Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    De enige manier om dit te doorbreken is om hem niet meer te geven 's nachts... :oops: Maar goed dat moet je willen..

Vaak willen ze gewoon weer gaan slapen als je ze even troost en bijv alleen een beetje water aanbiedt. Maar dat moet je even uitproberen. Bij Lars zal dit niet zomaar gaan, omdat hij gewent is gewoon altijd om de 4 uur te eten. Hij heeft geen dag en nacht ritme daarin. Ik ben niet voor honger hebben, maar je kan allicht proberen of hij wel écht honger heeft. Of dat hij ook prima nog even kan wachten. Zo kun je het langzaamaan iets opschuiven steeds verder de nacht in en zal hij meer tot zich gaan nemen voor de nacht.
    Ik heb wel makkelijk praten, Emma slaapt al vanaf 4 weken door, ik heb daar geen invloed op gehad. Maar ik heb een kennisje en die heeft het zo op moeten lossen op aanraden van de HA.

Pff, pittig hoor...

2. Niet meer actief

Goedemorgen dames, nou mijn 1e werkweekje zit er alweer op! Zit er weer helemaal in... agenda van 1 portefeuille is helemaal weer bij.... leuk he als je collegás het over moeten nemen maar toch niet echt doen :) nou jaaaaaa zie je weer hoe onmisbaar je bent hahahaha

hier alles goed, Joaquin houdt zich mooi aan zijn schema... alleen gisteren avond was hij om 19 uur al moe pfff het moet niet vroeger worden joh.. ik flesje gegeven en toen wilde hij echt naar bedje want hij bleef jammeren! Nou ok half acht bedje.. maar om kwart over 4 vannacht kwam meneer wel giga wakker.. uhhh hallooooo je ma wil slapen hahahaha... dus klein flesje gemaakt en hup terug in bedje en toen om half acht werd ie weer wakker goed zo bink ;)

En nu ligt hij bijna te slapen in de box.. dus laat hem maar effies liggen niet waar... ga dit weekend echt helemaal NIKS doen.. genieten van me bink en raak geen poetsdoek aan! Nou mij benieuwd of ik dat vol kan houden hahaha :)

Zo ga nu eens weer jullie berichtjes na lezen

@Assepoester thanks en zijn de mensen al flink aan het bouwereren in je huissie/

@emmetje jeetje... dan moet er inderdaad snel wat gebeuren niet waar... knuffie voor Emma.

@Tigger ik begrijp je ongerustheid hoor... maar zelf denk ik dat hetw el weer bijtrekt.. joaquin hoest momenteel ook best veel en is daardoor ook vanmorgen zo vroeg wakker geworden denk ik... knuff voor je kleine meid! en daarnaast heeft ze ook net de prikjes gehad, maar als je je ongerust maakt idd ha bellen.. .hoe is het nu met haar?

@Chantal.. thanks hihi, humor hmzz als ik het opschrijf zo denk ik er ook over en had ik het ook waarschijnlijk zo verteld... :) hahaha.. dus dan weten jullie gelijk hoe ik ook kan zijn zeg maar...

@Chantalk hoe is het met het kadootje afgelopen? nog gefeliciteerd trouwens :) Knuffffffff

@Erica yeps dat is zekers nog te doen, maar het is wel omschakelen hoor, je ziet je kind echt nog maar 3 uurtjes op een dag... en nu helemaal natuurlijk als hij er om 20 uur al in ligt probeer het te rekken maar neuhh dat lukt niet hahaha

@Bibiche, fijn om te lezen dat het met je meissei weer beter gaat zeg.. en jeetje lekke vakantie hihi... wij zijn ook al aan het rond snuffelen voor juni/juli volgend jaar om dan te gaan... hopelijk kan onze bink dan al lopen is het nog leuker lijkt me ;)

@Simalex.. ik heb ze gestuurd nou uhhhh dat is lekke dan zeg.... heb ze nog wel een navigatie op hun rug gebonden! [-(

@Oek Oek, het ene kindje is het andere kindje nit zullen we maar zeggen.. ik heb het een beetje afgebouwd door hem steeds minder te geven in de nacht.. .eerst 120cc toen 90 cc en toen 60 en toen 30 en daanra lekker niks meer... naar zijn kamer gegaan speen in zijn mond en snurken meneer! en dat deed hij ook... maar nu slaapt hij al vanaf 20 uur in de avond :( dat is ook niet leuk hahahaha... het is ook noooit goed hiero.. Maar gave foto's en dat opblaasding werkt dat echt joh? Ik had verwacht van niet, ik heb zon ding waar hij op kan liggen van plastic zeg maar...

@Assepoester leuke banner zeg!

@Jingels.. ik weet wat je bedoeld met dat werken ;) maar plannen jaaaaaa Joaquin zoveel knuffelen dat hij wo/do/vrij er weer mee door kan ;)

Zoooooooow weer bijgeleze.... ik ga er weer even vantussen... Joaquin slaapt nu.. dus kan wel effies wat doen natuurlijk ;) zie je daar ga ikw eer met mijn schoonmaak manie! :-$ ik schrijf geloof ik nog geen 20 regels terug dat ik NIETS ga doen hahahahaha :)

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Tigger: het stomme is dat Lars wel een dag-nachtritme heeft gehad, waarin hij snachts 6 uur doorsliep, maar daar is hij sinds een paar weken ineens mee opgehouden.
    Ik heb wel eens geprobeert om het snachts opnieuw in te stoppen en zn speen te geven, maar dan word hij woest en gaat net zo lang huilen totdat hij zn fles krijgt.. vind het dan zo moeilijk om maar gewoon te laten huilen terwijl hij dus honger heeft.... maar ik kan inderdaad wel eens proberen om dan een beetje water te geven ipv voeding.

onzewonder: Ik heb hem wel eens minder gegeven, maar dan meldt hij zich na 2 uur ofzo alweer omdat ie weer honger heeft :confused: Maar moet wel zeggen dat ik dat al een tijdje niet meer geprobeert heb, dus kan het allicht weer een proberen...
    En dat opblaasding is geen opblaasding hoor. Het zuigt zichzelf vol met water en daardoor gaat ie drijven. Echt superhandig (had er zelf ook niet veel vertrouwen in, dus hield Lars eerst nog angstvallig vast... maar wonderbovenwonder bleef ie drijven :D )

4. Niet meer actief

@Oek Oek, lache joh dat ding.. waar heb je die gehaald als ik vragen mag?

En je kan het altijd proberen natuurlijk.. en iets meer geven in de laatste fles wellicht dat dat iets is. hoeveel krijgt hij eigenlijk per dag?

5. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    onzewonder: Heb dat ding gekocht bij de prenatal.
    En iets meer geven in de laatste fles probeer ik al. Ik bied hem 200 aan, maar na 150 houdt hij het voor gezien :(
    De rest van de voedingen drinkt hij gemiddeld 165. En hij krijgt dus 6 voedingen per dag. (dus dat zou 990 zijn, maar hij krijgt meestal minder omdat hij de laatste fles niet leegdrinkt, en tussendoor ook wel eens 10cc laat staan)

6. Niet meer actief

hmzzz ik heb ook iets gedaan wat niet mocht eigenlijk :( bad mommY! :rolleyes:

Maar ik gaf bij de laatste fles soms ook Nutrix erbij 2 schepjes.. mag pas vanaf 4 maandjes, maar goed vroeger ben ik groot gebracht vanaf 4 weken met Molenaars Kindermeel :)

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ erica en bibiche. Fijn dat het beter gaat met Tessa en Elenora.

@ erica. Ik herken het wel. Luca is ook veel rustiger en probeert nu ook gerichter iets te pakken. Ik heb zo'n idee dat hij met een sprongetje bezig is. Alle dingen die in het oei ik groei boek staan beschreven herken ik nu terug bij hem. Het sprongetje wordt vaak pas met 19 wk gemaakt, maar kan zich al vanaf wk 15 aandienen.

@ oek oek. Geen zorgen maken hoor. Dan heeft hij het ws nog nodig.
    En over het badje Luca past er ook bijna niet meer in. Wij hebben geen bad dus ik weet nog niet hoe we het gaan oplossen :) Leuke foto's. :thumup:

@ jingels. Fijn dat je nieuwe baan je zo goed bevalt.

@ assepoester. geweldige banner weer. :thumup:

@ ow. fijn dat het zo goed gaat met je bink. Hoe gaat het met de poetsdoek? Ligt die nog in de kast. ;)

Gister een heel gezellige dag gehad.
    De hele dag visite, maar das wel egzellig.
    Het kado is zeer in de smaak gevallen. Zal er zo een paar fotootjes van plaatsen.
    Luca heeft gister ook zijn eerste fruithapje gehad. (mag eigenlijk nog niet :-$ ) Hij vond het heerlijk. Het eerste hapje was van..wat stop je nu weer in mijn mond.. en daarna was het smullen. En boos dat hij niet meer kreeg :) daarna maar een flesje gegeven en dat ging er toch ook wel in ;)

8. Niet meer actief

Hey Chantal... nou uhhhhh deze mama heeft dat ook toevallig gedaan ssssssssst :-# Joaquin vond het eerste hapje of ja ik deed wat op zijn lipjes en hij had ook van uhhh wat is dat nou weer voor een rommel hahahaha :) maar daarna vond ie het wel wat geloof ik ;) toen nog 1 happie en klaar .. maar meneer wilde ook meer pfffff NOT!

Gisteren weer een lepeltje gegeven en toch vond ie die niet lekker (peer) dus die gauw weggesmeten... en vandaag ga ik weer gemengd fruit hapje doen dat vind ie lekkerder.... (maar ook maar 1 lepeltje)

:oops: :oops: poestdoekkie :) sorry verslaafd waarschijnlijk... wasjes zijn alweer gedraaid, 1 hangt overal hiero.. en de ander zit in de droger.. beneden alles gepoetst en gestofzogen.. dus ja... ik ben er denk ik aan verslaafd omdat wij ook 2 katjes hebben en dan wil ik nergens geen haartje zien.... al zie ik maar 1 haartje grrrrrr weg ermee ;) hahahaha....dus jaa wel gedaan 8-[

Nou laat zien dat kado ;)

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

haha ow. ook al verslaafd aan poetsen? Heb je daar dan nog tijd voor als je vaak achter de pc zit? (ikke niet ;) )
    ff snel met de honden wandelen gaat zo regenen.

10. Niet meer actief

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH dat wil ik ook! waar heb je dat gedaan? tip tip tip graag hihi.. kan niet wachten om mijn engel zo te doen :) zon gaaaaaaaf idee..

11. Niet meer actief

en nee eigenlijk niet, maar ik pas er overal effe wel iets tussen. en als het me echt niet lukt........ dan is steef de pineut hahaha

12. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    wauw Chantal wat een mooie foto`s zeg

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

dank jullie *glim glim*

Ik heb ze laten maken in Leut-Maasmechelen
    www.fotodesigndd.be

Ow datum is aangepast ;) was wel errug snel dan hè?

14. Niet meer actief

haahahaha mooi zo.. ja dan was ie net 2 weekjes ;)

maar uhh das te ver hahaha... hmzz eens effe neuzen op google

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

das ff een stukkie rijden ja. Maar er zijn bij jullie in de buurt verschillende fotografen die met baby's werken (dat was voor mij weer te ver rijden ;) )

Wat is ook al weer de site van Joaquin?

16. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Wauw Chantal, Gaaf! echt super mooi!

Oekoek, ik zou hem ook geen honger laten lijden hoor. Maar je kan wel proberen te sturen erin. Of inderdaad steeds iets minder geven... Sterkte ermee.

Emma is weer helemaal terug gelukkig. :)

17. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    gelukkig dat het weer goed gaat met Emma

18. Niet meer actief

fijn om te horen dat het weer goed gaat met Emma

De site van Joaquin is idd gewijzigd ;) ik heb zijn naam kunnen bemachtigen JOEHOEEEEE

het is nu dit http://joaquin.beebiesite.nl

19. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Tigger. thanx. wat fijn dat het weer goed gaat.

ow heb hem bij favorieten gezet ;)

Volgens mij gaat het weer goed met de mei-baby's. Fijn om te lezen.
    Met Luca gaat het ook weer beter. Hij is iig niet meer zo slapjes.
    Gister ging het perfect met hem en de drukte. Hij heeft helemaal niks gehuild. Maar ik merkte wel dat hij de rust heerlijk vond toen ik hem naar bedje bracht. Hij lag echt te glimlachen. Na een half uurtje lag hij nog te lachen in bedje :) Uiteindelijk is hij zonder te huilen lekker in slaap gevallen.
    Volgens mij is mijn bengeltje wakker (de babyfoon springt soms aan) ff gaan kijken ;)

Deel Deze Pagina