Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @tassie: leuk Tarzan, ik was vorige maand naar Grease was ook leuk. Ik hoorde dat er ook een Dirty Dancing musical aankomt :)

Gebruiken jullie voor de nacht nog een dekentje? Ik niet eigenlijk alleen slaapzak, romper met lange mouwen en laken.

2. Niet meer actief

Oke dat wist ikniet. Ik zou ook nog graag naar de Wiz willen in het Beatrix theater. Maar niemand wil met me mee :(

Dylan heeft gewoon pyama aan met dekentje en laken

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hallo allemaal! *zwaai zwaai* :D

Het is een tijdje geleden, maar ik ben er weer hoor!
    We hadden (op de dag dat ik ging bevallen) een huis gekocht, en de afgelopen weken zijn we daar dus druk mee bezig geweest. Sinds vandaag heb ik hier ook eindelijk weer internet, dus kan ik jullie weer gaan volgen.

Met lars gaat alles goed, alleen heeft hij nog steeds 6 flessen (150) en ik vraag me af of dat normaal is.

Ik las even snel iets over een meeting? (ja, had tig blz te lezen, dus heb niet alles uitgebreid gelezen)

Ik ga nu even verder kijken op de site wat ik zoal gemist heb.

4. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ bibichie: ooooohhhh, ben helemaal jaloers... ik wil ook nog wel een weekje Griekenland! Gaat Elenora mee of gaat ze uit logeren?
    Wij gaan volgend jaar pas weer op vakantie, misschien in november nog een midweekje in een vakantiehuisje of zo. Mijn man wil het liefste met de auto op vakantie volgend jaar omdat hij denkt dat dat het makkelijkste is met een kind, terwijl ik denk dat vliegen met een kind vlgs mij minstens zo makkelijk is tegenwoordig. Het is dus even de voors en tegens tegen elkaar afwegen. Het is natuurlijk voor andere passagiers erg vervelend als je kind huilt of jengelt in het vliegtuig, maar volgens mij is het vervoer comfortabeler. Als we naar Griekenland zouden willen, moeten we wel met het vliegtuig. En aangezien Griekenland mijn favoriete vakantieland is......

voor de nacht gebruik ik nu alleen een slaapzak en een lakentje. Het lakentje is meer bedoeld om haar het 'geborgen' gevoel te geven en wat rustiger te laten liggen. Ze schopt 't nl meestal toch af.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dames goedemiddag!

@OW: gefeliciteerd met Steef!
    @Tassie: werk ze!
    @Bibiche: schijnt echt heerlijk te zijn in oktober op een grieks eiland qua temperatuur, echt iets om naar uit te kijken!
    @Chantal: wat fijn dat het zo goed gaat met Luca, geniet ervan
    @Emmetje: heel herkenbaar hoor dat lange drinken, klinkt als een regeldag die eraan zit te komen, opeens heb je weer andere melk en dan drinkt ze weer een kwartiertje per borst.....
    @GT: van wie heb je dat advies gekregen joh?
    Ik ben principieel tegen besnijdenis, als ik in de apo weet dat ik spullen moet afgeven voor een besnijdenis dan vraag ik aan een collega of die dat wil doen. Als ik het niet weet, dan weet ik het niet en lever ik het uiteraard af.
    @Moppies; leuk dat je er weer bent, en wat een knappe meid op de foto's!
    @Oekoek; leuk dat je er weer bent, hoe gaat het nu met Lars?

Gisteren kwamen vrienden van ons over de vloer en hebben we het spel monopoly gespeeld. Menno lag er als eerste uit, ik als tweede .... :rolleyes:
    Wel een hele leuke avond gehad.
    De onwikkeling van onze kindjes gaat nu hard he dames? Jelte zijn darmen hebben zich aangepast, hij heeft nu mosterd gele dikke poep eens in de 2-3 dagen....
    En hij kwijlt zo heerlijk.... :confused:

Ik heb Jelte nog niet in de pyama, meestal een t'shirt . Ga er in de herfst mee beginnen. Hij ligt soms in een slaapzak onder een laken. Anders onder laken + Deken.

6. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    hoi oek oek, leuk je weer te zien. Fijn dat alles goed gaat met jullie.
    Jullie zijn dus ondertussen al verhuisd? Je hebt dus 2 keer een babykamertje mogen inrichten :)

@ chantalk: fijn dat Luca zich zo goed heeft gehouden, zo neem je hem toch wat geruster een volgende keer weer mee.

@ jingels: ik verlies altijd met monopoly, ben er volgens mij te soft voor. Ik speel nooit zo agressief en mijn tegenspelers wel.

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @oekoek: he meid wat leuk om weer van je te horen :)
    6 x 150 is normaal hoor je kan ook proberen om 5 keer 180 aan te bieden anders moet je ff bellen met CB want het hangt ook af hoeveel hij weegt.
    @emmetje: nee tuurlijk gaat Elenora mee, zou haar echt niet kunnen missen 1 week :cry: We gaan gewoon lekker een appt. huren en gezellie met vliegtuig mee. Denk dat vliegen juist relaxter is dan uren in de auto zitten voor een kleintje. Ja en als ze gaat huilen dan hebben mensen pech, ik kan er dan ook niks aan doen :)
    @jingles:waarom ben je tegen besnijden? Mijn man is ook besneden en eigenlijk alleen maar voordelen want het is wel hygienischer voor een man

8. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    jingles: het gaat gelukkig heel goed met lars! de verhuizing was een beetje hectisch voor hem, maar nu is er weer rust in huis :)
    En Jelte kwijlt er dus ook vrolijk op los? Lars kan ook wel de hele dag een slabber omhebben haha.

emmetje: Ja, idd! dus 2 keer nieuwe behang kunnen uitkiezen! hihi

bibiche: telkens als ik 180 probeer aan te bieden dan laat ie heel veel staan :( dus hou ik het voorlopig maar bij 150...

9. Niet meer actief

@Jingels, ik ben niet tegen besnijdenis, Steef heeft het ook gedaan.. of ja zijn ouders en hij is gewoon NL hoor... en ja het is tien keer hygien....blanla hahaha weet niet hoe ik het schrijf pfffff blondjes he....

Hey dames

Tassie ik wil ook altijd een keer naar een musical maar het is altijd zo duur vind ik...

@bibiche... leuk Griekenland... wellicht is hier ook nog iets in het verschiet maar geen buitenland datis volgend jaar aan de beurt :)

@Emmetje... huizen kijken doen wij ook altijd, maar we weten dat we pas over 4 jaar gaan ofzo.. dan loopt de periode van de hyp ook af en dat is dus 10x voordelliger of de rente moet in 1x zakken en wel zo giga dat we nu meteen vertrekken en we willlen ook groter en meer groen om ons heen .... chalet ofzo :)

@Chantal lekker dat het gisteren zo goed is gegaan zeg bij de verjaardag...

Nou dames. ik ga er weer vantussen wij gaan met zijn allen even naar de Amsterdamse bossen toe lekker wandelen en dan pannenkoeken eten hehehe

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @ oekoek: dan is 6 keer 150 gewoon zijn ritme. Ieder kind is inderdaad anders. Ik geef sinds een paar dagen 180 omdat ik merkte dat ze na elke fles van 150 bleef zuigen aan de speen als de fles leeg was.

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Bibiche: hygiene kan ik mij iets bij voorstellen, maar ik ben er principieel op tegen. Het is een gevoel, heb er geen specifieke uitleg voor.

12. Niet meer actief

Oek oek; Welkom terug. Helemaal gesetteld in je huisje?

Jingels; Dank je wel! Dylan Kwijlt ook zo erg en ik voel een hard puntje aan de bovenkant.

Onze wonder het is ook erg prijzig, maar ik vind het wel altijd erg leuk en geniet er ook echt van zo een avond. Anders ga je mee naar The Wiz :)

13. Niet meer actief

Ok, waar is dat dan joh?

14. Niet meer actief

Utrecht beatrix theater

15. Niet meer actief

veel plezier zo direkt met pannekoeken eten

16. Niet meer actief

@Tassie, ok nou we kunnen weleens opMSN verder kletsen daarover en wellicht een datum prikken daarvoor... is ook wel een keer leuk om er tussen uit te gaan :)

17. Niet meer actief

is goed

18. simalex

simalex Bekend lid

Goedemiddag iedereen!

Eindelijk weer eens tijd om bij te lezen... is het forum helemaal anders... 'is dit wel de goede pagina?' Maar gelukkig kon ik mijn meimammies nog vinden. Kan echt niet zonder jullie hoor! *knuffel*

Tassie en OW: Leuk man, samen naar The Wizz!

Jingels: Ik kan me heel goed voorstellen dat je tegen besnijden bent. Ik geloof ook niet dat ik mijn jochie vrijwillig zou laten besnijden. Mijn neefje is wel pas besneden (toen was hij 1,5), maar dit met medische noodzaak (terugkomende ontstekingen onder de voorhuid). Dan zou ik het natuurlijk wel laten doen.

Bibiche: Wouw, Griekenland! Heerlijk zeg! Leuk dat je Elenora gewoon mee wilt nemen.

Oekoek: Fijn om te horen dat alles goed met Lars gaat. Lars was toch degene die onnodig geopereerd was toch? ivm met het spugen? Hoe gaat het daar nu mee?

Emmetje: Ik weet niet wat comfortabeler reizen is met een kleintje. Yildou slaapt altijd wel in de auto, dus dat vindt ik niet verkeerd. Maar ik zou er niet voor kiezen om langer dan 4 uren te rijden met snikheet weer of zo. Dus ik zou niet snel naar Frankrijk/Spanje willen rijden of zo. Maar ja, wij hebben ook een auto zonder airco :( Vliegen heb ik nog nooit gedaan, dus ik weet ook niet hoe dat zou zijn met kind. Ik geloof alleen wel dat je het kindje dan op schoot moet houden?

Voor de rest... ik weet het even niet meer. Ik moest ook 7 pagina's bijlezen, dus zo'n goed kortetermijngeheugen heb ik niet hoor! ;) Past wel aardig bij mijn doelgroep voor de komende week. Sta namelijk 3 diensten ingepland bij de demente ouderen... :p

Ik las nog over de meeting. Mijn voorkeur gaat eigenlijk ook wel uit naar maart. Gezien wij 7 okt net weer 1 dagje thuis zijn van de vakantie en om dan weer weg te vliegen.... Tis voor ons nogal een reisje naar Amersfoort (1,5 tot 2 uur). Maar goed. Natuurlijk kan de meeting nog wel doorgaan toch? Degenen die dan graag willen meeten kunnen dan natuurlijk gewoon af blijven spreken. Ik vind het niet erg dat jullie elkaar zien, zonder dat ik er bij ben. Ben alleen wel benieuwd naar jullie verhalen en foto's dan!

Yildou slaapt afhankelijk meestal in haar slaapzakje. Afhankelijk van het weer, bij 30 gr slaapt ze met romper onder laken, iets kouder met romper onder dunne deken en afgelopen nacht met pyjama onder deken. Maar ik vond het gisteravond flink afkoelen hier (in het hoge noorden).

En ik las ook nog dat sommigen het minder gezellig vinden omdat er minder wordt gekletst. Tja, een aantal meimammies zijn weer begonnen met werken en anderen genieten nog even heel hard van hun laatste verlof. En dan zijn er nog moeders die niet aan het werk zijn. Al dan wel niet vrijwillig. Hoe gaat het trouwens met solliciteren, Nemo en Bibiche?

Nog even een verslag van mijn (werk)weekend. Ben zaterdag na het werk naar mijn ouders toe geweest met Yildou en heerlijk gewandeld met mijn moeder. Kreeg nog een doos babykleertjes van mezelf mee. Kon ik even doorsnuffelen of er nog wat bruikbaars tussen zat. Leuk om te zien, maar een hoop spulletjes die ik Yildou toch echt niet ga aantrekken hoor!
    Gisteren zijn we samen naar vrienden van ons geweest. Hartstikke gezellig, maar toch ook wel een beetje moeilijk. Zij zijn namelijk al 2,5 jaar 'bezig voor een kindje' en bij ons hebben we beide keren niet hoeven wachten. Beide keren binnen 1 maand. Zij heeft namelijk PCOS en de afgelopen 2,5 jaar maar 8 keer een eisprong gehad. Alle medicatie slaat niet goed genoeg aan. Komende week gaan ze waarschijnlijk voor de eerste inseminatie (als haar eitje goed springt). Dus dat is best heel spannend voor ze. Maar ik merk dat ik soms best wel een beetje terughoudend ben met mij enthausiasme over Yildou, omdat ik ze niet wil kwetsen.

Nou, ik zal eens even koffie zetten en mijn mannetje van het dak roepen. Hij is bezig om nieuwe beplating om de dakgoten te zetten. De regen liep namelijk afgelopen week lang de binnenkant van Yildou haar raam :confused: Niet dat we geld over hebben of zo... *baalbaal* We waren lekker aan het sparen voor een nieuwere auto...

19. simalex

simalex Bekend lid

20. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @simalex: leuk he babykleertjes van jezelf. Mijn moeder heeft ook heel veel kleertjes van mij bewaard.
    Kan me heel goed voorstellen dat je je inhoudt met Yildou bij je vrienden, is ook logisch je wilt ze niet kwetsen ook al weet je dat jij er niks aan kan doen.

Solliciteren is heel dubbel, ik wil heel graag mijn eigen geld verdienen en ff 2 dagen weg van thuiszitten en met de kleine maar aan de andere kant kan ik het niet :cry: . Ik kan haar niet loslaten haha nu al, ik weet het niet. Ik kijk het nog ff aan misschien na mijn vakantie of zo.

Deel Deze Pagina