Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Assepoester mag je zeker trots op zijn hoor!

2. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hallo dames

Hier een rotnacht gehad, lars heeft de hele nacht last van krampjes gehad, echt heel zielig. Ik stond er zelf bij met tranen in mijn ogen. En maar blijven wiegen.

De kraamverzorgster is net weg en ik voel me nu een beetje alleen, hebben jullie dat ook gehad. toen de kraamverzorgster weg ging.

Groetjes Alida

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Alida, dat is echt super herkenbaar, maar ik merk nu dat ik zelf met dingen veel meer handigheid krijg. Dingen waarvan ik vroeger had verwacht er heel veel moeite mee te hebben ( armpje door lange mouw halen) gaat mij nu eigenlijk heel gemakkelijk af.
    Al doende leer je .

Ik ben benieuwd hoe jullie dagen eruit zien, komen jullie ook nog een beetje aan jezelf toe? Ik merk dat dat hier steeds beter gaat, gelukkig.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Goddes; ik ben benieuwd wat voor smoes je ex over 3 weken weer heeft Ach het is zijn zoon ook maar, als het nu echt iets belangrijks was waar hij heen zou gaan :( Hm krijh echt :evil: neigingen als ik je verhaal lees !
    @Alida: Ik vond het heerlijk dat de kv er was maar ook wel weer lekker dat ze weg was. Ik heb wel eens gedacht hoe doe ik het allemaal zonder haar, maar ach dat gaat ook zijn gangetje wel weer.
    @Erica: Tessa weer uitgejengeld ?
    @Bibiche`gewoon zo vaak en zo lang voeden als dat je kindje wil. En in 1 keer aanhappen lukt hier ook niet hoor. Moet ook wel 5 keer. En Sven wil s avonds ook vaak drinken idd elk uur eventjes.
    @assepoester: Gelukkig had Sabrina weinig last van de prikjes, hopelijk heeft ze de volgende keer ook zo weinig last.

Ben op advies van lactdes. naar de huisarts geweest en moet aan de antibiotia, en als het niet opknapt moet ik in het weekend de dochtersdienst bellen. Dat moest ik zowaar beloven van mijn huisarts :)

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    He meiden nogmaals bedankt voor jullie steun. Ik voel me vandaag echt goed en ik smelt weg als ik naar mijn dochter kijk :) Ik kijk inderdaad niet meer naar de tijd of de klok, ze komt wel wanneer ze trek heeft. En over de bv ga ik me inderdaad niet meer zorgen maken voor niks.

We hebben nog niet echt een ritueel in de avond omdat ze echt bijna de hele dag slaapt :oops: heel af en toe wakker en dan gaan we met haar knuffelen.

Wat doen jullie meestal als de kleine wakker is? Knuffelen, in de box?

Ik ben net ff naar buiten geweest alleen en dat voelde echt lekker.

Hoe slapen jullie kleintjes in de nacht nog gewoon met kleertjes? Ik nog met kleertjes en laken en dubbelgevouwen deken.'

@alida: vreselijk he die krampjes :cry:
    @female: zo lekker dat Kynan zo doorslaapt, elenora komt wel 2 keer 's nachts.

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi meiden,

Belle had gisteren en veselijke dag alleen maar drinken en huilen niet leuk meer.
    gelukkig viel ze rond 23:00 in slaap tot smorgens
    7 uur.
    en vandaag ligt ze alleen maar te slapen zeker iets
    in te halen.
    denk dat ze regeldag had echt niet leuk je voelt je zo moedeloos een weet gewoon niet wat je moet
    doen gelukkig is het over.
    groetjes van Chantal.

7. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Alida heel herkenbaar. Vanaf nu kun je niet dagelijks aan een prof vragen hoe en wat. Je zult merken dat je steeds meer je weg gaat vinden, met hele goede en mindere dagen.
    @Jingels als Tessa goed slaapt kom ik meer aan mezelf toe. Ben beter uitgerust nu dus dat scheelt ook. Voel je je lichamelijk ook beter?
    @Chantal en Alida. Die krampjes wen je volgens mij nooit aan. Al kan ik er wel beter tegen dan de eerste twee weken ik blijf het verschrikkelijk vinden.
    @Nemo heb je er ook nog veel last van?
    @Bibiche super dat je een goede dag hebt en lekker kan genieten. Een positieve ervaring waarvan er vast meer gaan volgen. Dan weet je tenminste dat je dat gevoel echt kunt hebben.
    Als Tessa wakker is dan voed ik haar, beetje knuffen en ik probeer nu in de box. Ze vindt het nog maar eventjes leuk.

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ja in de box is voor Elenora maar 5 minuten leuk :D

Wat doen jullie tijdens de huiluurtjes? Gewoon oppakken de hele tijd?

9. Niet meer actief

@chantal: wat een leuke banner heb je zeg :D

@biniche: ook als je bv een mobiel hebt hangen? ik denk als je een week of 2 verder bent dat alles om haar heen interessant word dan zal het vast wel langer zijn

10. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Bibiche ja als ze echt doorhuilt dan pak ik haar op en wieg/ knuffel ik haar.

Ik denk dat Tessa er een beetje aan gewend raakt slapend in bed te gaan. Ze huilt meestal als ze wakker er in gaat. Ik heb gehoord en gelezen dat het wel beter is ze wakker weg te leggen, ook als ze in het begin dan even huilen. Nu kan dat de eerste keren wel een uur of langer duren en daar zie ik tegenop.
    Mischien moet ik er toch aan geloven. Nu kan ze zo lang op de arm door jengelen en dat is voor ons beide ook niet zo goed.

Vanaf 13.30 tot nu slaapt ze heeeel veel. Ze is twee keer voor voeding gekomen maar viel tijdens het eten in slaap en was niet meer te activeren.

11. Niet meer actief

@erica: Ja het is echt veeel beter! de kleintjes zijn slimmer als je denkt en dan willen ze uiteindelijk niet meer naar bed! nu is het nog leuk maar ook als ze 3 mnd/ 10 mnd of 2 jaar zijn?

Juliën huilt ook wel eens door maar als je hem aanhaalt doet hij het de volgende keer weer!

Gewoon laten huilen en af en toe even luisteren!
    Ik weet is moeilijk hoor :(

(val je er niet op aan hoor als het zo beetje overkomt"? deed het zelf ook bij ons eerste kindje)

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @erica: Elenora wordt ook altijd slapend in bed gebracht want wakker blijft ze alleen maar huilen. Zo moeilijk aan de ene kant wil je haar trootsen want ze zeggen de eerste paar maanden kan je ze niet verwennen. Maar aan de andere kant lees je weer rust en regelmaat en dwz wakker in bed leggen na voeden en spelen. Zo dubbel.

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Erica: lichamelijk gaat het stukken beter, loop af en toe zelfs een klein rondje met hem rond het huizenblok. Vandaag ben ik voor het eerst met hem de trap afgeweest. Stofzuigen ben ik van teruggekomen, kreeg ik eergisteren 's avonds toch weer wondpijn van, dus dat is echt nog te vroeg. Voor de rest heb ik eigenlijk geen pijn meer. Maar ik ga tussen de middag nog steeds ff slapen als ik daartoe de kans krijg, ik merk zelf dat ik daar toch veel baat bij heb.

Hoe gaat het met jou en Tessa?

14. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Dat is nou precies wat ik bedoel, heb ik gewoon mijn weg nog niet in gevonden.

mvjanelle ik voel me ook zeker niet aangevallen hoor. Weet ook dat het uiteindelijk beter is maar zie bovenstaande, dat is het dilemma.

Jingels klinkt goed. Laat je het stofzuigen toch mooi een poosje aan een ander over, niet erg toch ;)

15. Niet meer actief

@erica: snap preices wat je bedoelt! maar als je nou voor de voeding met haar gaat spelen en knuffelt/verwent en bv. na de voeding probeert te laten slapen? natuurlijk geen uren laten huilen maar wel 10/15 minuutjes want dan vallen ze vaak wel in slaap die kleintjes..

Het is maar een idee hoor, uiteindelijk moet jij doen waar jij je goed bij voelt!

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @erica: ik weet het ook nog niet hoe je het moet aanpakken. Hoe doen de andere mama's dat? Gewoon laten huilen? En hoelang?
    @mjanelle: maar geldt dat laten huilen ook voor baby's die nog geen maand oud zijn? Je moet toch juist een band opbouwen met zo'n kleintje en juist door veiligheid aan te bieden dmv te trootsen. Of verwen je ze dan weer?

Zo zielig Elenora had net krampen :cry: echt keihard huilen uiteindelijk maar even aan de borst gedaan en ze viel zo weer in slaap.

Ik had ergens gelezen van een hotpack of zoiets helpt dat goed tegen krampjes?

17. Niet meer actief

@bibiche: je moet ze idd veilig laten voelen maar ze moeten wel leren dat ze ook eens alleen kunnen zijn (op hun kamertje) mischien zachtjes een rustgevend muziekje?

vooral als ze zo klein zijn is het moeilijk! en ze kunnen wel eens bij je in slaap vallen maar niet iedere dag! en troosten kan wel na 10-15 minuutjes maar niet direct niet bij de eerste kik op de kleine afgaan ,,

dit is mij altijd gezegt en ben er achter gekomen dat dat in de praktijk veeel beter gaat nu!

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Als ze huilt ga ik eerst kijken of ze een vieze luier heeft of ze een boertje wilt laten. Dan ga ik weg maar als ze na 10 minuten nog huilt dan ga ik wel haar uit bed halen en trootsen.

Meiden nog een vraag hoe slapen jullie kleintjes? In kleding of slaapzak en deken of niet? Ik vind het zo moeilijk met dit weer.

Elenora had dus net krampjes en mijn man is met haar onder de douche geweest en het hielp gelijk, ze was gelijk rustig :)

19. Niet meer actief

ja aan de ene kant is het idd heeel benauwd en aan de andere kant niet overdreven warm ,, mischien shirtje met lange mou en dan in de slaapzak? voor die kleintjes vond ik dat ook altijd moeiljk,,

Juliën ligt in een rompertje met mouwen en onder zn dekbedje!

Benthe ligt trouwens niet meer in een warmtebedje :D ze ligt nu in een gewoon ziekenhuis wiegje! zei is nog wel warmer gekleed(ziekenhuis pakje) en dekbedje,,

20. Niet meer actief

fijn dat Elenora nu geen krampjes meer heeft :D die krampjes zijn zo zielig :(

Deel Deze Pagina