Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simalex

simalex Bekend lid

Yildou valt ook heel vaak in slaap tijdens de voeding. Omdat ik in rugbyhouding voed, ondersteund met voedingskussen, heb ik bijna 2 handen vrij en kan ik daarmee dus Yildou zo nu en dan een beetje wakker blijven kriebelen. Met name aaien over wangetjes en onder kaakje helpt, of anders midden over de rug kriebelen.
    Ik weet niet hoe warm je Sabrina inpakt tijdens het voeden? Mijn ervaring is... hoe kouder, hoe wakkerder, dus hoe beter ze drinkt. Natuurlijk leg ik haar niet in de romper te drinken. Of verschonen, als ze in slaap valt en daarna weer aanleggen wil ook nog wel eens helpen.

Ik geloof dat ze per keer ongeveer 50 ml drinkt... zou natuurlijk straks even kunnen wegen voor en na de voeding (wij hebben een digitale weegschaal van het groene kruis, dat is erg makkelijk)

Het consultatiebureau is bij ons afgelopen vrijdag geweest. Ik vond het niet heel bijzonder. Veel dingen die ze vroegen, stonden ook in de overdrachtspapieren... dus hoefde ze niet te vragen. En je lacht je dood bij de risico-analyse (of je in achterstandsbuurt woont, crimineel bent, enz)
    Maar goed. Dat kun je morgen zelf ervaren.

Hopenlijk slapen onze meisjes lekker vanacht!

Groetjes Simone

2. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ik voed op de 'gewone' manier, dus heb maar 1 hand vrij. Maar inderdaad, kriebelen (ook onder het voetje), wat kouder maken (alleen in de kleertjes, geen doek meer) en het verschonen. Maar vaak ondergaat ze ook dit allemaal slapend of valt meteen na het 'leed' weer in slaap.
    Ze krijgt bij ons afwisselend tussen de 30 en 60 cc. Hangt er van af hoeveel ze al uit de borst heeft gekregen.

Die risico-bepaling heb ik al even doorgelezen. Ze komen zo, dus ben benieuwd.

3. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Gister ging supergoed, ze heeft bijna de hele dag alleen bv gekregen. 2 keer hebben we een flesje nagegeven, maar die heeft ze dan niet helemaal opgedronken. Poeder gebruiken we nu al 2 dagen niet meer. Gister ook maar 1 keer gekolfd ivm stuwing. Ben heel benieuwd hoe het vandaag gaat.

Gister ook consultatieburo langsgeweest. We vormen in elk geval geen risico voor ons meisje, toch mooi om te weten.

Ik begin er wel steeds meer vertrouwen in te krijgen dat we het goed doen. Steeds een beetje meer routine, huiltjes beter herkennen, oplossingen gevonden en weer in gewicht toegenomen vandaag! Ze is nu rond de 2900 gr. Vannacht hebben we zelfs best goed geslapen, 3+3 uur is toch weer 6 uurtjes. Helaas heeft ze haar huiluurtje tussen 23 en 2 uur 's nachts, dus vroeg op bed is er niet bij.

Heb gister weer allemaal mooie foto's genomen en heb ze nu allemaal op de site gezet. Ben nog steeds zo superverliefd op ons mooie meisje!

Hoe gaat het verder met jullie Simone? En doet Yildou het ook nog steeds zo goed?

De eerste jongen is er trouwens ook al. Zal even het lijstje kopieren.

4. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ lengte: 47 cm ~ gew: 2635 gram
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ lengte: 47-50 cm ~ gew: 2840 gram
    4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ gew: 3320 gram
    6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ gew:

Geboren:
    5 meisjes 1 jongen

Agenda:

27 april -> Simalex en Yildou - controle kinderarts
    11 mei -> Assepoester en Sabrina - controle kinderarts
    21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau (en entingen?)
    24 mei -> Assepoester en Sabrina - consultatiebureau
    30 mei -> Assepoester - controle gyn

5. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ lengte: 47 cm ~ gew: 2635 gram
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ lengte: 47-50 cm ~ gew: 2840 gram
    7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 2410 ~ lengte: 46 cm

Geboren:
    5 meisjes 2 jongen

Agenda:

6. simalex

simalex Bekend lid

Hey Assepoester,

Het gaat hier zo druk worden. Al 2 jongens tegen 4 meiden... De meiden staan nog in de meerderheid ;)

Ik heb even niet zoveel puf om een lang verhaal te maken, dus ik kopieer em ff van het bevallingsforum:

Assepoester: Super dat de kunstvoeding van de baan is! Nog ff doorzetten en je hebt haar volledig aan de borst.

Ik heb mijn avond (1,5 uur) zonder Yildou overleefd. Was eigenlijk best wel ontspannen voor mij. Tenminste... ik vond het echt heel naar om de deur uit te moeten, maar toen ik eruit was, viel het wel mee. Alleen heeft Yildou 1,5 uur lopen brullen (krampjes) dus Alexander was wel blij toen ik weer thuis was. En toen ik er weer was... was ze stil *glim*

Vandaag naar de kinderarts geweest. Alles was goed in orde. Ze was het dubbele gegroeid van wat ze zou moeten groeien en ze deed het verder prima. 8 juni mogen we nog een keertje er naar toen, gewoon om de ontwikkeling in de gaten te houden.

Heb trouwens nog een lieve foto:

Als het niet werkt kun je hem ook op www.simalex.nl bekijken.

Groetjes Simone

7. simalex

simalex Bekend lid

Oja -> Mooie foto's op je site hoor! Super man! En natuurlijk helemaal fantastisch dat je niet meer hoeft te kolven. Super man dat je meisje het zo goed doet met de borstvoeding.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hee hallo jullie hebben dus al een topic voor de meimama's.
    Dan zal ik hier dus ook moeten bijlezen ;)
    Ik hoop jullie snel te mogen vergezellen. Al heb ik zelf het idee dat het nog wel even gaat duren.
    We zullen wel zien.

In elk leuk om te lezen dat alles goed gaat bij jullie. Maar niet te veel achter het forum he ! Ook genieten van de kleine hummels.

9. Oh Simone wat een prachtige foto! Ge-wel-dig!
    *smelt*

Ik hoop me snel bij jullie te kunnen voegen.

Geniet van de "kleine" dingen in het leven he? ;)

10. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Geboren:

8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm

Geboren:
    6 meisjes 2 jongen

Agenda:

21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau en entingen
    8 juni -> Simalex en Yildou - controle kinderarts

11. simalex

simalex Bekend lid

Zo he!

Al acht jonge mei-moeders en Goddess is hard bezig om de 9de te worden!

Wij hebben vrijdag lekker geBBQd en daarna vroeg op bed. We proberen er nu elke keer voor 10 uur in te liggen. En Yildou komt dan meestal nog 2 x in de nacht en tegen 6/7 uur is het alweer ochtend.

De borstvoeding loopt als een treintje gelukkig. Alleen de krampjes zijn eigenlijk wel elke nacht. Dus we zijn best veel aan het inbakeren. Geen leuk gezicht (en gevoel, tenminste voor mij), maar dan wordt ze direct rustig en slaapt binnen 5 min.

Vandaag zijn we echt op reis geweest. Naar Swifterbant op de verjaardag van ijn schoonzusje. Yildou heeft lekker geslapen in de auto (1 uur heen en terug). En de borstvoedingen heb ik daar boven gegeven (doe ik thuis ook) en dat ging gelukkig ook goed. Qua spulletjes die we meehadden... best veel, maar gelukkig hadden we niet alles nodig. Ik had natuurlijk maar 10 pampers mee, 3 spuugdoekjes, 2 x reservekleertjes, zonnebrand, xtra deken, enz.

Verder niet zoveel te melden. We genieten van het heerlijke weer. En van ons heerlijke meisje natuurlijk.

En we krijgen van iedereen te horen: 'Wat een mooi meisje, wat is ze kleinnnnnnnnnnn!' En dat terwijl ze in 2 weken 400 gr gegroeid is en even zwaar of net iets zwaarder dan Sabrina (vrijdag 2940 gr)

Groetjes Simone

12. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    leuk de nieuwe topic, binnenkort zijn we dus hier te vinden... ;)

gr babymei

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Jeej ik meld me ff hier!
    Nu geen energie meer om te schrijven maar heb jullie gevonden meiden ;)

14. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Welkom Rachel! Daar gaat onze spannende dialoog Simone ;)

Sabrina heeft vandaag weer een raar dagje. Ze heeft gister en vandaag alleen op bv gedraaid, maar wilde eigenlijk vanaf een uurtje of 6 niet meer slapen. Ze is dus de hele avond al wakker :( Zodra we haar in bedje leggen is het brullen geblazen. Ze is bijna elk uur aangelegd, dus honger kan het ook niet zijn. Toch om 21 uur maar een flesje gegeven en ja hoor, alsof ze uitgehongerd was. Vraag me nu toch sterk af of ik idd wel genoeg bv heb... Morgen maar weer op de weegschaal om te zien of ze gegroeid is. Stelt me op zijn minst iets geruster over de bv.

Heeft bij Yildou de navelstreng al losgelaten? Die zit bij Sabrina nog steeds muurvast en heeft alles behalve de intentie om los te laten.

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo Mama's, er wordt al lekker gebept zie ik.
    Ik lees mee hoor ;)

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hoi meiden!

Hier gaat alles goed. Ben wel ontzettend moe van de nachten maar goed dat zal wel heel herkenbaar zijn ;)
    Bij Lindsey heeft gisteren de navelstreng al losgelaten, best snel of niet? Ziet er allemaal super mooi uit in ieder geval.

De borstvoeding gaat ook super, moet wel nog steeds met een tepelhoedje voeden omdat het anders niet lukt maar goed, dat vind ik ook helemaal niet zo erg. Vandaag om 11.30 krijgt ze haar hielprikje en gehoortest en word ze waarschijnlijk weer gewogen als de vk de hechtigen bij mij komt verwijderen.

Ook krijgen we een nieuwe kraamverzorgster omdat de andere op vakantie ging. Best spannend want het klikte onwijs goed met die we hadden en zijn nou beide beetje bang dat het nu niet klikt. Afwachten maar. We zouden eingelijk nog 2 dagen van 5,5 uur krijgen maar ze belden gisteren of dit verandert kon worden in 4 dagen van 2 uur en 45 min. Ook wel fijn iedere ochtend iemand om nog even alle vragen aan te stellen.

De kruiken hebben we niet gebruikt trouwens, ze houd zich vanaf het begin meteen goed op tempratuur dat is wel fijn.

Onze honden beginnen te wennen, Joy vind het helemaal geweldig Max is stront jaloers en poept uit nijd soms binnen. Maar we betrekken hem er goed bij dus moet goed komen.

Papa en Lindsey liggen nog even lekker te slapen maar ik kan niet meer slapen voor een uurtje (7.45 wekker) anders ben ik alleen nog duffer.

Zal nu vaker hier komen mee schrijven hoor meiden! Zijn jullie ook zo benieuwd hoe het met Goddess en DKK is? Knuffel voor jullie meiden!
    Er staat trouwens een nieuwe foto in m,n album.

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Geboren:

5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ lengte: 51 cm ~ gew: 3320 gram
    6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ lengte 51 cm ~ gew: 3890 gram
    8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm

Geboren:
    6 meisjes 2 jongens

Agenda:

30 april -> Rachel en Lindsey - Lindsey hielprik & gehoortest (en hechtingen verwijderen?)

Heb de bevallingslijst even aangepast met gewichten van iedereen en de agenda even ons toegevoegd :)

18. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ook ik heb jullie gevonden.... dus kom ik hier ook lekker mee lezen en hopenlijk snel ook posten ;)
    Heerlijk hoor dat jullie al kunnen genieten van jullie kindjes en leuk om alles al te lezen.... en van jullie te leren :)

19. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Gisteravond natuurlijk weer te vroeg zorgen gemaakt, na 18 dagen heeft vanochtend het restje navelstreng zich losgemaakt. Dan is het bij jou wel lekker snel gegaan Rachel!
    Bij Sabrina staat de hele navel nu naar buiten, net een soort knopje. Zal denk ik wel zo horen en vanzelf naar binnen trekken, toch?

Vanochtend tussen 7 en 10 was het ook brullen en krijsen. Leek in de verste verte niet meer op gewoon huilen. Maar zomaar opeens was het ook weer over. Ze had er trouwens al traantjes van, terwijl de traanbuisjes pas met 3 maanden gaan werken! Was waarschijnlijk gewoon oogvocht.

Voelen jullie je ook soms zo onzeker over alles? Ik ben steeds zo bang dat ik ons meisje tekort doe en of ik wel in al haar behoefte voorzie. Zo zeker ik tijdens de zwangerschap was, zo onzeker voel ik me nu soms. Vooral 's avonds zit ik er vaak even goed doorheen. Mijn prachtige roze wolk is net een achtbaan ;)

20. Niet meer actief

Meiden; Ik heb jullie ook gevonden en lees alvast mee.

Hopenlijk kan ik ook snel mee praten.

Deel Deze Pagina