Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Goedemorgne Tigger,

Fijn om te hore ndat het allemaal goed is gegaan..

Joaquin heeft gisteren om 20.30 uurzijn laatste flesje gehad en heeft geslapen tot 7.15 uur hmzzzzzzzz dat was een verandering hahaha..

Hij is er al helemaal klaar voor om over een kleine anderhalf uur te vertrekken voor zijn wendagje :( mama vind het maar niks, maar jaaaaaaaaa het is niet anderS!

Knuff

2. Niet meer actief

goedemorgen;

Jullie hebben lekker geklets gisteravond over de kleertjes.

Jingels ik ken dat wel hoor. Ik wil het liefst de hele winkel leeg kopen. hhihi

Tigger; Ik zal voor jullie duimen.

Onze Wonder; veel succes vandaag. Komt helemaal goed hoor.

Dylan had gister zijn laatste fles om 7 uur en ik moest hem vanochtend echt wakker maken. Nu is hij gezellig met papa thuis.

3. Niet meer actief

Trouwens jullie zijn van gedachte veranderd zag ik.
    Jullie hebben toch maar liever niet meteen?

Ik kan het me voorstellen en hoe hebben jullie dan besloten tot 4 jaar als ik vragen mag. Heb je zoiets dan is Joaquin naar school.

Ik zou het als we voor een 2de gaan rond de 2 jaar willen doen van Dylan. dat er ongeveer 2 of 3 jaar tussen zit

4. Niet meer actief

sorry te snel gedrukt

5. Niet meer actief

@Tassie, Yeps, erover nagedacht.... maar 4 jaar ik weet eigenlijk niet waarom we dat gezegd hebben, we hebben eigenlijk zo afgesproken van als hij of ikhet gevoel heb van ja ben wel toe aan een tweede dat we het dan kenbaar maken aan elkaar.... dus dat kan eigenlijk ook al wel over 1 jaar zijn hahahhaha... als het aan mij ligt mag het ook wel hoor... maar ben soms zo bang dat ik dan niet de aandacht kan verdelen, maaaar het schijnt dat veel mama's dat denken en dan op het moment dat het zover is zeggen dat het juist precies hetzelfde blijft ;) dus jaaaaaaa dilemma hihi

6. Niet meer actief

Onze wonder; Aha, Dat zijn goede afspraken. Ik heb dat ook dat ik denk dat ik de aandacht niet kan verdelen. Maar dat zal de tijd dan uitwijzen. Ik denk dat er sowieso wat veranderd, maar ik denk wel dat je evenveel liefde hebt voor ze

7. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ erica: mooi T-shirt, en een mooie meid dat geeft zeker een mooi plaatje.

@ chantalk: wij hebben in de apo ook de (ongeschreven) regel dat niemand vrij mag de laatste 2 weken van december, wel proberen we waar er ruimte is de vrije dagen te verdelen, zodat de meeste assistentes toch wel een extra dag vrij hebben voor kerstshoppen of zo.

@ tigger: ik vond het wennen bij het kdv ook niet zo erg, maar elke keer als ik me realiseer dat mijn verlof er bijna op zit en ik m'n meisje straks voor langere tijd moet wegbrengen, zit ik al te huilen. Ik probeer er nog maar zoveel mogelijk van te genieten.

Ik ga straks even een korte 'handleiding' opstellen voor mijn hubbie, hij is toch nog erg onzeker met Emma, vooral als ze huilt. Nu had ze ook gisteren haar dag niet echt, ze wou niet echt slapen. Ik had uitgelegd dat ze ong om de 3-4 uur komt, dat ging inderdaad op voor de eerste 3 voedingen (7 - 10 - 13 u), maar om 10u had ze dus een groot deel van het flesje laten staan, om 13u waren we in de stad en heeft ze ook maar kort gedronken. Dus om 15u werd ze krijsend van de honger wakker. Dat flesje ging schoon op. Ze sliep toen zowat, dus heeft m'n man haar in bed gelegd. Daar bleef ze eigenlijk wat morrelen, tot ze uiteindelijk bleef huilen. Toen heeft hij haar verschoond en gecontroleerd of ze een boertje moest laten. Ze bleef toch huilen. Toen gooide hij dus de handdoek in de ring en gaf haar aan mij. Ze bleek gewoon weer honger te hebben. Het was toen 16.30u. Ik heb haar maar gewoon gevoed toen. Maar hij voelde zich er heel rot bij, hij was ook helemaal afgemat.
    Het was denk ik ook wat te ambitieus om met haar naar de stad te gaan (alhoewel we echt even naar de stad moesten).
    's avonds was ze zo moe dat ze voor het eerst in de box in slaap is gevallen!

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Goedemorgen!

@ow: Elenora heeft ook een voorkeurskant maar die wisseld ook maandelijks :( Ene keer slaapt ze liever links en andere keer weer rechts. Maar het gekke is dat ze nu alleen links wilt slapen maar als ik haar verschoon of fles geeft is dat altijd rechts

Ik heb het deze week mega druk want mijn vriendinnetje uit Frankrijk is hier voor 1 week dus ben ik mega druk bezig met haar en haar man en kind. Zij is nu 9 weken zwanger en kotst zo nu en dan onderweg :( :D Arme vrouw ze is zo misselijk.

Wat ik wel een beetje vervelend vind, is voor Elenora want die moet ik overal meenemen want ik vind het wel zo leuk voor hun om Rotterdam en omstreken te laten zien. Alleen is het voor Elenora veel prikkels dus heb ik maar gezegd dat ik het weekend ff niks met hun doe dat zij maar met hun kindje naar Madurodam en dierentuin gaan want voor ons is dat niet te doen nog een hele dag met de kleine, ze heeft echt haar rust nodig.

9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hallooo!

Ik leef nog maar oh wat ben ik moe en oh wat is Lindsey s'morgens chagerijnig dat ze mee moet...Poeh poeh!
    Was de oudste haar broodtas vergeten stond nog hier...en wij waren al op school. Kon ik weer ff 20 km heen en 20 km terug ben 2 uur onderweg geweest alles bij elkaar.

De liggen de meiden op bed en ga ik ook ff rustig een boekje lezen ben helemaal kapot.

Morgen gaat mijn contract trouwens pas in dan komt ook het gastouderburo hier langs met alle info. Deze week zou ik gewoon contant van haar krijgen.

Dit was het weer hoor, sorry en tot later!

10. Niet meer actief

daaaaaaaaag ladies, me kleine man is nog op de KDV :( wat een gewen is dat voor mama zeg hahahaha

Joaquin vond het allang best geloof ik zie hieronder

Heerlijk in zon hangmatje ;)

@Emmetje Steef had het ook hoor.. die gooide ook na zon uurtje of 4 a 5 de handdoek in de ring ;) hij wist het ook allemaal niet meer, maar het went vanzelf... alles komt goed... jij was er ook de hele dag wel bij of niet? Misschien een idee om eigenlijk gewoonweg te gaan.. ga winkelen ;) want dan heeft hij niet het gevoel dat er op zijn vingers wordt gekeken, en dat is ook niet zo of misschien ook wel ;) ik deed dat wel namelijk maar goed hehehe... maar jemob wel meenemen en als er iets is dat je binnen 10 min thuis kunt zijn.. hier heeft dat wel geholpen moet ik zeggen
    Succes!

@Rachel... ja het is drukkies he ;) en uhh boterhammetjes hihi.. had je niet effe de appie binnen kunnen wandelen in de buurt hahahaha. had ik wel gedaan namelijk ;) Jij ook succes he!

@Tassie.... De aandacht is waarschijnlijk al zo goed verdeeld dat wij er niet eens erg in hebben op dat moment.

@ Bibiche.. gezellie die vriendin van jou... komt helemaal goed maar het kan inderdaad wel heavy zijn voor je kleine meid als het zo drukkies is, maar moet eerlij kzeggen ik sjoks ook 1x in de week naar Didam en dan is het ook giga druk zeg maar.. en Joaquin heeft er nooit eigenlijk last van moet ik zeggen..

Nou ik ga er weer vantussen nog een half uurtje en dan mag ik hem weer ophalen ;) HIEP HOI !

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ tigger. wat fijn dat het zo goed is gegaan. Ik moest de eerste keer ook wat traantjes wegslikken ;)

@ ow suc6 vandaag met het wendagje.

@ emmetje. Hebben jullie het dan ook zo druk? als de kerst dagen op een doordeweekse dag vallen, dan lijkt het wel of de mensen gaan hamsteren :) bang dat ze de kerstdagen zonder zitten :rolleyes:
    Wat rot voor je man, komt vast allemaal goed als hij helemaal alleen is met haar. (zo ging dat bij ons ook)

@ bibiche. gezellig je vriendin op bezoek. :D

Luca heeft geslapen niet normaal meer :)
    Gister heeft hij even voor half 10 zijn laatste flesje gehad en vanmorgen om half 10 ben ik hem maar eens wakker gaan maken. Ik heb volgens mij wel 10 min naast zijn bedje gestaan om hem wakker te krijgen.
    Toen maar met een nat washandje zijn gezichtje gewassen. Daar werd hij wel wakker van :) pfff klein slaapkopje 8)
    En meteen weer lachenbekken zodra hij de oogjes open had...lekker ventje ;)

12. simalex

simalex Bekend lid

Goedemiddag dames,

Vandaag niet zo´n lang bericht van mij hoor. Moet vanmiddag weer werken en we hebben voor het eerst oppas nodig, omdat mijn man ook aan het werk is vandaag :cry: Mijn moeder komt en ik moet nog een ´gebruiksaanwijzing´ maken... :cry:

Nou ja, ze heeft mij en mijn broertje ook grootgebracht, maar toch. Dit voelt helemaal niet zo vertrouwd als gewoon thuislaten bij heit.

Heb trouwens bedacht om een schriftje te maken, maar daar in haar schema (ongeveer) voor vandaag. En dan kan mijn moeder daar ook een stukje inschrijven hoe het ging vandaag enzo.

Rachel: Kan me voorstellen dat je moe bent en Lindsey ook wat van slag is door de extra prikkels. Balen van die broodtas zeg. Ik zou gewoon even lekker met de meiden meedutten als ik jou was ;) Zijn de meiden een beetje lief voor Lindsey?

Bibiche: Gezellig dat je vriendinnetje over is. Goed dat je aan Elenora denkt hoor! En ze kunnen zichzelf toch ook best even entertainen? Misschien vind je vriendin het helemaal niet erg om even rustig aan te doen, vooral omdat ze zwanger is...

Emmetje: Wel eerlijk hoor die regel met kerst. In Heerenveen was het of kerst of oud&nieuw werken, en als je er als team niet uitkwam werd er gekeken naar wat je vorig jaar had gedaan en kreeg je het tegenovergestelde. En er werd weel op gelet dat je niet elk jaar de pineut was voor bijvoorbeeld late dienst met kerst of vroege met oud&nieuw... Maar er was altijd wel iemand die graag in de nacht zat dan.
    Goed idee, zo'n handleiding... ;)

Tassie: De aandacht en liefde delen gaat vanzelf denk ik. Je kunt nu toch ook de aandacht en liefde delen voor je vriend/man?

Onze wonder: Goed over nagedacht hoor. Maar weet je zeker dat je weer aan de pil wilt? Ivm de PCOS?

Tigger: Fijn dat het zo goed ging met werken. Kan me goed voorstellen dat je erg verdrietig was met het dagje gastouder... Gelukkig dat het goed ging! Succes met de verkoop... hopenlijk kunnen jullie verkopen!

Chantalk: Lekker geslapen?

Jingels: Jij ook al? Ik koop ook nix meer voor mezelf (terwijl ik best nieuwe schoenen kan gebruiken... Moet mezelf echt inhouden om niet steeds lekker te shoppen... Maar goed. Ik mag weer als ze naar maatje 68 gaat van mezelf (Al hebben we daarvan een boel kleertjes ook al gekregen en van te voren gekocht)...

Nou... ik zal eens aan de slag met de gebruiksaanwijzing... En dan nog de was van gisteren opvouwen en de nieuwe ophangen... :oops:

13. simalex

simalex Bekend lid

Nou, de gebruiksaanwijzing is klaar, nu de was nog! ;)

Erica: Leuke foto hoor!

Chantalk: Naweeen van het prikje misschien?

Onzewonder: Leuke foto! Veel plezier met ophalen!

Voor alle andere dames -> Tot morgen!

14. Niet meer actief

Zooow kleine bink opgehaald, hij vind het wel prachtig, hij heeft geslapen van 10.10 uur t/m 11.30 uur toen flesje gedronken helemaal leeg en toen gespeeld in de wipstoel met andere kindjes... hij had zijn oogjes uitgekeken en totaal niet gehuild grote jongen Joaquin ;)

Morgen moet hij weer van 10 uur tot 16 uur pffffff dat is wel gelijk lang hahahaha, ah ja volgende week volle dagen dus.

Even snel een berichtje...

Simone, om heel eerlijk te zijn weet ik het ook niet hoor met de pil....... maar ik moet toch wat! Heb diverse opties bekeken zoals spiraal ( heb ik al een x gehad een en al ellende!)

ik weet het eigenlijk ook niet hahaha... je hebt zoveel dingen, maar het blijft een groot risico met alles wat ik zal slikken.... ik heb voorheen altijd de pil geslikt (ook voor niks) maar goed het hield wel tegen natuurlijk... en condooms is helemaal geen optie... zoooooooow raar :)

15. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Helleu!

Ik las net iets over vermoeide papa's hihi :)
    Dinsdag had Giovanni papadag. Kwam ik na 11 uur werken thuis, ligt meneer op de bank met Elia te spelen. Erg lief om te zien, maar toen ik vroeg wat we gingen eten was het antwoord; Ik heb nog geen boodschappen gedaan, misschien wil jij nog even wat halen? :evil: Het was toen al wel 18.30 uur! Ik had HONGER!
    Op de vraag wat hij dan wél had gedaan, was de reactie de afwas! Ja hallo en verder? Uhhh op Elia gepast :rolleyes: dat was al een dagtaak.
    Kon ik dus nog naar de ah en eten koken :evil:
    Ik was woest, want vrijdag belde hij me op het werk of ik op de terugweg nog even boodschappen wilde doen. Kon hij nog snel wat in huis doen. Kom ik thuis staat de stofzuiger midden in de kamer, zit meneer met zoonlief op de bank te knuffelen. 'Ja hij huilde een beetje :rolleyes: "
    Uiteindelijk was er dus (op de afwas na) niks gedaan in huis.
    Ik ben dus behoorlijk uit mijn dak gegaan dinsdagavond, dat dit geen rolverdeling is. Ik werk dan maar 2 dagen, maar dit is wel 22 uur en hij werkt nu 3 dagen in totaal 24 uur. Of hij dus echt zo veel meer moe zal zijn?
    Maar goed, nu mijn 2 vrije dagen, dus het huis is weer citroentjesfris en heb ik ff tijd om mee te kletsen :) Zo nog snel de boodschappen halen tijdens een wandelingetje met Elia, mooi 2 vliegen in één klap gevangen. Hebben we alles weer zover dat ik morgen weer de kost mag verdienen.
    Ben benieuwd wat ik morgen dan weer aantref na een nieuwe papadag. ;)

16. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    En nee..... ik ga geen boodschappen voor morgen doen. Dat mag paps morgen zelf inplannen ;) Hij zal er toch aan moeten wennen, anders zit ik er echt aan vast.
    En dan moet Elia morgen ook nog in bad :) hij zal wel overspannen zijn als ik thuis kom ;) (papa bedoel ik, maar misschien Elia ook wel 8) )

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Goedemiddag,

@Simone: heel goed idee zo'n schriftje, ik gebruik hem namelijk ook. Alles met betrekking tot slapen en eten staat erin, de oma's kunnen zo alles doorlezen. Opa's en oma's van beide kanten hebben ook een eigen gedeelte in het schrift waarin ze alles op kunnen schrijven over de oppasdag. Echt hartstikke leuk.

@ow: fijn dat het zo goed ging.
    @Emmetje: in elke apo waar ik gewerkt heb was het altijd kl*ten met die feestdagen, iedereen wilde vrij of meldde haarzelf ziek en dat waren altijd dezelfden! Ik hoop dat het in de dienstapo nu beter geregeld is. Ik heb al even op de kalender gekeken en zo te zien werk ik 5 december overdag ( woensdag), 2e kerstdag (woensdag), met oud en nieuw wel vrij. Ik wist waar ik aan begon met de dienstapo , ik vind het dan ook niet zo'n punt.

Vanochtend zijn we naar het ziekenhuis geweest voor de uitslag van de heupfoto.
    Alles was goed, symmetrie,lenigheid noem maar op. Dat is wel een opluchting voor ons.
    Hij weegt nu 7675 gram en is voor het eerst gemeten: 65 cm. We kregen een compliment van de arts dat hij er zo goed uitziet, en dat hij het zo goed doet op de BV.
    Ik merk trouwens wel dat hij naar verhouding nu minder hard groeit als voorheen,maar dat schijnt normaal te zijn.
    Het ziekenhuistraject is voor ons nu voorbij ( voor zolang als het duurt natuurlijk he).

Zijn er mama's die al nadenken over de bijvoeding straks? Gaat 1 van jullie ook via de Rapley -methode te werk?

@Bianca: oh wat herkenbaar.........

http://i185.photobucket.com/albums/x211 ... 0_0527.jpg

18. Niet meer actief

hahaha Bianca ik moest er wel om lachen hoor.... dan heb ik nu een voorbeeldige man hiero ... of heb ik hem gewoon zo gedrild :)

dat kan natuurlijk ook, wat dat betreft ben ik waardeloos hoor met het koken, want ik kook echt niet... en al helemaal niet voor mezelf.. nu steef avonddiensten heeft is het echt ieder voor zich! heel slecht natuurlijk, maar ik vind het geen snars aan en dus bak ik er ook niks van.. het huis dat is mijn taak en de kleine bink natuurlijk.

Maar laatst had steef de kleine de hele dag... en toen belde ik tussendoor ik zo wat ben je aan het doen.. hij zo aan het gamen :confused: ok........ ik verder niks gezegd... ik kom thuis in de avond huisje mooi van kant wasje zelfs gedraaid, mijn broeken had hij zelfs gestreken en de kleine was helemaal schoon ;) en verzadigd... nah........ hahaha je mag hem wel 1 x in de 14 dagen lenen hoor ;)

@Jingels fijn om te horen dat het goed is afgelopen bij het ZH, maar dat kon ook niet anders ;)

19. Niet meer actief

@Jingels wat is eigenlijk raplaymethode? weet is voor de bv mama's maar wil het toch graag weten ;) hahaha ook niet nieuwsgierig ofzo

20. Niet meer actief

Ow nog eenes iets he Jingels heb net weer gave kleding gekocht bij prenatal van de mexx zoooooooo in de uitverkoop hahahaha maatje 68 en 74 hehehe... steef zo wat moet je er nu dan al mee.. ik zo uhhhhhh voorals hij groot is ;) en ja dan hangen diezelfde spijkerbroekjes er ook wel, maar voor dan moet ik wel het dubbele betalen en nu niet ;) ow ok, dan moet dat maar zegt ie hehehehe... hoe gemakkelijk omlullen...

En toen liep ik naar de meiden afd voor me zus natuurlijk.... duwt ie een roze hoedje van 2 euro in mijn handen hier meenemen en afrekenen uhhhh ok ;)

Deel Deze Pagina