Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Onze wonder bedankt voor je PB...hier ben ik! ;)

Heb het super druk met mijn nieuwe baan. Iedere ochtend om 5.30 opstaan en de meiden komen tussen 6.30 en 6.45 en dan blijven ze tot 18.00-18.30. Vandaag is het woensdag dus moet ik haar eerst om 8.00 naar school brengen en om 12.00 weer halen. Zal Lindsey erg leuk vinden (NOT) maar goed ze kan vanmiddag slapen :)
    Verder lig ik iedere dag na Lindsey haar voeding op bed rond 20.15 en slaap dan ook echt. Ben helemaal kapot hihi. Moeten ook allemaal wennen, Ik, Lindsey en de meiden natuurlijk want die hebben ook lange dagen. Vrijdag heb ik alleen een gesprek van een uur en verder vrij. Heerlijk kijk er nu al naar uit :oops:

Nou meiden tot binnenkort!

2. Niet meer actief

Goedemorgen,

Rachel; kan me voorstellen dat je erg moet wennen aan je werk. Straks zul je zien als je je ritme hebt gevonden dat het een stuk makkelijker wordt.

Alida; Wat leuk dat je er even was en tot volgende week!

Onze wonder; Mooie banner zeg!

Jingels; Jammer dat je weer hebt verloren. Ah een kleine charmeur in spé.

Assepoester; Hoop dat je snel goed nieuws krijgt wat betreft het oogje van Sabrina.

Simone; Leuk filmpje. Dylan doet dat ook altijd tegen de mobiel vooral tegen de slak.

Tigger; Weet je al wat van je huis?

Nou Hier gaat alles eigenlijk wel lekker. Heb gister gesport Billy Blanks en ik heb me toch een spierpijn vandaag :( Kan niet eens mijn armen op tillen. Met Dylan gaat het ook prima. Hij is lekker aan het spelen etc. Vandaag is hij weer op de creche.

Liefs Nathasja

3. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ simalex: leuk filmpje! Emma zat gisteravond tijdens de voeding zo tegen me te praten, die voeding schoot dus echt niet op :)

@ harmless: nee joh, je bent echt geen slechte moeder. Ik leg Emma wel elke keer in haar eigen bed te slapen en dan huilt ze meestal ook. In het begin kon ze wel een half uur of langer huilen en dan ging ik bewust andere dingen doen, maar prettig voelt het nooit als ze huilt. Het is nog steeds vaak zo dat op het moment dat ik denk: "nu haal ik haar er toch maar even uit" ze opeens in slaap is gevallen. Een enkele keer wil ze gewoon niet slapen of maar heel kort en dan laat ik haar ook niet huilen.
    haar schema is ongeveer;
    7 uur 1e voeding - daarna slapen
    10/11 uur 2e voeding - spelen - slapen
    13/14 uur 3e voeding - spelen - slapen
    16/17 uur 4e voeding - spelen - slapen
    19/20 uur 5e voeding - spelen - slapen

Soms is ze 's ochtends een uur eerder, dan komt ze meestal uit op 6 voedingen

@ chantalk: ik kreeg een bericht van de sprongenwekker dat het 3e sprongetje in aantocht is, dus dat zal voor Luca heel goed kunnen gelden. Ik merk altijd wel dat Emma opeens veel meer kan, maar ze is daardoor niet heel erg van slag, ze wil af en toe misschien een extra voeding, maar of dat daardoor komt weet ik niet. Ze hangt wel meer aan me, merk ik, m.n letterlijk. Gisteren legde ik haar in bed en dan pakt ze een grote pluk haar en m'n mouw vast en blijft onophoudelijk lachen en brabbelen. Zodra ze ziet dat ik de kamer uit ga, is het huilen. Als ik weer terug kom voor een aai en een kus is ze weer breeduit aan het lachen. Zo lief :D Gelukkig slaapt ze (na wat huilen) wel goed in haar eigen bedje.

@ rachel: je nieuwe werk lijkt me zeker vermoeiend, het is toch erg intensief en best lang. Het zal wel steeds makkelijker worden, denk ik.
    Voor Lindsey ook best goed om te wennen aan het idee dat mama ook aandacht moet geven aan andere kindjes. Dan heeft ze bij een evt broertje of zusje het ook makkelijker ;)

@ tassie: lekker spierpijn, kun je Dylan nog wel tillen dan?

Nou, vandaag wordt voor ons drieën hier een oefendag voor als papa straks met Emma alleen is. Ik heb gisteravond gekolft, vanochtend gekolft en heb in totaal genoeg voor 3 voedingen. We gaan straks een tijdschema opstellen om alle dagelijkse bezigheden in te passen. Ik hoop maar dat ik dat kolven 's ochtends en 's avonds vol kan houden als ik straks weer aan het werk ben.

4. Niet meer actief

@Erica....... gezellig he :) ah ja ook dat komt weer goed... en dan maken ze het toch wel een beetje goed he met je... doordat ze de hele tijd krijsen maar zodra je ze pakt BIK SMILE :)

@Rachel your welcome

@Tassie thanks... uhh billy Blanks hahaha wat is dat nu weer jpfff wordt al moe bij het typen hehehehe ;)

En Dylan gaat dus ook helemaal perfect op het KDV?

@Emmetje ah dat moet best wel goed komen met die schema toch? en anders maar niet. Ik denk dat je je er niet zo druk om moet maken het komt heus wel los... voordat je het weet ben je super mama die alles op haar manier doet en je vliegt door het huis met je poetslapppie... ondertussende kolf er eventjes aan ;) en dan lekker spelen met de kleine Emma en dan even rust........ en dan vlieg je weer door het huis om van alles en nog wat te doen... weer effe kolven en voilaaaaaaaaaaa klaar is de dag ;) Owww nu vergeet ik geloof ik wat hahaha... je ging werken hehehe :oops:

nou ja dat pas je er ook wel effe tussen dan he :)

Nou ladies hir alles top! vanmiddag prikjes hmzzzz dat vind ik wel even iets minder hoor maar goed..

heti s net of de kleine bink het doorheeft dat er vanmiddag iets raars/naars gaat gebeuren, maar jaaaaaa het moet eventjes en dat komt ook wel ewer goed niet waar...

Ben wel benieuwd hoeveel hij weegt en hoe groot hij is...

iemand tips wat betreft de prikjes eigenlijk?

Knufffffffffffff Brigitte

5. Niet meer actief

@Erica....... gezellig he :) ah ja ook dat komt weer goed... en dan maken ze het toch wel een beetje goed he met je... doordat ze de hele tijd krijsen maar zodra je ze pakt BIK SMILE :)

@Rachel your welcome

@Tassie thanks... uhh billy Blanks hahaha wat is dat nu weer jpfff wordt al moe bij het typen hehehehe ;)

En Dylan gaat dus ook helemaal perfect op het KDV?

@Emmetje ah dat moet best wel goed komen met die schema toch? en anders maar niet. Ik denk dat je je er niet zo druk om moet maken het komt heus wel los... voordat je het weet ben je super mama die alles op haar manier doet en je vliegt door het huis met je poetslapppie... ondertussende kolf er eventjes aan ;) en dan lekker spelen met de kleine Emma en dan even rust........ en dan vlieg je weer door het huis om van alles en nog wat te doen... weer effe kolven en voilaaaaaaaaaaa klaar is de dag ;) Owww nu vergeet ik geloof ik wat hahaha... je ging werken hehehe :oops:

nou ja dat pas je er ook wel effe tussen dan he :)

Nou ladies hir alles top! vanmiddag prikjes hmzzzz dat vind ik wel even iets minder hoor maar goed..

heti s net of de kleine bink het doorheeft dat er vanmiddag iets raars/naars gaat gebeuren, maar jaaaaaa het moet eventjes en dat komt ook wel ewer goed niet waar...

Ben wel benieuwd hoeveel hij weegt en hoe groot hij is...

iemand tips wat betreft de prikjes eigenlijk?

Knufffffffffffff Brigitte

@Tigger je huis is nu wel verkocht toch?

6. Niet meer actief

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr tekst helemaal weg! :evil: :evil: :evil: :evil:

7. Niet meer actief

Owwwwwwwwww neeeeeeee toch niet :rolleyes: ;) :D

Was weer depri van aan het worden maar was helemaal niet nodig... het boefje was er even tussen uit geknepen hehehehe excuus1

8. Niet meer actief

Emmetje; Gaat moeizaam het tillen, maar moet toch gebeuren hihi verder is het ook wel lekekr weet ik ieder geval dat ik iets heb gedaan.

Onze wonder; Billy blanks is een soort van Tai Bo. Veel succes vandaag. Je kan een koud washandje mee nemen en dat op zijn benen doen na het prikken en af en toe wat masseren.

9. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Je kan beter geen koud washandje doen, omdat dan de vloeistof minder snel door de bloedbaan gaat. (zei de Cb- verpleegkundige ook) Je kan beter de beentjes wat masseren (evt. met olie) om de doorbloeding te stimuleren. Dan kun je als het later nog rood is wat koelen met een koud washandje.
    Sterkte straks!

10. Niet meer actief

Emmetje Veel succes vandaag!

11. Niet meer actief

ok thanks voor de tips ;)

Ik ga me eens douche en aankleden en de bink ook hihi... we hebben lichterlijk uitgeslapen.

doegie

12. Niet meer actief

lekker hoor

13. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    oh, wat is dit moeilijk zeg, ik ben heel bewust bezig me afzijdig te houden van Emma rond haar etenstijd omdat ik niet het risico wil lopen dat ze de fles niet wil hebben. Mijn man vindt het wel prettig dat ik nu thuis ben zodat hij af en toe wat aan mij kan vragen, anders zou ik wel lekker weg gaan. Straks gaan we even met z'n drietjes naar de stad, dat is dan wel even fijn.

( ze is nu pas halverwege de fles, ze wordt nu even verschoond want het drinken schiet niet echt op, ze zit meer te kletsen...)

14. Niet meer actief

@Emmetje hmzzz het is wat he.. maar ze is al over de helft hihi .... gogo EMMA! :)

15. Niet meer actief

Emmetje; Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om je afzijdig te houden. komt helemaal goed. Ze is al over de helft! Veel plezier straks in de stad.

16. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Rachel: Jeemig wat een drukke dag heb jij. Ik vind het niets gek dat je er om 20.15 met de kleine er mee ingaat. Knap hoor.

@Onzewonder: Ik gebruik ook iets kouds om er even op te leggen, om het een beetje te verdoven. En als je dat afwisseld met iets warms is de pijn zo verdwenen.

@Emmetje: Als emma gaat slapen leg je haar elke keer in bed? Kleed je haar weer om?

Wat voor spelletjes doen jullie met de kleine? Ik lees voor, wandel met hem. Hij kijkt overal naar en dan benoem ik alles. Ik heb een muurschildering gemaakt op de muur en zeg altijd alle beestjes gedag, welterusten of wat dan ook. Wegleggen in zijn box. Soms met babygym soms zonder. Soms op zijn buik op een kleed op de grond. Nog meer suggesties?

17. Niet meer actief

Harmless; Dat doe ik ook. Ik vlieg ook nog wel eens met hem door de kamer. Ben echt aan het babbelen met hem en dan babbelt hij terug.

Ik heb ook de kiekeboebalen telefoon van Vtech dat vind hij ook geweldig.

18. simalex

simalex Bekend lid

Even een vug berichtje van mij. Mijn 5 werkdagen zitten er eindelijk op. Vandaag lekker vrij en morgen nog een late. Dan nog 1 dagje en dan gaan we er even lekker tussen uit!

Ben blij dat ik vandaag even vrij ben. Alleen moet ik nu wel het hele huis poetsen en wassen, want manlief is bezig geweest met de dakgoten en is niet aan het huishouden toegekomen... :rolleyes: Jammer maar helaas, dan moet ik zelf maar aan de poets.

Ik was gisteren zo moe, weet eigenlijk niet meer hoe ik thuis gekomen ben. Ik merkte dat ik heel weinig kon hebben van de bewoners, liep me erg vlug te ergeren zeg maar. (Inwendig dan heh...) Demente ouderen zijn echt niet mijn favoriete doelgroep!

Ik ga geloof ik binnenkort maar eens open sollicitaties sturen om een baan bij somatische zorgvragers. Want dat is veeeeeel fijner werken!

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Simone: laat die poets toch zitten joh, pak lekker even een uurtje of 2 extra slaap, dan kan je er weer even tegen. Wel lekker dat je er even uit gaat over een paar dagen.

@OW: mooie banner! Succes met de prikjes.

@Tassie: ik heb geloof ik ergens nog een video van Billy liggen,maar heb geen videorecorder meer.... goed excuus he!

@Erica: hoe gaat het met jou en de kleine?

Wij gaan straks lekker even een rondje lopen.

@Harmless: ik zing vooral liedjes met Jelte, vindt hij echt geweldig. Voor de rest praat ik veel tegen hem. babygym heb ik niet. Nijntje mobile in de box slaat hij nu wel tegen.
    Met boekjes begin ik als hij een maand of 6 is, ik wil niet dat hij teveel geprikkelt wordt.

20. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Liedjes zingen.... Hmmmm Idols zou er niets bij zijn als ik dat zou doen. Kei zielig voor hem. :D

@tassie: Ik ga eens kijken naar die kiekeboebalen

Ik ben bezig met een banner via banner maker pro maar ik krijg hem niet in een tekst zodat ik hem kan invoeren. Hoe doe ik dat... (Blond?)

Onze man heeft geloof ik nu problemen met zijn out-put... Hij is zo aan het kreunen. Zielig...... En de out-put manager is natuurlijk aan de bak. Mag ik het gaan doen... :( stink stink

Deel Deze Pagina