goede morgen @ jingels, dat verslag komt er wel hoor @ emmetje, och het is wel relax werken zonder de baas om je heen hij loopt toch alleen maar onder de voeten We hebben ook nog een tweede apo. Zij werkt part-time. @ tassie, suc6 op je werk vandaag, ik mag morgen ook weer @ ow, zal zo ff naar je site kijken makkelijk hè als je het weer de schuld kan geven...hier nog zo'n gevalletje Het zwembad was heerlijk gister. Lekker een beetje verkleurd. Manlief was gaan vissen op de zee, nou die was/is zo rood (vandaaaag is rooood... sorry begin al in de marco stemming te komen) als een kreeft. Luca slaapt nog heerlijk dus mama gaat een boekje lezen in de zon mmmmm heerlijk bakken. mss tot strakjes (als ik niet te verbrand ben om op mijn kont te zitten )
Hallo iedereen wat een weertje heh? Je zult vanavond toch maar weer aan het werk moeten.... Tis hier echt rustig op het forum. Nou ja, tis ook komkommertijd! Wij zijn gisteren wezen bbq-en bij pake en oma en daar waren Yildou haar 2 grote nichtjes ook. Een een pret dat ze gemaakt hebben! Yildou kan sinds gisteren schaterlachen... ja echt schateren dus! *zwijmel* En Yildou is ook nog in bad geweest met haar grote nichtjes, echt helemaal super! Maar goed. Ze heeft gisteren ook bijna niet geslapen en was na het badje helemaal kapot! Zelfs oma kreeg de fles er niet meer in. Dus toen zijn we maar naar huis gegaan en Yildou werd niet eens wakker toen ik haar uit de auto in bed legde. En om 22.30 maar wakker gemaakt voor de laatste voeding... Vanmorgen was het 8 u! Heerlijk! Ze ligt nu lekker in romper met shirtje in de schaduw buiten, maar volgens mij kan ze het shirtje ook wel uit!
Goedemiddag meiden! @ Jingles,bedankt voor je duidelijke uitleg. Chiara heeft geloof ik niet zoveel last van de warmte maar wil wel extra drinken. IK geef haar dan een heel klein beetje voeding aangelengt met veel water, dit pikt ze redelijk. @Gt Knuffel voor jou en Josh! @Emmetje, owh wat heerlijk he als ze zo genieten in bad. Ik heb Chiaar in een badstoeltje en ze is de koningin op haar troon in bad! Kijk maar: @OW, wat een leuke fotos! Ik hoop ook dat het gewoonweg hitte uitslag is bij je nichtje. Laat je snel wat weten? @Sabrina, wow een heel rondje al! Leuk! @simalex, kijk je dan wel uit? Ook in de schaduw kunnen ze goed verbranden...maar goed dat weet je vast al wel!
Hallo allemaal, Daar zijn wij ook weer. Ja, als je eenmaal weer gaat werken, moet je weer helemaal een nieuw ritme gaan zoeken. Mijn eerste werkdag leek alsof ik niet weg was geweest. Ik was direct de hele dag alleen van 700 tot 1815. 's Avonds om 2100 gesloopt naar bed hihi. Papa en Elia hebben zich prima vermaakt. Oh ja, nagels knippen,..... ik doe dat als Elia ligt te slapen. Ik vind trouwens wel dat je het vaak moet doen hoor! Steeds weer zit dat koppie onder de krassen Elia is erg onrustig de laatste dagen, misschien weer een sprongetje in aantocht? Ga zo maar lekker met hem wandelen naar de supermarkt, misschien is wat afleiding wel fijn (iig geval voor mama)
@Ninet: leuke foto! Jelte past bij mij niet meer in bad, dat wordt of rechtop houden of onder de douche.
Hoi Hoi, Nikki heeft een virus,maar ze krijgt er niets voor het is iets dat veel voorkomt bji baby's OWKEE! me zus moet het wel in de gaten houden als er koorts bij komt dan hup weer naar het ziekenhuis. En ze heeft ook een kleine oorontsteking erbij... hmzz maar wellicht dat dat weer in combinatie is met haar tandjes die doorkomen. verder niet veel nieuws.. ja Joaquin is drammerig, wilt alleen maar eten eten, eten pff dus datworden extra flessen vandaag. normaal krijgt hij 180cc per keer, maar nu nog maar 110 ofzo... want hij komt mij te vaak vandaag en ik kan hem niet vol gaan proppen niet waar.. maar wel een vraagje daarover he.. voor de fv mama's stel dat ik hem 2 flessen extra van 180 cc een keer geef is dat erg? Of kan dat 1malig geen kwaad? Toedelssssssss
@binac1, fijn dat je er weer bij bent! @jingles, dan is de douche denk het prettigste voor beide. Is jelte dan al zo flink? @OW, gelukkig is het niks engs! Ik zou zeker geen 2 flessen van 180 extra geven hoor. Ik geloof dat volgens de richtlijnen 900 per 24 u het maximale is dat ze mogen hebben. Geef dan gewoon 7 flessen van 150. Hoeveel flessen krijgt hij normaal?
Normaal maar 5 x 180 cc Zijn normale ritme is dit ongeveer elke dag 6 uur 10 uur 14 uur 18 uur 22 uur maar hij is nu zo gekomen 4.30 uur 180 cc 8.30 uur 180 cc 12.00 uur 180 cc 15.00 uur 120 cc gegeven maar hij heeft er 100 gedronken en dan probeer ik dus wel 4 uur tussen te laten zitten dus de volgende rond 19.00 en dan om 22 a 23 uur en dan heb ik het wel een beetje opgevangen denk ik zo... de laatste fles zou hij dan wel weer 180 cc mogen in principe.... Ik geef hem ook water tussendoor, maar is ie niet zon fan van hahaha...
@Ninet: 18 juli ben ik tussendoor met hem naar het CB geweest, en toen woog hij 6800 gram. Morgen ( 3 weken later dus) moet ik weer voor de 2e prikjes, ben benieuwd hoeveel hij dan weegt. Hij was een gemiddelde baby bij geboorte, nog geen 7 pond, maar hij zit al vanaf het begin in een verschrikkelijke groeispurt. Nu zijn ,zijn vader en ik allebei lang en flink, dus hij heeft het niet van een vreemde. Ik geef BV nu volledig op verzoek 5-6 voedingen per dag, dus daar kan ik nooit teveel van geven. Hij zit in maat 68.....maar een shirtje van de prenatal maat 68, kon hij vanochtend met z'n hoofd niet meer doorheen.... Aan de ene kant ben ik wel blij dat hij goed groeit, aan de andere kant, het baby-idee was er bij hem al vrij snel af, en dat vind ik wel jammer hoor. Zal ter vergelijking 2 foto's plaatsen van Jelte 4 weken en Jelte nu ( 3 maanden). http://i185.photobucket.com/albums/x211 ... 0_0314.jpg http://i185.photobucket.com/albums/x211 ... 0_0510.jpg @Onzewonder: dat kindje is toch maar ietsjes ouder dan Joaquin? Gelukkig dat het relatief meevalt....
jeeeeeeeeeees jingels! Wat een heerlijke bolle knijpwangen heeft Jelte! Je ziet t geloof vaak he bij bv kinders dat ze zo lekker groeien! @OW, ik denk dat het zo goed opgelost zal worden hoor, een keer extra geeft ook niks, het zijn tenslotte alleen maar richtijnen en niet elk kind hetzelfde he? Zo heeft mijn meisje eigenlijk geen vast schema, alleen de ochtendfles is steevast rond 7.15 Vandaag zag het er zo uit: 7.15 180 11.00 180 14.30 140 17.00 140 Zoals je ziet drinkt ze dus soms om de 4 uur en dan weer om de 2,5 uur. Minimaal 1 keer per dag wil ze gewoon de fles om de 2,5 uur en probeer em nou niet te rekken want ze gilt moord en brand! Ik denk dat ze nu dan weer om 20u30 komt. Dan geef ik haar weer 180 en dan is het goed tot morgen 7.15 ongeveer. Kan ook dat ze om half 8 alweer wil drinken, vind ik ook goed maar in dat geval maak ik haar zo rond 23.30 wakker voor een 120 flesje. In elk geval heeft chiara geen vaste voedingstijden maar echter wel een door haar uitgekozen vast schema!
@ow: gelukkig dat het niks ernstig is met je nichtje, is toch echt schrikken zeg Ze mogen niet meer dan 1 liter voeding per dag maar nou weet ik niet of het alleen het water is of echt water met voeding. Ik geef tussendoor gewoon water. Doen jullie dan water pakken uit de kraan of echt eerst koken? @jingles: wat een verschil zeg, echt een grote jongen al @bianca: zo lekker zo'n eerste drukke werkdag, pff lijkt me heel erg vermoeiend @ninetje: schattig foto, zo ligt elenora ook altijd in bad. Lekker te chillen @chantal: arme man haah kon hij wel slapen? @assepoester: zo grappig haah lijkt me echt leuk om te zien Elenora heeft ook geen schema. Meestal komt ze om de 3 uur en ze krijgt 150cc per fles. De laatste dan 180 en die krijgt ze meestal rond 20 uur en dat is haar laatste fles, ik geef om 23 uur geen fles want ze drinkt toch bijna niks dan. En ik en mijn man trekken het ook niet tot 23 uur opblijven voor de fles Nou Elenora heeft of een sprongetje of last van de warmte of een combi Ze wilt gewoon al 3 dagen lang zo slecht slapen, gelukkig slaapt ze 11 uur lang 's nachts maar overdag is echt een ramp. Telkens heel kort en huilerig, pff ze wilt alleen in mijn armen in slaap vallen. Wat ik ook vreemd vind, is dat ze heel diep slaapt en dan ineens keihard huilend wakker worden Wat zou het zijn?
Bibiche, Elia heeft precies hetzelfde. Vanuit het niets begint hij echt te gillen, zo zielig! Volgens mij heb ik dit een tijdje geleden hier al bij andere kids ook gelezen Josh geloof ik? Hij is dan ook bijna niet te troosten, alsof hij erg bang is of pijn heeft, moeilijk te onderscheiden vind ik. Ook nu ligt hij naast mij op de bank te slapen, als ik hem overleg in bed is het meteen gebeurd
Thanks ladies voor jullie antwoorden maar uhh wat gaan jullie kindjes vroeg naar bed en slapen lang door joh! pfff Als ik Joaquin om 21 uur d efles geef komt hij echt wel hoor rond 3 uur ik neem ana dat hij ook zo dat idee gaat oppakken om gewoon door te slapen? Of zal ik een hongerige baby hebben? Ik weet wel dat ik hem gewoon elke keer een fles kan geven van circa 200 cc hij drinkt het op hoor! maar ik kan daar niet aan beginnen want dat is echt niet goed voor hem.... zou ik anders voeding voor hongerige babys moeten geven dan? ?Pfffffffffff (@#*&(#_% FV! gek van te worden eerlijk gezegd maar goed.... En Nikki is 4 maanden ouder dan Joaquin het is de kleine van me zus echt een overheerlijke bolle Ze was 6 weken te vroeg, maar dat is niet meer te zien hoor zie hieronder Jingels wat is Jelte een overheerlijk ventje om te zien, en hij doet het idd giga goed joh! En Bibiche die kleine van jou ook hoor... weet je nog hoe je zat te etteren met de bv en dat het zo drama was met alles.. en zie nu......... slapen en overheerlijk doorslapen hmzz ben jaloers hihi
GT ik duim dat je maar een leuke woning mag vinden/krijgen op het plekje waar je wil. Ow leuke site heb je. Stoer die ajax outfit. Fijn dat het meeviel met je nichtje! Bianca alweer aan het werk, tja alsof je nooit bent weg geweest. Lukte het je je hoofd bij het werk te houden? Simone klinkt alsof Yildou een leuke dag heeft gehad met de nichtjes. Heb je lekker gewerkt? Heb je nu voldoende diensten gevonden? Ninetje leuke foto! Chiara zit inderdaad als koningin bad op haar troon. Tessa vindt het badje met zitje ook helemaal geweldig! Bibiche mischien droomt ze? Jingels hij groeit echt lekker, en wat je zegt met bv kan het toch niet teveel zijn. Echt lekker die wangen zo. Assepoester dus Sabrina word handig in die box, leuk he dat ze steeds wat nieuws kunnen. Kan er ook elke dag weer zo van genieten. Hier alles prima. Tessa is vanmiddag 2,5 uur bij mijn zus geweest, ze hebben zich goed vermaakt. Daarna zijn we gaan eten bij opa. Tessa was de hele dag vrolijk, het sprongetje is weer over schijnbaar. Ze graait nu naar van alles. We hebben voor de zekerheid het hemeltje boven haar bedje weg gehaald. Wij gaan aanstaand weekend een weekendje weg. Ik ben zaterdag jarig, 32 alweer . Heb er helemaal zin in om weg te gaan. Toch even andere omgeving.
hoi hoi, ik ben ook een mei mama mijn dochter is geboren op 26 mei dus nog een mei mama. ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie voedingsschema's. ik heb het idee dat mijn dochter in de avond meer honger heeft. ze drinkt om 1900 150 cc maar rond kwart over 9 begint het gebrul. totdat ik uiteindelijk besluit om rond 2145 een fles van 180 te geven die helemaal op gaat. hoe is dat bij jullie. drinken ze daar ook rond de 150 cc of al meer? ze weegt nu ongeveer 5500 morgen naar cb dan weet ik precies het gewicht.
Welkom happy baby, Onze jongen is van 9 juni en hij drinkt al 5 flessen van 180 cc sinds 2 weken nu... Ik weet echt niet hoeveel hij weegt om heel eerlijk te zijn maar over de 5 kg uiteraard Joaquin heeft vandaag overigens giga honger daar niet van pff is niet normaal eignelijk maar goed.... Ga morgen denk ik ook maar voeding halen voor hongerige baby's
Ff snel reageren hoor. Ik zou niet zomaar overstappen op deze voeding OW, zeker gezien t feit dat hij zijn ontlasting toch al zo moeilijk kwijt kan. Dan zou ik eerder terug gaan naar 6 flessen van 150. Het is maar een idee natuurlijk. Ik heb Chiara ook op een gegeven moment voeding voor hongerlappen gegeven omdat ik dacht dat t honger was...echter kreeg ze hierdoor heel erge krampen. Ik ben nu ook terug naar 6 flessen van 150 (1 schep comford en 4 scheppen normaal van friso) en als ze 180 drinkt dan zijn t 5 flessen...t is maar net hoeveel ze wil drinken. Ook Chiara was vandaag *hongerig*, denk dat ze die dagen gewoon hebben. Ik geef er dan ook gewoon aan toe hoor, rekken geeft een ontevreden baby en dus ook een ontevreden mamma. Chiara komt eerlijk waar soms 2 uur na de fles van 150 gewoon weer... Kijk maar wat je doet meis maar ik zou niet zomaar zelf gaan overstappen. @happybaby, Welkom! Zoals je ziet wisselt het bij Chiara nog al eens, ik voed op afroep en dat bevalt me prima! Alleen voor de laatste fles (als ze dus 150 drinkt) maak ik haar wakker en ze drinkt em dan al slapen helemaal leeg. Ik persoonlijk ben tegen *rekken*, ze kunnen flink in paniek raken en heel hard gaan krijsen waardoor er lucht in de maag komt en ze kunnen spugen of krampen kunnen krijgen. Als je kindje honger heeft dan gewoon geven,nadat je het hebt geprobeert op te vangen met een beetje water, desnoods een flesje met minder cc. Succes!
@Ninetje, je hebt waarschijnlijk ook wel gelijk, ik kijk het deze week gewoon ook even aan... Ik heb ook echt geen zin in die krampjes meer moet ik bekennen, want daar is hij net vanaf... wellicht komt het gewoon door het warme weer... En eraan toegeven doe ik ook, en heb vandaag geschipperd met de voedingen zodat hij precies uit kwam... dus laten we hopen dat het goed gaat komen niet waar... Maar vanaf wanneer sliepen jullie kindjes eigenlijk door?
OW: Dat precies uitkomen zou ik me eigenlijk ook niet al te druk om maken, als het een dag iets meer is kan dat echt geen kwaad hoor. Het moet natuurlijk niet heel veel meer zijn met regelmaat. De hoeveelheden en het aantal uren dat ertussen *moet* zitten is puur een richtlijn, dit vond ik ergens op een site: *Wij praten over voedingen in termen als 'om de 3 uur' of 'om de 4 uur'. Vooral bij flesvoeding zijn wij gewend geraakt te rekenen. Wie heeft bedacht dat een kind van 4 maanden met 5 voedingen per etmaal moet kunnen doen? Wie heeft bedacht dat een kind met een bepaald gewicht met ... voedingen het etmaal rond moet kunnen komen? Ik weet het niet. Veel kinderen zullen het er prima op doen, maar veel kinderen ook niet. Duidelijk is wel dat je bij flesvoeding rekening moet houden met een maximale hoeveelheid voeding per etmaal. Maar vertel mij eens waarom je niet 6 voedingen en dan wat minder per keer mag geven? Stel dat je kind het daarmee veel beter doet? Besef dat als je aan wilt sturen op een bepaald aantal voedingen (om welke reden dan ook) dat je soms véééél drukker bent met rekken en bedenken hoe je de dag door moet komen dan dat je gewoon wat vaker voedt en je kindje tevreden is* Sinds ik dat heb gelezen ben ik gestopt met het ellendige rekken en zoveel uur moet ertussen... Ik spreek echt uit ervaring want vanaf week 4 tot week 8 heb ook ik zo lopen kloten met de voeding en Chiara huilde dan ook best veel, sinds 2 weken geef ik gewoon toe aan haar behoeftes, ik geef haar alleen wel wat minder in een fles, maar ook niet altijd... Het gaat nu supergoed met Chiara, ze is een heel tevreden meisje en ik ben niet meer onzeker! Als je er erg mee zit mag je me zeker pben, ik weet nl hoe lastig t is ... Edit: Chiara sliep vanaf week 3 eigenlijk al goed door, van half 1 tot 7. Nu is het wisselend van 21.00 tot 7.15 of van 23 u tot 8u.