Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Rachel; Lindsey is nu natuurlijk al ruim een maand oud, welke kledingmaat heeft ze nu?

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ze past nog steeds 56 (50 niet meer) maar begint met sommige dingen al wel langzaam naar de 62 te gaan. Hangt een beetje van de grootte af zit soms echt veel verschil in maat 56 (de één is veel groter dan de andere)

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik merk nl dat sommige pakjes mt 50, nu toch wel krap beginnen te worden.Maat 50 rompertjes worden echt te klein.

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ja gaat snel he! Ik merk ook dat er veel verschil in maat zit heb meerdere pakjes 56 sommige paste ze na een week al niet meer andere zijn nu nog te groot :rolleyes:

Om even terug te komen over het slapen, ik leg Lindsey ook tegenwoordig wakker in bed en dan huilt ze meestal 10 min even en valt dan vanzelf in slaap. In het begin was het moeilijk haar te laten liggen maar nu niet meer. Ze slaapt nou ook veel beter dan als toen we haar steeds op de arm in slaap lieten vallen.

5. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Rachel dus bij Lindsey werkt het ook zo met slapen. Ja als het effect heeft dan vindt je het huilen gewoon minder zielig omdat je weet dat het beter is.
    Tessa gaat nu langzaam naar maat 56. Ze past 50 nog wel maar er zijn ook wat pakjes 56 die ze past. Die maten zijn soms toch raar.
    Ik heb heeeel veeeel kleding in maat 62. Ik denk wel 25 shirtjes en 15 broekjes. Even in de gaten houden of er kleine 62 tussen zitten die ze dan eerder aan kan.

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Die kleintjes worden groot he?
    Jørre heeft maatje 50 nooit gepast en ook maatje 56 zit niet even ruim meer. Ik ben al weer aan maatje 62 begonnen. Jørre was dan ook wel een flinkerd.

7. Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben nog steeds aan het klooien met de voedingen...
    Dit isnu al meer dan 1 week aan het rommelen.
    Pfff... het gaat echt niet lekker nu. Het is dat ik het niet kan betalen, maar anders was ik al op fv overgestapt...

Ik sluit me even aan bij de reacties van de anderen.

Josh past 50 ook niet meer, gaat echt hard!

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Goedemorgen allemaal, wat is dat nu ben ik de eerste vandaag :whistle:
    Tessa wou gisteravond maar niet slapen, jengel jengel jengel. Vannacht ging het goed en nu is hetwe er gejengel. Moeilijk hoor maar ik zet door, ze blijft maar even in haar bedje. Ze heeft een schone luier, gegeten, geboerd etc. Ik ga mooi even douchen en hoop dan op stilte [-o<

@Goddes vervelend dat het voeden niet zo lukt, succes.
    @Silvie hoe vint Britt haar broertje?

9. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    p.s. ik ben toch maar eens op die weegschaal gaan staan. Ben 10 kilo kwijt, nog 10 te gaan. Ben benieuwd of er nog wat zo afgaat. Ben bang dat het flink dieten wordt na de bv.

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hier ook Erica! Gisteravond is ze meer dan een uur aan het jengelen geweest,heb haar toen even gepakt nog een keer laten boeren gekeken of ze geen vieze luier had en terug gelegt. Vanacht ging het heel goed en meteen na de fles sliep ze weer. Nu is ze weer aan het jengelen en ik ga ook maar douchen nu :p Hoop dat ze dan slaapt als ik terug kom...

Knuffel voor Tessa :D

11. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Die kleding.. Pfff wordt daar echt simpel van soms. Ook hier is 56 nu helemaal in, maar er zit zoveel verschil in de maten. Sommige 56 kan ze volgens mij over 3 maanden nog niet aan.. ;)
    Ik kijk nu gewoon naar de grootte.. want er is ook 62 wat ze wel past... Zo raar...
    Toen Emma geboren was, hadden we amper maatje 56.. iedereen kwam met 62 en groter aan, hihi. Dus Emma zat wat schaars in dr kleding. Gelukkig was daar Oma... Die heeft zich toen suf geshopt, haha.

Rachel, ben echt blij dat het nu zo goed gaat bij jullie.. :D

GT, wat balen meid.. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Heb je al gebeld met het cb?

We zijn inmiddels zo ver dat we weten dat als emma huilt er echt wat is. Zolang ze niet krijst en geen honger huiltje heeft laten we haar in principe liggen, maar eigenlijk gebeurd dat zelden. Want of ze huilt vanwege krampen of van de honger/vieze luier. Verder ligt ze vaak gewoon zo in bed, wakker dus.. dan ligt ze gewoon te liggen.. Dat vind ik soms bijna zieliger... hihi. Dan denk ik: ach gosh, zo lief in dr bedje liggen en dan ligt ze zo lief voor de uit te kijken, dat ik haar zo graag vast wil houden en wil knuffelen omdat ze zo alleen in dr bedje ligt... Hihi...
    Emma huilt dus echt heel weinig.. Dus ja als ze huilt dan is er gewoon echt wat...

Nu is ze ook wakker, ligt ze allemaal geluidjes te maken, hihi (babyfoon) Rond 11 uur is het ongeveer weer etenstijd, dus ze ligt nu gewoon te wachten lijkt het wel, tot ze honger heeft...

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Oh jullie hebben gereageerd toen ik aan het bijlezen was..
    De dames zijn aan het jengelen.. Eigen willetje he, die stiertjes.. ;)
    Hebben jullie al gelezen wat voor kindjes stiertjes zijn? Ik zie nu wel overeen komsten...

13. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Stier, 21 april-20 mei
    Kinderen geboren onder het teken Stier zijn trouw, standvastig, vastbesloten, sensueel, houden van eten en slapen en van lichamelijk contact. Zijn doorgaans knuffelbabies en peuters en houden ervan dicht bij hun familieleden te zijn. Ze hebben voor het grootste deel een vriendelijke aard maar kunnen extreem koppig zijn. Ze houden van alle goede dingen van het leven. Deze trekjes komen voor bij alle kinderen die Stier in hun zon, maan of ascendant hebben.

Geboorte - 6 maanden
    Vredig, rustig
    Houdt van knuffelen
    Houdt ervan gewiegd te worden
    Erg gevoelig voor lichamelijk ongemak
    Goede eters, maar houden van lichamelijk contact tijdens de voeding
    Reageert beter op voeding naar vraag dan op vaste schema's
    Houdt van musiek, kan het Stiertje helpen kalmeren
    Houdt van natuurlijke stoffen als katoen en wol
    Als de stier onrustig is, controleer dan eerst luier, honger of behoefte aan knuffel. Is meestal makkelijk te troosten als deze dingen in orde zijn.

6 - 18 maanden
    Zal nu beter op routine reageren en kan hem/haar zelfs veilig laten voelen
    Houdt ervan dingen te ontdekken met al zijn zintuigen.
    Doet alles in de mond. Wil van alles weten hoe het ruikt, smaakt, voelt, en wat voor geluid het maakt.
    Speelgoed waar een hoop aan te ontdekken valt is dan ook ideaal.
    Kan voorliefde voor een speciale knuffel ontwikkelen
    Kan iets trager lijken dan andere kinderen van dezelfde leeftijd, maar zegt niets over de intelligentie
    Heeft alleen wat meer tijd nodig omdat het alle 5 zintuigen gebruikt.
    Houdt er niet van gehaast te worden
    Heeft tijd nodig om zich aan te passen en nieuwe dingen te leren.

18 maanden - 3 jaar
    Vastbesloten en koppig
    Favoriete woordje 'NEE'
    Kan iets tussen enige weerstand bieden en regelrechte driftbuiten krijgen
    Reageert het best op een vriendelijke en liefdevolle aanpak, beter dan proberen te rationaliseren.
    Uitleg van nieuwe dingen moeten vergezeld gaan van voorbeelden en veel details.
    Moeten van te voren goed ingelicht worden als plannen of routine veranderen.
    Houdt van klusjes in de tuin en keuken en houden ervan de dingen waar ze mee bezig zijn te ruiken en te voelen.
    Veel behoefte aan lichamelijk contact

Zindelijkheidstraining zal of wel heel makkelijk gaan of een eindeloos punt van aandacht zijn. Blijf vooral geduldig en haast en dwing de kleine stier niet. Sta ze toe alles in hun eigen tijd te doen, en beloon ze ervoor. Als je de Stier probeert te haasten komt de koppigheid om de hoek kijken en kan het een machtsstrijd worden waar niemand beter van wordt.

3 - 6 jaar
    De kleine Stier gaat eigen patronen ontwikkelen
    Is iets minder makkelijk tevreden te stellen
    Actiever en ondernemender
    Lijkt egoistischer en minder blij
    Ontwikkelt een gevoel van eerlijkheid en wil haar/zijn eigen deel van alles wat ze toekomt. Ze kunnen tijdelijk het idee hebben dat hij benadeeld wordt en sterk opkomen voor zijn deel.
    Veel affectie, aandacht en beloning voor positief gedrag is de beste manier om deze periode goed door te komen.

14. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Heey wat leuk Tigger! Herken er sommige dingen echt in :D
    Ben gedoucht en ze is stil dus denk dat ze slaapt :)

Ben momenteel helemaal verslaafd aan de sims 2 huisdieren en nu lindsey zo goed slaapt heb ik wat meer tijd ;)
    Alleen zou ik eingelijk het huis moeten gaan opruimen :oops:

Goddess heb je inderdaad al contact gehad met het cb? Lijk me erg vermoeiend iedere 2 uur voeden hoor.....succes meid!

15. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    goedemorgen,

even een kort berichtje, Emma wordt nu verschoond, dus ik mag straks weer aan de bak.

Tigger, van welke site heb je die eigenschappen voor stiertjes? Onze Emma is een Tweeling, dus ben ook wel nieuwsgierig wat er voor haar staat.

Emma slaapt bij ons ofwel zo'n 3a 4 uur aan één stuk of ze is jengelig en slaapt nauwelijks 2 uur..

daar is ze...

zo, die is weer welgevoed en in een diepe slaap.

Emma heeft aan het begin van de nacht vaak even nodig om haar draai te vinden, of ze is nog te wakker of ze is juist moe waardoor ze snel in slaap valt aan de borst en dan binnen 't uur weer honger heeft. Ik geef er maar gewoon aan toe omdat ik weet dat zodra ze wel voldaan is, ze vervolgens zo 4 uur doorslaapt. Honger kun je tenslotte maar op 1 manier stillen.

Ik werd net gebeld dat ze zo langskomen voor de hielprik en de gehoortest.... en ze slaapt net........ vind het nu al zielig. Maar aan de andere kant beter nu dan aan het eind van de dag, nu heeft ze nog de hele dag om er van bij te komen.

16. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Emmetje, dat weet ik niet meer, maar het staat in mijn dagboek op de babysite. Ik heb dat toen eens geplaatst. En ik wist toen nog niet wat ze werd natuurlijk, dus had ik stier en tweeling er bij gezet..

Tweeling
    21 mei - 21 juni
    Een van de meest levendige tekens van de de dierenriem. Tweeling. Dit is het teken van Peter Pan, voor altijd kind, en iedereen die een volwassen Tweeling kent zal dit beamen. Ze zijn nieuwsgierig, praatgraag, sociaal en rusteloos. Het Tweeling kind houdt je goed bezig zowel lichamelijk als geestelijk.
    Deze eigenschappen komen bij iedereen voor met zon, maan of ascendant in Tweeling.

Geboorte - 6 maanden
    Begint bijna meteen met contact maken met de wereld om hem/haar heen met veel oogcontact en stemgeluid
    Houdt van interactie
    Erg alert
    Houdt ervan als er tegen hem/haar gesproken wordt en om stemmen van mensen te horen
    Reageert op gelach en ongebruikelijke geluiden
    Houden van spelletjes met nadoen van gezichten trekken en geluiden
    Houden van spelletjes met handen en voeten, klappen enz.
    Houden van ritmische bewegingen en geluiden
    Wiegen en zachtjes zingen is een goede manier de baby gerust te stellen
    Houdt van minimale fysieke beperking, stimulering van gevoel, ruimte, te bewegen of wel zelf of in de armen van een volwassene.

6 - 18 maanden
    Nieuwgierig en luiddruchtig
    Constant in beweging
    Houdt van praten en kan gefrustreerd raken als ze niet begrepen worden.
    Aandacht is slechts van korte duur en heeft behoefte aan afwisseling
    Begint met sorteren van speelgoed, blokken, vormen enz.
    Zal waarschijnlijk snel lopen en praten
    Vindt alles opwindend en uitdagend
    Goede fijne en grove motoriek
    Slaapgedrag kan variëren van heel weinig slaap tot perioden waar hij/zijn meer slaap lijkt nodig te hebben.
    Deze kleine is niet voorspelbaar en zal de routine niet volgen.

18 maanden - 3 jaar
    Perpetuem mobile kan de bijnaam van je kind zijn op deze leeftijd.
    Altijd onderweg. Je zou soms kunnen denken dat je echt een tweeling hebt omdat hij van de ene plaats naar de andere racet.
    Begint meerdere dingen tegelijk te doen
    Past zich snel aan maar is minder handelbaar als hij/zij zich nieuwe dingen eigen wil maken
    Geniet van onafhankelijkheid, en kan vrij moeilijk doen als een goed bedoelende ouder zich bemoeit als hij/zij iets nieuws aan het uitproberen is.

Zindelijkheidstraining kan frustrerend zijn voor ouders als het kind het lijkt te snappen maar dan terugvalt. Het kan het beste beschouwd worden als een sociaal gebeuren, laat het kind niet alleen maar maak er een prettige aangelegenheid van, praat met het kind, lees het voor en zing een liedje. Het kan ook helpen er een vrij stipte routine van te maken, zelfde tijd, zelfde plaats en waar mogelijk met dezelfde mensen. Moedig ze zoveel mogelijk aan en het zal snel voorspoedig gaan.
    Ze houden van feedback, conversatie, losse regels, hulp bij het afmaken van taken, antwoord en informatie.
    Ze houden niet van weerstand, dwang, genegeerd worden, herhaling van taken, hypocrisie, belachelijk maken, en houden waarschijnlijk niet van kietelen

3 - 6 jaar
    Blijven veranderlijk, rusteloos en nieuwsgierig
    Gaan meerdere rollen uittesten.
    Gaan orde en regelmaat ontwikkelen
    Testen ouders uit of ze menen wat ze zeggen
    Het favoriete woord: waarom, wordt nu gevolgd door hoe.
    Nabootsen van geluiden en spraak worden verder ontwikkeld
    Kan mensen zich ongemakkelijk laten voelen als nagepraat of nagedaan worden door de kleine Tweeling
    Houdt van tellen, sorteren, categoriseren
    Hebben hulp nodig bij het afmaken van taken, en te leren hun aandacht en energie niet te veel verspreiden over allerlei dingen tegelijk. Er moet hun geleerd worden zich te focussen op een ding te gelijk totdat het af is, en dan aan een volgend iets beginnen.
    Verveling kan het grote struikelblok zijn bij het vasthouden van de aandacht.
    Houdt van conversatie, humor, medeleven. Heeft hulp nodig met emoties om te gaan en het aanmoedingen van fantasie.
    Houdt niet van tegenstand, alleen gelaten worden, leugens en te veel verantwoordelijkheid.

17. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    En het chinese teken is Varken.....

Chinese horoscoop: Varken/Zwijn
    Algemeen
    Het Varken is tolerant en begrijpend, sensueel, geestdriftig, aardig, sympathiek en waarheidsgetrouw.

Een Varken is een vredesstichter. Varkens handhaven orde en gezag en geloven in gerechtigheid. Ze zijn bereid anderen hun fouten te vergeven, koesteren zelden wrok en zijn niet haatdragend.

Varkens houden van gezelschap en groepsactiviteiten, maar hebben ook behoefte aan alleen-zijn. Varkens zijn meestal betrouwbaar, maar kunnen diep van binnen wel wantrouwend zijn, soms op het paranoïde af.

Dit teken zet zich in voor humanitaire doelen. Varkens hebben gevoel voor humor en zijn onzelfzuchtig. Een Varken is sterk zonder sterk te lijken en maakt zich zelden nodeloos zorgen.

Varkenskinderen zijn dromertjes, ze lopen vaak met het hoofd in de wolken, hebben bijna altijd een goed humeur en zijn zelden boos. Ze doen wat hen gevraagd wordt, en kunnen alleen soms wat slordig zijn.

Als volwassene heeft een Varken alle tijd van de wereld voor zijn of haar vriendenkring, maar kan er moeite mee hebben tijd te besteden aan het gezin. Hierdoor kunnen ze soms van hun eigen kinderen vervreemden. In feite houdt het Varken afstand omdat het niet tegen afwijzingen kan, hij of zij is heel bang gekwetst te worden.

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @Goddess: vervelend he om de 2 uur voeden, maar kan ook gewoon clusteren zijn.
    @tigger: leuk de horoscoop haha wel veel overeenkomsten
    @rachel: en ben je helemaal tevreden over de bakerzak? Wanneer ga je eigenlijk over op de bakerzak wanneer je kind hele dag huilt of ook wanneer kind niet zelfstandig kan slapen.
    Ik probeer Elenora wakker in bed te leggen maar na 10-15 minuten gaat ze zo histerisch huilen :cry: echt krijsen en dat vind ik zielig. Pas als ik haar oppak, valt ze in slaap.
    @tigger: Elenora past maatje 56 wel maar is eigenlijk nog te groot voor haar.
    @erica: ik ben ook al 10kg kwijt nog maar 7 kg te gaan maar mijn broeken passen nog lang niet.

Elenora had haar laatste fles om 21.30 uur en kwam pas om 2 uur. Maar helaas wou ze daarna niet meer slapen pfff want ze had maar 5 minuten aan de borst gedronken en daarna sliep ze zo vast dat ik haar niet eens wakker kreeg, ook niet toen ik haar veschoonde. Dus ik legde haar weer terug op bed na 30 minuten begon ze te huilen dus ik dacht ga verder borstvoeding, dronk ze weer 5 minuten en wilde gewoon niet meer terwijl ze klaarwakker was. Dus om 4 uur nog steeds niet slapen en huilen pff vermoeiend. Om 7 en 8 uur 's ochtends weer maar 5 minuten willen drinken. En gelukkig de net weer wel normaal gedronken. Ik vind die nachten zo vermoeiend.

19. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Tigger leuk hoor die horoscopen!
    @rachel dus jij had meer geluk dan mij, Lindsey sliep dus. Hier een meisje wta zich er nog steeds niet aan wil over geven. ben inmiddels een voeding verder maar ze blijft onrustig. Soms een hazeslaapje van tien minuten maar dan begint ze weer :rolleyes:
    Heb haar nu met haar armpjes vast in de wipstoel, even kijken hoe ze daar op reageert, ziet er wel leuk uit. Zal er effe een foto van in mijn album zetten.

20. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Bibiche zeker heel vermoeiend! Hoop dat je een beetje kan bijslapen nog vandaag...

@Erica aaaah wat een lieve foto van Tessa! Lindsey slaapt nog steeds... rond 13.30 moet ze weer voeding dus ben benieuwd of ze weer eerder komt (zoals gisteren steeds) Hopelijk slaapt Tessa inmiddels ook en heb jij ff rust ;)

Deel Deze Pagina