Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

HE meiden; Ik heb dat ook hoor. Dylan gaat ook meestal slapend naar bed en ik vind het ook moeilijk hem te laten huilen, maar ik denk dat ik er ook maar eens aan moet, want ik wil natuurlijk niet straks dat ie niet gaat slapen ofzo.

Liefs Nathasja

2. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Super Annemarie! Zo komt 20 juni steeds dichterbij :D

Nou, mannetje heeft het voor elkaar hoor -> quote: 'voor de kleine is de Wii ook heeeeel goed' -> maw, hij wilde graag de Wii voor zichzelf, Sabrina doet de komende paar jaar nog niets met dat ding ;) Maar ach, het is best een leuk ding.

Over dat wakker in bed leggen en huilen: Sabrina is gelukkig niet zo huilerig. We leggen haar altijd wakker in bed (tenzij ze bijv. tijdens de voeding in slaap valt) en zetten dan 's avonds een muziekje aan. Als ze huilt (geen geluidjes, maar huilen wat echt doorzet) dan krijgt ze een aai en een kus. Soms wat geruststellende woordjes en haar speentje. Vaak is 1x genoeg, soms een keer of 5. Ze begint er steeds meer aan te wennen.

Wij hebben een babyfoon met temp-aanduiding en het is nu (23.00 uur) nog steeds 27 graden op haar kamertje. Ze heeft nu een katoenen broekje aan, geen sokjes, korte mouw en ligt onder een laken. Ze slaapt trouwens ook heel stil, dus geen afgetrapte dekens ed.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik breng Jelte naar bed, op het moment dat hij de 2e borst los laat. Vaak pruttelt hij nog een beetje en dan valt hij vanzelf in slaap.
    Van de week had ik hem even 10 minuten laten huilen, maar dit was toch wel hardverscheurend. Ik toch kijken wat bleek, had hij gespuugd ( teveel gedronken, was voor het eerst) en toen had ik toch wel lichtelijk spijt dat hij in z'n eigen spuug lag.... dus ja. Als het nu aanhoudt ga ik wel meteen kijken, je weet maar nooit.
    Ik heb Jelte nu voor vannacht alleen een rompertje met korte mouw aangedaan. Hij ligt wel gewoon onder z'n laken met dekentje. Maar met dit weer vind ik het ook erg moeilijk.
    Krampjes gaan vandaag stuk beter ( even afkloppen) . Ik geef de cinababy om de 6 uur 3 druppels.
    Jelte kreeg vandaag z'n 3e gehoortest, de eerste 2 mislukten steeds ( teveel ruis, oorsmeer en nog meer ellende), in ieder geval, vandaag was alles goed, dus mama is blij :D.

4. Niet meer actief

goedenmorgen dames,,

allemaal rustig de nacht door gekomen?

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou Elenora kwam om 1 uur, 4 uur en 8 uur pff zo vermoeiend die nachten :cry:

Plus dat ik wel 5 minuten bezig was met haar voordat ze de borst kon pakken :( dacht dat ze nou wel goed kon pakken de borst.

Vandaag heeft ze een jankdag, ik heb haar net 10 minuten laten huilen en dan valt ze weer in slaap en wordt weer wakker. En aan de borst drinkt ze 5 slokken en dan laat ze weer los.

Oh ja ging vanochtend ff slapen 1 uurtje en ik werd wakker door haar gehuil en ik lekte uit beide borsten zo vaag :confused: :)

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi mvjanelle,
    de banner heeft iemand voor mij gemaakt ben er ook erg blij mee.
    jeetje spannend voor je hoop echt dat benthe 20 juni naar huis mag.

hier zijn de nachten rustig ik heb heerlijk geslapen en Belle ook.
    ze word vanzelf wakker als ze honger heeft en maakt haar mama dan ook wakker.

groetjes chantal.

7. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hallo dames

Ik leg lars ook meestal slapend in zijn bed, hij valt bij mij al in slaap als hij de borst krijgt en daarna is hij bijna niet meer wakker te krijgen.

Bibiche: Lars ligt met kleren aan in bed en met deken + lakentje over.

Annemarie: Hoop voor je dat Benthe 20 juni naar huis mag.

Vannacht ging het hier goed na de laatste voeding wat langer wakker en toen gaf hij aan nog wat te willen. Ik heb hem de borst gegeven en toen is hij in slaap gevallen tot 4 uur en vanmorgen was hij er om 8 uur weer dus we hebben een redelijke nacht gehad.

Ik ben net met mijn moeder naar de winkels geweest om boodschappen te doen, dit ging erg goed heb nu ook nergens last van.
    De pijn van de wond etc. is me ook erg meegevallen.

Ik heb nog een bed in de kamer staan en papa en Lars liggen daar nu beide lekker te slapen. Heerlijk om daar naar te kijken :)

Groetjes Alida

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Bibiche mijn borsten lekken ook vaak zodra ze Tessa horen.
    @Mvanjanelle hoe doe je het nu met Benthe en de andere kinderen als ik vragen mag? Ga je elke dag naar het ziekenhuis, mogen de andere dan soms mee. Mag je Benthe altijd op pakken als je er bent? Kun je haar daar ook zelf soms in bad doen?
    Hoop dat ik niet te nieuwsgierig over kom. Ben gewoon benieuwd hoe jij die eertse maanden zo mee maakt.
    @Assepoester klinkt als een rustig meisje, fijn hoor.
    @Jingels fijn dat alles goed was met Jelte's gehoor.

De laatste 5 voedingen heb ik Tessa wakker weg gelegd. Ze slaapt tot nu toe inderdaad binnen 10 minuten. Die tien minuten huilt ze dan wel hard maar met pauzes. Zolang het goed voelt blijf ik dat dus doen omdat ik weet dat het beter is. Als ik het idee heb dat ze echt niet in slaap gaat vallen zo of dat er iets anders is dan pak ik haar. Ben benieuwd, word vervolgd.....

9. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Goh, m'n eerste bezoekje hier als mama :D

Wij hebben nu een beetje een ritme te pakken hier. De borstvoeding is nu goed op gang gekomen, Emma heeft nu voldoende aan 1 borst, ik probeer haar steeds 15/20 minuten aangelegd te houden, de laatste 5 tot 10 minuten zie je haar steeds slaperiger worden. Op het moment dat ze klaar is met de borst, slaapt ze al zo lekker dat we haar nu zonder moeite kunnen wegleggen om te slapen.
    Vanochtend is ze weer gewogen en ze is nu nog maar 80 gram lichter dan bij haar geboorte. Ook de gelige ontlasting, die ze normaal rond dag 5 moet hebben, had zij al na 2 dagen. Ze doet het dus erg goed.

Ik heb vanmiddag de geboortekaartjes in orde gemaakt, dus binnenkort kunnen wij ook meer kraamvisite verwachten. We houden het voorlopig nog lekker rustig. Vandaag is er niemand geweest en voor volgende week hebben we ook maar beperkt mensen uitgenodigd. Zo hebben we mooi de tijd om aan de nieuwe situatie te wennen.

Verder is het echt genieten van de kleine meid! We zullen geheid nog wel mindere dagen tegemoet gaan, maar we zien het vol vertrouwen tegemoet. de hechtingen vergeet ik voor ´t gemak maar even.... :(

Oja, Ik heb een aantal leuke foto´s in m´n album.

Bedankt voor de felicitaties en iedereen fijne pinksterdagen!

10. Niet meer actief

Haha mijn banners worden ook altijd voor mij gemaakt :D

11. simalex

simalex Bekend lid

Hallo iedereen,

Ik heb het niet allemaal bij kunnen houden even hoor. Wat ik nog weet:

Annemarie: Super dat Benthe 20 juni al naar huis mag! Je kunt nu gaan aftellen. En ze was van het warmtematrasje af zag ik.

Nemo: Hoe gaat het nu met je borstontsteking? Voel je je al weer wat beter?

Alexander heeft een lekker lang weekend en die houdt de computer bezet, dus vandaar dat ik niet uitgebreid de tijd heb voor mijn favoriete website.
    En mijn naaisel is klaar! Foto s staan in mijn album *hint*

Verder iedereen een prettig pinksterweekend toegewenst!

Groetjes Simone

12. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hmm lekkende borsten.... de vlekken in bed zijn tegenwoordig van mij :) hihi. 's Morgens is mijn t-shirt doorweekt. Manlief bedacht vanmorgen dat ik wel een handdoek onder me kan leggen, goed idee! Scheelt een hoop was.

Hier beginnen de nachten ook echt op te breken. Zullen we ooit nog weer slapen? Zit als een zombie te kolven terwijl manlief weer een flesje aan onze kanjer geeft. Blijven smeltmomenten om die 2 saampjes te zien keuvelen. Kan niet wachten tot ze samen over de grond rollen. (of eigenlijk mag het ook nog wel heeeeeel lang duren hihi)

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ziet er mooi uit Simone, en wat is Yildou alweer veranderd zeg! IK vind na 2 weken is dat hele baby-baby er wel een beetje af. Ik zie het bij Jelte ook, krijgt steeds meer zijn eigen gezicht....

14. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Hai meiden...

Pff, ben wel weinig online, hihi. Maar ben druk, hebben wat visite gehad en gewoon lekker een beetje rusten tussen door.
    Gisteren voor het eerst weer bij mijn paard geweest, na 3 weken! Ook weer auto gereden, dat was erg apart, hihi.

Over het huilen in bed.. Emma huilt alleen als er echt wat is. Meestal buik-auwies of dus honger.. Kan haar dan uit bed halen, maar dan houdt het niet op. Heel soms jengelt ze, dan laat ik haar wel liggen en soms dus even de armpjes vasthouden of strak in pakken en dan slaapt ze zo. Ik laat haar niet volledig over de zeik gaan.. Nu nog niet.. Dat vind ik niet nodig. Maar dat komt omdat zij geen problemen heeft met in eigen bedje liggen.

Tip: zorg dat je een kruik in het bedje legt als je haar eruit haalt. Vaak liggen ze lekker warm bij je en als je ze dan in bed terug legt "schrikken" ze wakker omdat het bedje zo koud aanvoelt. Door de kruik is het bedje lekekr warm en is de overgang van jouw warmte naar het bedje niet zo groot.

En met het warme weer: let op dat ze het niet te warm hebben, want ook daar reageerd Emma op, misschien jullie kleintjes ook?

Nemo, hoe gaat het met je borstontsteking?

Simone, ga zo gauw kijken naar je creatie!

Ik vind de nachten wel meevallen.. :oops:
    Ik vond d enachten tijdens de zwangerschap zwaarder. Emma komt ongeveer om de 4 uur. Dus 1 echte nacht voeding. Meestal slaap ik al wel voor de laatste avondvoeding. Misschien scheelt dat?

Nou ga nu ook maar op 1 oor... Kan Emma zo weer komen voor eten.
    Ik heb trouwens al heel wat bijelkaar gekolft.. Dat gaat nu echt goed... Dus ik kolf gewoon lekker door, zo kan ik straks als ik ga werken nog wat bv geven via de fles... :D
    En wie weet als het lukt, blijf ik kolven op het werk en krijgt Emma borst de fles afgewisseld... ipv al op de FV... Maar dat ligt er aan. Ene dag denk ik: pfff, straks lekker op de fles... scheelt een hoop energie... en de andere dag denk ik: als het zo doorgaat blijft ze nog een tijdje op bv..

Nou hoop morgen weer een beetje tijd te hebben, maar vrees het ergste...
    Mijn schoonmoeder komt en ik ga morgen ook weer naar mijn paard. Dus drukke dag...

Dag lieverds... Volgende ronde zal ik wel even op iedereen reageren..
    Kus...

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Tigger mooi dat je weer dingen onderneemt, voel je je lichamelijk weer helemaal in orde?
    Heb ja al wat gehoord van kopers voor je paard?
    Ik doe inderdaad 's nachts ook altijd nog een kruikje in haar bed, op de dag hangt het af van de temperatuur.
    @Emmetje leuke foto's van je mooie meisje. Welkom als mama nu hier.
    @Simone wat een leuk jurkje, super zeg dat je zo handig bent. Lijkt me geweldig om zelf die dingen te kunnen maken.

Hier alles ok. Vandaag lekker naar de winkels gewandeld met zijn drietjes. Vanavond bij mijn schoonvader gegeten. Veel uitstapjes dus. Tessa sliep gelukkig thuis wel weer snel in, was bang dat het iets te druk zou zijn voor haar.

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @nemo: ja hoe gaat het met je ontsteking?
    @erica: ik doe geen kruik meer in bed, ze is mooi om temperatuur momenteel.
    Ik kan niet wachten om ook ff naar buiten te gaan maar durf het nu nog niet zo goed omdat ik eerst de bv echt goed onder de knie wilt hebben
    @tigger: vannacht huilde Elenora ook na het eten en verschoning. Ik zei tegen mijn man ga maar ff kijken en zodra hij binnenkwam, was ze stil. Ik zei tegen hem ga maar weer weg want ze wilt nu echt aandacht. En na 5 minuten was ze inderdaad stil. Ze zijn al zo slim die kleintjes :)
    @simone: wat gaaf zeg

Ik heb nog wel een vraagje over bv.
    Ik weet het nl nog niet zo goed en zit echt te twijfelen of ik het goed aanpak. Momenteel geef ik haar bv uit 1 borst omdat ze meestal maar 10 minuten drinkt, daarna verschoon ik haar. En dan leg ik haar weer aan bij de eerste borst en dan drinkt ze of niet of maar 5 minuten. Doe ik het zo goed of is het beter om beide aan te bieden. Ik ben dan bang dat ze alleen voormelk krijgt nl. Ik merk wel dat als ik haar uit 1 borst laat drinken dat die andere bomvol zit bij de volgende voeding en dat ze moeilijk pakt omdat ie zo vol is! De druk afkolven?

Oh Tigger of de andere pro kolvers. Waarin bewaar jullie de afgekolfde melk? En hoeveel cc per voeding doen jullie bewaren?
    Ik ben echt zoekende in het kolven. Moet ik nou bijv. maar 1 keer per dag wat afkolven? Of vaker? En wanneer? Want ik ben bang voor overproductie nl.

Hebben jullie ook last van toeschietreflex? Ik wist niet wat het was maar ik merk dat ze zich weleens verslikt tijdens het drinken.

Oh ja Elenora heeft zowat de hele dag geslapen :D Ze was misschien 2 uurtjes wakker de hele dag. Ze is helemaal stoned na een voeding lijkt het wel :) . Ze poept echt veel en plast goed dus dat zit wel goed.

17. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Die toeschietreflex, leuk! Zorgt idd ook voor natte lakens :D Soms krijg ik het zelfs zomaar opeens, zonder aanleiding. Blijft een heel gek gevoel om het erin te voelen 'schieten'.

Simone: mooi jurkje zeg! Moet nog even de moed opbrengen om ook te beginnen, ben nog niet zo heel erg gevorderd.

Sabrina is vandaag een beetje jengelig, weet niet waaraan het ligt, maar ze wil vooral veel aandacht. Kreeg een mailtje dat er een sprongetje aan kwam, dan zal dit het wel zijn.

Morgen gaan we misschien uit logeren. Hangt een beetje af of er meer blijven slapen, maar anders gaan we dus een nachtje weg. Zal wel weer veel te veel spul meenemen, maar ja, beter mee verlegen dan om verlegen.

Over het kolven kan ik me een tip van Simone herinneren: ijsblokjeszakjes. Daar gaat 250 ml in, dus kun je gewoon blokjes laten ontdooien.

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Heej meiden,

Ik ben erg weinig online ... maar heb het dan ook erg druk met die 2 koters.

Zielig he die krampjes, Jørre heeft er de laatste paar daagjes ook zon last van. Gaat echt door merg en been als hij dan zo aan het huilen is.

ff over het slapen. Ik leg Jørre ook wakker in zn bedje en gelukkig valt hij meestal in slaap zonder te huilen. Ik heb er nl van geleerd bij Britt. Als zij in bed lag te huilen haalde ik haar eruit omdat ik het zielig vond, met als gevolg dat ze nu nog niet echt een geweldige slaapster is. En ik hoop nu bij Jørre te bereiken dat hij het beter gaat doen.

Hij heeft trouwens flink spruw gehad. Das zo zielig. We zijn nu flink aan het smeren met Brentan en dat helpt goed. Maar het blijft een vervelend gezicht dat witte mondje. We waren wel optijd want hij had gelukkig nog geen luieruitslag.

Hoe voelen jullie je nu als kersverse mama?
    Zitten jullie constant op die roze wolk of zit je er ook wel is naast?

Nou ik ga lekker slapen, Jørre komt ook weer over een uurtje of 3 denk ik .

Truste meiden

19. Female

Female Niet meer actief

Hoihoi!

@ assepoester spannend zeg een nachtje weg... wij gaan komende week ook naar mijn pap en mam en blijven dan ook slapen door de verre afstand. Maar ben er eigenlijk wel relaxed onder, zal vast goed gaan...

@ bibiche, probeer niet op de tijden te letten tijdens het voeden. Of het nu 5 of 30 minuten is, je kleine geeft echt zelf aan of het genoeg is... Dat is voor jezelf ook fijner, je zult er een stuk relaxter onder worden...
    En niet te druk maken over voormelk enz. Als ze aankomt en steeds plast en poept, no problem. gewoon niet loshaken als ze drinkt, ze laat zelf los als ze voldoende heeft en dan is het goed. Echt meid, probeer een beetje relaxed te zijn en alles op je gevoel te doen. bv kan nu eenmaal niet volgens het boekje, tijden of wat dan ook. Je moet het gewoon op gevoel doen en verder geeft je kindje alles zelf aan.... :D

Ik las de tip over bewaren van gekolfte melk, kreeg ik idd ook vd vroedvrouw; ijsblokjesvorm. Hard laten worden id vriezer en de volgende dag in een zakje samen doen. kun je ze makkelijk bewaren.

Iemand vroeg over lekkende borsten als je kleine begint te huilen. Dat kan ik niet zeggen want onze man huilt nooit... Blijf het ongelofelijk vinden hihi...

@ Simone super leuk jurkje, knap hoor! ps yildou gaat naar mijn idee echt steeds meer op haar vader lijken of heb ik het mis?! als ik je foto's zo zie...

@ tigger, lekker dat het zo goed gaat! idd vreemd he, weer auto rijden. ik zatna 4 dagen alweer achter het stuur maar vond het toen ook al vreemd...
    Ik doe, behalve als het boven warm is, ook een kruikje bij Kynan. Hij slaapt in zijn kleertjes met lakentje en dekentje. Als het warm is geen broekje en soms geen dekentje, ligt eraan...

@ erica, lekker he, met z'n drietjes op pad, je voelt je zo trots dan
    he... :)

@ annemarie echt fijn dat het steeds een stapje vooruit gaat!

@ emmetje; welkom hier ;), super dat emma het al zo goed doet!

Wat betreft de nachten, we prijzen ons erg gelukkig. Pas rond 1 uur laatste voeding en dan komt hij tussen 6 en 7 uur 1 x voor een voeding. dan slaapt hij meteen verder en slaapt meneer om 11 uur meestal nog.... :D
    Het is echt heerlijk want we komen zelf ook heel goed aan rust toe...

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Female; lekker zeg dat het zo goed gaat 's nachts, kan ik alleen nog maar van dromen :D

Deel Deze Pagina