Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    De beige mag weg voor 20 euro incl verzendkosten. Bij Lindsey heeft het goed gewerkt :D

2. bianca: fijn dat Elia weer een happy baby is :D
    Rachel: Alvast veel succes met lessen en je examen!
    ow: wat een "sh*t- zooi ;) :) .

Amilah: Ik zoek in Haarlem. En tja die woningbouw vereniging mag van mij part in de hens gestoken worden hoor, pffff...
    Het is echt een ramp om een woning te vinden.
    En jij?

:cry: Joah moet zometeen weer lekgeprikt worden.... Zo zielig...

*party* ik heb al meer dan 30 reacties gekregen via de datingsite, ow yeah, ik ga goed ;) :)

3. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik heb Chiara nu dus in een lakentje strak om dr middel heen gewikkeld en beetje strak om de beentjes...armpjes zijn dus vrij...dit lijkt te werken...Ik zal aan het eind van de dag even verslag komen doen of het daadwerkelijk werkt.

Handjes vrij isdus wel een must voor haar...

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @Ninetje: bij Elenora zijn handen vrij ook belangrijk dus gebruik ik de bakerzak niet meer. En ze valt nu altijd in slaap zonder 1 kick te geven. Baby's moeten ook wennen aan structuur in hun leven maar als ze eenmaal door hebben dat ze na het voeden, kroelen en spelen naar bed gaan dan is het veel makkelijker voor ze.

Mmm had ik gisteren net haar gewicht ingevuld zie ik weer bij de laatste lijst dat het niet bij staat. Weird?

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    8 april 07 ~ Yildou Reanne ~ Simalex (24) ~ 35,2 w ~ 2635 gr, 47 cm ~ (23 juli) 5530 gr ~ 57 cm
    12 april 07 ~ Sabrina Alyssa ~ Assepoester (27) ~ 38,3 w ~ 2840 gr, 47 cm ~ (5 juli) 4715 gr ~ 57,5 cm
    24 april 07 ~ Lindsey Eline ~ Rachel (22) ~ 38 w ~ 3320 gr, 51 cm ~ (30 juli) 6550gr ~ 63,2 cm
    25 april 07 ~ Bono ~ mama1986 (20) ~ 37.6 w ~ 3890 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    25 april 07 ~ Mareno ~ Jesie (26) ~ na ... w ~ 2410 gr, 46 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    30 april 07 ~ Josh David Dash ~ Goddess (18 ) ~ 38.3 w ~ 2880 gr, 50 cm ~ (23 mei) 3840 gr ~ 52 cm
    1 mei 07 ~ Veerle ~ MarieLize (36) ~ 39,5 w ~ 3015 gr, 48 cm ~ (datum 5 juli) 4730 gr ~ 58.5 cm
    2 mei 07 ~ Dylan ~ Tassie (32) ~ 38,5 w ~ 2996 gr, 45 cm ~ (17 juli) 5505 gr ~ 59 cm
    2 mei 07 ~ Tessa Elise ~ Erica (31) ~ 39.5 w ~ 2990 gr, 49 cm ~ (5 juli) 4950 gr ~ 56 cm
    3 mei 07 ~ Emma Johanna Elisabeth ~ Tigger (26) ~ 38.2 w ~ 3525 gr, 51 cm ~ (25 juli) 5940 gr ~ 61 cm
    5 mei 07 ~ Bram ~ Mariska (32) ~ 39,2 w ~ 3435 gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    7 mei 07 ~ Luca ~ Diana (...) ~ 41+4 w ~ 3730 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    8 mei 07 ~ Sven ~ Nemo (24) ~ 39,6 w ~ 4120 gr, 54 cm ~ ( 3 juli) 5920 gr ~ 63 cm
    8 mei 07 ~ Fedor-Jelte Laurens Sietze ~ Jingles (30) ~ 39,5 w ~ 3442 gr, 53 cm ~ (3juli) 6230 gr ~ ... cm
    8 mei 07 ~ Ameera Yakubu ~ Amilah (25) ~ 38 w ~ 3000 gr, 48 cm ~ (1 juni) 3840 gr ~ ... cm
    11 mei 07 ~ Steven Nicolaas Jan ~ Liefzonnetje (30) ~ 38,4 w ~ 3605 gr, 54 cm ~ (10-7) 6200gr ~ 61cm
    13 mei 07 ~ Elia Ruben Matteo ~ Bianca (32) ~ na 38,3 w ~ 3160 gr, 47 cm ~ (2 juli) 4375 gr ~ 53 cm
    13 mei 07 ~ Kynan ~ Female (22) ~ na ... w ~ 3045 gr, 49 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    14 mei 07 ~ Jørre ~ Silvie (34) ~ 40,6 w ~ 4620 gr, 54 cm ~ (5 juli) 7010 gr ~ 61,5 cm
    14 mei 07 ~ Belle ~ Chantal (33) ~ 41,4 w ~ 3960 gr, 50 cm ~ (12juli) 5525 gr ~ 59,5 cm
    14 mei 07 ~ Nikita ~ saMMie () ~ 38,6 w ~ 3870 gr, 50 cm ~ (16juli) 5450 gr ~ 58,5 cm
    16 mei 07
    ~ Elenora ~ Bibiche (27) ~ 39,6 w ~ 3115 gr, 50 cm ~ (datum 23 juli) 5190gr ~ 57cm
    16 mei 07 ~ Lars ~ Alida (23) ~ 38,3 w ~ 3010 gr, 48 cm ~ (26 juni) 4400 gr ~ 53 cm
    19 mei 07 ~ Lars ~ Oek Oek (25) ~ 40 w ~ 3960 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    23 mei 07 ~ Emma Elisabeth ~ Emmetje(32) ~ 39,2 w ~ 3290 gr, ... cm ~ (9 juli) 5050 gr ~ 55 cm
    25 mei 07 ~ Luca ~ Chantalk (25) ~ 39,3 w ~ 3332 gr, 50 cm ~ (26 juli ) 6165 gr ~ ?(denk 61 cm)
    26 mei 2007 ~ Joya ~ Moppies (35) ~ 41, 3 w ~ ... gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    6 juni 2007 ~Kaylie ~ Babymei (24) ~ 42 w ~ 3480 gr, 50 cm ~ (11 juli) 4280 gr ~ 55 cm
    9 juni 2007 ~Joaquin~ Onze wonder (24) ~ 41 w ~ 3780 gr, 53 cm ~ (11 juli 2007) 4650 gr ~ 57 cm

Geboren:
    13 meisjes 16 jongens
    Geboortegewicht en lengte
    Huidige gewicht en lengte

Nogmaals de juiste gegevens dus.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nou Ladies, ik heb definitief afscheid moeten nemen van maat 62! Hij past het niet meer. Vanochtend even gedeeltelijk Jelte zijn kast opgeruimd, met pijn in het hart .....
    Gisterenavond even bij ons buurjongetje Micah op bezoek geweest, ook alweer bijna 4 weken, en wat een ienimienie nog, heerlijk! Ik werd natuurlijk weer emotioneel, kan overal wel om janken tegenwoordig, ik ben echt een watje geworden....

@GT: ik heb vorige week 2 van die kruidvatboekjes laten maken ( 1tje voor de goedkope prijs), en het is echt heel leuk geworden. Ik ga ze dan ook met de verjaardagen van de oma's geven

@Emmetje: ik zorg ervoor dat de oma's 3 flessen van 180 ml BV hebben. Drie dagen van te voren begin ik met tussendoor kolven en dan vooral 's avonds, de laatste tijd heb ik dan stuwing ( komt er gewoon 150-180 ml uit 1 borst).
    Op de dagen dat ik werk kolf ik tenminste 2x op de tijden dat ik zou voeden, en na mijn werk leg ik Jelte meteen aan. Kolven van beide borsten kost me ongeveer 20-25 minuten met een enkele elektrische kolf.
    (Medela swing)

Iemand nog interesse in een magnetronsterilisator? Ik heb hem overgenomen van mijn schoonzusje,maar heb hem zelf nooit gebruikt.
    Ik heb geen instructieboekje ervan. Diegene die interesse heeft stuur maar een pb-tje.

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ ninetje. je kan het ook eerst tmet 2 luiers proberen of dat helpt. Als dat helpt kun je alsnog een bakerzak kopen.
    Ik zal foto's plaatsen hoe het moet. Alleen op de foto's is ook het hoofdje ingepakt maar dat heb ik ook niet gedaan.
    Dan leg je de schoudertjes gewoon boven de doeken en niet er op, zodat alleen de schoudertjes worden ingepakt.
    Je kunt het met spelden vastmaken, maar ook met wat tape.

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

en als ze graag duimt, laat je een armpje vrij

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    AH chantal... goed zeg dat je het even plaatst

17. simalex

simalex Bekend lid

Goedmorgen dames,

Goddess: Balen dat het zo tegenzit met de zoektocht naar je huisje. Maar kun je niet weer teurg naar je moeder? Of flipt je broertje nog steeds waar Josh bij is? Sterkte met de prikjes *knuffel voor Josh*. Ben je zo op zoek naar nieuwe liefde? Heb je nu wel verteld dat je moeder bent van een schattig kereltje?

Ninetje: Je kunt ook 'echt' inbakeren. Door een hydrofielluier in een punt te vouwen en dan R-armpje nar beneden, punt eromheen en onder L-bil stoppen en dan L-armpje naar beneden, punt er omheen en onder R-bil stoppen en daarna vasttapen met schilderstape (luiertape). Of eventueel met een armpje eruit als ze daar mee duimt?
    Wij gebruikten het hier alleen snachts omdat Yildou zichzelf wakker 'sloeg'. Inmiddels heeft ze het niet meer nodig en slaapt ze in een slaapzakje. Heb je dat al eens geprobeerd met Chiara.Wat een bijzonderen naam trouwens. Hoe kom je aan die naam als ik vragen mag?

Rachel: Zo.. Lindsey is weer goed gegroeid! Grappig genoeg heeft Yildou dezelfde hoofdomtrek terwijl ze een kilo lichter is en 5 cm kleiner! Is het goed gegaan met de prikjes? *knuffel voor Lindsey*

ChantalK: Heb je misschien ook teveel dingen in zijn bedje? Wij hebben alleen een knuffie en een speentje, verder niks om het zo rustig mogelijk te houden...

Amilah: Fijn dat je weer even wat van je laat horen. Succes met je zoektocht naar een nieuw huisje.

Emmetje: Lief dat ze zo begint te kletsen en te lachen. "Ik ben WAKKER mama!" Over die borstvoeding. Ik geef nog 3 x borst en 2 x fles om het zo te combineren met mijn werktijden. En op het moment dat ik moet werken kolf ik de voeding af, die ik normaal gesproken zou moeten geven. (Of net iets eerder) Als ik thuis ben, leg ik haar gewoon aan. Maar die 2 flesjes krijgt ze zowiezo, omdat ik de borstvoeding nu eenmaal zover heb afgebouwd en ik op mijn werk eigenlijk niet 'kan' kolven. Dus als ik jou was, zou ik gewoon zelf voeden als je thuis bent. Alleen wel even oefenen met het flesje (door je man?) zodat ze daar ook goed uit wil drinken...

Tassie: Dus jij mag volgende week weer aan de bak. Kijk je er tegenop?

Onzewonder: Mooi zoveel poep! Wij zitten hier ook weer met smart te wachten op een flinke poepbroek. Tis alweer 5 dagen geleden! Succes met de logeerpartij!

Bibiche: Fijn dat je nog even thuis kunt zijn bij je meisje! Ik zou ook erg graag nog even thuis zijn, maar dat krijgen wij finacieel niet rond! En rond een sprongetje ligt Yildou ook het liefst in mijn armen te slapen. Niet bij iemand anders.

Bianca: Wat lief dat Elia zo meelacht. Succes met je eerste werkdag! Ben ik tenminste niet meer de enige meimama die weer werkt... En mijn ongie is nog steeds niet doorgebroken, maar ik ben niet misselijk dus niet zwanger (tenminste, daar ga ik van uit). Maar vanavond is het volle maan en dan werd ik normaal wel ongesteld, dus misschien vanavond... :oops: En ik geef nog steeds borstvoeding, dus dan hoef ik ook nog niet ongesteld te worden!

Grrr... ik loop echt even flink te balen hier! Heb net met werkgever gebeld en een heleboel diensten zijn vervallen. Tja, er zijn net een boel mensen gestopt in de thuiszorg. Balen, want ik had het rooster zo mooi rond zonder oppas! En mijn mannetje belde net, dat hij nog voor het werk naar de garage moet en misschien niet op tijd thuis is! Dus nu komt vanmiddag oma om even te overbruggen en kan ik haar auto meenemen... Maar ik wil helemaal geen oppas :cry: en oma neemt ook nog een ander kleinkind mee omdat ze daar nu ook oppast... en die is hartstikke lief, maar ook erg druk!

Maar goed, ik zal eerst even een hapje eten en de was buiten hangen en waarschijnlijk Yildou voeden.

18. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    En owh wat vinden we het fijn! *proest*

Maar heel erg lief dat je de moeite neemt om de fotos te plaatsen zeg!

Hydrofiele luiers heb ik plenty!

Voor alleen t lijfje heb ik dus maar 1 doek nodig als ik t goed zie?

K moet zeggen, ik heb haar nu ingewikkeld in een lakentje, rondom en armpjes vrij...en dat gaat super! Ze slaapt al vanaf half 11.

19. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ha allemaal,
    wij leven nog hoor.... :) ben de laatste tijd zo druk geweest met bezoekjes, schoonmaken (niet mijn hobby, maar moet wel eens gebeuren ;) ) uit logeren geweest etc en jullie schrijven zo onwijs veel dat ik het allemaal niet meer bij kan houden...
    heb nu wel wat terug gelezen, maar niet alles.

Ik las dat er al iemand uit de wandelwagen gegroeid is.... weer poepproblemen die gelukkig opgelost zijn :) :) altijd fijn!... prikjes :( :( wij moeten volgende week dinsdag voor de 2de ronde :( en werken................ :( :( :(
    Ik zou eigenlijk komende vrijdag moeten beginnen, maar heb die dag nog vrij genomen, nu dus volgende week.....
    Emmetje jij vroeg wat we met bv gaan doen op de dagen dat je thuis bent... nou ik ga gewoon aan de borst voeden hoor! niet dat gedoe met kolven, waarom zou je? Emma zal je borst nog gaan missen als je alles met een fles gaat doen... en je kolf gaat overuren maken ;) Op werkdagen kolven vind ik genoeg (of als de nood echt hoog is, dan doe ik het ook tussendoor!)

Dit weekend voor het eerst uit logeren geweest bij mijn ouders. Was zeer geslaagd! Steven heeft voor het eerst in een groot bedje geslapen (campingbedje). Thuis slaapt hij nog altijd in de wieg (die had mijn vader extra lang gemaakt 85 of 90 cm) Wat lijkt het een klein ventje in het campingbedje... die wieg is helemaal gevuld....
    binnenkort moet hij maar over naar het gewone bedje. Net werd hij krijsend wakker en had hij zich weer tot het hoofdeind getrapt wat denk ik redelijk hard gegaan is.... binnen 3 trappen is hij daar en hij gaat met een vaart... :( auw... ik kreeg hem ook alleen maar aan de borst stil... arm ventje. Tja het slaapzakje moet ook wel eens gewassen worden, vandaar dat hij er niet inlag, want dan kan hij niet zo ver omhoog komen of in ieder geval niet zo hard gaan!
    Gelukkig ligt hij nu weer heerlijk te slapen!

Helaas komt Steven de laatste tijd weer gewoon om 3 uur s nachts.... of dan gaat hij even huilen, om vervolgens in slaap te vallen en dan om 5 uur te willen drinken.... Gelukkig slaapt hij daarna nog wel 3 a 4 uur.. maar moet zeggen dat ik wel moe ben de laatste dagen.... hopenlijk komt er weer een tijd dat hij die 3 uur s nachts huiltjes of voedingen achterwege laat!

20. simalex

simalex Bekend lid

Chatalk: Tja, die foto's zijn veel duidelijker dan mijn geschreven verhaal! Zielig, dat hoofdje in bakeren!

Lief zonnetje: Leuk, uit logeren. Wij willen eind augustus ook een paar daagjes naar mijn schoonouders de dan op vakantie zijn, maar ik weet nu niet of ik mijn rooster wel rond ga krijgen en op die dagen dus vrij ben... *zucht*
    Fijn dat je nog even vrij bent van je werk. Maar eens komt de dag dat je weer moet werken... je kun het niet blijven uitstellen, jammer genoeg ;)

Nu zal ik echt even eten

Deel Deze Pagina