Hai meiden... Ben ik weer even snel. Sluit me even aan bij Chantal.. Hihi, wat lief Chantal! Emma draaide hier net zomaar van buik naar rug.. wel 4 keer. Ik heb het ook op film. Probeer vanavond even erop te zetten. Het gaat nu echt snel inderdaad. Ze is ook zo lekker vrolijk nu, we hebbene cht een paar donderweekjes achter de rug hier. Ik merk duidelijk verschil. Vanmorgen met Emma naar het ziekenhuis geweest voor haar heupjes. Heupjes waren gelukkig oke. Emma was heel lief. Ze bleef heel lief stil liggen, koude gel enzo vond ze ook niet erg. Ze vond de dokter wel leuk geloof ik, want ze moest de hele tijd naar hem kijken. Zelfs toen ze op haar zij lag, met haar rug naar hem toe, probeerde ze nog naar hem te kijken...
Oh en over voeding: Volgens mij is Emma bezig met terug te gaan naar 4 voedingen. Ze had gisteren om 7 uur gegeten en pas om 12 uur had ze eindelijk honger (11 uur kregen we er echt niks in). Toen hebben we haar om 1700 uur en om 2200 uur weer gevoed. Kijken of dat dat wat is voor dr. Gezien de fles van 11 uur en 15.00 uur altijd bijelkaar zo'n beetje 1 voeding was. En ze werd altijd om 1700 uur wakker, gewoon om niets. Dus misschien wilde zij al een tijdje terug naar 4, maar bleef ik haar stug om 1100 uur wakker maken. Ze dronk dan meestal maar 90 cc en om 15.00 uur 120 cc. Dus tja. Alle flessen 180 water (aangemaakt 205) en ze gaan tot nu toe zo goed als leeg. Laatste fles was gisteren 210 water (aangemaakt 230) gemaakt gieteren en die ging ook zo goed als leeg. Ze krijgt dus ongeveer 800 cc op een dag, zou dat voldoende zijn? Dit kreeg ze overigens ook over 5 voedingen ongeveer binnen.
Wat een vreselijk verhaal van kleine Bas. En wat is Loopie sterk! @Tigger: Wat fijn dat ze zich zo goed gedroeg en dat alles goed is uiteraard! @chantal: Mooie banner @Jingels: Hier ook een slaap-fan... Fijn he als ze doorslapen! Wij hebben ook het blad 'OOK' besteld. De kinderboeken die de felicitas dame promoot zijn wel leuk alleen vind ik het weer jammer dat je de hele serie moet bestellen, dat vind ik weer niets... Onze Toon krijgt volgens mij al tanden. Ik voel iets hards en hij wil heel graag bijten. Balen dat dit al zo vroeg komt want hij pakt de bijtring wel maar brengt hem nog niet naar zijn mond. Maarja maar blijven oefenen.
@ tigger. Luca komt nu ook steeds op 4 voedingen uit. Hij slaapt 's morgens langer door en 's avonds krijgt hij nu vroeger zijn flesje. En hij laat nu ook vaker 5 uur tussen zijn voedingen.
ben blij dat ik niet de enige ben die zich bijna niet meer kan herinneren hoe lars er in het begin uitzag. Ik zag gisteren een filmpje van hem net na de geboorte, en ik had echt zo iets van jeetje, zag ie er toen zo uit? wat is ie dan al erg veranderd. Om te voorkomen dat ik later ook niet meer weet hoe lars er nu uitziet sta ik de hele dag met de videocamera op zn neus Hier gaat alles goed met Lars. Ik had laatst gezegd dat ik wou proberen om een beetje de voedingen te verschuiven omdat hij snachts steeds om half 5 kwam.. nou dat is gelukt................... vannacht kwam ie om half 3 en om half 7 Dat was dus niet geheel de bedoeling. Maar ik laat hem nu maar lekker zn gang gaan. Het zal vanzelf wel veranderen... ooit... nog voor zn 18de Lars drinkt nu trouwens ineens steeds 180cc (200 voeding) en dan 6 flessen per dag. Hij weegt denk ik iets van 6 kg ofzo.. is dat niet een beetje veel? (pff blijf maar onzeker over die voedingen van hem)
@oekoek: oh gelukkig dat ik niet de enige ben Ze is nu echt een lekker bolle baby aan het worden Ik weet niet over de voedingen want ze krijgt bij mij 5 keer 180cc en volgens mij is 6 flessen 180cc toch boven de 1 liter die ze mogen per dag. Zo mijn meissie heeft een slaapdag. Ze heeft vannacht 10 uur geslapen tot 7 uur. Daarna gelijk doorgeslapen tot 10 uur. En nu ligt ze al vanaf 12 uur te slapen
Jeetje al tandjes.. Dat is inderdaad snel.. Chantalk, oh gelukkig. as alweer op weg me zorgen te maken, maar eigenlijk ben ik daar een beetje moe van. Volgens mij weten die kleintjes prima wat ze nodig hebben. Ze zit nu ongeveer zo: 0700, 1200, 1700, 2200 en dan de laatste fles 210 water. Volgens mij is ze hier veel blijer mee. Dan dat geworstel om 11 uur. Oekoek, is wel veel. Maar volgens mij kreeg Belle van chantal87 ook altijd gewoon 6 keer 180. Pb haar anders even. en als ie het nodig heeft... Je meisje is goed gaan slapen he, Bibiche? Lekker hoor.
tigger geen zorgen maken hoor ze nemen echt wel wat ze nodig hebben idd. btw fijn dat alles goed is me de heupjes. oek oek. hier nog zo eentje wat de hele dag met fototoestel rond rent
hoi oek oek, inderdaad dronk Belle ook altijd 6x180+6 schepjes en dan de flessen ook helemaal leeg. de kinderarts zei tegen mij je moet gewoon geven wat ze nodig heeft. de laatste 2 weken drinkt ze niet altijd haar flessen leeg maar 160 maar wisseld per fles. gisteren had ze er opeens maar 5 op en sliep door tot half 7. denk dat ze zelf heel goed weten hoeveel ze nodig hebben. dus lars heeft gewoon 6 flessen nodig ook een melkmonster net als Belle. gr van Chantal.
hoi Tigger, gelukkig dat alles goed is met Emma haar heupjes. jou baby drinkt maar 4 flessen en ik ben druk bezig met Belle op de 5 flessen te krijgen wat zijn baby`s toch verschillend. hoi bibiche, lekker een slaapdag. mijn meisje heeft een huildag zeker vanacht te veel geslapen. en ik wilde van alles doen vandaag maar kom nergens aan toe. zit ook iets te veel achter de computer natuurlijk
Grrrrrrrrr tekst weg! damzzzzzzzz Ok poging 2... even snel nu dus.... zwemmen was geweldig.. Joaquin vond het ook ewl wat geloof ik samen met 8 andere baby's gezwommen waaronder Dylan en die vond het ook wel leuk geloof ik Kopje onder geweest, was even huilen maar toen vond hij het wel prima bij mama in de armen. @Oek Oek, Joaquin drinkt ook teveel hoor... maar goed hij heeft het nodig zullen we maar zeggen. Mijn zus heeft dek inderarts van Nikki gebeld en gevraagd... en hij zegt 1 liter is een richtlijn... het ene kindje heeft maar 600 ml nodig per dag en het andere kindje heeft 1200 liter nodig per dag... hijzegt wel dat je er wel min 3 uur tussen moet houden tussen de voedingen want anders went een kindje er aan en dat is dan weer niet goed. Dus gewoon aan de tijden houden maar iets mag kan dus gerust. @Tigger, mama 1986 en chantal Huisje al verkocht? wat hebben veel mensen verhuisplannen he... @chantalk... uhhhhhh fototoestel hahaha... erg zeg... a.s. vrijdag ga ik dus eindelijk alles op orde brengen als Joaquin naar het KDV is. @Harmless tandjes///? Nu al damzz dat is wel heeeeel snel he! @Tigger aha het is dus een kleine chameur maar mooi dat de heupjes goed zijn... @Tassie hoe was het met Dylan zijn heupjes/? @Simone, heb jij je huishoudelijke taken gisteren nog af gekregen zag dat het niet echt vorderde he hahahaha.. ah ja heb ik ook weleens... a.s. donderdag ga ik echt alles op zijn kop zetten dan is Joaquin ook naar het KDV dus kan ik het weer eens doen en supe goed ook! @Bibiche was je etentje gezellie met je franse dinnetje? nou weet het niet meer nu hahaha.. dus ga er maar vantussen... ow ja ben druk druk druk met de kleien bink ivm zijn voorkeurshouding.. nou hij gaat alle kanten op hoor. dus snap er niks van... maar goed... Hij kan nu wel dit al.. rammelaar vasthouden (moet hem wel geven want zelf pakken doet hij dus nog niet) Speentje uit zijn mond trekken maar zelf erin doen ho maar hihi... Hoofdje goed omhoog houden... Rollen doe ik van links naar rechts.. maar hij wilt het wel maar hij kan het gewoon nog niet .... Tv kijken hahaha dat doet ie heel graag en het liefst naar K3 uhhhhhh hoezo voorkeur niet waar Mr de Raaf van fabeltjeskrant vind ie ook geweldig! Nou damessssssssss ik ben er weer even vantussen... Knuffffffff Sorry voor diegene die ik vergeten ben.
@Bibiche: ik wil ze zelf inderdaad niet hebben ( anders had ik ze niet aangeboden), ik ga alles zelf maken. @GT: stuur even een pbtje met je gegevens, dan stuur ik ze wel op.
ik ga ook alles zelf maken ga ook zon cook nog wat aanschaffen ja ja het kokkerellen wordt nog eens wat hiero
hoi onzewonder, donderdag avond komt de makelaar langs. iedereen zegt dat dit huis zo verkocht is maar ik vind het echt een beetje eng. wat kan zo`n baby bleren zeg gelukkig heeft ze ook al een paar keer gelachen anders ging ik spontaan 40 uur werken maar haar dag heeft ze vandaag niet.
whahahah chantal... tell me about it! heb je dat weleens in het boek van Oei Ik groei gelezen.. .bij de 2e sprong staat het geloof ik van die verhaaltjes van andere moeders/vaders... Heeft er eentje er zo neergezet dat ze haar kindje op de commode had GEGOOID! dat ze nu wel kon begrijpen waarom er zoveel kindjes werden mishandeld pfffffff dat zeg je toch niet... maar goed.. hoe dan ook dat zou ik dus noooooooit kunnen doen ik bleer af en toe gewoon mee hahaha, en dan doe ik met Joaquin een wedstrijdje wie het het hardst kan bleren
hihihi dat is een goede oplosssing Ik moet eerlijk zeggen; Jelte heeft eigenlijk nooit blerbuien tenzij hij in een sprongetje zit. HIj heeft het 1x 1 dag gehad,maar ik werd niet wanhopig van ofzo... Maarja misschien als je een huilbaby hebt, dan is het misschien weer anders. Simone, veel plezier!