O ja boefje nr 1... ze heeft al aardig wat wensen hoor.. ze gaat savonds niet eerder slapen dan dat ze als een oude madam voor de tv heeft gezeten.. en dan gaat ze brabbelen met alles wat ze op tv ziet... en dan moet ze rond half tien de fles en dan gaat ze vrolijk naar bed.. maar o wee als ze geen tv heeft mogen kijken hehehehe..
Ja of niet.... maar het maakt haar ook niet uit wat ze ziet, als het maar beweegt geloof ik ah jah.. ze krijgt steeds vroeger de fles in de avonden want als het aan haar ligt snurkt ze ook gewoon 14 uur achter elkaar pff wonder kind hihi
goede morgen. mama is zich klaar aan het maken voor vertrek Vandaag gaat Luca een hele dag naar het kdv. EEN HELE DAG mis hem nu al @ ow pfff das wel lastig met je vader. Als het mijn vader was zou ik wel contact met hem zoeken, maar ik weet niet wat er allemaal (of niet) gebeurt is tussen jullie. Mss heeft hij al die tijd wel spijt gehad maar wist niet hoe hij weer in contact met jullie moest komen (of durfde dit niet). Tja moeilijk. Ik zou zeggen volg je hart...
@Chantal dat is het hem nou... wat er precies is gebeurd i don't know... Je me ouders zijn gescheiden zeg maar... toen ik 6 was en hij heeft mij altijd gezien als een klein meisje van zes maar ja kindjes worden groot niet waar.. en op een gegeven moment ging het zo fout tussen mijn ouders dat mijn vader ons ook niet meer op kwam halen, maar wat de reden daaravn echt is geweest i don't know.. me moeder als je het haar vraagt trapt ze hem de grond in... en dat doen vaak ouders geloof ik bij elkaar he... mijn vader daarintegen heb ik op mijn 15e zijn reden gevraagd en hij komt met een heel ander verhaal.. en mijn tante bevestigd meer dat verhaal dan die van mijn moeder.. En eigenlijk is het zo ik ken me avder niet en andersom.... Ik heb een brief geschreven en die gaat vandaag op de post even kijken of daar op gereageerd wordt en zo niet dan is dat ook het laatste wat ik doe e ndat staat ook in die brief dus het is up to him nu! Pfffffffffff wat een ochtned heb ik al de achter de rug! Ben blij dat steef net thuis is gekomen... KRIJSEN JANKEN alles.. meneer heeft giga krampjes.......... vanaf half 7 allene maar krijsen geblazen hiero....hij is al in badje geweest alles.. maar niets lijkt te werken zoooooooooooow zielig!
trouwens als jullie kindje later wakker wordt dan normaal en jij dus ook hoe doe je dat dan met de fles? die drinkt ze dan natuurlijk later. geef je dan wel weer op normale volgende tijd de fles? anders schuift alles natuurlijk op.
Goedemorgen dames, Wat is er weer veel geschreven. Sorry heb geen puf om te reageren. Vandaag weer de heledag aan het werk. Erik heeft Dylan net weg gebracht en zei dat Dylan heel zielig keek hoop dat het goed gaat vandaag. Ik bel rond de lunch gewoon even. Gister de heupfoto's gehad van Dylan en krijg 21 aug de uitslag. Ging zo raar,maar ja het zal wel. Chantal sterkte vandaag! Onze wonder; Het is moeilijk, wat je hier mee moet. Ik vraag me de laatste tijd ook af of ik mijn vadre niet moet laten weten dat hij een kleinzoon heeft. De laatste tijd vraag ik me wel af of ik egoistisch ( is niet goedgeschreven ) dat ik hem zijn opa ontneem. Moelijk! Liefs NAthasja
Ze moeten wel zelfstandig kunnen zitten, het nekje moet stevig genoeg zijn om de hobbels op de weg en zo te kunnen opvangen. Vanaf wanneer dat precies is, weet ik niet. Goed hoor dat je die brief aan je vader hebt geschreven, ik heb dat voor mijn trouwen ook gedaan, gewoon om mijn zegje te kunnen zeggen en de bal bij hem neer te leggen. Het heeft mij in ieder geval enorm geholpen om mijn visie op de 'relatie' met mijn vader duidelijk op papier te zetten. Tassie: dit kan ik jou ook aanraden, schrijf alles van je af en laat hem weten dat je een zoon hebt. Je wordt dan zelf sterker omdat je tegenover jezelf en je vader hebt uitgesproken hoe je zelf de relatie met je vader ziet. Je kan dan gewoon vrede hebben met hoe de situatie nu is en dan kun je ook beter relativeren of en zoja wat voor rol je hem wilt laten hebben in het leven van Dylan. Mijn zus probeert mij altijd te overtuigen dat ik meer contact moet zoeken met mijn vader omdat hij dat fijn zou vinden. Dat doe ik dus niet, als hij meer contact zou willen, moet hij daar zelf het initiatief voor nemen, daar is ie volwassen genoeg voor. Hij heeft Emma nu wel een paar keer gezien (meestal vanwege mijn oma) en observeert haar dan van een afstand. Een erg actieve opa-rol zal hij dus nooit hebben, hij is daar het type niet voor, het zal beperkt blijven tot familie-etentjes. @ chantalk: werk ze vandaag, hoop dat het niet al te druk wordt. @ tassie: hoe ging het dan bij die echo? (dan weet ik 'n beetje wat ik kan verwachten) Ik moest gisteren voor een korte bespreking even naar mijn werk, dus had helemaal gepland wanneer Emma haar voeding moest hebben voor ik haar mee zou nemen daar naar toe. Toen belde mijn moeder dat ze in de buurt was, of ze langs kon komen. Nou prima dus, mijn moeder had zo lekker even een uurtje alleen met haar kleindochter, ze is met haar naar m'n werk gelopen en hebben toen op het terras samen geluncht, vervolgens is ze ook weer lekker teruggewandeld. Dat was voor mijn moeder even een welkome afleiding van alle zorgen om mijn zus.
@ow: ze moeten inderdaad wel zelfstandig kunnen zitten en dat is meestal rond 9 maanden volgens mij. Maar ja is ook per kind verschillend. Wat goed van je dat je je vader een mail hebt gestuurd en ook wel leuk van hem om hierop te reageren. Lijkt me toch wel bijzonder na al die jaren. @tassie: lijkt me heel moeilijk inderdaad als je geen kontakt meer hebt met je vader maar misschien gewoon ook zoals OW een mail/kaart sturen en je ziet wel hoe hij hierop reageert. @chantalk: werk ze meid. Pff lijkt me zo zwaar om weer te gaan werken. @emmetje: ja wel lekker ff voor je moeder alleen met haar kleindochter Maar afgekoeld gekookt water kan wel 24 uur in de koelkast bewaard worden? @happybaby: ik heb helemaal geen vaste schema met Elenora ze komt meestal om de 3-4uur maar kan ook eerder. Ik luister naar haar en zo kan het zijn dat ik 's avonds eerder of later de laatste fles geeft maar ze komt meestal 's ochtends rond 6-7 uur. grappig is hoe later ik haar laatste fles geef hoe eerder ze 'sochtends wakker wordt Gisteren om 21.30 uur haar laatste fles en om 6 uur al wakker. Als ze de fles om 20 uur krijgt, wordt ze pas rond 7 wakker. Ik kook ook water voor de fles omdat ik geen voorstander ben om alle flessen in de magnetron te doen ivm straling. Ik kook elke keer water en meng het dan met koud gekookt water of als ik het niet heb gewoon koud kraanwater. Doen jullie gekookte afgekoeld water altijd in de koelkast? En hoelang bewaren jullie dat dan? Voor de nacht/ochtend fles heb ik gekookt water in een thermosfles en afgekoeld gekookt water gewoon zo in een flesje. Ik word nu elke ochtend wakker van gesmak in de andere kamer, ze eet haar vuisten zowat op en af en toe krijgt ze een vinger in haar mond en hoor je haar kokhalzen zo grappig om haar zo te horen. Ze heeft iig geen speen meer nodig.
emmetje; Ik heb mijn vader al ik denknu zo een 9 jaar geleden zo een brief geschreven. Ik heb er zelf vrede mee. Waar ik nu mee zit is dat Dylannu geen opa heeft dus vandaar de vraag of ik egoistisch ben. Ik zelf hoef hem niet te zien. Ik heb niets met hem. Lekker voor je moeder dat ze haar gedachte heeft kunnen verzetten. Wat betreft die echo. Ze moet in een rubber ding gelegd worden op haar zij en dan maken ze de echo . thats it. ik was binnen 5 min klaar.
Goedemorgen allemaal, Weer een dagje thuis,dus kan ff bijlezen en reageren. Happybaby welkom. Elia drinkt nog altijd 5x 150 en laat dan zeker van 1 fles 60 cc staan. Papa maakt zich erge zorgen dat het te weinig is en heeft het cb gebeld. Het cb ; moet je meteen meer spreiden, andere fles, stoppen na half uur zodat hij wel honger krijgt etc. Terwijl hij het verder prima doet! Daaag, laat mijn mannetje maar gewoon lekker drinken zoals hij wil. Gister weer een dagje gehad van 11 uur. Valt erg tegen Was 's avonds helemaal gesloopt, kon amper van de bank komen; zere voeten / zere rug, echt oud w*f. Ik heb er dan 6 in m'n eentje, dus ja dat is wel aanpoten. Gelukkig zijn het allemaal schatten van kinderen. We hebben lekker gedonderd en gedanst. (2 jochies met adhd erbij) Haha felicitas breek me de b** niet open "Ja en dan een flesje spa blauw, dan hoef je het niet te koken. Ja dat hoeft tegenwoordig niet meer weet ik wel, maar zo heb ik de tekst geleerd" Whaaahaaaaa hoezo triest!? Echt een FelicitasDOOS! Emmetje de avent warmer moet lukken. En ze zijn ong. 9 maanden als ze op de fiets mee kunnen.
Aahhh lief! Wat een grote meid al zeg! Vraagje; ik gebruik de Difraxfles (1 kromming) voor Elia, moet ik nu hij 3 maanden is de spenen vervangen? Zit nu s-speen op, zag bij de krvat ook m-speentjes (3+ maand) voor de fles?
@ bibichie: afgekoeld gekookt water kun je in een schone fles max. 24 uur bewaren in de koelkast, ik zou het dan wel (net als met afgekolfde melk)zo ver mogelijk achterin de koelkast bewaren, daar is de temperatuur het meest constant. @ tassie: bedankt voor de echo-uitleg. Emma heeft die echo op een dag dat ik een lage bezetting heb + we middenin de verbouwing zitten in de apotheek, dus als het voor mij echt te druk is om weg te gaan, kan ik mijn man vragen om alleen met haar te gaan (het is zijn dag nl). Ik wil natuurlijk het liefste wel mee, maar als het echt niet kan dan doe ik het niet en weet ik dat het ook niet heel erg ingrijpend voor haar is. goh, er zijn steeds meer mei-mama's weer aan het werk. oja, mijn fles ipv BV sessie is niet geslaagd. Emma wil duidelijk liever vers uit de borst dan uit de fles. Ik heb haar de (warme) fles meerdere keren aangeboden, maar nee hoor... ze ging met haar mondje gewoon rechtstreeks naar m'n borst. Ik ga nu maar een keer oefenen als iemand anders haar de fles kan geven. Dan is het voor haar ook duidelijk dat ze bij mij gewoon de borst krijgt. Mijn moeder kwam gisteren met de link : www.babygebaren.com, dat gaat over het communiceren met je baby dmv gebarentaal. zie dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=29YoEGJppSw (ook een Emma )
@bianca: laat hem lekker drinken zoals hij wilt, wij hebben ook ene keer meer honger dan de andere keer. Elenora drinkt ook in etappes 100cc in 1 keer en daarna ff boeren en ff rondkijken en na 10 minute de rest pas. @emmetje: leuk die film @simalex: wat een prachtig plaatje
Veel meiden alweer aan het werk lees ik. Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik na 5 november geen werk meer heb, mijn contract wordt niet verlengd. 2 redenen: ik wil graag 2 dagen werken en zoveel werk zou er niet zijn, en ik zou niet goed functioneren aan het eind van mijn zwangerschap, in het begin functioneerde ik prima @Emmetje: ik denk dat beter iemand anders de fles kan aanbieden omdat Emma natuurlijk weet/ruikt dat jij de borsten hebt (die ze natuurlijk veel liever heeft )