Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happybaby

happybaby Lid

27 jul 2007
    98
    0
    0
    zuid holland
    Hallo meiden,

eerst bedankt voor jullie reacties!

nu ik dat zo lees komt het me wel heel bekend voor!
    ik ben s avond ook vaak bezig met rekken omdat ik er vier uur tussen wilde hebben.
    nu had ik al bedacht dat ik haar gewoon eerder zou geven en iets meer omdat ik denk dat ze meer trek heeft.
    Normaal kreeg ze om 23 uur dan zat er 4 uur tussen. dus was ik ook best bang dat ze dan midden in de nacht zou komen.
    En vannacht sliep ze zelfs door van 22 uur tot 8 uur (heb ik haar eruit gehaald was nog niet helemaal wakker)
    en de fles van vanmorgen wilde ze niet eens helemaal.

ik geloof dat ik ook liever jullie ervaringen hoor dan het advies van cb.
    ik word heel onzeker van hun.
    ik denk dat ik het goed doe maar dan vertellen zij weer wat anders.

Maar er zijn dus ook kindjes die 180 drinken.
    mijn meisje drinkt 7, 11, 15, 19 150 cc en om 23 180 cc omdat ik denk dat ze dat wil. maar mij is niet verteld dat ze dat al mag.

ze zit nu op 5 voedingen.

2. Niet meer actief

Als je kindje boven de 5 kg zit mag ze idd 5 flessen van 180 cc hebben indien ze er zelf ook aan toe is natuurlijk, want als ze het niet wilt dan is voor haar de 150 cc voldoende.

Hey Ninetje thanks voor je PB we gaan ook nog niets doen.... we houden het zo eventjes aan en kijken wel...

Het doorslapen komt vanzelf wel I hope :)

Vanmorgen kwam hij gewoon weer om 6 uur dus dat heeft ie weer te pakken, hij ligt nu lekker bij zijn papa in bed (komt net uit de nachtdiensten en ziet de kleine bink heel weinig nu)

Ik heb het huis vanmorgen al helemaal van kant gemaakt, ben nu zelf gedouched en wel.. en ga zo dadelijk als Joaquin weer zijn flesje heeft gehad naar de winkel toe om even de boodschapjes te halen.........
    Oma komt ook nog zo van Joaquin en ze gaat dan wandelen ofzo..en blijft bij ons eten Hachee jammieeeeeeeeeee

Ik probeer wel hoe dan ook om de laatste fles op 22 a 23 uur te houden en ik ga wel een beetje van dat rijstezetmeel erbij doen even kijken hoe dat is voor hem... want dat vult alleen maar en zijn geen calorien extra zeg maar...

Vroeger gebruikte ze mona's Kindermeel ofzoiets maar dat is nergens meer te krijgen joh! volgens mijn moeder slaap je er heerlijk op, althans ikke wel vroeger.... ik wlide ook nooit doorslapen tot 6 maanden ofzo en toen heeft ze Molenaarskindermeel in de fles erbij gedaan en snurken dat ik deed :) dus die hield ze er wel in...

Nou mensen voor diegene die moeten werken WERKSE! en voor de andere have fun met wat je gaat doen vandaag.

Knufff

Brigitte

3. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ onzewonder: wat een leuke foto van joaquin in z'n ajax kloffie! Dat je het zo lang kan uithouden in de stad met de kleine, knap hoor! Heb je hem nog tussendoor gevoed?
    Ik hoop maar dat je nichtje snel weer opknapt en dat het inderdaad niets ernstigs is.

@ tassie: op z'n buik in bad? Komt hij dan niet met z'n gezicht onder water? Hoe was het om weer op je werk te zijn?

@ assepoester: hihi, een pirouette in de box :) de volgende keer moeten jullie dat zeker even filmen.

@ chantalk: ik heb ook wel 'ns het idee dat mijn assistentes het helemaal niet erg vinden als ik er een dagje niet ben ;) tenzij het erg druk is in de apo, dan hebben ze me er maar al te graag bij.
    Was Luca mee naar het zwembad? Hopelijk is hij dan niet Marco-rood geworden. Wel leuk trouwens dat jullie genoeg kaartjes hebben gespaard voor het hele team.

@ simalex: leuk! schaterlachen ! :)

@ ninetje: mooie koningin hoor! Ze kijkt er ook echt koninklijk bij :D

@ bianca: dat is een pittige eerste dag! Dat is meer dan 11 uur werken op een dag, mag dat wel of hebben jullie andere richtlijnen? Je zal waarschijnlijk weinig tijd hebben gehad om Elia te missen.

@ happybaby: welkom! Krijgt je dochtertje dan morgen bij het CB ook haar eerste prikjes? Die hebben wij vorige week gehad.....
    Ik geef BV maar weet uit ervaring dat het 's avonds inderdaad weinig zin heeft een voeding te rekken. Bij Emma maakt het echt niet uit hoe vroeg of hoe laat ze haar laatste voeding heeft, meestal wordt ze gewoon half7/7 uur wakker. Ook komt het wel voor dat ze juist vroeger wakker wordt als ze laat op de avond haar laatste voeding heeft gehad of dat ze later wakker wordt als ze vroeger op de avond haar laatste voeding heeft gehad. Hoe vroeg ze wakker wordt, heeft dus niets te maken met wanneer ze de laatste voeding heeft gehad.

Ik ga vandaag beginnen met het vervangen van de BV overdag door flesje met afgekolfde melk. Op dit moment heeft ze tijdens werkuren 3 voedingen.
    Vanochtend heb ik na haar eerste voeding 2x 170ml afgekolfd, dit zou dus voldoende moeten zijn voor 2 voedingen. De 3e voeding wil ik dan ga afkolven na werktijd.
    Vandaag ga ik dus 1 van die 3 BV vervangen door een flesje, morgen 2 van de 3 en overmorgen alledrie. In het weekend en m'n vrije dag ga ik gewoon zelf voeden, niet afkolven. Vervolgens dinsdag weer 3 BV vervangen door flesje met afgekolfde melk. Dan hoop ik dus dat mijn productie niet teveel afneemt en dat de stuwing aan het einde van de werkdagen niet te erg is.
    Ben benieuwd of het dan gaat lukken. Ik zou het fijn vinden als ik KV nog even kan uitstellen, al besef ik wel dat dat afkolven erg veel extra tijd inneemt.
    Het wordt 's ochtends best een krap schema
    (opstaan, voeden, kolven, ontbijten, naar werk +KDV), als het lukt zal mijn man straks degene zijn die Emma wegbrengt, ik zal haar dan ophalen.

4. Niet meer actief

Hey emmetje...

Het is veel werk he dat kolven envoeden en ik zit nu al af te vragen hoe ik dat straks moet doen hahahaha met het tijdschema.

Ik heb nu wel zo dat Joaquin rond half zes a zes uur komt en dan nog is het krap aan hihi... want we hebben het niet helemaal overdacht toen we het KDV gingen vast zetten...

Is namelijk 20 min lopen, we hebben nog geen 2e auto (ben nog aan het sparen) dus ik ben 1 uur kwijt alleen al om de kleine weg te brengen, en met dit weer is het wel ok, maar dadelijk..........uhhh gaat dat niet dom dom dom van ons he...

We zijn nu aan het kijken of een vrouw (de vrouw van een collega van steef) niet als gastouder wilt werken zeg maar... plus zij verdiend er wat mee en ons kindje zit bij een hele aardige en goede moeder (ze is namelijk moeder van 2 kindjes (jongens) zij komt uit Peru en voed haar kinderen 2 talig op.. nou mag ze met Joaquin ook wel doen hahaha

Alleen moeten wij dat ook maar gaan volgen he.. heb ik een keer woorden met Joaquin gaat ie spaans kletsen hhehehehehe... want die streken krijg je dan natuurlijk.

Dus wie weet wordt dat wat.... maar nog even afwachten.. en dan vertrouw ik er ook wel op dat het goed komt, en kan ik wellicht meer werken wel in combinatie met steef natuurlijk, want ik merk ook wel dat we graag de luxe willen behouden wat we hiervoor hadden. En steef heeft wisseldiensten dus het moet te regelen zijn dan he...

Nou mensjes ik ga er weer vantussen...

Kleine knul wakker maken en flesje geven e ndan komt omaaaaaaaaaaa

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ ow. Als Luca een keertje na 2 uurtjes komt geef ik hem nog eens 100 cc. Dan ga ik gewoon weer verder met na 2 uurtjes weer 200 cc.
    Ik heb zo'n idee dat hij met dit warme weer wat meer wil drinken. Nou dan krijgt hij dat ook gewoon ;)

@ bibiche. Hij heeft nog redelijk kunnen slapen. Gelukkig waren de benen aan de voorkant het ergste. :)
    Hier nog iemand die overdag niet kan slapen van de warmte. Ik leg hem nu in het campingbedje in de kamer daar is het wat koeler. En dat gillen heeft Luca ook vaak. zielig is dat hè? :(

@ happybaby. Welkom hier :D Luca is geboren op 25 mei.
    Luca krijgt 5 flessen van 200 cc (180 water+6 schepjes) Deze gaan bijna altijd helemaal op. Zijn laatste flesje is rond 22.00-22.30 u en dan slaapt hij door tot 7-8 uur. De laatste keer woog hij 6165 gram, maar aan zijn bolle wangetjes te zien is hij weer bijgekomen :)

@ emmetje. ja die asisstentes... ;) Luca was wel mee maar hij lag lekker boven op de kamer van mijn zusje te slapen.

Bah bah bah en nog eens bah. Ik moet om 14.00u gaan werken :cry: Ik heb er helemaal geen zin in.
    Maar goed als ik eenmaal daar ben zal het wel mee vallen.
    Luca werd vanmorgen pas om 8.15u wakker. Was blijkbaar nog moe van gister. Hij heeft zoveel last van de warmte....zweet zich helemaal het apelazerus.

oh baby alarm ff kijken...

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

VVV-Venlo shirtje gekregen van opa :D

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

even mijn sexy buikje showen ;)

8. happybaby

happybaby Lid

27 jul 2007
    98
    0
    0
    zuid holland
    ik ben net terug van het cb en ze weegt 5570 gr
    heb het gevraagd van de voeding en ze mag 160 tot 180 cc
    dus ik volg mijn gevoel en als ze overdag minder drinkt vind ik het best en dan geef ik haar s avonds gewoon wel 180 cc.

* chantalk wat leuk 1 dagje eerder geboren. en wel al weer aan het werk joh. Dan had je zeker 6 weken van te voren?

* ninetje bedankt voor je advies. ik ben ook gestopt met rekken daar word je baby niet happy van en jij ook niet.

*onze wonder zozo jij heb er zin in. Nou ik heb gister mijn huis gepoetst
    moest toch gebeuren en er zou iemand van felicitas komen dacht ik dus ik denk het kan maar klaar zijn.
    maar had een vergissing ze komt zo meteen om 12 uur.
    ben erg benieuwd wat ze me aan wil smeren.

*emmetje75.
    Ze heeft haar prikje ook vorige week gehad maar ik wilde haar even wegen en meten vandaar dat ik geweest ben.
    ze weegt nu 5570 gr en is 59 cm allebei iets boven het gemiddelde maarja joh komt wel weer goed denk.
    ik ga ook gewoon eten geven als ze vraagd s avonds ik zie het wel hoelaat ze dan smorgens komt. ben toch nog met verlof dus maakt het niet uit.

9. happybaby

happybaby Lid

27 jul 2007
    98
    0
    0
    zuid holland
    trouwens ervaringen hier met mevrouw van felicitas?
    wat hebben jullie gekregen?

10. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ onzewonder: vervelend is dat als je zolang onderweg bent naar het KDV. Die van ons is op enkele minuten van mijn werk, met de auto zelfs binnen 1 minuut. Wij hebben (nog wel) 2 auto's, waarvan 1 is uitgerust met het isofix systeem voor de maxicosi. Die gebruiken we dus voor Emma. straks willen we he zo doen dat ik op de fiets naar m'n werk ga, m'n man met de auto Emma wegbrengen. Dan rijdt hij door naar m'n werk waar hij op de bus kan stappen naar z'n werk. Na m'n werk ga ik met de auto Emma halen en fietst hij naar huis. als ze straks oud genoeg is voor het fietszitje, gaan we samen fietsen :D goed geregeld dus.

@ chantalk: lekker buikje hoor ;)

nou, ik heb net het eerste flesj gegeven, ze heeft 120ml gedronken, toen wou ze niet meer. een half uur later had ze toch nog honger, dus nu krijgt ze een toetje aan de borst.... Ze vindt gewoon de melk niet lekker als ie afgekoeld is.. hebben jullie tips om het flesje tijdens het drinken zo lang mogelijk op temperatuur te houden?

11. simalex

simalex Bekend lid

Goedemorgen allemaal,

Ik zie dat een hoop moeders klooien met de voedingen en de warmte. Gelukkig, dan was ik afgelopen zondag niet de enige. Steeds maar 1 uurtje slapen, direct na de voeding en dan weer een uur wakker zijn en smakken, dus toch maar weer voeden.... *zucht* Gelukkig geef ik dan een combi van borst en fles, dus kan Yildou niet overdadig veel drinken.

Maar ik begrijp dat een aantal moeders behoorlijk zitten te klooien met de flesvoeding en dat hun kindjes meer willen drinken. Is het misschien een idee om met dit warme weer gewoon extra gekookt water in de fles te doen. Dus misschien dan 200/210 cc water en 6 schepjes?
    Of als ze het flesje niet helemaal leegdrinken, deze hoeveelheid onthouden en eventueel bij een volgend flesje extra aanbieden? Dus 150 klaargemaakt, 120 gedronken, volgende fles 150+30 = 180 ml aanbieden?

Persoonlijk vind ik dat je kindje niet honger moet lijden omdat je aan het rekken bent om volgens schema uit te komen. Dan maar 'teveel' flesvoeding hoor.

Chantalk: Sterkte met werken vandaag! Ik ben eindelijk eens lekker vrij vandaag. Maar ik mag morgen weer!

OW: Dat plannen is inderdaad erg lastig. 'Vroeger' sprong je uit bed, in de kleren, tandenpoetsen en in de auto met soms nog een broodje, als je tijd over had en nu moet je voeden/kolven, aankleden, voor je zelf zorgen, wegbrengen, afscheid nemen en dan naar je werk....

Emmetje: Dus je gaat smorgens nakolven en als je thuis komt weer kolven en die voedingen kijgt ze overdag uit het flesje? Dus je vervangt niet een voeding omdat je als je vrij bent de voedingen wel weer zelf geeft? Of begrijp ik je nu verkeerd? Ik hoop idd dat je productie zich weer aanpast en je niet teveel last krijgt van stuwing. Eventueel kun je de kolf nog altijd meenemen en als je teveel stuwing krijgt, ergens gaan kolven... Beter dan pijnlijke borsten toch?
    Mijn ervaringen zijn dat stuwing e.d. wel meevalt, want normaal krijgt Yildou 2 fles en 3 borst, maar soms ook wel eens een borst extra (bij krampjes of als toetje na het badje). Alleen kolven gaat bij mij heel verschillend. Ik zet mijn wekker een half uur eerder om het ruimschoots aan tijd te hebben, maar soms krijg ik gewoon geen TSR bij de volste borst en kolf ik maar 75 ml in totaal terwijl deze kleine dame meestal 200 drinkt (helemaal als het afgekolfde melk is) En dan heb ik na een dag werken wel stuwing!

Happybaby: Welkom hier. Ik kan je niet helpen met de echte flesvoedingsvragen omdat ik half om half geef. Maar gelukkig zijn er genoeg ervaringsdeskundigen in alle soorten en maten hier op het forum. Hoe heet je dochter eigenlijk? En hoe is je zwangerschap/bevalling/kraamtijd verlopen? (ben helemaal niet nieuwsgierig hoor :oops: )

Erica: Lief dat je er naar vraagt! Ik heb gisteren lekker gewerkt. Op de somatiek, dus dat is weer eens wat anders dan demente ouderen.... Ik heb tot de 16de een heeeeeeleboel diensten gekregen. De week daarna willen we een paar daagjes naar mijn schoonouders toe die op vakantie zijn in brabant en dat kost me geen uren omdat ik nu al zoveel werk. Dus ik hoef alleen nog maar ingepland te worden voor de laatste week in augustus en dan natuurlijk weer in september...
    Heerlijk dat jullie een weekendje weg gaan! Verstandig van het hemeltje. Yildou is ook veel aan het graaien, maar wij hebben een klamboe en daar overheen de hemel en de klamboe heb ik met knijpers vast gemaakt aan de onderkant van de wieg, zodat hij niet in haar gezichtje kan vallen. En alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

OW: Was erg benieuwd naar de foto van Nikki, maar ik kan hem niet zien.

Bibiche: Wat naar van het huilen, misschien een sprongetje of dat ze ergens van schrikt? Ik bedoel, mama legt haar lief in bed en dan wordt je wakker en is mama ineens kwijt...

Nou ja, verder heb ik niet zoveel bijzonderheden. Het is nu lekker koel buiten, dus ik heb alles lekker tegen elkaar open staan. Straks maar eens even ramenzemen... dat moet nodig gebeuren! 8)

12. happybaby

happybaby Lid

27 jul 2007
    98
    0
    0
    zuid holland
    Hey simalex

mijn dochter heet sanne.
    geboren op 26 mei na een heerlijke zwangerschap.
    kraamtijd aardig verlopen borstvoeding geprobeerd maar na twee weken gestopt.
    flinke kraamtranen gehad maar nu weer helemaal blij.

bevalling ook geen probleem snachts half drie begonnen en volgende dag tien over half twee geboren. geen complicaties paar kleine hechtingen maar absoluut geen last van gehad. inmiddels weer aan depil begonnen en eerste ongi net achter de rug :(

dinsdag 4 sept weer aan het werk voor 3 dagen en sanne gaat naar de oma's.

uhhhhmmmmm simalex zo voldoende info ;) ;)

13. happybaby

happybaby Lid

27 jul 2007
    98
    0
    0
    zuid holland
    trouwens simalex hoe kom je aan die naam yildou? :oops:
    ben ook best beetje nieuwsgierig van aard hihi :)

14. simalex

simalex Bekend lid

Emmetje: Heb je een flessenwarmer? Die gewoon meenemen als je Emma voedt en als je haar even laat boeren of even pauzeert, gewoon de fles er weer in zetten. Of anders een pannetje met heet water en daar het flesje in zetten. Geen kokend water want dan wordt de voeding weer te heet!

Happybaby: De felicitasdoos is hier al langs geweest, nu ja kunt net zo goed op een tupperwareparty gaan zitten, zelfde verkooptechnieken ongeveer. Je bent nog net geen slechte moeder als je de meeste dingen niet aanschaft... Bianca kan er geloof ik erg mooi over vertellen?

ChantalK: Mooi buikje hoor! En wat een heerlijk zomers setje!

Zo... er is weer iemand wakker, dus ik zal strakjes weer aan de fruithap met Yildou. We zijn aan het perenpotje toe, maar Yildou vind dit net zo lekker als het appelpotje :p Ze heeft ook nieuwe truukjes ontdekt. 'wegduiken voor de lepel' (zodat het hapje op de wang komt), 'mond afvegen aan mem' (mem een schoon shirt), 'Mond afvegen met je eigen handjes en die vervolgens weer schoonvegen aan jezelf' (schone kleren voor Yildou) en het allerleukste truukje: 'lepel wegslaan' (allebei schone kleren)

Ik weet niet meer wie het vroeg maar verse appel maak je gewoon met een appel en een staafmixer. Er blijven wel wat stukjes in, maar dat vond Yildou geen probleem eigenlijk.

15. simalex

simalex Bekend lid

Happybaby: Zeker tevreden! Fijn dat alles zo goed gegaan is (behalve dan de borstvoeding). Balen van die ongie! Je hebt nog lekker een paar weekjes 'verlof' voor de boeg dus!

Yildou is afgeleid van Jildou en dat vonden we een mooie Friese naam, alleen wouden we een naam die met een Y begon...
    En Reanne is afgeleid van Renske (mijn beppe, overleden op 30 juli 2006), Annemarie (tante van mijn man, overleden op 25 augustus 2006) en Anneke (oma van mijn man, wordt binnenkort 85 jaar)

Jij ook tevreden zo ;) ?

16. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ happybaby. Ik ben idd 6 weken van te voren gestopt. ivm veel harde buiken ben ik met halve dagen gaan werken en dan moet je 6 wk van te voren stoppen. Maar goed ook want een week later lag ik in het zh met weeën.
    Ik heb ook maar 2 weken bv gegeven..het wilde niet echt lukken (enorme tepelkloven dacht dat hij ze er zo af zou bijten :) )dus ben ik overgegaan op fv en zoals je ziet doet hij het er heel goed op. lekkere bolle wangetjes 8)

@ simalex. ja leuk hè? heb ik zondag op de markt gekocht...kon het gewoon niet laten liggen :oops: :)
    Haha die Yildou....goed hoor maak mama maar lekker vies ;)
    Weet je wat ook heel leuk is? met je mondje vol je tongetje uitsteken en dan heel hard blazen ;)

17. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ simalex en happybaby: leuk jullie nieuwsgierigheid, heb ik ook weer wat meer geleerd over jullie ;)
    (ben niet nieuwsgierig, wil gewoon alles weten :))

@ simalex: je hebt het inderdaad goed begrepen. Ik wil de dagen dat ik thuis ben gewoon volledig BV kunnen geven, omdat ik het zelf gewoon erg makkelijk vind om de voeding gelijk bij de hand en op blijvende temperatuur te hebben. Papa en het KDV mogen van mij gerust aanklooien wat ze willen met flesjes opwarmen, melk ontdooien en zo, maar ik vind het voor mezelf al intensief genoeg om 4 dagen in de week 2x per dag te gaan kolven. Ik ga zeker de eerste tijd de kolf wel meenemen naar mijn werk om verlichting te kunnen geven bij evt. stuwing. Toch ben ik wel wat gewend, met mijn rechterborst heb ik gisteren 't laatst om 16.00u een voeding gegeven (met de linker de laatste voeding rond 8 uur), vanochtend kwam Emma om 7 uur. Om 6 uur heb ik deze kant dus wel even afgekolfd, anders zou Emma het wel erg zwaar krijgen met zo'n overlopende borst. Dus op zich ben ik het wel gewend om meer dan 10 uur tussen een borstlediging te hebben, in theorie moet het lukken, maar ik wil gewoon even de praktijk even testen ;).

Bedankt voor de tip van het warmhouden. Een flessenwarmer heb ik nog niet. Ik heb de S-fles van Difrax, dus dat is geen rechte fles en breder dan normale flessen, ik weet niet in welke flessenwarmer deze past.

@ happybaby: mooie naam Sanne! Die stond ook op mijn lijstje (alleen streepte mijn man die weg...)
    Over die felicitasdoos: bij mij merkte ze al snel dat ze weinig aan me kon slijten, dus ze durfde me bijna niets aan te smeren :)

18. simalex

simalex Bekend lid

Emmetje: Die difraxfles past wel in de flessenwarmer van advent, maar dan moet je dat blauwe-plastick ding eruit trekken! Maar het kan natuurlijk ook in een pannetje heet water.

19. simalex

simalex Bekend lid

Aan de fruithap, lekker?!?

20. simalex

simalex Bekend lid

Samen met Amber en Ilse op de foto, afgelopen zondag

Deel Deze Pagina