Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simalex

simalex Bekend lid

En met zijn drietjes in bad!

2. happybaby

happybaby Lid

27 jul 2007
    98
    0
    0
    zuid holland
    hmmm de mevrouw van felicitas heeft twee boeken vergeten mee te nemen denk van raffie en van dotje het is vast niet de bedoeling dat die hier blijven........................
    ben benieuwd of ze nog belt daarvoor

3. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Goedemiddag meiden!

Gelukkig wat minder benauwd als gisteren maar toch nog wel *bloody hot*

Chiara heeft weinig last gehad van de warmte vannacht, ze heeft geslapen tot 6.30, wat dan voor haar doen wel vroeg is, terwijl ik haar had wakker gemaakt om 23 u voor de 6de fles.
    Denk dat ik vanavond dat maar eens niet doe, kijken hoe dat gaat. Alsze dan snachts komt dan maak ik haar de dag erop gewoon wel weer wakker voor de 23u fles.

@happybaby, gewoon naar je eigen gevoel luisteren hoor, jij bent de moeder van Sanne, jij bent de hele dag bij haar en jij ziet&hoort het als het *niet lekker* gaat. De dames op het CB zien haar 1 keer per maand...

OW, graag gedaan meid, ik weet psies wat t is, op het niet willen doorslapen na dan.
    Molenaars kindermeel..ja! Dat gebruikte ik bij Gioya ook maar das 10 jaar geleden. Voor zover ik heb begrepen is het tegenwoordig alleen vanaf 7 maanden omdat de richtlijnen strenger zijn geworden.
    Voor de rijstemeel zou ik toch nog even info opzoeken, want doordat het zwaarder op de maag ligt kan ook dat het poepen weer bemoeilijken.

Misschien zijn er dames die het gebruiken voor hun kindje? Desnoods kijk je even in de andere maanden mamma's topics.

K hoop dat het lukt met die gastouder!

@emmetje, succes met de kolfpraktijken...kijk je uit dat geen lamme hand krijgt? Of je kolft elektrisch natuurlijk. Ik vond het handkolven overigens sneller gaan!

ChantalK, wat een vreselijk gaaf shirtje van Venlo!
    Daar komt de pappa van Chiara vandaan, misschien kennen jullie elkaar wel!
    De 19de zijn wij voor een week in Venlo, gezellie bij opa en van daar uit gaan we leuke dingen doen.
    Je hebt een heerlijk jong hoor!

@simalex...zeemse!
    Wat een heerlijk fijn poppetje heb je! Vind ze t lekker de fruithap?

4. simalex

simalex Bekend lid

Lekker koppie! Zo... weer genoeg kindje gespamt! Het valt me op dat Yildou nog veel 'baby-achtiger' is dan Dylan, Dylan lijkt echt alweer een klein jongetje!

Happybaby: Lijkt me inderdaad niet dat je die gratis mag houden... Heeft ze ze niet stiekum op de rekening gezet?

5. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hahaha bij het zien van de andere fotos dan alleen het fruithapje zie ik dat Yildou lekker rond is...

@happybaby...denk ook niet dat die boeken daar moesten blijven...als er niks op de rekening staat en ze belt niet...heb je een leuk kadootje toch?

6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Goedemiddag dames :)
    Ik heb ff het hele huis schoongemaakt en dat allemaal terwijl Elenora sliep, grote meid :)

@ow; ik zou geen voeding voor hongerige baby's geven want dat kan ook voor krampjes zorgen heb ik vaak gehoord. Gewoon 1 fles meer geven of meer per fles als het niet over de liter is. En af en toe water geven dat vind Elenora ook lekker.
    Vraagje: moet het water dan wel afgekoelde gekookt water of gewoon kraanwater? Want je kan toch ook gewoon kraanwater gebruiken en dat in de magnetron dus waarom zou het niet gewoon zo koud gegeven kunnen worden? Of is het dan te koud?
    @simalex: zo jij bent vroeg begonnen met fruithapje, gelukkig dat ze het wel lekker vindt. Ik vind het echt prachtig om te zien hoe ze dan van die gekke bekken kunnen trekken.
    Prachtig die foto met zijn 3tjes in bad :)
    @happybaby: welkom hier.
    @emmetje: ik heb ook geen tip om het warm te houden! Het koelt inderdaad snel af, maar gelukkig lust Elenora het ook wel afgekoeld.

Ik rek ook niet met voedingen zodra ze begint te smakken of te huilen dan krijgt ze gelijk de fles meestal 3 uur tussen de voedingen. Gisteravond had ze om 19 uur de fles en ze bleef maar huilen dus om 21 uur weer wat gegeven 60cc en dat dronk ze niet helemaal leeg maar ze had gewoon iets meer nodig. Mijn man had nl 150cc gegeven en in de avonden wilt ze juist meer dus geef ik haar 180cc.
    Ik voed zoveel mogelijk op verzoek en daarom maak ik haar niet wakker om 23 uur want ze heeft dan overdag gewoon 5 flessen van 150 cc (waarvan de laatste 180cc) dus ze heeft binnengekregen wat ze nodig heeft alleen omdat ze niet om de 4 uur komt lukt het niet om 23 uur te geven maar meestal rond 20 uur. En ze groeit goed, plast goed alleen poepen heeft ze nu best wel veel moeite mee. Al 2 dagen maar een beetje gepoept. Ik geef al 10 cc extra water maar het wil niet echt helpen dus misschien had ze gisteren daar ook last van.

7. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    @bibiche, he wat vervelend als het poepen niet lekker wil.

Heb je al een schepje comford geprobeerd? Als je friso hebt tenminste. Voor Nutrilon is er weer omneo ofzo.
    Ik geef Chiara dus 1 schepje comford op 4 scheppen normaal, bij een fles van 150, ze poept hierdoor makkelijker en spuugt ook niet meer.

Volgens mij mag je gewoon lauw warm water geven hoor zo uit de kraan, dat gaat tenslotte ook in de voeding. Ik zou het niet te koud maken..krijgen ze ook weer krampjes van.

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    nee warm water uit de kraan mag juist niet ivm bacterien volgens mij. Het is iig niet goed.

Nou ik ga ff kijken of ze vandaag weer niet poept en anders inderdaad om en om dat kan inderdaad ook maar waarom niet helemaal overstappen op comfort?

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ ninetje. Dank je :D Chiara is ook een mooie meid...jammer zag dat je haar al hebt uitgehuwelijkt ;)
    Ik ken je man niet (ff naar foto gekeken). Ik kom ook niet uit Venlo maar woon in Haelen (bij roermond). Opa is fan van VVV hij gaat naar veel wedstrijden kijken. Papa is fan van ajax dus het verbaast me dat Luca het VVV shirtje aan mag :)

10. simalex

simalex Bekend lid

BIbiche: Yildou is morgen alweer 4 maanden, dus we zijn iets te vroeg... Maar ze krijgt ook maar 2 - 4 lepeltjes hoor!

- babyalarm -

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Goedemiddag allemaal,

Vanochtend zijn wij bij het Cb geweest.
    Mijn kleine beer weegt 7490 gram, en zit in de hoogste BV-curve. De arts was zeer tevreden....Jelte liet nog wel even een boer in het midden van zijn gezicht ( ik moest wel even besmuikt lachen), maarja risico van het vak nietwaar? Gelukkig kon de arts er ook wel om lachen. Natuurlijk wilde CB-troela hem weer meten, en natuurlijk moest ik weer vertellen dat het niet mocht totdat we de uitslag van de heupfoto hebben... ze zijn erg hardleers,kan er al niet eens meer boos om worden.
    De befaamde prikken gekregen, minuutje huilen en toen lachte hij alweer, wat een kind...mama is trots.

@Simone, wat een heerlijke foto's!

Over poep gesproken, vanochtend had Jelte voor het eerst echt wat dikkere poep ( vla-achtig) en prachtig geel en helemaal niet zurig meer...

@Nemo en Tigger: hoe gaat het met jullie?

12. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    @bibiche, waarom zou lauw warm water uit de kraan niet mogen? De flesvoeding mag je ook met gewoon kraanwater klaarmaken, dan wel lauw warm of even in de magnetron, tenminste dat staat op t pak van friso.
    Tegenwoordig is kraanwater zo goed als zuiver, dacht ik.

Ik geef t chiara tenminste altijd, ik kook 60 cc water voor de comford en leng dat aan met koud kraanwater.

Koken jullie allemaal het water voor de flesvoeding?

@chantalK, t staat em in elk geval schattig!

@Jingels...peoh een beer met recht! Heerlijk dat hij het zo goed doet!
    Fijn dat de prikjes meevielen, nu hopen dat hij geen *na-last* krijgt!

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @ninetje; je mag wel koud water gebruiken uit de kraan en dan opwarmen in de magnetron dat is wel goed. Maar je mag niet warm water gelijk gebruiken uit de kraan en dat geven aan je baby.
    @jingles: wat groeit je mannetje toch lekker hard zeg
    @simalex: oh wat gaat het hard joh 4 maanden alweer :confused:

Ze heeft gepoept :whistle: haha waar we tegenwoordig blij om zijn haha

14. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hahaha...hoe we tegenwoordig niet blij zijn met mooie poep he?

Toen mijn kraamhulp hier was maakte ze de flesjes die ik wilde geven, als ik geen bv wilde/kon klaar met lauw warm water...zo uit de kraan.

Toen ik vroeg of we tegenwoordig niet meet hoefde te koken zei ze, nee, ook uitkokenh van de flessen hoeft niet dagelijks meer.

Ik heb dat dus van haar aangenomen...uitkoken doe ik echter wel dagelijks.

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Jingels: alles prima hier hoor. Alleen jullie kletsen zoveel. Vandaag bij het CB geweest. Kereltje is 6770 gram en 65 cm. En ook zijn 1e prikjes gehad. Verder nog een verhitte discussie met de arts gehad zie mijn topic: vies CB bij baby's en dreumes.

Ik lees meestal wel mee hoor ;)

16. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    over het kraanwater lauw vs koud:

Als je de kraan eerst goed laat doorstromen, en het water direct gebruikt wordt, maakt het niet uit welke temperatuur het heeft. Kraanwater is als het net uit de kraan komt mircobiologisch gezien schoon genoeg en doet haast niet onder voor gesteriliseerd water. Temperatuur maakt dan niet uit. Pas als je het water niet direct zou gebruiken, dus bijv meenemen in de luiertas, is de temperatuur van belang. In lauw water vermenigvuldigen bacteriën zich veel sneller dan in koud water.

Ivm legionella wel altijd eerst de kraan een tijdje laten stromen en regelmatig de hete kraan even een tijdje aanzetten.

(ga nu even verder lezen ;)

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

zo mijn eerste (halve) werkdag zit er op, net alsof ik niet ben weggeweest :D maar pffff wat ben ik moe :) ik heb ook geen puf om ff op iedereen te reageren.
    Ik las iets over kraanwater?
    Ik kook het water eerst en dat zet ik in de koelkast. Volgens mij niet nodig maar och is maar een kleine moeite.
    oja @ bbiche...lange leve de poepluiers :whistle: :)
    Morgen moet ik Luca voor het eerst een hele dag naar het kdv brengen. Ben benieuwd hoe het me af gaat.
    's Middags eet ik altijd thuis dus het zal wel akelig stil zijn brrrrr....

18. happybaby

happybaby Lid

27 jul 2007
    98
    0
    0
    zuid holland
    ik kook het water ook eerst dat zit er helemaal in gebakken denk ik.

de mw van felicitas heeft nog niet gebeld hmm ben benieuwd en het staat idd niet op de rekening dus ja we wachten af.

heb wel het abonnement op de ook genomen. mijn moeder gaat oppassen dus dat vind ik wel leuk om de eerste oppasdag mee te geven als kadootje.

ja ik vind Sanne ook een leuke naam ;) ;)

en ik ga idd maar op gevoel af dat zit me toch lekkerder

19. Niet meer actief

@HappyBaby je moet idd gewoon op je gevoel af gaan, en dan komt het echt wel in orde.

@Emmetje, vanaf wanneer zouden ze dan in het fietszitje kunnen? Is dat echt wanneer ze zelfstandig kunnen zitten of ook alwanneer ze wel kunnen zitten maar nog wel met iets ondersteuning in de rug?

En vandaag op het KDV geweest even met oma die wilde het even zien uiteraard.. en toen kreeg ik maar gleijk de intake :)
    De kinderwagen mag ik daar achterlaten dat is geen probleem, hoef geen voeding/pampers/slaapzakje of wat dan ok mee te nemen dat is daar allemaal aanwezig... alleen speentje, flesje en een knuffel van hem zelf en het ziet er echt goed uit moet ik zeggen...

grrrrrrrrr de kat van ons komt volgens mijn aandacht te kort, loopt over het bureau heen over mijn toetsenbord hahahaha....

@Simalex ja je hebt helemaal gelijk hoor, ik laat hem ook niet honger lijden hoor.... dan maar een keer een daggie teveel maar wel met mate uiteraard... heb het alleen tot nu toe gisteren gehad.. vandaag is meneer weer helemaal op schema hmzzz hoe kan dat toch he... hahaha

De foto van Nikki wacht he [​IMG] er volgen er nog meer ok :) ik ben zo trots op me pete kindje :)

Oooow wat een klein lief smurfje zeg met dat fruithapje heerlijk om te zien.... kan niet wachten totdat Joaquin zich onder gaat smeren hehehe

@Ninetje, ja het is nog steeds broeierig (hoe schrijf ik dat nu weer op hahaha) weer... Maar vanavond is het weer vies afgekoeld bah.... Maar idd ik wacht het gewoon af. Joaquin heeft het vandaag meer als perfect gedaan was een giga lief knulletje vandaag het was lache gieren brullen hihi...

@Bibiche, hmzz dat moeten we ook niet hebben natuurlijk.. maar ik geef zo en zo barleduc water want het is me opgevallen dat als ik hem eerst barleduc geef meneer geen last van krampjes heeft, maar zodra ik weer 1x kraanwater pak is het weer hommeles... dus daar begin ik zo en zo niet meer.
    Ik geef Joaquin op de dag zon 60 cc water den kik wel, maar hij vind het niet echt wat.. hij trekt er rare bekkies bij van uhh mens wat geef je me nu weer geef me maar een lekkere ijsco :)

@Jingles.... wooooooooooow kleine Nikki is 6 maanden en bijna 2 weken en uhhh zij weegt ook 7.5 kg :)

Ok dames... ik ga jullie weer verlaten

Ow nog iets hee.... voor diegene die het nog weten mijn verhaal over mijn vader....

Ik heb hem een kaartje gestuurd he.. niet het geboortekaartje (ivm de gegevens van ons) maar via Hallmark met een foto van mij en Joaquin en me zus en Nikki en de tekst van dat ze geboren waren en dat als hij meer van ze wilde zien op de site kon kijken, verder geen info..

Wat denk je... krijg ik vandaag een ecard van me vader :oops: totaal niet verwacht natuurlijk............ hij schrijft Hallo, van harte gefeleciteerd met jullie wonder, een hele mooie naam en wat een scheetje. Heb de website bekeken van Joaquin en dat ziet er mooi uit. PS heb je maar via dit email adres benaderd omdat ik niet weet of het je prive email is aangezien ik je adres niet kon vinden. Groetjes Papa Sonja, Mike, Pamela ne Jennifer..

:confused: :( :oops: Dit is zoooooooooow vaag hehehehe, ik had dat niet verwacht natuurlijk.. en uhhh ik wist van het bestaan van Mike af.. maar dat ik ook nog 2 zusjes heb pfffffffffff heb ik weer hahahahaha... wat moet ik nu doen?? Ik weet het niet het is zo dubbel eigenlijk..... zouden zijn "opa" papa gevoelens soms opeens bovenkomen???? [/img]

20. Niet meer actief

aaaaaaaaah is ze niet lief :)

En je kan het niet zien he... dat ze 6 weken te vroeg was :) die schade heeft ze ingehaald hoor hihi

Deel Deze Pagina