Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Lekker hoor wakker worden met hoofdpijn :thumbdown: Pff wel lekker geslapen en ze kwam om 6.15 uur voor de fles. En ze is net weer wakker geworden.

@Nemo: veel plezier vandaag! Enjoy your day zo te zien, wordt het mooi weer :) Lijkt me wel grappig tussen het ja zeggen.
    Nemo: meneer kunt u misschien even wachten, ff de kleine bv geven. Nou ja dan geven jullie met zijn drietjes het jawoord dan :)
    @OW: veel plezier dit weekend
    @silvie: is de kleine ziek dan?
    @alidah: Elenora wilt ook heel vaak staan maar ik heb gelezen dat het heel slecht is voor hun knietjes en heupen want hun bovenlichaam is veels zwaarder dan onderlichaam.
    @assepoester: van nutrix raken kinderen nog meer verstopt. Dus ik weet niet of ze het echt nodig heeft om de nacht door te slapen?
    Ik had eergisteren Elenora 1 schepje nutrix gegeven want ik dacht verstopt ahah dat kan niet bij haar. Ze poept 5-6 keer per dag. Nou mooi wel, gisteren helemaal niet gepoept. En vanochtend 1 veeg harde poep dus ik geef het voorlopig niet en kijk het ff aan.
    @amilah: pas je ook de ria blom methode toe. Dus bij de eerste tekenen van moeheid naar bed brengen (wakker dan) en haar zelf laten slapen.
    ps: ben je ook een thuisblijfmoeder?
    EN hoe gaat het met je verder? Want zijn jullie nu definitief uit elkaar? Veel sterkte meid iig.
    @GT: ja ben benieuwd hoe gaat het met je bv nou? Beter?

De doos van felicitas heb ik niet gekregen omdat ik tegen de vrouw aan de telefoon heb gezegd dat ik daar geen behoefte aan had. Die van prenatal alweer 1.5 maand geleden opgehaald daarin zaten: een potje, slabbertje, lepeltje, tijdschriften en nog wat.

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ harmless. Ik heb ook nog steeds last van haar uitvalt. Gelukkig niet zo heel veel.

@ ow. veel plezier. :D

@ amilah. haha nee weet ook niet of ik dat nou wel zo lekker zou vinden. :-&
    Balen dat urgentie is afgewezen. Ik hoop dat je snel een huissie vind. Steeds overal naartoe verhuizen is ook niks met zo'n kleintje.

@ assepoester. wat goed dat Sabrina haar hoofdje optilt en ineens ook maar ff omdraait :thumup: Luca doet dat alleen als hij er zin in heeft. en zeker niet als mama er met de camera bij staat :rolleyes:

@ silvie suc6 bij de ha

@ bibiche. beterschap met je hoofdpijn. Fijn hè als je er mee opstaat. Blijf je meestal de hele dag last van houden. (ikke tenminste altijd ;) )

Luca is vannacht 3x wakker geworden :confused:
    2.45 3.15 en 5.20 u gelukkig wel tevreden met een speentje. Dus slaapdonken naar zijn kamer gewaggeld speentje er in terug naar bed gewaggeld en verder gaan slapen :)
    Volgens mij zit hij nog steeds midden in een sprongetje. Maar deze kan ook 5 weken aanhouden volgens 'oei ik groei' :whistle: :thumbdown:

Ben er weer van tussen de diaken komt zo langs voor een gesprek voor het dopen volgende week.

latersssss

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @chantalk: sprongetje van 5weken :confused: pfff.

Doen jullie kindjes dat ook: als Elenora in de wipstoel zit gaat ze zelf recht zitten. Dus ze doet sits-up :)

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Chantal leuk kapsel! Pittig kleurtje ook, leuk hoor
    @Ow fijn weekend
    @Assepoester heeft Sabrina geen last van haar buik, vanwege het slechte poepen bedoel ik.
    @Tigger ik vond die eerste weken geweldig. In tegenstelling tot veel moeders vind ik het kleine echt helemaal super. Zo een pasgeboren babytje van jezelf heerlijk tegen je aan, urenlang kijken hoe mooi ze is, de feeststemming in huis en ja zelfs de onzekerheid over de simpele dingen vind ik nu mooi. Ok wellicht romantiseer ik wat ;)
    Nu maakt ze veel meer contact en is veel meer een persoontje dat is natuurlijk hartstikke leuk en daar kun je weer meer mee doen. Hopelijk laat ze zich nog wel heel lang lekker knuffen.
    @Amilah wat een gedoe met een huis vinden. Hopelijk vind je snel een eigen stekkie.
    @Harmless ik heb ook enorm last van haaruitval.
    @Jingels leuk jullie lijken wel alledrie wat op elkaar.
    @Silvie hoe gaat het met Britt?
    @Bibiche je hebt mooi gelijk met die vaccinatie. Alleen er mag een max tijd tussen de 2e en 3e prikjes zitten dus je moet even informeren of het kan, wellicht kan ze wel eerder.

Nemo vandaag is jullie grote dag :whistle: \:D/ Hopelijk beleef je heel veel mooie, ontroerende en grappige momenten. Ik denk aan je en wacht met smart op een mooie foto. Liefs Erica

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @erica: oh dat wist ik niet, ze hebben ook niks gezegd erover. Ze had 27 aug. haar 2de prik en nu de 3de prik op 8 okt. ipv 24 sept. 2 weken later kan dat dan?

6. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Mensen opgelet, dit gaan jullie niet geloven:

Lars heeft doorgeslapen! :D :whistle:
    Gisteravond om 23:30 de laatste fles, dus had hem om 4 uur wel weer verwacht. Schrik ik ineens om 6:30 wakker :confused:
    Bleef eerst doodstil liggen.. en nadenken... vroeg me af of ik vergeten was dat ik eruit was geweest, of dat ie onder de dekens was gekomen en ik het niet gehoord had.. of of of :oops:
    Dus stiekum even gekeken.. Lag ie nog heerlijk te slapen :confused:
    Om 7:00 meldde hij zich, dus ik erheen, speentje indoen (doe ik snachts ook altijd als ik flesje ga maken maar tijdens het maken van het flesje hoor ik em alweer ongeduldig zijn) flesje gaan maken.. kom ik terug... :confused: slaapt ie weer!
    Ben ik maar weer op bed gegaan en om half 8 werd ie weer wakker, en toen wel flesje..
    :confused: begrijp er niks van, maar voel me daardoor nu wel erg uitgeslapen!
    Misschien kwam het door de drukke dag van gisteren (de fotoshoot) maar ik hoop dat ie het nu vaker gaat doen.

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    :thumup: super

Dan ben je echt lekker uitgeslapen hè!

8. simalex

simalex Bekend lid

Nou... door het werken helemaal niet meer aan mijn 2de verslaving toe gekomen (1ste is Yildou natuurlijk). Ben wel bijgelezen, maar reageren lukt echt niet op iedereen hoor... sorry.

Vandaag is Nemo haar trouwdag... Ik heb een kaartje gehaald en heb haar adres dus is het ook leuk om namens de meimamma's een kaartje te sturen? Efin, wie wat op het kaartje wil schrijven, stuurt me maar een pb-tje, dan schrijf ik het er wel bij.

Vanavond nog 1 avondje werken en dan lekker 3 weken vakantie! En het ledikantje is binnen, dus dat is Alexander nu aan het ophalen!

Hier trouwens nog een poep-opspaarder. Ongeveer 1 x in de 6 dagen. Woensdag had Alexander de bonus (ik was werken). Hij had haar gewassen op het aankleedkussen, even vlug het badje controleren, 1ste keer gepoept... dus schoonmakenen in badje, 2de keer gepoept... dus badje en Yildou schoonmaken en opnieuw in badje, afdrogen... nog een keer gepoept!

MJ GHHNBM B HH NC X -> Yildou wilde ook even typen.... en nu wil ze haar flesje....

Groetjes

9. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    bibiche: nou inderdaad! :D voel me herboren! :)

simalex: leuk! heb je ge-pb't

10. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Simone, wat lief van je! Je hebt PB.

Silvie, ik vind het nu ook veel leuker, maar mis gewoon d ehele sfeer eromheen. Emma wordt nu al zo'n eigen persoontje. Helemaal te gek.

OekOek! WHOW! Lekke rhoor. Zie je, ze doen het vanzelf... ;)

Ben niet helemaal bij... :oops:
    Hier naar huis geroepen, we waren de bakerzak vergeten en helaas, Emma kan echt niet slapen zonder. Ze valt wel in slaap, maar wordt snel weer wakker en moet dan echt heel hard huilen. Het is echt haar veiligheid. Dus gastmama wist het ook niet meer. Ik heb nu nog een bakerzak besteld en die gaat naar haar. En die blijft daar, haha. Arm meisje, ze was helemaal overstuur toen ze wakker werd. Ik was om kwart voor 11 thuis, 11 uur heeft ze in 1 teug 240 cc weggeklokt en linea recta in slaap gevallen. Ik denk dat ik die niet meer hoor vanmiddag.

11. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    NEMO: GENIET VAN VANDAAG! IK HOOP DAT JULLIE EEN ONVERGETELIJKE DAG HEBBEN!

12. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Tigger: gossie, wat sneu he, dat ze zonder bakerzak zo kort slaapt. Is natuurlijk ook wel erg lekker knus en veilig gevoel in zo'n ding (lijkt mij, niet uitgeprobeert hoor ;) )
    Fijn dat ze nu lekker met haar buikje vol weer slaapt.

13. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    hallo

De vrouw van felicitas heeft bij ons niet eens gebeld ze kwam gewoon langs maar ik had visite dus ze heeft even snel de doos laten zien en over die andere dingen kon ik nadenken en als ik dan iets wou dan kon ik dat alsnog laten weten.

Bibiche: Balen van die hoofdpijn, hoop voor je dat het nog weg gaat. Dat gaan zitten doen Lars ook ja.

Chantalk: succes met het gesprek met de diaken.

Oekoek: Heerlijk meid, even lekker lang geslapen. Lars zo hoordt het jongen en zo doorgaan.

Simalex: Heb je een pb-tje gestuurd.

Tigger: Groot gelijk dat je nog een bakerzak hebt besteld, wel jammer dat ze niet zonder kan slapen.

Groetjes Alida

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hoera! voor Lars :whistle: wat lief van je dat je je mama een lekker nachtje gunt. :thumup:

@ bibiche. Ja dat stond in het oei ik groei boek. Het is het sprongetje van rond de 19 wk, maar deze kan zich al vanaf 15 wk aandienen en dan 5 wk duren :pale:

@ nemo. Maak er een gezellige dag van. Het weer zit jullie gelukkig mee.

@ tigger. och arm meisje. Nu maar lekker slapen in de bakerzak.

@ simone. pb komt eraan ;)

15. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    @ Bibiche -> Ja die Ria Blom methode doe ik ook dat hadden ze me bij het CB aangeraden. Maar die werkt niet bij mij. Als ik haar wakker in bed leg als ze moe begint te worden gaan de ogen gelijk weer helemaal open en begint ze eerst een beetje te piepen maar binnen tien minuten is dat al krijsen dus dat schiet niet echt op :( Misschien moet ik ook maar aan de bakerzak dan, maar ik weet niet of dat slim is om dat nu nog te doen...
    Ben ik een thuisblijfmoeder? Officieel niet maar momenteel wel. Ik zit nog steeds in de ziektewet jammergenoeg. Ik mis het werken wel maar het gaat gewoon nog niet..
    Nee we zijn niet uit elkaar. Hij moet naar het buitenland door problemen met zijn verblijf en hij kan er dus niks aan doen. Tegelijkertijd gaat het met mij nog niet goed genoeg om naar het buitenland te gaan dus vandaar de splitsing. We zien er allebei vreselijk tegenop. Niet alleen wordt ik dan alleenstaande moeder, ik raak ook mijn maatje kwijt. En voor Ameera is het ook erg want ze is dol op haar vader. Maar ja er zit gewoon niks anders op, we moeten er doorheen..
    Ja Ameera doet ook situps hihihi
    Volgens mij moeten er minimaal 4 en maximaal 6 weken tussen de prikjes zitten maar weet ik niet helemaal zeker zou je even moeten navragen bij het CB

@ Oekoek -> Wat geweldig dat Lars heeft doorgeslapen.. Hopelijk heb jij ook goed geslapen nu. Ik weet nog dat nadat Ameera de eerste keer had doorgeslapen ik doodmoe was omdat ik een keer goed had geslapen en iedereen maar tegen me zeggen oh nu zul je wel heel goed uitgerust zijn haha

@ Simalex -> Wat een leuk idee van dat kaartje voor Nemo. Ik ga je hierna gelijk een PBtje sturen. Leuk dat Yildou ook even met ons wilde praten :)

@ Tigger -> Goh die bakerzak doet goed dienst dan. Wel slim idd dat je er ook eentje bij de gastouder gaat laten dan hoef je daar niet meer aan te denken verder.

@ Alida -> Die vrouw van felicitas is hier helemaal niet geweest. Ze hebben de doos via post naar me gestuurd. Nou had ik geen problemen mee hoor :p
    Trouwens wat een geweldige foto is dat in je banner. Wat een wijsheid heeft Lars in zijn gezicht..

Oh nog even ik had in mijn krant een vraag gesteld die wou ik graag nog eens herhalen want ik had zoveel geschreven dus je leest er makkelijk overheen. Maar ik geef nu dus vier voedingen van 210 per dag weten jullie of ik Ameera dan nog extra water moet geven? Anders moet ik het CB maandag even bellen maar..

16. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Benne we weer.

Ik heb je ook gePBt simalex.

Met Britt is alles ok .. gelukkig. Maakte me best wel drukkies. Ze is zo onwijs moe de laatste tijd. En zelfs rode kringen om haar ogen van de vermoeidheid. Maar ze wil dus neit slapen. En eten is ook bagger slecht. Ja meiden .. ook als ze 17 mnd zijn hebben ze nog een sprongetje. Want ze heeft niets, dus verdenk haar ervan dat ze mama nog ff wil stresse .. haha .. de lieverd.

Nou , ondanks dat ik niet wilde heb ik Jørre net toch zn eerste fruithapje gegeven. Hij kwam te vroeg voor een fles, dus had zo iets van .. nou, laat ik het is doen. EN hij zat te smullen ze. Mondje ging open en laden maar. Haha .. heb hem maar en hapje of 5 gegeven. Maar hij vind het heerlijk. Nou kijken of zn lijffie het ook zo heerlijk vind.

@Oekoek Wat super zeg van Lars dat hij doorgeslapen heeft. Het komt vanzelf en ik duim met je mee dat hij nu voortaan gewoon altijd lekker doorslaapt.

@Tigger Ja ze worden nu idd een echt mens. Lekker uitrekken als ze wakker worden, hele verhalen brabbelen. Ik vind het nu echt leuker worden. En als ze strakkies een maand of 6 zijn .. das leuk ..tenminste, Britt was toen echt zo gezellig.

@Bibiche, Jørre is ook zn buikspiertjes aan het trainen. Up & Down .. haha .. hij heeft bijna 6 pack (onder het heerlijke babyvet)

@Chantalk, duurt lang he dit sprongetje. Jørre is nu 17½ week (vanaf uitgerekende dag 18½ wk) maar moet zeggen dat hij er opzich aardig doorheen walst. Wel een beetje mopperen enzo, maar toch. Hoop dat Luca er gauw door is .. Maar geloof me .. dit is nog maar het begin ;) Er komen nog veel ergere aan (rond de 8 mnd)

ff over die prikjes ...
    Hier zit er dus 2 maanden tussen de 1e en 2e prik. Dus of er nou een max tussen max zitten? Mss dat hier toch de samenstelling anders is ofzo .. weet ik ut.

Nou, Jørre ligt nu bij papa slapend de fles leeg te drinken. Hoezo moe ;)

Zo, ik ga ff een was in de machien gooien ..

17. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @amilah: mij is gezegd alleen extra water aanbieden wanneer het warm is. Ze hebben normaal gesproken genoeg aan de flessen. Maar je kan altijd proberen om een beetje water te geven als je denkt dat ze daar behoefte aan heeft. Ik doe het niet maar toen het warmer was, deed ik het wel.

OH ok ik dacht dat jij en je man uit elkaar gingen maar het is dus puur voor zijn verblijf? Waar komt hij dan vandaan? Moeilijk meid, lijkt me vreselijk. Ik wens je iig veel sterkte.

18. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ok dan ga ik jou nadoen en dan doe ik dat ook.. ;)

Nee we gaan niet uit elkaar maar we houden er wel rekening mee dat het kan gebeuren omdat we zo ver van elkaar leven en het kan dus altijd dat we verliefd worden op iemand anders of iets in die trand (schrijf je dat zo?) Hij komt uit Sierra Leone, West-Afrika maar hij heeft ook een tijd in Ghana gewoont.
    Ja is moeilijk maar ja het is niet anders...

19. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Even tussendoor, amilah je kan zeker nog aan de bakerzak beginnen. Misschien inderdaad wel een idee.

20. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @amilah: ah ok pff moeilijk meid.
    OH ja ik heb een bakerzak in de aanbieding :) net geen 2 weken gebruikt en roze :) . De maat is mini, ik weet niet of ze dat past? Tigger welke maat heb jij nu besteld dan?

Deel Deze Pagina