Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ja ik maak me er ook geen zorgen om.

Ik heb Giovanni tijdens mijn werkdagje 1 keer gebeld. Hij vond het zelf ook wel fijn dat ik belde want hij vond het zelf ook erg spannend om alleen te zijn met Elia. De dag erna belde hij 4x! Waar ligt dit? en dat? haha. Ook toen heb ik 1 x gebeld, voelt gewoon rustiger, werkt prettiger.

2. Niet meer actief

Manlief zat net op msn en het gaat prima. Ik had ook eigenlijkniets anders verwacht. manlief is altijd beter voorbereid dan ik.

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hoi meiden,

Hier weer eens een berichtje van mij. Ik lees de laatste tijd nog wel mee maar heb nooit geen puf meer om te reageren. Vind ook een beetje jammer dat het "oude" clubje er steeds minder is, mis het soms wel ;)
    Maar goed vanaf a.s week zullen jij mij hier helemaal nauwelijks meer zien want ik heb een baan! En aangezien ik nu de puf al soms niet heb zal ik wel blijven meelezen maar reageren zal een stuk minder worden. Ik ben gastouder geworden en begin dus al a.s maandag. 2 meisjes van 3 en 4 jaar oud. De oudste moet ik s'morgens naar school brengen en s'middags weer ophalen. Woensdag en vrijdag is ze vrij. Het is een fulltime baan want heb de meiden 11 uur per dag (van 7.00 tot 18.00) maar vind het wel een super oplossing omdat ik Lindsey niet naar een KDV wil brengen. Zo ben ik toch bij m,n meisje en lekker thuis, ook wel zo gezellig voor de honden ;)

Dan weten jullie dus waar ik uithang. Ik zal wel proberen op de belangrijkste dingen te gaan reageren maar denk dat ik s'avonds best wel moe zal zijn :p

Over de meeting, daar heb ik nog steeds veel zin in maar heb niets meer gehoord over het voorstel van Tigger. Ik vond dat namelijk wel een goed idee omdat de dierentuin misschien toch wel erg koud/nat is in Oktober.

Lieve meiden ik zal jullie wel missen maar zoals ik al zei ik ben er wel reageer alleen dus veel minder ;) en PBen mag altijd hihi.

@Nemo wat een rotbaas heb je zeg! Ik ben benieuwd wat het CWI ervan zegt. Sterkte ermee!

Over Lindsey nog even, hier gaat alles goed. Ik denk dat ze straks wel even aan het nieuwe ritme moet wennen maar als ik buiten de deur zou werken moest ze ook wennen dus komt goed. Ze kan trouwens omrollen, ze had dit een aantal weken geleden al een keer gedaan maar nu doet ze het dagelijks. Alleen het terug rollen lukt niet en dan word ze boos, gekke meid. Inmiddels is ze aan maatje 68 begonnen en past ze nog maar een paar dingen van 62.

In haar album even een nieuwe foto van haar in haar nieuwe kleren.

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    He Assepoester, wilde ff reageren op je berichtje. Het hoeft echt niets bijzonders te zijn. Pupilgrootte verschil wat fysiologisch is, komt in diverse mate voor! Wel is het gewoon goed om alles vast te laten leggen en een deskundige ernaar te laten kijken wat ik destijds in je pbtje al geschreven heb. Ik denk dat de CB-arts alleen maar goed handelt.
    (als ik zelf eerlijk ben, wordt er veel verwezen en vaak is er niets aan de hand op mijn vakgebied dan. Ik denk altijd maar zo... beter 100 keer te veel verwijzen, dan 1 keertje te weinig!)
    Maar wel sterkte en ik kan me echt voorstellen dat je je wel zorgen maakt.. lijkt me heel normaal! knuffel

Wij zijn dinsdag weer bij de CB geweest en ook een verwijzing gehad voor de kinderarts. Ze hoorde een ruisje bij zijn hartje. Daarbij is hij laatst heel blauw geworden toen hij om een wazige reden keihard ging krijsen en ff stopte met ademhalen... vreselijk was dat om te zien.
    Zelf ben ik er redelijk nuchter onder, hij groeit goed, oogt gezond, is blij. De huisarts kon niets horen...... Morgen moeten we bij de kinderarts zijn, dus ik hoor het wel.

5. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Rachel gefeliciteerd joh! Echt leuk! Heerlijk dat je je meisje niet naar een KDV hoeft te brengen, maar lijkt me wel super zwaar hoor, gastouder.
    Wat heeft jouw meisje tochc een bos met haar! Mooi hoor.

6. Niet meer actief

Liefzonnetje; Dat zal wel even schrikken gewesst zijn. Veel succes morgen bij de kinderarts.

Rachel; Gefeliciteerd met je baan! Wat betreft de meeting vind ikeen boel best. Er was trouwens ook voor backup gezorgd; Het pannekoekenhuis, maar het maakt mij niet uit.

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Thnx meiden!

Ja pannekoekenhuis was optie idd...maar hoe moet het dan met slapen van die kleintjes? Lindsey past tegen die tijd niet meer in de wagenbak (nu al niet meer bijna :oops: ) dus lijkt me niet echt fijn om ze de hele dag in de wagen te laten?

@Assepoester ik hoop dat het niets ernstigs is bij de oogarts!

@Liefzonnetje dat lijkt me echt schrikken als hij helemaal blauw word zeg! gelukkig gaat het nu weer goed en is hij vrolijk, succes ook bij de kinderarts!

8. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    even over de mei-mama-meeting:
    Ik weet niet of een van de mama's een huis heeft wat groot genoeg is om zo'n 13 mama's, 13 baby's, 13 maxicosi's of kinderwagens en 13 luiertassen te herbergen. Als dat wel zo is, laat maar horen.

Als we naar de dierentuin zouden gaan, is het echt niet de bedoeling uren daar buiten rond te lopen. Er zijn 5 restaurants op het terrein waar we met z'n allen kunnen zitten warm en droog kunnen zitten. Maar ook als het wat kouder is, is een frisse neus halen nog steeds lekker. We kunnen de kids toch warm aankleden. Wie weet krijgen we als compensatie voor deze flutzomer wel een geweldige nazomer en is het toch heel mooi weer.
    Misschien is het handig als Tassie en ik er binnenkort even langsgaan en een overzichtelijke route uitstippelen? Dan kunnen we bijvoorbeeld
    een korte en een langere wandelroute uitstippelen, de korte voor als het koud of nat weer is, en de lange voor als het lekker weer is.
    Hoe lang willen jullie trouwens dat de meeting zal duren? Als we bijv uitgaan van zo'n 3 uur, kunnen we daarvan bv 45 min. tot 1 uur buiten en de rest in het restaurant. Volgens mij is dat goed te doen, en wie langer of korter wil blijven, kan eerder weg danwel langer blijven zitten of rondlopen.

Tassie, lijkt het je wat om bv volgende week een dagje dierentuin verkennen te doen? (is mijn laatste vrije week)

9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    13 mama's maar....dacht veel meer haha.

Maar goed ik hoor nog wel hoe of wat en of de papa's nou wel of niet meegaan. Vorige keer waren er maar 3 papa's die mee wilde geloof ik toen we het erover hadden ;)

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ liefzonnetje. schrikken joh. maar goed dat jij zo nuchter bent ik was meteen in de stress geschoten :) :oops: suc6 bij de kinderarts.

Over de meeting welke datum was het ook al weer? Mijn zusje kwam me kaartjes voor de lama's op 7 oktober.
    En anders lijkt een dierentuin me ook wel leuk. We kunnen ze idd lekker warm aankleden en een frisse neus halen is ook goed voor de kleintjes en ons. ;)

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Meeting is 7 oktober Chantalk...

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

hmmmmz :-k

wat een leuke kleertjes :D mooie meid hoor :thumup:

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Dat word kiezen :p

Dankje wel trouwens :D *trots*

14. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Ik was op 27 juni 2007 uitgerekend, maar helaas kwam onze zoon Joep een beetje te vroeg op deze wereld. Hij is na een zwangerschap van 34wkn en 2dgn geboren. Dus op 18 mei 2007. Hij was 46.5cm lang en woog 2252 gram. Heeft 8 dagen in de couveuse gelegen. Daarna mocht hij in een gewoon wiegje op de couveuse afdeling. Op 6 juni 2007 mochten wij ons lekker ding mee naar huis nemen. :D

15. Niet meer actief

Ingie; Welkom!

Emmetje; dat is eenplan maar moet dan wel op vrijdag. Ik ben al aan het werk en ben op dinsdags en vrijdags vrij,maar dinsdag heb ik al een afspraak.

Rachel; Ik sluit me verder aan bij Emmetje.

16. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ nemo: je zou 'ns kunnen informeren of die mondelinge toezegging dat je contract verlengd zou worden juridische waarde heeft. Als het goed is, moet hij dit ook hebben vastgelegd in het functioneringsverslag. Een mondelinge afspraak is trouwens net zo bindend als een schriftelijke.
    Een vriendin van mij heeft ongeveer hetzelfde meegemaakt: haar was toegezegd dat ze na het verlof een betere functie zou krijgen, toen ze na haar verlof terug kwam bleek haar nieuwe functie niet door te gaan en terugkeren naar haar oude functie kon niet omdat die reeds vergeven was aan een ander! Ze is toen wel een juridische procedure begonnen (hoe het afgelopen is, weet ik eigenlijk niet).

@chantalk: is bij jullie die vakantie ook altijd zo'n gedoe met de bezetting? Wij hebben gelukkig een externe bezorgdienst, maar wij moeten ook altijd goed plannen wanneer er bereidingen gemaakt kunnen worden.
    Als ik weer begin met werken, heb ik precies 1 week voor bij ons de verbouwing begint. In die week moet dus alles leeggeruimd worden. (grondstoffen, handverkoop artikelen, verbandartikelen etc), en zo opgeruimd dat we alles wel kunnen vinden tijdens de verbouwing. Gelukkig blijft de ladenkast staan, die hoeven we dus niet uit te ruimen. De verbouwing zelf duurt 1,5 week. Hopelijk valt 't allemaal mee.... maar ik hoop dat tijdens die week de drukte in de apotheek wat minder is dan de afgelopen weken.

@ jingels: hihi, dat is wel de manier om je man aan te leren nooit meer een extra luier te vergeten :D
    En inderdaad grijpen die verhalen over kindjes die overlijden me nu nog meer aan. Ik houd Emma dan nog maar 'ns extra stevig tegen me aan bij dat soort verhalen.

@ assepoester: dat is toch wel even schrikken als je dan zo'n telefoontje krijgt. Waarschijnlijk zal het wel niets zijn, maar de oogarts kan beter voor niets kijken dan dat ze je niet had doorverwezen en het zou later toch blijken iets te zijn.

@ onzewonder: mijn vader heeft eigenlijk niet naar mij toe gereageerd op die brief, ik heb alleen via mijn oma en mijn zus en halfzus gehoord dat het hem wel pijn heeft gedaan. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik totaal niet op mijn vader lijk en we dus helemaal geen raakvlakken hebben. Mijn zus lijkt meer op mijn vader en heeft dus wel meer een band met hem. Hij is ook geen echte prater, een keer zat ie opeens wel op z'n praatstoel (na aardig wat gedronken te hebben) en toen ontdekte hij opeens een raakvlak met mij (we hadden het over medicijnen) en begon dus uitgebreid te vertellen over die mooie blauwe pilletjes die zo goed bij hem werken... Op dat soort verhalen zit ik dan toch echt niet op te wachten.
    Leuk dat je die zus hebt opgespoord via internet. Ik denk dat je best veel aan elkaar kunt hebben, want je hebt dezelfde vader en dan kan het erg herkenbaar zijn als je bijv van haar verhalen hoort over de omgang van haar met je vader. Dat heb ik in ieder geval wel met mijn halfzusje, door haar ervaringen met mijn vader besef ik des te meer dat zijn handelingen nu en in het verleden niets met ons te maken heeft, maar dat dat gewoon zijn karakter is.
    Met mijn zus gaat het op zich wel goed, ze is alleen erg wankel bij het lopen, maar verder heeft ze eigenlijk geen klachten. Ze heeft nu een Italiaan te logeren :)

@ rachel: leuk dat je nu een oppasouder bent, goede oplossing om werk en kind te combineren!

@ liefzonnetje: hartruis komt nog best veel voor bij kleine kinderen, vaak houdt dat alleen maar in dat ze af en toe op controle moeten. Maar wel schrikken dat hij zo blauw aanliep. Emma wil ook wel eens zo krijsen dat ze niet aan ademen toe lijkt te komen, is het dan zo over als ik haar weer oppak

@ Inge: welkom bij de mei- mama's. Alles nog steeds voorspoedig met Joep?

@ tassie: laat ik nou net volgende week vrijdag niet kunnen.... dan zou het morgen moeten, maar dat is misschien wel erg kort dag?

17. Niet meer actief

Dat gaat ook niet lukken heb ik ook al een afspraak staan.
    Maar op zich kunnen we toch ook aan de hand van de plattegrond dat doen

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ emmetje. Ja het is ieder jaar weer het zelfde. :rolleyes: Normaal moet ik altijd schuiven met mijn atv dagen in de bouwvak, maar dit jaar was ik er lekker niet :evil:
    Lekker dat jullie alles mogen opruimen....wat een werk pffff ;)

@ ingie. welkom hier. hoe gaat het nu met Joep? Luca heeft 2 dagen in de couveuse gelegen en een halve dag in een wiegje op de couveuse afdeling en de rest van de dag bij mij op de kamer en de 4 de dag mochten we naar huis :whistle:

19. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Ingie welkom hier!
    @Rachel gefeliciteerd met je nieuwe baan, leuk hoor!
    @Assepoester logisch dat je je druk maakt om je meisje. Hopelijk gaan de bevindingen van lz ook bij Sabrina op en is er niks aan de hand.
    @Lz gelukkig dat je een nuchter persoon bent met dat soort dingen. Het lijkt mij toch even schrikken. Succes bij de kinderarts.
    @Emmetje en Tassie ik heb een abbonement gehad op dierenpark Amersfoort (heb er eerder gewoond). Het is een leuk en knus dierenpark maar niet heeeel groot (alleen maar beter met die kleintjes). Een route kun je i.d.d. ook heel goed aan de hand van de plattegrond doen. Ik weet inmiddels dat ik 7 okt tot 14.30 moet werken (in Amersfoort). Als het nog de moeite is dan kom ik na die tijd naar het park. Wellicht handig om tegen die tijd even mobiele nummers uit te wisselen. Mijn vriend is wel bereid Tessa langs te brengen, gaat hij zelf naar fam. in Amerfsoort.
    @Ow succes met je acties richting je vader. Lijkt mij allemaal best lastig gevoelsmatig.
    @ Nemo wat lullig van je baas zeg, zeker omdat hij heeft gezegd dat je contract verlengd zou worden. Hopelijk vindt je snel een veeeeel leukere baan.

Alle andere ook groetjesss

Hier alles prima. We zijn de laatste dagen veel op pad geweest. Gisteren merkte ik echt dat Tess er wat last van kreeg. Vandaag hebben we dus niets gepland. We gaan omstebeurt even naar buiten maar Tessa blijft lekker hier. Even goed slapen en in haar eigen omgeving. Morgen gaan we een paar dagen weg. Dat lijkt mij minder druk voor Tessa omdat er niet constant allerlei mensen zijn. Gewoon lekker wat rondkijken in de omgeving maar ook een beetje in en om het huisje "hangen".

20. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ tassie: is goed, dan doen we het ahv de plattegrond.
    http://www.dierenparkamersfoort.nl/index2.php?id=4.
    Ben in ieder geval wel benieuwd naar 'De Apotheek' :)

@ Erica: Lekker hoor, een paar daagjes weg! Alvast veel plezier. Wij hebben wel weer een vol weekend gepland, zaterdag een dagje Friesland, voor het eerst gaat Emma bij 'pake' en 'beppe' langs (dat zijn een paar lieve mensen die een soort surrogaat ouders voor mij zijn en beschouwen zichzelf de pake en beppe van Emma ;)) en zondag even naar mijn schoonmoeder, mijn man moet een nieuwe werkbroek, dus we gaan even met z'n 2-tjes shoppen.

Ik kreeg zonet bij de post een aanmeldformulier voor het Sinterklaasfeest wat jaarlijks georganiseerd wordt voor kinderen van de medewerkers. Het schijnt altijd erg leuk te zijn,en mooie kado's voor de kids dus ik denk dat ik daar wel heen ga met Emma :D

Deel Deze Pagina