Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

zit een beetje te neuzen hiero op de site he.... echt vaag er zijn helemaal geen topics van de sept/okt nov en december 2007 mamá's je gaat mij toch niet vertellen dat die er niet zijn wahahahaha

Nou ja goed dat wilde ik even kwijt... hoezo aan het vervelen ;)

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    hahahahaha

Toevallig ga ik morgen weer eens naar de prenatal, ben er al zolang niet geweest ( wel 3 hele weken). Ga ik meteen even die doos ophalen, en kijken voor nieuwe kleding, maat 74...tja niet dat ik die niet heb maarja, je kan nooit teveel hebben. Menno heeft al aangeboden zakgeld mee te geven.
    Tja, wie zegt daar nu nee tegen, ik in ieder geval niet!

Tja die rapley methode kan volgens mij ook bij KV hoor,maar weet het niet zeker, volgens mij op borstvoeding.com valt er genoeg over te lezen.

3. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Whaha, allemaal shopverslaafde. Ik moet eerlijk zeggen, ik kocht voordat Emma geboren was ampper kleding.. en nu.. :oops: Haha.
    Heb zaterdag ook zo'n leuk jurkje gekocht! echt te leuk gewoon...

Jingels, super dat de uitslag goed was!

OW, niet hier op de mama afdeling, wel bij de bevallingsafdeling. sept, okt, nov en december mama moeten nog geboren worden.. ;)
    En super dat het goed is gegaan met Joaquin.. Dt is wel fijn.

Jingels, bijvoeding hier pas vanaf 6 maanden, wil wel straks af en toe wat proberen, maar puur voor het proeven, nog niet als voeding.
    Hier een linkje over de Rapley voeding.

Ze weten niet of het geschikt is voor flessenkinderen. Ik ben er niet zo van, geloof ik.

Bianca, ik zou ook uit mijn stekker gaan! Pff, maareh snapt ie het nu?

Bij mij is vorige week donderdag spiraaltje gezet, heb er niets van gevoeld. en nog geen last van gehad. Gelukkig.

Simone, hoe is het gegaan met Yildou? Moeilijk he?
    Ik heb een oppasboek, ik schrijf e rin en gast-mama ook. Hartstikke leuk.

Rachel, phoe het lijkt me ook echt onwijs piitig, misschien wel té pittig?
    Ik vind het ook wel sneu voor die kids, werken papa en mama allebei zoveel?

4. Niet meer actief

DUHHHHHHHHHHHHH blond he ;)

hahahaha erg ben ik zeg....

Joaquin slaapt nog zzzzzzzzzzzzz ga hem zo maar eesn wakker maken.... het is toch wel te druk voor hem waarschijnlijk zon dagje KDV :)

ow babyalarm!

5. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ha ha Tigger, of hij het nou echt begrijpt. :( Hij zegt alleen maar "ja je hebt gelijk", nou daar word ik alleen maar pissiger van. Zo kun je je frustratie nog niet kwijt. :rolleyes: Als ik gelijk heb, DOE er dan de volgende keer ook wat mee. Meestal gaat hij dezelfde avond enorm hard klusjes doen zoals strijken/vouwen/bed verschonen etc. Goed bedoeld, maar zo werkt het bij mij dus niet. UIT JEZELF MENEER! niet als ik het zeg. :rolleyes: ;)
    Maar goed, morgen nieuwe dag, nieuwe kansen hihi. Hij is nu eenmaal opgevoed door mama of de au-pair dus is ook niet gewend iets te moeten doen. Tja, ondertussen zal die mij toch beter moeten kennen :)

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Tigger: ik begin er ook niet eerder mee dan met 6 maanden, maar ik wilde me vast inlezen.
    Bedankt voor de link.

7. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Zeg meiden, heel stiekem ben ik met de foto's aan het knoeien gegaan. Papa heeft nl liever geen foto's op het net (denk aan Benthe*) Er staan er nu 2 in mijn album van Elia. Ik wil hem toch graag even showen. Haal ze er binnenkort wel weer af.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ahhh, lekker kereltje!

9. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ja Bianca zo een mannetje zou ik ook even willen showen hoor! Prachtventje!

10. Niet meer actief

ahhhhhhh heerlijk knulletje dat gezichtje hehehe..

Ben aan het oefenen geslagen met Joaquin maar uhhhhh hij heb er maling aan hoor.... als ik zijn hoofdje naar de niet voorkeurshouding doe dan prompt terug is die weer :S en zo gaat ie maar door... en als ik het 10x gedaan heb hahahaha hoezo irritant wordt ie boos en gaat hie krijsen :)

maar de aanhouder wint, hij ligt nu midden in de woonkamer met speelgoed op een pooh mat te spelen.. effe rust hahahaha... en dadelijk begin ik doodleuk weer opnieuw!

11. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    grazie :oops: :) voor de complimentjes.

OW, Elia heeft ook een voorkeurshouding. Wij leggen in bed een knuffel aan zijn "fijne" kant zodat hij niet terug kan draaien en een speeltje aan zijn minder favo kant. Werkt wel redelijk.
    Hij weigert wel consequent zijn hoofdje op te tillen. Leg hem braaf na elke voeding op zijn buik,maar nee..... meneer vindt het helemaal niks. En laat dit dan ook duidelijk horen. 8)

12. Niet meer actief

nou inmiddels is rond 2 geweest hahhaaha ben wel in iets gevorderd :)

maar niet uhhh op de buik en dan dat hij naar de andere kant zijn hoofdje doet... nee op zijn ruggetje liggen en dan de rammelijk dik 2 min heen en weer slingeren :) dat heeft ie nog nooit gedaan hij liet het normaal altijd gelijk los :) hahaahha ah ja dan maar dit vandaag geleerd ;) en vanavond leg ik hem gewoon anders in bedje

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Het is wel pittig maar begint wel te wennen. Merk vandaag al dat ik minder moe ben. Hun moeder werkt fulltime hun vader zien ze bijna niet (ouders gescheiden)
    Ze vinden Lindsey super lief en zijn ook heel lief voor haar. Lindsey lacht ook veel naar hun dat is wel erg leuk :)

Ben weer weg want Jasper zit beneden alleen met de meiden ;)

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Daar was ik weer even.

@ simalex. Luca heeft de prikjes 4 weken geleden gehad. Volgende week krijgt hij er geloof ik weer. Dus daar kan het niet aan liggen ;)

alle andere *zwaai zwaai*

Vinmaddag heb ik nog eventjes 2 truitjes een paar sokjes en sokje met een rammelkikkertje er op gekocht.
    Ook heb ik nog een super tof slabbetje gekocht:

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Lekker ontspannen na een badje :D

16. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    aaah ook al zo een lekker koppie. Leuk slabberje ook.

Ow jij bent lekker bezig met Joaquin of is het andersom :) Ach uiteindelijk gaat hij vast alle kanten opkijken met al die oefeningen.

Bianca moest stiekum ook even :) om je verhaal, je manier van schrijven. Zie het bijna voor me. Uiteindelijk is het natuurlijk heel irritant als er niets in huis gedaan is. Moet je er nu twee opvoeden ;)
    Elia heeft zijn aandacht van papa in ieder geval wel gehad.

Tigger mooi dat je geen last hebt van het spiraaltje, je hoort weleens vervelende verhalen.

Rachel kan me voorstellen dat je 's avonds zo moe bent. Komen ze elke dag? Best lange dagen ook begreep ik. Zijn het wel makkelijke meiden?

Tessa is vandaag voor het eerst naar het kdv geweest. Het waren maar twee uurtjes. Ik vond het moment van weggaan zo moeilijk (moest even huilen :oops: ). Toen we eenmaal even met zijn tweetjes wat andere dingen konden doen ging het prima. Uiteindelijk zal het wel wennen. Dinsdag gaat ze van 12.00 tot 17.30 :(

17. Niet meer actief

@Erica.... ah Joaquin moest ook wennen vandaag maar gaat morgen weer van 10 t/m 16 pfff lange ruk maar jaaa moet maar eventjes... ze zetten wel leuke verhaaltjes in zijn nijntje boek... ;)

En ja druk met Joaquin hahaha idd heb er ook een filmpje van want het hoofdje is dus geen succes geworden maar dat hij zijn rammelaar vast houdt wel ;) daar ben ik ook al apetrots op natuurlijk.. toch nog iets geleerd vandaag hahaha

@Chantalk leuke slabber!

http://media.putfile.com/Joaquin-rammelaar-vasthouden-16-augustus-2007

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Zo vandaag even lekker vrij omdat hun mama jarig is. Hebben wel om 9.30 samen de officiele intake van het gastouderburo en moet dus nog goedgekeurd worden.

De meiden komen zeker lange dagen, ze komen 5 dagen in de week tussen de 11 en 12 uur per dag. De jongste heb ik hele dagen de andere ongeveer 4 uurtjes omdat ze op school zit. Woensdag en vrijdagmiddag is ze vrij dus dan heb ik ze de hele middag.

De oudste is heel makkelijk de jongste is ontzettend druk! Kan geen seconde stil zitten hihi. Ze eten hier s'avonds nu ook mee omdat ze anders pas rond 20.00 konden eten. Ik doe ze ook in bad etc dus ze zijn helemaal klaar als ze thuis zijn.

Oh babyalarm!

19. simalex

simalex Bekend lid

Goedemorgen dames,

Nou ik heb gisteren overleefd en Yildou ook ;) Net nadat ik wegging viel ze al in slaap, dus beppe heeft haar volgens instructies keurig in de kinderwagen gelegd. Ze werd na een uurtje weer wakker, dus toen is ze gaan wandelen, zodat ze misschien weer in slaap zou vallen. En toen kwam ze heit ook tegen op de fiets. Gelukkig mocht ze van heit daarna nog even het flesje geven...

Gisteren best lekker gewerkt. Alleen merk ik dat ik sinds mijn zwangerschap een stukje sneller emotioneel ben. Een bewoner van het andere team is al een poosje terminaal en gisteren toen ik naar huis ging, merkte ik dat het nu echt 'op het eind liep'... Moest een paar traantjes wegslikken. De familie er allemaal bij :cry:

Rachel: 5 dagen x 12 uur? Alle mensen! Dat vind ik persoonlijk wel erg veel hoor. Ik hoop nooit zoveel oppas nodig te hebben voor mijn kindje! Houdt je nog een beetje tijd over voor jezelf en Lindsey?

OW: Sterkte morgen met Joaquin weg brengen. Leuk filmpje! Grappig om jouw stem te horen! Goed hoor dat Joaquin dat al zo goed kan!

Erica: Know what you mean... same here!

Chantalk: Wat een heerlijk knulletje! Oeps sorry, vergeten van die prikjes... Lief slabje hoor!

Bianca: Kan me helemaal voorstellen dat je uit je dak gaat. Alexander kookt hier altijd eten en doet ook best vaak wat in het huishouden, maar aangezien ik het minste werk (20 u, hij 27 u) vind ik dat ik het meeste moet doen... Ik kan me wel drukmaken als hij zegt dat ie savonds moe is en dan na een hele dag werken OOK nog voor Yildou moet zorgen. Tja, ik moet toch ook de hele dag voor Yildou zorgen en dan nog aan het werk?

Mooi ventje trouwens... Mag ik hem reserveren als toekomstige schoonzoon? Krijg ik in ieder geval knappe kleinkinderen! ;)

Jingels: Rapley is volgens mij niet alleen voor borstvoedingskinderen. Rapley is het aanbieden van eten in grote stukken ipv gepureerd. Dan kunnen ze het zelf vasthouden en opeten (bv een stuk banaan en dan stukjes eraf sabbelen). Het lijkt me persoonlijk nogal eng... Straks blijf er een stuk in de keel hangen....

Mooie foto hoor! Echt aparte ogen heb je! En je kunt wel zien op wie Jelte lijkt! Fijn dat alles goed was in het ziekenhuis!

Tigger: Heb je een koperspiraaltje? Lijkt me best eng. Je hoort zo vaak van die verhalen... Maar wel een goede manier van anticonceptie natuurlijk.

Vanmorgen heeft Yildou echt even een krijsuurtje gehad. Ze heeft last van haar ontlasting geloof ik. Echt zoo zielig. Ging door merg en been en natuurlijk gaat mem dan meehuilen. Straks met het verschonen maar even tempen en misschien kiwi door de fruithap? Of zou dat nog te scherp zijn voor haar?

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Simone , bedankt voor het compliment! Ik vind ook dat hij steeds meer op mij gaat lijken. Volgens mij kan je rapley ook bij elk kindje toepassen.
    Citrusfruit zou ik niet eerder doen dan een maand of 9. Wij adviseren in de apo altijd lijnzaadolie, dat is natuurlijk en kost geen drol 3 euro ofzo. Een theelepeltje ( 3 ml) door de voeding en je hebt met 24 uur resultaat. Je geeft toch borst en kv gecombineerd? Dan kan je ook iets meer water en je kv toevoegen.

@Chantalk: ahhh wat een heerlijk smoeltje! Allemaal meisjes achter hem aan zeker? Heb je al visitekaartjes laten drukken met zijn mobiele nummer erop? ;)

Deel Deze Pagina