hé dames, ik las net op de borstvoedingswebsite een stukje over medicatie tijdens het geven van BV. Er wordt aar gewoon gezegd dat medicatie die in de moedermelk terecht komt vrijwel altijd beter is voor je baby dan kunstvoeding te geven.......... Raar advies hoor, alsof kunstvoeding slechter is dan bv waar een medicijn in zit wat niet voor je baby bedoeld is. @ chantalk: leuk nieuw kapsel @ jingels: je kanwel zien dat jullie familie zijn, mooi plaatje. @ tigger: ach, die eerste weken..... ze gingen zo snel voorbij! Er komt zoveel op je af in die tijd, zeker bij een eerste. Ik denk dat je bij een tweede die eerste tijd bewuster mee maakt. Ik weet wel dat ik in die kraamtijd juist uitkeek naar deze periode omdat Emma nog totaal geen ritme had en ik het erg moeilijk vond om daarin mijn eigen weg te vinden en dingen te ondernemen. Maar heimwee naar de pijnlijke hechtingen en tepels heb ik niet @ tassie: gaat het al beter met Dylan?
chantalk: echt gaaf kapsel heb je ! tigger: die fotosessie is van een bon die bij de babydoos inzat (4 bonnen, voor ieder half jaar 1 fotosessie en 1 gratis foto)
emmetje: ja, dat heb ik daar ook een keer gelezen, en ook iets over alcohol en roken wat ik nogal vreemd vond..
Ik heb de babydoos nog steeds niet gehad? Emmetje, ik vind dat wel triest. Maar er worden daar wel meer dingen gezegd waar ik mijn twijfels over heb. Ik krijg sterk het gevoel alles om de moeders aan de bv te krijgen. Lijkt me ook niet de bedoeling. Ik vind het ook heel jammer dat ze het daar zo brengen alsof kv slecht is voor je kindje.. Tja, ik merk dat ik alle minder leuke dingen wegdenk.. Alhoewel ik weinig last heb gehad van mijn KS, Emma een makkelijk kindje is en goed en veel sliep, vrij snel ritme had. Alleen het verdriet van de bv, dat zit me nog wel dwars. Als ik foto's zie van Emma en mij waar ze aan de borst drinkt voel ik het gelijk weer hoe rot ik me er op het laatst bij voelde omdat het zo slecht ging.. Maar wat ik al zei, ik riep vorige week nog dat ik zo blij ben dat die eerste weken vorobij zijn, maar nu mis ik ze ineens... Chantal, erg mooi!
Ik heb even een mailtje gestuurd naar Wij. Ik ben normaal nooit zo, maar wil toch stiekem graag die doos ophalen..
tigger: dat heb ik ook moeten doen anedrs had ik die doos nooit gehad. zag trouwens op de site van v&d (nja, de fotoafd, dus portriat place) dat je ook een fotosessie kunt "kopen" voor 5 euro en dan ook 1 foto gratis is...
Dank jullie. Ik heb ook nog geen baby doos ontvangen...mss ook maar eens een mailtje sturen Tot morgen dames kga filmpje kijken.
Ik heb 3 weken terug de dame van Felicitas gehad, die is toch van de babydoos? Daar zaten al die potjes enzo in, lepeltje, aanbiedingen voor tijdschriften,boekjes,fotoalbum,badeendje enz. Echt een goedgevulde doos waar best hele leuke dingen in zaten.
Die doos die de vrouw van de felicitas komt brengen (en je mede het een en ander komt aansmeren) is inderdaad niet dezelfde als de van de prenatal. @Chantalk: Echt tof, je haar! Hebben jullie ook zo'n last nogsteeds van haaruitval? @Nemo: Ja zal inmiddels wel op bed liggen (met zenuwen?) maar heel veel plezier morgen. Dat het een hele speciale dag mag zin! Ik steek ook een kaarsje aan voor mooi weer voor jullie!
Daaaaaaaaaag kletskousen! pfff niet normaal meer jullie hoor... Ik reageer effe niet op alles hahahaha.. te druk met alles aan het inpakken voor ons lange weekend weg naar Winterberg.. alles is bijna ingepakt... Hier gaat alles top! kan niet beter.. alleen onze bink is snotje verkouden, maar is overdags minder dus jah... Ik ga gauw weer verder, maar wil wel effe alles beebjes een dikke knuff van ons geven... en ook voor de zieke beebjes een nog grotere knuff en voor de mama's ook natuurlijk.. Allemaal een giga fijn weekend... Knufffffffff Brigitte & Joaquin
Ohja de babydoos is van Prenatal, die heb ik ook al opgehaald al wel een maand terug ofzo hoor. Ik heb toen een brief thuis gehad. Zat trouwens weinig byzonders in. Ook 2 potjes, een slabbetje, beveiliging stopkontakt. @OW: heel veel plezier!
Alida: Lief dat je het vraagt! Ja het gaat wel redelijk, kan veel beter. En met jou? Ik heb ook nog zo'n bon voor de fotoshoot, maar vergeet steeds een afspraak te maken... Ik zit momenteel even in een anime-fase (Japanse tekenfilms, ja klinkt suf, is het absoluut niet!).
Hallo allemaal, Ik kan weer even inloggen. Mijn pc is nog niet helemaal gefixed maar dit lukt weer gelukkig =) Ik ga even heeeeel ver terug met reageren want ben een tijd niet geweest dus jullie zullen wel denken: huh waar heeft die het nou weer over? Beste remedie is me gewoon negeren Jullie hadden het even gelden over eenkenning zijn. Ameera is ontzettend eenkennig. Ze heeft zelfs een tijdje gehad dat ze niks van haar vader wilde weten. Ze vind andere mensen heel leuk en lacht ook vriendelijk naar ze maar alleen als ze bij mij op schoot zit anders gaan de kranen open. Hoe doen jullie het nu met voeding? Bij het CB zijn ze zo onduidelijk. Ik zag dat sommigen van jullie nutrix gebruiken. Is dat op advies van het CB? Ameera krijgt nu vier keer op een dag 210 cc en dan slaapt ze de hele nacht door. Gaat best goed volgens mij. Alleen vroeg ik me af of ik haar dan nog extra water moet geven ofzo. Weten/Doen jullie dat? Over de anticonceptie.. Ik gebruik nog steeds condooms want de pil daarover ben ik niet echt tevreden eigenlijk.. Maar ja ik ben vorige keer ook zwanger geworden ondanks condoom dus ik moet wel echt iets gaan gebruiken maar ben er nog niet uit Goh heej het lijkt wel of ik nog steeds zwanger ben ik lees hier iets over pepernoten en begin gelijk te kwijlen.. Of zou ik ook tandjes krijgen? Wanneer en waar en hoe enzo is de meeting? Ik heb alles gemist.. sooooorrrryy (het zijn ook altijd dezelfde he? ) @ Goddess -> Pardon slechte moeder? Welke sukkel zegt dat nou tegen je? Je gaat nogal door wat heen zeg.. Maar wat is er dan met Josh? Gaat het niet goed met hem? En wat balen dat het studeren niet gelukt is en dat je nog geen huis in Haarlem hebt gevonden. Moeilijk he? Een huis vinden.. Ik ga er nu ook doorheen, ze zijn ZO hard.. @ Tigger -> So heej wat heeft Emma een mooi ritme Ik durf mijn ritme dus niet meer te vertellen nu hahahaaha @ Harmless -> Ameera heeft ook een tijd heel veel met haar tong gespeelt maar dat was al een tijdje geleden. Nu zijn het vooral haar handen die ze aan het ontdekken is.. Ja das nou jammer door mijn late reactie heb ik de fotos van Jelte gemist Ik heb hyves: amilahconteh en msn: ameerayakubu@hotmail.com @ Harmless -> Deuzig zal wel een Brabants woord zijn dan denk ik want ik ken het wel. Ik gebruik het niet vaak verder want het is echt zo'n woord waar ik dan niet op kan komen.. @ Chantalk -> Stijve plank kan ik Ameera niet noemen. Ze kan dubbel en haar teen in haar mond hahaha.. Kon ik dat nog maar *zucht* hoewel ik niet zo weet of een teen in mijn mond zo lekker zal zijn...... @ Chantal -> Datzelfde wat Belle heeft heeft Ameera ook. Ze wil liever zitten dan liggen. Maar ze kan nog niet zelfstandig zitten dus das wel lastig, ik moet haar toch echt regelmatig neerleggen.. Oh dus jullie kindjes slapen ook vaak onrustig. Ameera ook. Tegen de ochtend begint ze te piepen en te kreunen en te draaien en om zich heen te slaan. Ik leg haar dan terwijl ik nog slaap bij ons in bed en dan slaapt ze dus door. Maar dat is helemaal niet goed natuurlijk. Maar dan slaap ik nog half en dan denk ik alleen maar aan verder slapen en dan denk ik na ja het kan wel en dan wordt ik later wakker en dan denk ik NEEEEEEEEEE dat kan niet verdorie... En overdag slaapt ze alleen maar hazeslaapjes. Al vanaf de geboorte slaap ze weinig en kort overdag. Ik weet echt niet wat ik hieraan moet doen. Het zou alleen helpen als ik haar de hele dag in mijn armen zou houden volgens mij maar als ze wakker is wil ze dat ook zowat continu, ik kan moeilijk de hele dag met haar in mijn armen op de bank gaan zitten lijkt me @ Rachel -> Mooie nieuwe banner zeg. Ik vind vooral die foto helemaal rechts mooi. Wat een spierballen zeg hihi.. En dat kwijlen dat is hier ook. Doorweekt zijn haar kleren.. @ Harmless -> Hahaha jij maakte een hele leuke tikfout (of was dat expres) Bibiche vertelde dat ze ziek was en Elenora ook en jij reageerde met 'wat ziekig' hihihi Over het zingen.. Das hier ook populair. Dan wordt ik overladen met lieve lachjes.. En ik zie Josh een goede muzieksmaak heeft @ Tassie -> Beterschap voor jullie allemaal. Ik hoop echt dat Dylan zich snel weer wat beter voelt, arm kereltje @ Nemo -> Oh meid ik wil je heeeeeel veel plezier wensen op je bruiloft. Ik ben benieuwd naar de fotos.. Geniet ervan meid, het is zo'n mooie dag! @ ChantalK -> erg gaaf kapsel joh @ OW -> Veel plezier in/op/tijdens je weekendje weg! Nou hehe dat koste me een tijd. Wat een krant heb ik weer geschreven. Even nog een update van hier. Ameera was vandaag heel erg huilerig. Geen idee waarom. Maar ze slaapt nu gelukkig en ik zo hopelijk ook want ik ben kapot. Ik ben gisteren naar de woningbouw in Den Bosch geweest. Mijn urgentie is afgewezen en ze hadden me gezegd een keer langs te komen voor tips dus voila daar was ik. Die mevrouw stomverbaasd had geen tips het was gewoon onmogelijk. En Ameera trekt een zielig lipje en begint heel hard te huilen. We moesten echt wel lachen. Ik zei ook: ja Ameera denkt wij willen een huihuiiiisss.. Dus nog geen succes. Gelukkig heb ik wel een logeeradres voor een paar maanden en als ik dan nog niks heb mag ik voorlopig een kamer bij mijn ouders huren. Das maar goed ook want we hebben vandaag een bod op ons appartement geaccepteerd. Zo gek we hebben het net gekocht en nu gaat het alweer weg maar ja wel fijn dat het gelukt is want het is pokkeduur dit huis. Ok ik ga nu echt naar bed want anders val ik hier op de grond neer en dat ligt niet zo fijn Knuffel voor allen P.S. Jeetje nog niet uitgelult? Ik voeg morgen iedereen toe op msn en hyves enzo.
Zo Amilah, das een beste krant Heb net zelf ook 22 pagina's teruggelezen, dus ben een beetje duf en zal niet overal op reageren, solly. Wij zijn anderhalf jaar geleden gestopt met roken (vriendlief uit solidariteit met mij, anders was het echt nooooit gelukt. cold-turkey, van 11 pakjes shag per persoon per maand naar niets *glim*) Zingen: morgen awimowe ook maar even proberen. Vaak zitten we samen even op youtube onze favorieten te bekijken, waaronder 'mahna mahna' (muppets) en 'ik ben vandaag zo vrolijk' (alfred j kwak). 'klap eens in je handjes' staat hier ook hoog in de hitlijst. Heimwee naar kraamtijd en zwangerschap: kan nog even meegenieten met de overbuuf wel erg van genoten, ondanks vermoeidheid en ks, maar ook blij dat de enorme onzekerheid achter de rug is (nu toch minder dan in het begin, ze zijn dan nog zo klein en alles is nieuw. Nu toch meer routine met je kindje). Hier al bijna 2 weken geen poepluiers meer. Alleen een klein beetje harde ontlasting, ter grote van een drietal knikkers. Telt dat ook als poepluier? Anders toch maar even laten checken binnenkort. Ik maakte me toch een beetje zorgen omdat ze haar hoofdje niet wilde optillen, maar sinds twee weken heeft ze de smaak te pakken (en kan er geen genoeg van krijgen) en heeft ze meteen ook het omrollen maar onder de knie gekregen. Ze rolt nu regelmatig van rug naar buik. Ben trots op mijn mooie meissie! Hier verder ook veel kwijlen en alles in het mondje stoppen. Zondag zou mijn nichtje gedoopt worden, maar schoonzus belde vandaag op dat haar kleintje ziek was. Houd al 2 dagen bijna geen voeding meer binnen en keek afwezig uit de oogjes. Ziekenhuis kon niets vinden, maar de dooppartij is toch uitgestelt. Nemo: veel plezier morgen! Geniet ervan! Even kolven en op bedje maar weer. Sabrina krijgt trouwens rond 21.00/21.30 een flesje bv (±220 cc) met 4 scheppen Nutrix. Ze slaapt dan tot ongeveer 7.30/8.30. Tussendoor droomt ze met geluid en daar wordt ik dan toch weer wakker van, dus nog steeds halve nachtjes hier.
Chantalk: Ik zie dat het bezoek aan de kapper gelukt is, leuk kapsel hoor. Wat kunnen mensen toch rare dingen schrijven over bv en fv. Nou dames flesvoeding is ook goed en ik ben blij dat het er is hihi De doos van prenatal heb ik ook een aantal weken geleden al opgehaald vond hem ook niet zo bijzonder. onzewonder: Veel plezier met het lange weekend weg in winterberg, ben ik ook al eens geweest en het is er echt super leuk. Dikke knuffel terug voor joaquin van Lars. GT: Ja met ons gaat het echt super, durf het bijna niet te zeggen. Hoop dat het gauw wat beter met je gaat. Dikke knuffel. Amilah: vervelend dat ameera wat huilerig was hopen vandaag op beter. Heel veel succes met het vinden van een huis. Ik zag wat baby's die liever willen zitten dan liggen onze lars wil weer liever staan dan zitten en liggen helemaal niet meer alleen als hij moet slapen in zijn bedje. Assepoester: Fijn dat sabrina nu ook het hoofdje optild, iedereen doet alles op zijn eigen manier en de eigen snel heid. Hier gaat alles gewoon zijn gangetje niets te melden. Groetjes Alida
Zo benk weer. Nemo .. veel plezier vandaag meid. Hoop dat je mooi weer hebt, beter dan hier iig.. De eerste weken missen .. nee ik mis de eerste weken helemaal niet. Ik vind Jørre nu steeds leuker worden qua dingen doen enzo. Ben niet zon echt baby moeder. Vind het juist leuk als je echt contact met ze gaat krijgen. ChantalK .. gaaf kapsel hoor. OW Veel plezier in winterberg. En een dikkeknuff voor Joaquin. Ik heb geloof ik niets onthouden zeg. Sorry meiden .. Jørre is geloof ik aardig uit zn sprongetje. Hij moppert niet meer zo ... is lekker zichzelf weer en is erg druk met draaien en rollen. Ook zn voeten zijn erg in trek. Ik ga ff opschieten, moet met Britt naar de ha. Toto strakkies