Mei 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by simalex, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. simalex

simalex Bekend lid

Jun 6, 2006
    893
    0
    0
    verzorgende IG
    Beetgumermolen (Friesland)
    Bibiche & Silvie: Yildou wordt hier ook 2-talig opgevoed. Wij spreken namelijk Fries (en ja, dat is een taal, geen dialect ;)) en heel veel familie praat Nl tegen haar, dus dat komt wel goed. Ik denk dat ze zodra ze echt woordjes begint te zeggen en te begrijpen dat ik haar ook de Nl woordjes wel ga leren. Bijvoorbeeld: "Boe seit in ko" - "Boe zegt een koe"
    En misschien ook nog wel een beetje Engels, want je wordt tegenwoordig dood gegooid met dat je vroeg moet beginnen om een vreemde taal aan te leren. Dus we gaan strakjes tellen in het Fries, Nl en dan maar Engels...

Silvie: Hier hetzelfde verhaal met de Nutrix. Manlief heeft het gisteren aan haar gegeven. Ze slaapt namelijk 12 - 13 uren door! maar meestal geeft ze smorgens een hele fluts BV weer terug en ik vermoed dat haar maagje dan gewoon te leeg is... Dus vandaar de Nutrix, maar Yildou kreeg het met veel pijn en moeite uit de fles, zelfs met een groter speentje (3 advent), dus toen heeft ie het mar weer wat dunner gemaakt met extra flesvoeding.

OekOek: Meis, wat zul jij moe zijn! Misschien dat je inderdaad de laatste voeding wat dikker (met Nutrix of Nutriton) kunt maken? Zodat hij wat meer heeft voor snachts?

Bibiche: Heh, bah, wat een vervelende nacht! Misschien dat je vanmiddag nog even lekker kunt pitten? Nutrix = rijstebloem, soort papmiddel

Erica: Wat vervelend dat Tessa minder drinkt. Maar misschien compenseert ze dat wel weer aan de borst? Fijn dat je je weer wat beter voelt.

Tassie: En nieuw bed! Leuk! (vooral het inwijden ervan :oops: ) Zo te horen begin Dylan ook aan zijn sprongetje...

Emmetje & Assepoester: Mooie nieuwe banners! Ik heb nu de niet helemaal legale versie van bannermakerpro :oops:

- Yildou huilt... Flesje en dan even wandelen naar de bakker -

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Wij zeggen ook wel Deense woorden tegen haar. Van de week kwam ze met haar eerste Deense woordjes aan .. zo grappig.
    Fries een taal ... haha .. grappie

Ik ben ook al weer aan poets geweest en ben lekker klaar voor vandaag. Vloer gezogen en gedweild, ramen gelapt. Over een doekie over.
    Ben er moe van .. haha

3. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Hallo allemaal,

@Erica: nee Jelte is nog steeds niet uit dat sprongetje, het is al wel wat beter,maar nog niet zoals het zijn moet. Gisterenmiddag lag hij op zijn buik in de box en opeens draaide hij op z'n rug, dus volgens mij is het echt een sprong. Ik geloof dat die tot week 19 kan duren ( duurt nog ruim een week), ik wacht het maar af.
    Ben je al helemaal gewend aan het werken?

Volgens mij ben ik behoorlijk aan het ontzwangeren, heb naar verhouding veel haaruitval. Alle oude haren van de zwangerschap laten nu los.

Ik moet eigenlijk de keuken eens helemaal uitsoppen.......... hoognodig......... pffff....

4. simalex

simalex Bekend lid

Jun 6, 2006
    893
    0
    0
    verzorgende IG
    Beetgumermolen (Friesland)
    :( Echt waar! :(

5. Niet meer actief

Daaaaaag ladies, nou even gauw hoor... heb vandaag niet zoveel zin om eerlijk te zijn, en dat kan ook weleens he...

Alle beebjes alvast een knuff wij volgen jullie volgende maand ;)

Joaquin is giga vrolijk hiero.. is zo mak als een lammetje... gisteren op visite geweest bij mijn moeder en me zus en Nikki, alleen Nikki is doodziek bah.. had ik dus misschien beter niet kunne ndoen daar op visite gaan, want wil niet dat Joaquin ook ziekies wordt. maar goed 1 keer moet de eerste keer zijn niet wwaar...

Verder gaat alles top hiero... Vanmorgen werd meneer eens een keer om 8 uur wakker hahaha.. goed zo Joaquin ;)

En toen om half negen er weer in tot half tien. Want hij was nog moe.. en nu ligt hij er weer in en denk wel tot een uur of 3 dus dat is wel weer fijn niet waar...

Heb heth uisje weer helemaal van kant, dus ik heb niks te doen hmzzzz ah ja is ook een keer lekker niet waar het is toch bagger weer buiten, dus vandaag is het pyama dag hiero ;)

Ladies have fun vandaag, heb jullie berichtjes allemaal wel gelezen hoor, maar teveel om te reageren vandaar ook de knuffies :)

Toedelssssssssssssssssssss

6. Niet meer actief

Simalex; Klopt dat ie in een sprong zit. Dat inwijden gaat wel goed lkomen.:)

Silvie; Je bent erg actief. Leuk hoor dat ze wat Deense woordjes spreekt.

Jingels; Ik heb dat ook heel erg. Overal liggen haren van me. Verschrikkelijk

Onze wonder; Ik dacht al die pyamadag wordt niets. hahaha

7. Niet meer actief

jawel hoor zit nog steeds in me pyama hahahaha

8. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    onzewonder: dus je bedoeld dat ik vol moet houden met iedere keer iets minder te geven? En doe ik dan per dag iets minder of een paar dagen na elkaar wel even veel? En hij heeft dus niet zo erge honger als hij zich voor doet? (hm, lekker zinnetje) Want hij doet echt niet alsof hij uitgehongerd is snachts :rolleyes:

simalex: wat is het verschil eigenlijk met nutrix en nutriton? want nutriton heeft lars wel al eens gehad ivm het vele spugen, dus dat zou ik dan eventueel weer kunnen gebruiken in de laatste fles?

9. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ja meid .. ik zit je maar te pesten.
    Fries lijkt trouwens best op Deens

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Nutrix is rijstepap en Nutriton is Johannesbroodpitmeel. Dus das wel wat anders

11. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    @Oek Oek.
    Meningen verschillen, maar ik zou hem gewoon een voeding geven als hij snachts komt. Ik snap dat het balen is, maar als hij hem niet nodig heeft dan slaapt hij echt wel door.
    Maar das mijn mening

12. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    wow wat kletsen jullie toch veel!

pyamadag..... heerlijk lijkt me dat... alleen voor mij liever een hele dag bed.... pff ben gebroken...
    Steven is alweer ziek... :( arm ventje...
    en arme mama...
    Gisteren avond en vannacht was wel aanpoten... tot 21:00 gekrijst,toen de boel onder gekotst, daarna geslapen, om 22:45 gevoed... toen gelsapen tot 1:00 uur, daarna om 3:15, totn om 6:50 tot 8:10 bezig geweest met voeden, troosten en toen sliep hij eindelijk weer tot 9:00 toen weer krijsen om vervolgens toch nog tot 10:00 uur te slapen... Dus ik zit hier half te slapen achter de comp.. Steven ligt net weer in bed en heeft nog geen kik gegeven... dus hopenlijk slaapt hij....want dat is nog altijd het beste medicijn.... de koorts was wel gezakt naar 38 vanochtend... dus hopen dat die tendens blijft.

Silvie, prachtige foto, papa en dochter.... alle 2 met hun hoofdje iets naar beneden alsof ze een diepzinnig gesprek met elkaar voeren!

13. Niet meer actief

@oek Oek, Nutriton is idd voor het spugen, en Nutrix word de fles een beetje papperig zeg maar (is dat eigenlijk wel een NL woord hahaha )

Maar ik heb het inderdaad zo gedaan... de eerste nacht 30 cc minder, en dan 2 dagen ofzo en dan weer 30 cc minder en zo verder... maar ik heb ook met de speen op het laatst gedaan en dat vind hij ook goed dus dat scheelt wel weer als je een spenen kindje heb ( soms niet leuk hahaha maar goedl eren we ook wel weer af niet waar)

Ik weet het kan af en toe echt moeilijk zijn om het vol te houden, want ook ik kan dat met veel dingen niet hoor... maar Joaquin als hij echt honger heeft houdt hij vol hoor en dan krijsen zodat de hele buurt mee kan genieten... :( dus als Lars echt niet zon huiltje op zet gewoon door zetten.. en natuurlijk kan het zijn dat je af en toe bij hem moet gaan kijken om hem weer te troosten maar dat wordt als het goed is steeds minder.

En toen Joaquin eindelijk doorsliep kwam er weer een nieuw dilemma meneer sloeg zich wakker pffffffff maar toen was de bakerzak een uitkomst... is het misschien niet zo dat Lars overstuur is in de nachten omdat hij misschien ook onrustig slaapt? Ik weet niet hoor, maar probeer een beetje mee te denken met je :)

14. Niet meer actief

@LZ aaaaaaah knuff voor Steven.. hoop dat de koorst meer gaat zakken!

15. Niet meer actief

Liefzonnetje; Wat zielig zeg. Dikke knuf van ons voor jullie. Hoop dat ie snel opknapt.

16. Niet meer actief

@Silvie yeps meningen verschillen whahahahahaha ;) nee maar het is ook wel zo als hij ECHT honger heeft moet je het ook gewoon geven, maar als hij zit te jammer of weet ik veel wat meer zon aandachts trekje dan uhhh is het wat anders.. want je kan hem er ook aan wennen dat hij snachts nog doodleuk mag komen en als ze eenmaal het gewicht hebben moeten ze het wel kunnen... en ooit zal hij het ook wel echt gaan doen zonder deze rare acties wat ik nu zeg, maar het is het proberen waard zou ik zeggen dan.. en helemaal als je zelf zo gebroken bent....

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    middag dames.

Hier ook weer ff een berichtje van mij. Luca werd vannacht om 3 uur wakker. En daarna om 5.45. :rolleyes: Gelukkig was vannacht een speentje goed en vanmorgen heeft hij tot 7.30 u naast mij geslapen.
    Maar ben nu wel een beetje moe :) Hoop dat hij snel weer doorslaapt tot 7-8 uur.
    Vandaag weer niet gaan zwemmen :( Luca is nog steeds een beetje vekouden en ruikt nog een beetje uit zijn neusje. Als het niet overgaat mss toch maar de ha eens bellen.

Mss dat ik straks ff kom reageren, maar eerst ga ik opruimen en dan ff lekker banken.

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    @LZ sterkte met je mannetje .. hopelijk knap hij snel weer op.

@OW Ja is ook zo, maar je hoort toch wel aan het huiltje of hij honger heeft of dat hij gewoon wakker is geworden. Toen Jørre snachts kwam gaf ik hem ook wel is een speen, omdat ik aan zn huiltje hoorde dat het geen honger was. Maar als het echt een honger huiltje was dan kreeg hij echt een fles.
    En als hij nu snachts wakker wordt omdat hij honger heeft krijgt hij dat ook nog.

Ik hoop dat het gaat werken voor je OekOek

19. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    @Bibiche ja dat lijkt mij ook lastig drietalig opvoeden. Tweetalig is makkelijker. Ik heb nog een klein zusje in Peru (mijn vader met zijn vriendin). Zij praat spaans en mijn vader nederlands tegen haar. Ze is nu bijna 1,5 en zegt al veel woorden in de twee talen.
    @Jingels gelukkig zie je ook wat effect van het sprongetje (draaien). Het is altijd weer even lastig. Haaruitval tja heeeel herkenbaar, raar he dat dat nog zoveel maanden na de bevalling begint.
    @Tassie ik ben niet tegen een fruithapje maar wou gewoon het advies volgen (voedselallergie/darmen verhaal). Als Tessa er wel aan toe blijkt te zijn dan vind ik het ook prima, wil gewoon wat het beste is voor haar.
    @Lz knuf voor Steven wat vervelend at hij weer ziek is. Zo ben je zelf ook doodmoe. Hopelijk voelt hij zich snel weer wat beter.
    @oekoek succes met je plan van aanpak. Ik vind het een lastige, als het echt honger is dan lijkt mij dat hij gewoon moet eten. Anderzijds als het opgevangen kan worden op de dag dan kan jij ook eens lekker slapen.
    @Ow pyaamase ;)
    @Simone verdedig jij het fries maar ;) :)

Groetjessssss

20. Niet meer actief

Hey Chantalk... uhhh wat ruik jij dan? is sirieus bedoeld hahahaha ;)

En Silvie , dat doe ik ook hoor, maar goed heb het nog niet meegemaakt dat hij snachts weer kwam... ja van de week 1 x bij mij neergelegd wilde niet slapen en toen weer giga klein flesje want hij wilde gewoon niet slaper 30 cc ofzo.. en toen snurkte hij wel weer.. met tegenzin maar goed het is geen feest om 4 uur snachts! Maar ik daarintegen zou hem ook niet kunnen laten janken snachts... en veel mensen zeggen dat je dat ook 1 a 2 nachten moet doen nou neuhhhh dat laat ik me niet gebueren...

Share This Page