Mei 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by simalex, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    Simone: lijkt me inderdaad een moeilijk dilemma, de overweging om te gaan voor die vacature. Het is hetzelfde dubbele gevoel wat ik nu heb nu ik straks weer moet werken. Ik vind het vreselijk Emma straks zo veel minder te zien, maar aan de andere kant heb ik ook weer zin om aan het werk te gaan. Toch denk ik dat het voor Emma goed is dat ze straks zowel een mamadag als een papadag heeft, lekker tijd alleen met mama danwel papa en op het KDV leert om met andere kindjes te spelen. Ook vind ik het belangrijk haar mee te geven wat mijn moeder mij heeft meegegeven: nl. dat het belangrijk is dat je jezelf kunt onderhouden en werk doet waar je passie ligt. Mijn moeder heeft ons van jongs af aan al betrokken bij haar studie en later haar werk. Ik heb dat altijd heel waardevol gevonden en ik hoop dat ik Emma door haar vertrouwd te laten raken met mijn werk, ook een andere kant van haar moeder kan laten zien.
    Als jij die baan als een leuke nieuwe uitdaging ziet, is dat dus een belangrijk aspect van wie jij bent. Je doet jezelf en Ylidou echt niets tekort als je die andere kant van jezelf ruimte geeft.

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    @simone: ja zo moeilijk he die dilemma maar weet je het is wel waar wat emmetje zegt. Ik ben ook van mening dat je je hart moet volgen en geen spijt moet hebben van de dingen die je NIET hebt gedaan. Maar ik vind 36 uur ook wel heel erg veel. Het is zo moeilijk wanneer er een kind bij betrokken is want mijn mening is wel dat je als moeder niet alleen moeder moet zijn en ook je eigen leven moet hebben. Maar je moet nu ook niet alleen aan jezelf denken maar ook aan je dochter. Dus ik begrijp je dilemma want ik zit zelf heel erg te dubben en dat maar voor 16 uur per week :). Aan de ene kant is de drang er heel erg om weer wat voor mezelf te doen maar aan de andere kant kan ik haar nog niet loslaten en de opvoeding delen met anderen. Ik ben heel erg benieuwd wat je gaat doen
    @emmetje: wow wat een mooie dienst voor je zus, wist niet eens dat zoiets bestond
    @ninetje: fijne vakantie
    @chantalK: hij heeft wat in te halen van de andere weken dat hij zo weinig sliep :)

Speelgoed: mobiel en losse knuffels maar ze speelt het meeste met haar vuistjes. Voor de rest pakt ze zelf nog niks, als ik knuffel voor haar hou dan probeert ze het wel te pakken.

TV kijken vindt ze prachtig btw, ik heb babytv en dat is zo mooi al die kleuren enz. Haha maar ik wil haar niet te vaak achter de tv zetten echt een paar minuten per dag of zo.

Elenora slaapt meestal na 2 uurtjes maar sinds gisteren wilt ze na 1 uur alweer slapen.

3. Simalex: Is dat niet heel erg ver voor jou, naar Haarlem ( kom dan ook maar gezellig bij mij langs, hihi).
    Tja, ik snap het Dilemma wel, maar zo'n opleiding is toch een investering in jezelf en jullie leven.

Chantal: Dankjewel, wat lief van je!

Bibiche: Hahaha, Josh kijkt kickboksen met zijn oom, want tja, babytv is voor baby's en daar doet Josh niet aan ;) .
    Maar de telletubbies mogen dan weer wel van hem.

Ik heb een probleem en een huilende beeb, ik heb keiharde borsten (geen stuwing), ik weet niet wat het is, en er komt zo ongeveer geen druppel melk uit, zelfs niet met (heel hard) kolven.
    Weet iemand wat dit is en wat ik eraan kan doen?
    Zo zielig, Josh zuigt zich helemaal gek en er komt gewoon niets uit.

Trouwens een tipje voor de mama's die al een beetje aan de hapjes willen beginnen. Hier vallen de worteltjes errruuuug in de smaak, Josh eet het lepeltje erbij op :) .
    Fruithapjes zijn nog een beetje vreemd, maar de worteltjes zijn helemaal goed gekeurd (die van zonnatura)

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Goddess ik stem ook even iedere dag op Josh. Vind je het niet wat vroeg voor groente/fruit hapje? Josh is toch pas 3 maanden? (niet lullig bedoelt!) En over je borstvoeding, als het geen stuwing is zal ik niet weten wat het wel is. Lijkt me heel vervelend sterkte ermee!

@De rest meiden ik heb het gewoon TE druk om steeds te reageren maar lees wel mee, sorry hiervoor!

@Emmetje lijkt me heel mooi zo,n dienst, maar ook toch wel moeilijk.

@Simalex gewoon doen wat je gevoel zegt. Als het voor jou een hele goede kans is zou ik het wel proberen denk ik.

5. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Hallo meiden,

Zo na dit weekend zit mijn verlof erop. Volgende week hoef ik maar twee dagdiensten om te wennen en de week daarna beginnen de slaapdiensten :cry: .
    Aan de ene kant probeer ik het over mij heen te laten komen maar ik ben nou eenmaal een piekeraar dus schiet daar soms in; red ik het wel zonder Tessa :oops: , redden Tessa en papa het samen wel :oops: :oops: etc etc.

Nou ja in ieder geval gaat het eigenlijk heel goed. Tessa heeft op het moment even geen vast ritme/regelmaat. Probeer wel weer wat aan te brengen maar het is even zoeken.

@Emma fijn dat de dienst mooi was, lijkt mij erg moeilijk.
    @Simone succes met het dilemma. Lastige dingen.
    @Chantal87 mooi dat het goed met jullie gaat. Tja de dagen vliegen echt he met zo een kleintje!
    @Chantalk Tessa heeft ook nog geen interrese voor haar speelgoed. Inderdaad alleen de mobiel en een knuffeltje om in haar mond te steken ;) Verder heeft ze wel interrese voor alle gekke bekken die mama en papa trekken. Haar favoriete speeltje is haar voet :)
    @Ninetje fijne vakantie
    @Mijnimeel welkom
    @Goddes geen idee wat het kan zijn, heb je geprobeerd je borsten te masseren?
    @Rachel klinkt erg druk allemaal wat je doet. Vindt het knap van je. Je hebt een leuke keuze gemaakt en gaat daarvoor, top!

Ik ga mij maar eens aankleden, loop nog in huiskleding. Ga zo naar een verjaardag. Groetjes allemaal

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    @ gt. ik heb ook geen idee wat het kan zijn. Kan het niet zijn dat je melk gewoon op is? dat er niks meer wordt aangemaakt? Dat had een vriendinnetje van mij ook. Van de ene op de andere dag had ze gewoon geen melk meer :confused: vraag me niet hoe dat kan.

@ erica. Dat valt ff tegen als je verlof afgelopen is hè? Maar het went wel weer heel snel hoor. Geniet nog ff lekker van je weekend.
    Luca heeft zijn voetjes nog niet ontdekt. Hij trappelt er wel mee maar heeft volgens mij nog niet echt in de gaten dat die van hem zijn :)
    Ik heb hem nu rammelsokjes gekocht kan hij lekker trappelen en wie weet ontdekt hij ze dan opeens :D

We hebben zo een verjaardag van mijn broer. Tis een stukkie rijden, ben benieuwd hoe dat gaat zo ver zijn we nog nooit weg geweest met Luca.

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    @gt: moet je ongesteld worden? dat kan ook de productie doen verminderen!
    @erica: wat voor werk doe je, dat je nachtdiensten hebt?
    @chantal: veel plezier

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier ben ik weer even.

@Emmetje: pf lijkt me pittig zo'n dienst voor je zus ! Veel sterkte. Hoe is het verder met je zus ?
    @Gt: geen idee waar jij last van kan hebben. Heb je je vraag al gesteld op het bvforum ? Of contact gehad met een lk of vrijwilliger van VBN ?
    En idd jij geeft wel erg vroeg bijvoeding, elk zijn eigen natuurlijk ;)
    @Erica: succes straks weer met werken. Zal wel even omschakelen zijn.
    @Chantalk: melk kan gewoon niet ineens "op zijn" hoor. Geen idee waar je vriendin dan wel last van had maar melk op bestaat echt niet.
    @Assepoester en Simone: oant moarn !

Hier gaat alles prima. Zo'n vrolijk kereltje. Alleen geen slaper volgens mij. Overdag slaapt hij een uur of 3 kwartier en dan is hij alweer wakker. Hij wordt niet wakker van de honger want soms als ik hem wil aanleggen dan wil hij niet eens. 's Nachts slaapt hij vaak door (laatste voeding om 21.00 uur en daarna 6.00 uur weer). Hoe lang slapen jullie kindjes overdag ?

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    @nemo: Elenora slaapt dus van 20-21 t/m 7 uur. Na haar eerste fles slaapt ze gelijk weer door tot 9-10.30 (verschillend).

13 uur slaapt ze meestal nog 1 uurtje. En de net sliep ze ze 3 uurtjes weer.

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Hoi meiden,
    Ik ben er nog hoor, heb alleen 2½ week geen inet gehad.
    Ga van de week eerst is ff bijlezen hier en dan reageren.

Met Jørre gaat het iig prima.
    Hij is al 8,2 kilo en 69 cm.
    Echt niet normaal gewoon, waar moet dit eindigen .. haha ..
    En zoveel pokon doe ik toch niet in zn fles ;)

Als ik bijgelezen ben dan kom ik weer posten ..

Grtx

11. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Rachel: Dankjewel, lief van je!
    Hij is blijkbaar aan die hapjes toe, anders zou hij het niet eten.

Bedankt voor het meedenken!

Erica: Ja, ik heb geprobeerd te masseren tijdens het drinken en het kolven, maar er komt echt zo ongeveer niets uit.

Chantalk: :confused: Wat vreemd zeg! Ik hoop maar dat dat bij mij niet zo is...
    Gefeliciteerd met je broer!

Bibiche: ik ben nog niet ongesteld geweets, dus het zou kunnen dat dat eraan komt, maar verminderd dat de productie zo erg dan?

Nemo: Nee, ik heb deze vraag alleen nog aan jullie gesteld, maar ik ga het zo ook op het voedingsgedeelte vragen.
    Josh slaapt iedere dag weer anders, dus ik kan geen zinnig antwoord geven op je vraag.

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ja ik heb gelezen dat menstruatie zeker je productie kan doen verminderen.

13. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Nemo:De laatste 2 dagen is het slapen bij Jelte toch weer veranderd.
    Hij was vandaag wakker tussen 06.30 -08.00, 9.15-10.15, 11.45-13.15, 15.15-16.30, 18.00-21.30.
    Ik denk dat hij de afgelopen dagen toch aan het regelen is geweest/er nog mee bezig is. Het drinken is ook anders. Weet je nog dat ik vorige week opeens 's avonds minder kolfde? Ik heb Jelte gisteravond in zijn slaap aangelegd en toen heeft hij zeker 10 minuten uit 1 borst gedronken, en grote slokken joh, ik hoorde het klokken... Ga zo meteen weer even kolven , ben benieuwd. Is Lars ook aan het regelen nu?

Tussen 18.00 en 21.30 zaten we dus op verjaardag van mijn schoonmoeder en het was Jelte z'n clustertijd. Ik moet eerlijk zeggen, hij heeft zich prima gehouden en viel uiteindelijk uitgeput in slaap in het ledikantje bij oma. Om 23.00 zijn we naar huis gegaan, hij sliep zo verder, niets aan het handje. Heerlijk kind.

@Silvie: jeetje Jorre is echt een beer vergeleken met hem is die van mij een muisje ( en ik vind die van mij al zo groot!), wat zegt het CB? Hij zit zeker ook in de hoogste curve? Geef je nog BV?

@Erica: het klinkt cliche,maar je moet er even doorheen. Het komt vast allemaal goed.

14. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    @Chantalk hoe was de verjaardag, ging het allemaal goed met Luca?
    @Bibiche ik werk met moeilijk opvoedbare (en lerende) kinderen/pubers in een soort gezins vervangend tehuis. De jongste is 14, de oudste 20. Ze lopen geestelijk en emotioneel vaak ook achter. Een aantal hebben daarbij bv autisme of andere aanverwante contact stoornissen.
    Het is een behandelhuis dus wij werken met behandelplannen en werkpunten et.
    @Nemo hier is het slapen/eten ook allemaal even onduidelijk. Inderdaad als ze wakker wordt hoeft ze niet altijd direct te eten. Probeer nu beetje haar eet/slaapritme te ontdekken.
    @Silvie lekker toch dat Jorre zo groeit, hoe is het met Britt?
    @Jingels en andere bv mama's hoe laat geven jullie de laatste voeding?
    Ik doe Tessa om uiterlijk 20.30 in bed. Om 23.30 geef ik haar nog een voeding, die neemt ze slapend :D . Daarna slaapt ze verder tot ongeveer 8.00.

Eigenlijk vind ik het wel fijn om te lezen dat er hier meerdere zijn die het slaapritme van de beebs kwijt zijn. Dacht al dat ik een van de enige was die maar wat deed met dat slapen.
    Wij zijn gisteravond naar een verjaardag geweest. We waren er om 17.00. Toen heeft Tessa van 18.00-19.00 geslapen en vervolgens vanaf 20.30. We gingen 's nachts naar huis waar ik haar even heb aangelegd en toen sliep ze zo weer verder. Fijn dat ze zo makkelijk was. Vandaag hebben we weer een bbq, hoop dat het weer mee werkt.

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Jingels: Sven is van mij ;) En het regelen verklaard zou idd kunnen verklaren waarom je minder kolfde. Sven is niet aan het regelen. Vaak wel aan het clusteren 's avonds hij slaapt dan meestal ook door. Hij komt overdag vaak om een voeding ik ga het maar niet meer bijhouden wordt daar alleen maar gefrustreerd van. Hij zal zelf wel komen wanneer hij honger heeft ik moet maar op hem vertouwen.
    @Erica: Sven is meestal wakker van 6 tot 9 's avonds. Hij wil dan heeel vaak drinken. Dus meestal is de laatste voeding rond 9 uur. Gisteren werd hij echter wakker toen wij op bed gingen uur of 12 dus toen heeft hij ook nog even een voeding gehad. Ritme is hier ook ver te zoeken. Vind het soms wel moeilijk. Hongersignalen kan ik ook niet echt herkennen, hij sabbelt vaak op zijn handje maar als ik dan aanleg en een tsr krijg dan wordt hij boos. Hij wil dan dus geen melk maar alleen maar sabbelen.

16. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Goede morgen,

@ nemo, Dat is wat zij me vertelde...weet het ook niet ;) Mss was dat haar excuus om te stoppen met bv ;)

@ :confused: silvie, wat een groot manneke :) dacht dat zie van mij al groot was ;) mss toch maar eens minderen met de pokon 8)

@ erica. de verjaardag was wel gezellig. Luca heeft zich heel goed gedragen. Hij heeft wel 2 slaapjes overgeslagen..wilde niet slapen in zo'n vreemde omgeving :) ...maar hij was niet lastig. De rit erna toe heeft hij heerlijk gespeeld met Bumba en de terug weg heeft hij gepit. Tot papa bij de mc drek stopte...had vast ook zin in een happy meal ;)
    Fijn dat het bij jullie ook zo goed is gegaan.

Luca heeft het weer in zich om 'al' om half 8 wakker te worden...valt dat tegen als je 9 of 10 uur gewend bent :)
    Nou ja ff lekker saampjes op bed gelegen en weer gaan slapen. Is ook wel weer eens lekker.
    Bah bah nu moet ik weer gaan poetsen :( heb gister niks gedaan dus vandaag is hard nodig :)

oh maar eerst baby alarm..wat een timing net als ik besloten heb om toch maar eens te beginnen :rolleyes: :)

17. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    @chantal: mmm ik was om 5.45 uur al wakker, mijn meissie had ineens trek. Maar Luca slaapt ook echt lang uit dan zeg tot 9 uur :confused:
    @nemo: waarom probeer je geen speen te geven als hij zuigbehoefte heeft
    @erica: lijkt me wel heel zwaar jouw baan maar wel uitdagend ook
    @silvie: wat is pokon :oops:
    En wat groeit je mannetje goed
    @gt:hoe'st nu met je productie?

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    hey bibiche,

Ja dat is echt luxe uitslapen tot 9 of 10 uur :)
    Maar nu is hij al weer 2 dagen om half 8-8 uur wakker geworden. Was mss iets tijdelijks ;)

Pokon is planten voeding, zodat de planten beter groeien ;)

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Bibiche: speen wil ik eigenlijk alleen in bed gebruiken en dat sabbelen op zijn handje doet hij als hij bij mij op schoot zit. En heel vaak wil hij zijn speentje trouwens ook niet maar wel zijn handje/vingertjes. Wel leuk om te zien dan trouwens hij propt zoveel mogelijk vingers naar binnen en dan zo ver mogelijk, en tja dan moet hij wel eens kokhalzen. Wat een gekkie is het toch.

20. desi23

desi23 Bekend lid

Jul 1, 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    hallo meiden!

daar ben ik dan eindelijk weer..........
    bijna verdwenen van de aardbodem!
    zag ook al dat ik uit de lijst was gehaald...maar ja ben natuurlijk 3 maanden niet online geweest!

het is allemaal niet zo gegaan als het moest gaan!de zwangerschap liep natuurlijk al niet best, maar na de bevalling hebben we ook veel ellende over ons heen gekregen helaas!
    veel ziekenhuis bezoeken en opnames!zowel ruben mijn zoontje als ik!
    maar nu na 3 maanden gaat alles eindelijk helemaal top!
    en kom ik me dus weer melden bij jullie!
    zodat ik weer lekker met jullie mee kan kletsten!

het zijn een beetje teveel pagina's om te gaan lezen, dus vanaf nu, volg ik jullie weer!

veel liefs desi

Share This Page