger: warm jij het water in de magnetron? ik kook het water nog nl. @ow: zo lekker lang blijven liggen, is heerlijk toch. Ik ken dat overbezorgd zijn maar niet zozeer nu maar ik denk aan later al. Dat ze misschien gepest zal worden (zoals ik ), vieze mannen, drugs enz pff hha hoe bedoel je tever vooruit stressen maar gelukkig weet ik dat ik me hier niet teveel zorgen om moet maken maar juist moet genieten per dag. @ninetje: inbakeren is ook voor baby's die hazeslaapjes maken. Ik gebruikte de bakerzak maar sinds vorige week niet meer, ze heeft het niet meer nodig. Ik leg haar al 2 keer vandaag op bed wakker zonder dat ze 1 kick geeft. @simalex: ik ben ook niet mega steriel maar ik vindt dat het wel vies als de honden van mijn ouders en schoonouders op haar handjes likken want weet ik veel wat hij gelikt heeft tijdens het uitlaten. MIsschien poep van anderen honden enz. Ik vind likken not done op handjes en gezicht. Ik sterilisser elke dag de flesjes uit. Doen jullie 1 keer met de flesjes op gebruiken jullie ze vaker? En dan alleen omspoelen? Ik dacht juist 115 minimaal en 150 maximaal voor de berekening, dat heeft de lact.des toen tegen mij gezegd. @amilah: ga je nu ook scheiden van je man? Of blijven jullie wel getrouwd. Pff wat lijkt met dit zo moeilijk voor je. Net moeder en alleen zijn. Heel veel sterkte meid. Ff een vraagje aan de kv mama's hoeveel cc geven jullie nu? Ik ben wel benieuwd omdat ze allemaal bijna even oud zijn. Ik geef dus 4 keer 150 en 1 keer 180 voor het slapen.
8 april 07 ~ Yildou Reanne ~ Simalex (24) ~ 35,2 w ~ 2635 gr, 47 cm ~ (23 juli) 5530 gr ~ 57 cm 12 april 07 ~ Sabrina Alyssa ~ Assepoester (27) ~ 38,3 w ~ 2840 gr, 47 cm ~ (5 juli) 4715 gr ~ 57,5 cm 24 april 07 ~ Lindsey Eline ~ Rachel (22) ~ 38 w ~ 3320 gr, 51 cm ~ (22 juni) 5434gr ~ 60 cm 25 april 07 ~ Bono ~ mama1986 (20) ~ 37.6 w ~ 3890 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 25 april 07 ~ Mareno ~ Jesie (26) ~ na ... w ~ 2410 gr, 46 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 30 april 07 ~ Josh David Dash ~ Goddess (18 ) ~ 38.3 w ~ 2880 gr, 50 cm ~ (23 mei) 3840 gr ~ 52 cm 1 mei 07 ~ Veerle ~ MarieLize (36) ~ 39,5 w ~ 3015 gr, 48 cm ~ (datum 5 juli) 4730 gr ~ 58.5 cm 2 mei 07 ~ Dylan ~ Tassie (32) ~ 38,5 w ~ 2996 gr, 45 cm ~ (17 juli) 5505 gr ~ 59 cm 2 mei 07 ~ Tessa Elise ~ Erica (31) ~ 39.5 w ~ 2990 gr, 49 cm ~ (5 juli) 4950 gr ~ 56 cm 3 mei 07 ~ Emma Johanna Elisabeth ~ Tigger (26) ~ 38.2 w ~ 3525 gr, 51 cm ~ (25 juli) 5940 gr ~ 61 cm 5 mei 07 ~ Bram ~ Mariska (32) ~ 39,2 w ~ 3435 gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 7 mei 07 ~ Luca ~ Diana (...) ~ 41+4 w ~ 3730 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 8 mei 07 ~ Sven ~ Nemo (24) ~ 39,6 w ~ 4120 gr, 54 cm ~ ( 3 juli) 5920 gr ~ 63 cm 8 mei 07 ~ Fedor-Jelte Laurens Sietze ~ Jingles (30) ~ 39,5 w ~ 3442 gr, 53 cm ~ (3juli) 6230 gr ~ ... cm 8 mei 07 ~ Ameera Yakubu ~ Amilah (25) ~ 38 w ~ 3000 gr, 48 cm ~ (1 juni) 3840 gr ~ ... cm 11 mei 07 ~ Steven Nicolaas Jan ~ Liefzonnetje (30) ~ 38,4 w ~ 3605 gr, 54 cm ~ (10-7) 6200gr ~ 61cm 13 mei 07 ~ Elia Ruben Matteo ~ Bianca (32) ~ na 38,3 w ~ 3160 gr, 47 cm ~ (2 juli) 4375 gr ~ 53 cm 13 mei 07 ~ Kynan ~ Female (22) ~ na ... w ~ 3045 gr, 49 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 14 mei 07 ~ Jørre ~ Silvie (34) ~ 40,6 w ~ 4620 gr, 54 cm ~ (5 juli) 7010 gr ~ 61,5 cm 14 mei 07 ~ Belle ~ Chantal (33) ~ 41,4 w ~ 3960 gr, 50 cm ~ (12juli) 5525 gr ~ 59,5 cm 14 mei 07 ~ Nikita ~ saMMie () ~ 38,6 w ~ 3870 gr, 50 cm ~ (16juli) 5450 gr ~ 58,5 cm 16 mei 07 ~ Elenora ~ Bibiche (27) ~ 39,6 w ~ 3115 gr, 50 cm ~ (datum 23 juli) 5190gr ~ 57cm 16 mei 07 ~ Lars ~ Alida (23) ~ 38,3 w ~ 3010 gr, 48 cm ~ (26 juni) 4400 gr ~ 53 cm 19 mei 07 ~ Lars ~ Oek Oek (25) ~ 40 w ~ 3960 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 23 mei 07 ~ Emma Elisabeth ~ Emmetje(32) ~ 39,2 w ~ 3290 gr, ... cm ~ (9 juli) 5050 gr ~ 55 cm 25 mei 07 ~ Luca ~ Chantalk (25) ~ 39,3 w ~ 3332 gr, 50 cm ~ (26 juli ) 6165 gr ~ ?(denk 61 cm) 26 mei 2007 ~ Joya ~ Moppies (35) ~ 41, 3 w ~ ... gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 6 juni 2007 ~Kaylie ~ Babymei (24) ~ 42 w ~ 3480 gr, 50 cm ~ (11 juli) 4280 gr ~ 55 cm 9 juni 2007 ~Joaquin~ Onze wonder (24) ~ 41 w ~ 3780 gr, 53 cm ~ (11 juli 2007) 4650 gr ~ 57 cm Geboren: 13 meisjes 16 jongens Geboortegewicht en lengte Huidige gewicht en lengte ZO ff gegevens ingevuld.
@Bibiche... ook over de toekomst denk ik ook weleens hahaha.. maar daar heb ik me plannen al voor En ik geef hetzelfde alsjij 4x 150 cc (maar nu wel met 10 a 20 cc extra water ivm poepen) en 1x 180 cc maar dan nog komt hij af en toe wel in de nacht zodat hij soms nog 60 cc extra krijgt... en hij smikkelt alles op.. Zo wij zijn er klaar voor en gaan er nu vantussen naar het volgende feestje
Hallo allemaal, Vandaag schandalig laat uit bed ( 12 uur), maar wel heerlijk geslapen. Jelte sliep van 19.00 tot 01.00 uur en van 01.30 tot 06.00 uur. En dan vervolgens om 09.00 uur en 12.00 uur. Hier nog steeds groene poep. @Female: hier nog steeds ft Borstvoeding, hoop er zo lang mogelijk mee door te gaan. Leuk dat je er weer bent. @Simone: werk ze ( ik moet woensdag weer) @OW: Joaquin nu al een feestbeest, dus het was erg gezellig? @Bibiche: ik steriliseer de flessen 1x per week ( maar gebruik ze niet elke dag), diegene die ik wel elke dag gebruik gaan de vaatwasser in. Nu ik van de week weer begin met werken, wil ik ze wel na een hele dag gebruik, 's avonds even steriliseren ( kleine moeite). Wij hebben hier ook 2 katten ( Jingels en Sharky), horen ook echt bij ons gezin. Af en toe ruiken ze aan Jelte..... ja die poep vind ik af en toe ook zurig ruiken maarja... Heb gisteren 3 wassen opgevouwen,maar nu moet die wasmand nog wel naar boven.......
@female, amilah en ninetje: hebben jullie de berichten over de mei-mama-meeting ook gelezen? Hebben jullie ook zin om mee te gaan op 7 oktober naar een nog nader te bepalen bestemming? @ female: ik geef ook nog ft borstvoeding. Over 3 weken moet ik weer aan het werk, ook dan probeer ik het nog zo lang mogelijk vol te houden dmv afkolven. Maar als het niet anders kan, zal ik wel BV gaan combineren met KV. @ simalex: ik vind 12 uur tussen de voedingen ook erg lang, door de week zal het ook niet voorkomen omdat we dan allebei vroeg wakker zijn en ik haar dan niet langer dan tot half 8 laat liggen. Maar ik heb op bol.com een boek gezien waarin een methode wordt beschreven om je baby juist van standaard van 7 tot 7 te laten doorslapen. ("de tevreden baby"van G. Ford). Voor mijn gevoel hou ik ook liever die max. 10 uur voor de avond en ochtendvoeding aan, maar als het toevallig een keer langer is, kan het denk ik geen kwaad.
Bibiche, wij hebben 5 flessen.. voor elke voeding 1 en daarna wassen we alles af in een heet sopje. En dan 2 keer in de week steriliseren. Ik gebruik gewoon koud water uit de kraan en dan in de magnetron inderdaad. Koud water is schoon. Sterker nog, pusoogjes kun je gewoon met een watje en koud water uit de kraan schoonmaken. Bij Emma was het na een dag gewoon weg. Dit vertelde onze kraamhulp ons. Ninetje, inbakeren is inderdaad ook voor de korte slapers, misschien is een bakerzak een idee? Emma slaapt ook in een bakerzk, maar dat omdat zij zich wakker houdt met handjes. Ze slaapt wel in, maar wordt wakker van haar handjes. Ze kan nog steeds niet zonder. Probeer het steeds wel, maar het wil nog niet. Verder is het een onwijze slaapkop, dus ik gun haar haar slaap ook. Dan maar in de bakerzak. Simone, ik ben ook een voorstander van opgroeien met dieren. Maar een dier laten likken aan mijn kind... Nee, liever niet. Ik ben ook van mening dat je niet ubersteriel moet gaan zitten wezen, maar laten likken, ook aan de handjes vind ik vies. Je weet niet waar de hond geweest is, hij wast ook zijn geslachtdelen ermee en die kleintje steken voortdurend hun handen in hun mond. Maar dat moet ieder voor zich weten uieraard. Emmetje, als je straks terug gaat naar 4 voedingen is het vrij normaal dat ze 12 uur achtereen slapen. Maar nu volgens mij ook nog niet. Emma krijgt momenteel 5 x 150 (165 cc klaargemaakt) Ze drinkt ongeveer 130 tot 150 per keer.
Hoi meiden, Wat is er weer veel gekletst zeg Ik vind het even teveel om op te reageren sorry. Hier gaat het sinds vandaag weer redelijk. Dylan zat denk ik in zijn sprongetje wilde helemaal niet van papa weten als hij papa zag begon hij al te huilen. verschrikkelijk. Gister wilde meneer ook niet van mij weten dus het was erg zwaar. Gisteravond gingen we op visite en eerst wilde we niet gaan omdat hij steeds zo aan het huilen was, maar we zijn toch gegaan. We hadden zoiets we zien wel als het heel erg wordt gaan we gewoon naar huis, maar ging prima. Is daar in slaap gevallen we waren om half 1 thuis in bed gelegd en hij heeft geslapen tot 8 uur en daarna tot half 12. Dylan is zich ook ontzettend aan het opdrukken we zien gewoonzijn kuifje boven het ledikant uitkomen. Hij probeert nu ook om te rollen. Is veel aan het babbelen en houdt nu ook speeltjes vast en brengt het naar zijn mond. meneer wil niet bij je liggen maar zitten echt geweldig. hihi Sorry voor het lange verhaal. Ik las ook wat over voedingen. Dylan krijgt 5 x 180 ml water + 6 schepjes soms heeft hij er ook maar 4. woensdag hebben we onze wendag bij de creche Liefs Nathasja