Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @jingles: oh leuk. Wanneer begin je ook alweer?
    @oekoek: als ze echt ligt te huilen dan hoor ik dat gelijk maar niet meer als ze op haar handjes sabbelt of zo want daar werd ik eerst altijd wakker van.

2. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    gelukkig maar dat je nu niet meer overal wakker van word, want anders kom je zelf ook niet aan je rust toe. Ik hoor lars ook alleen maar als hij echt huilt hoor... of het moet al ochtend zijn, dan hoor ik hem vaak tegen zijn mobiel brabbelen :D

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    :confused: met mobiel bedoel ik dus dat ding dat boven zn bed hangt he

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Jingels wat fijn dat het zo is opgelost zeg!

@Bibiche en Oek oek ik kan nog steeds niet slapen als Lindsey bij ons ligt...hoor ieder geluidje en word daar dan wakker van :oops:

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

zo huisje klaar en ff lekker naar de kruidvat gewandeld. Voor het eerst geen huilende Luca in de kruidvat :) (volgens mij vind hij het daar niet leuk want hij huilt daar binnen normaal altijd)

Ik heb de laatste tijd dat ik heel vaak aan de bevalling denk en aan wat er allemaal mis is gegaan. :( Dan neem ik me voor dat ik de volgende bevalling heel anders ga doen.
    Hebben meerdere van jullie hier nog wel eens last van of ben ik de enige zeur? :)
    Ik moet ook eigenlijk niet zeuren...heb een prachtige zoon gekregen wat doet de bevalling er dan toe :rolleyes:
    maar toch.... soms heb ik van die momenten dat ik echt bepaalde dingen behoorlijk heb gemist en het de volgende keer toch echt anders wil.

6. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Rachel: pff dat lijkt me echt vermoeiend.. zo kom je helemaal niet aan je rust toe lijkt me..

chantal: ik vind niet dat je zeurt hoor, kan het me heel goed voorstellen. Ikzelf denk ook steeds vaker weer aan de bevalling.. komt ook doordat je nu meer tot rust komt denk ik, en er meer tijd voor hebt om eraan terug te denken.

7. Niet meer actief

Bibiche; In het begin vond ik het wel eng hoor maar nuniet meer. DIe angst die jij zegt dat herken ik wel. Ik he soms dat de angst me gewoon om het hart slaat terwijl het nergens over gaat.

Alida; Ja dit doet hij al sinds 2 maanden. Ik hoef hem niet op zijn rug te leggen, want dan is het krijssen.

Chantalk; Je bent geen zeur. Je verwerkt het nu pas. Je kan het beter er uit gooien dan binnen houden. Lekker dat je huisje schoon is.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Chantal, je bent helemaal geen zeur! Ik begrijp het heel goed! Het is toch 1 van de meest aangrijpende dingen in je leven.

@Rachel: ben er ook zeer blij mee!
    @Bibiche: 5 september eerste werkdag, 3 september eerste werkbespreking.

Ga aankomende anderhalve week het er echt nog even van nemen, misschien maar weer eens een beetje winkelen voor de verandering?

9. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    De slab door de ring van de speen, heb ik ook geprobeerd ja. Elia vond het doekje ook erg leuk om mee te spelen hihi. :) En ondertussen maar mopperen dat hij zijn speen kwijt is.

Ik heb ook geregeld 'last' van de bevalling. Steeds weer lig ik 's nachts in die verloskamer :cry: . Kan het dan ook zo weer voelen :pale: . Ik merk wel dat ik nu ineens meer moeite heb om met manlief te 'knutselen', heb toch gene voor mijn buik, terijl ik vlak na de bevalling zoiets had van 'ja dat hoort er nu eenmaal bij'. Baal er dan ook wel van dat ik nog altijd geen gewicht kwijt raak.

Met mijn broer is alles trouwens goed gegaan. Hij ligt nu bij te komen/kotsen ;) van de narcose.

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

thanx meiden voel me weer een beetje beter.
    Als ik een bevalling op tv zie of lees in een tijdschrift dan komen de traantjes weer :oops: :) och ja....zullen de hormonen nog wel zijn.

Zaterdag is opa (mijn schoonvader) jarig. We gaan voor hem een foto maken van Luca en zijn nichtje (kindje van schoonzusje) met hun VVV-Venlo shirtjes aan en die inlijsten. Hoop maar dat het nog allemaal gaat lukken voor zaterdag. :) echt weer iets voor ons...alles op het laatste moment :rolleyes:

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ bianca. Ik denk gelukkig niet meer aan de pijn die ik toen had. voor mijn gevoel ging het allemaal best snel (iets te snel mss).
    Je buik daar hoef je je toch niet voor te schamen meid?
    manlief vindt het bij mij wel sexie :oops: hij vindt het wel wat hebben zo'n mamabuikje. Volgens hem mag ik er ook trots op zijn, want heb een prachtige zoon op de wereld gezet. ( en dan heb je mijn buik nog niet gezien ;) zit onder de strepen en vetrolletjes die nogal slapjes zijn :) )

Ik heb er mss overheen gelezen, maar waarom doen jullie een slabbetje door de ring van de speen? :oops:

12. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    ik heb precies hetzelfde, wat de bevalling betreft. Ik denk dat je nu weer een beetje in je eigen ritme komt en er nu over na gaat denken. Het had ook wel anders kunnen gaan. Onze zoon was namelijk met 34wkn en 2dgn geboren. En de bevalling is super snel gegaan. Binnen 4 1/2 uur was meneer op de wereld. Ik ben het nu ook pas aan het verwerken. Ik ben begonnen om alles eens op te schrijven, misschien dat het helpt.

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @Chantal: ik denk eigenlijk niet echt aan de bevalling want ik vond 16 uur buik en rugweeen zo afschuwelijk onmenselijk pijnlijk, snap nog steeds niet hoe ik dit heb overleefd :( En hopelijk als ik ooit een tweede mag krijgen dat ik gelijk na 1 uur pijnlijke rugweeen ruggeprik vraag want het was echt niet te doen. Ik zei tegen mijn man na 14 uur ieder 5 minuten weeen dat ik van het gebouw wilde springen, echt waar wist me geen houding meer te geven.
    Het enige wat ik wel wil is dat ze mijn baby binnen het uur gelijk aanleggen aan de borst want bij Elenora deden ze dat pas na 6 uur. Maar ik had er zelf helemaal niet aangedacht omdat ik echt helemaal op was. Viel telkens bijna flauw nl.

Over sex ik heb eigenlijk nu meer zin dan ooit :oops: :) . Het gekke is ik voel me lichamelijk minder mooi dan eerst maar ik vind het nu minder erg dan eerst. Ik baal wel dat ik mijn oude kleding niet meer past maar ik ben er niet meer zo mega panisch over.

@rachel: slaapt Lindsey nog steeds bij jullie? Elenora in haar eigen kamer nl.

Zo Elenora heeft vandaag weer een slaapdag, amper 1 uur wakker elke keer en dan weer slapen. Dus heb inmiddels de ramen gezeemd, magnetron schoongemaakt en gestofd blegh

14. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Nee Lindsey slaapt al heel lang op haar eigen kamer maar het gebeurd vaak dat we naar familie gaan (in rotterdam of leiden) en dan slaapt ze bij ons. Dan doe ik dus geen oog dicht hihi was op vakantie ook lastig.

Enne mijn buik is ook onwijs lelijk, megastriemen en allemaal losse huid :( Schaam me er ook door voor! En Bianca ik heb ook nog steeds 8 kg teveel :(

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ja dat wordt nog wat op vakantie eind september :)

16. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Mijn buikje is eigenlijk wel redelijk mooi weer strakgetrokken (en heb er zelfs niets voor hoeven doen, wat een toplichaam heb ik :D ) maar dat lelijke litteken onderaan had van mij wel weggemogen. Ik weet niet hoe het met de andere ks-dames gaat, maar het litteken is nog steeds rood van kleur en erg gevoelig. Aanrakingen zijn dan ook nog steeds niet erg prettig :oops:. Over de 'bevalling' zelf denk ik weinig, de ks viel me heel erg mee (had veel meer pijn verwacht), dus alleen maar 'prettige' herinneringen wat dat betreft.

17. Niet meer actief

Ik heb geen mooie buik. Het lijkt soms gewoon of ik nog zwanger ben. Het litteken daar heb ik geen last van en ziet er eigenlijk wel mooi uit.

Wat betreft de bevalling ik heb daar ook geen last van het ging allemaal zo voorspoedig. Dat ik ook alleen prettige herrinnering er aan hebt

18. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Oek Oek: Komende 10 jaar spijbelen.... Nou dat klinkt niet gek :)

@OW: Wat leuk die bakerzak, en nog effectief ook wat wil je nog meer ;)

@ChantalK: Ik wil er niet aan terug denken. Er wordt wel eens gezegd dat je de pijn vergeet. Nou mooi niet. Wil niet zeggen dat ik niets te klagen heb, want de zwangerschap was uitstekend! Dus wat is dan die ene dag... Dus bij een evt. volgende die ene dag met vreselijke pijnen maar voor lief nemen. Je krijgt er absoluut zoals je zegt iets fantastisch voor terug.

@Biancanr1: Wat fijn dat het goed is gegaan met je broer. Ze kunnen wel zeggen een makelijke procedure maar je hebt toch nooit 100% zekerheid.

19. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik heb geen slechte ervaringen over de bevalling eingelijk. Op het moment zelf dacht ik serieus dat ik dood ging :oops: maar nu achteraf beval ik liever nog 10x dan dat ik nog 1 zwanger ben :oops:

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Assepoester: er is maar 1 ding wat echt helpt:

VITAMINE E creme!
    Ik snap niet dat het niet standaard geadviseerd wordt bij een ks/litteken.
    Vitamine E is een huideigen vitamine wat o.a. zorgt voor een mooie soepele huid. Na mijn ks ben ik er meteen mee begonnen 2x per dag. Het is niet rood/vurig, maar prima soepel. Je kan het zo kopen bij drogist/apotheek.
    Mensen die andere dingen gebruiken voor een litteken, als er geen vitamine e in zit, gooi het dan maar in de vuilnisbak, dan doet het niets.

Ik ben geestelijk redelijk weer in balans na het drama * ruggenprik*... maar het blijft moeilijk.
    Van de week liet Menno mij een foto zien van de dag na de KS, tjongejongejonge, ECHT ERG, lijkwit,holle ogen, ik herkende mezelf gewoon niet. Die foto had hij nooit aan mij laten zien,maar was wel confronterend, werd er wel emotioneel van. Op die dag had hij ook een stukje gefilmt dat Jelte bij mijn bed in bad ging, weet ik ook allemaal niets meer van.

Deel Deze Pagina