Eerst even typen en dan weer lezen hoor. Ik heb net het kaartje van Nemo geschreven met al jullie berichtjes erin: Emmetje, Erica, Lonneke, Samira, Aafke, Amilah, Silvie, Chantal K, Alida, Sirona en OekOek... Ik stop hem vanmiddag op de bus, dus wie er nog bij wil En het is een kaartje van ongeveeer 2 euro, dus ik denk niet dat ik er veel armer van wordt. Wel lief dat jullie wilden bijdragen in de kosten...
Tassie, hoe gaat het nu met Dylan? Assepoester, ja dat is inderdaad nog een optie. Heb ik bij mijn moeder al eens gedaan, toen ik hem vergeten was... Misschien kan mijn moeder er zelf 1 maken. Emma is echt een stille slaper, ze beweegt alleen haar hoofdje, ik verwacht dat ze te dol is op haar zak dat z eniet hoeft te draaien en dus nog wel een tijdje er in kan slapen. Ik hoop dat Sabrina nu snel weer wat ontlasting heeft. Gelukkig heeft ze er geen last van. GT, ik hoop dat het CB je kan helpen... Chantal, ik heb net een verhaal geschreven over Emma en haar bakerzak. Ik zal hem zo even hier plaatsen. Jingels, dat is lief van je! Dank je. Irritant he, Oma's die het beter weten. Ik heb er geen last van, maar heb wel moeite als oma's wat willen doen met Emma, troosten of zo... "Daar ben ik voor" denk ik dan. Hihi... Echt ernstig. Amilah, nee, de mini is dan te klein. Ze zijn ook 2e hands te koop op MP. You're welvome, daar zijn we voor met z'n allen toch? Simone, je bent een schat! Kijk eens op www.bakerzak.nl Of even googlen. Chantal, haha dat filmpje... Dat mobiel hebben wij ook.
Emma's Knuffelzak... : Emma slaapt al vanaf een week of 4 in de bakerzak. Een slaapzak zonder armsgaten. Emma ging nogal eens onbehouden met haar handjes door het gezicht heen als ze sliep, waardoor ze echt wakker werd. Hierdoor sliep ze niet echt lekker lang achter elkaar. De zak was en is dus echt uitkomst. Ze hebben de ruimte en vrijheid om te bewegen, alleen kunnen ze niet in de buurt van hun gezichtje komen. Emma slaapt vanaf dat moment uren en is helemaal happy in haar bakerzak. Ondertussen is Emma niet meer zo ongecontroleerd met haar handjes, maar ze sabbelt nu op de zak als ze gaat slapen. Ze steekt haar handje omhoog tot hij niet verder kan en kan dan precies op de zak sabbelen. Het is haar manier om weg te zakken in een diepe slaap in een veilig beschermend coconnetje. Ze raden aan om op het moment dat ze gaan draaien in bed zonder te laten slapen. Nou doet Emma dat nog absoluut niet, maar ik heb al weleens geprobeerd om haar zonder zak te slapen te leggen, zonder succes. In slaap vallen gaat nog wel (nadat ze wel eerst even moet huilen, wat ze met bakerzak dus zelden doet.) Maar ze wordt al gauw wakker en is dan echt in een soort paniek. Alsof ze merkt dat ze niet in haar veilige beschermende zak ligt. Het schijnt dat ze er doorheen moeten. Nou dan nog maar even er niet doorheen, het is echt haar ding, haar knuffel, haar veiligheid. Het is dus ook belangrijk dat als wij met haar weggaan, de zak niet te vergeten... Vrijdag, een dag zoals de meesten. Half 7 bedje uit, dikke jas aan en hup met papa of mama naar Rieanne.. Om half 8 belt Rieanne naar mij; "zeg, ik kan de bakerzak niet vinden" Ik wordt zenuwachtig, dat is geen goed nieuws. De zak is voor Emma net zoiets als wat voor een ander kindje zijn/haar lievelings knuffel is. En elke ouder weet wat het betekent als dat ding kwijt of vergeten is. *slik* Snel denken: Rieanne heeft nog een slaapzak, dus net als al keer bij Opa en Oma gedaan is, stikt Rieanne de armsgaten van de slaapzak dicht. Helaas, de slaapzak is te dik en Emma merkt dat het niet "haar" knuffelzak is, ze kan niet sabbelen op de zak. Rieanne probeert het dan toch maar zonder. Emma valt in slaap met haar Konijn dicht tegen haar aan! *Rondedansje* Helaas, om half tien belt Rieanne op, Emma is na een klein uurtje alweer wakker geworden en echt overstuur. Ze is moe, maar kan echt niet slapen. Ik weet hoe Emma er aan toe is, gezien ik vorige week hetzelfde heb geprobeerd. Ik ga naar mijn baas en ik mag gelijk naar huis. Gelukkig hebben wij Rieanne. Rieanne weet Emma gerust te stellen en te troosten en knuffelt Emma lekker. Ze ligt zelfs tevreden te spelen als ik aan kom. Een wit/bleek gezichtje, duidelijk moe, maar wel vrolijk. Gezien ik toch al aan weekend toe was, ben ik niet thuis de bakzerzak op gaan halen, maar is mijn weekend gewoon vroeg begonnen. Ik neem Emma mee naar huis, het is inmiddels 11.00 uur, etenstijd. Emma slurpt werkelijk in 1 teug een hele fles weg (240cc) Met wegdraaiende oogjes drinkt ze de laatste slokjes. Ik breng haar gelijk naar bed. Ik leg Emma in haar "knuffelzak" en ik heb zelden zo'n gelukzalige glimlach gezien. Nog voordat ik de deur achter me dicht heb, slaapt Emma al... met haar handje, de bakerzak ertussen, in haar mond. Lang leve de bakerzak
leuke mobiel is dat heh? Hoe vindt Emma hem? Luca vond er eerst helemaaaal niks aan. Bij anderen vond hij de mobiel geweldig maar thuis [-( Nu vind hij hem wel leuk en wordt boos als de beertjes stoppen met draaien aaah wat lief. home sweet home
voor Dylan en Tassie. Hoe is het nu met jullie? Heb je de dokter nog gebeld? Vanmorgen heerlijk uitgeslapen... (tot 8 u en daarna nog samen met Yildou) pfff dat had ik echt even nodig na die 4 avonden werken. Alexander heeft gisteren het ledikantje in elkaar gezet en opgemaakt (tja, echt op zijn mans natuurlijk) en Yildou heeft er gisternacht gelijk maar in geslapen. Ze sliep goed, maar wat is ze dan klein weer... en tegelijk alweer zo groot... Toevallig hadden wij het hier de afgelopen dagen ook over de bevalling en de kraamtijd. Ik zei tegen Alexander dat ik het jammer vond dat we tijdens de bevallin geen foto's/video's hebben gemaakt, puur voor mezelf, omdat er best wel heel veel langs me heen is gegaan. Maa volgens Alexander was het maar goed dat we dat niet gedaan hebben omdat het een mens-onterend tafereel was... Maar het grappige is wel dat ik een andere versie heb van vlak na de geboorte dan hij. Volgens mij het de arts Yildou aangepakt, op mijn buik gelegd, navelstreng doorgeknipt en om haar hals weg gehaald en daarna meegenomen. Volgens Alexander heeft Yildou nooit op mijn buik gelegen, maar heeft de verpleegkundige Yildou vastgehouden terwijl de arts de navelstreng doorknipte... En gisteravond nog gepraat over het borstvoeden en hoe lang ik dat nog vol wil houden e.d. Volgens Alexander is dat een soort van prestatie-kwestie, omdat ik altijd heel fel ben, als hij over de borstvoeding begint. Nee, dat komt omdat de borstvoeding heel vaak de schuld krijgt als ze niet goed slaapt... En volgens Alexander kan ik de borstvoeding niet loslaten omdat dat het laatste stukje is dat ze me echt nodig heeft... Eerst de 8 maanden in de buik, daarna 5 dagen lang weggerukt (op de couveuze-afdeling), maar nu drinkt ze gelukkig alweer 5,5 maand uit mijn borst. Tja, daar heeft hij misschien nou wel weer gelijk in... Ik zal eens even wat in het huishouden doen, voordat de man in kwestie thuis is. Groetjes Simone
\/ Lars heeft het helemaal door! Ik gebruik hem eigenlijk niet. Dat ding hangt alleen maar in de weg hier, haha. Ze vind het wel boeiend om naar te kijken.
Simone, dat is inderdaad wel grappig dat er 2 versies zijn.. En nu? Iets ertussenin? Het klinkt wel logisch wat alex zegt, en volgend mij ook hartstikke normaal en gezond als jij het zo voelt. Ik merk wel dat Emma bij mij op het moment het beste drinkt (en bij Peter), ze kruipt ook zo lekker tegen je aan. dus het hoeft niet helemaal verdwenen te zijn. Bij een ander drinkt Emma nog steeds niet graag. Bij de gast ouder wel, maar dan ben ik er niet bij.
Ja goed zo Lars Simone. Kan me voorstellen dat je nog graag door wil gaan met bv. Is toch een lekker momentje voor je samen. Luca is ook 'van me afgenomen' en daar heb ik best veel moeite mee gehad. De bv wilde ook nog niet goed gaan omdat ze Luca verkeerd hebben aangelegd vanaf het begin Ik heb daar ook veel moeite mee gehad dat ik ermee stopte maar achteraf de juiste keuze. In jouw geval is het anders het gaat prima dus dan zou ik ook nog ff doorgaan als ik jou was Ik had het er met mijn moeder laatst over dat ik ht zo jammer vind dat ik helemaal geen foto's heb van de bevalling of de momenten erna. Alleen een paar van Luca toen de artsen met hem bezig waren. Zo nu ga ik ff op de bank liggen want voel me ...blegh. ale:
Jij neemt echt even de tijd voor de computer heh? Ik wilde overigens niet de borstvoeding teveel ophemelen hoor en de moeders waarbij het niet lukte een naar gevoel geven... - Yildou huilt -
haha, ja heb even een rustig momentje voor mezelf. Je geeft ons elemaal geen rotgevoel (als ik voor de anderen mag spreken) Ik vind het juist fijn dat er nog wel een paar mama's zijn waar het goed bij gaat! Koester het juist...
ooh wat zielig! (ja daar ben ik weer even ). Simone hier ook geen rot gevoel hoor. Stiekem wel een beetje jalours Heb ook al tegen Freek gezegd dat ik het bij een tweede gewoon weer ga proberen. Nu weet ik zelf hoe het WEL moet. 8) Die musten in het zh namen er ook gewoon de tijd niet voor. En als Luca dan nog een flesje na kreeg en het duurde te lang (deze gaf Freek dan altijd) kwamen ze Luca weg pakken want het duurde te lang en hij moest toch echt gaan slapen
Ik heb niet alles gelezen hoor. Jullie eigen schuld moeten jullie maar niet zoveel kletsen . Gisteren een hele mooi dag gehad. Alleen een beetje regen toen we de groepsfoto's gingen maken dus die zijn binnen gemaakt. Foto's van mijn man en Sven zijn wel buiten gemaakt. Sven heeft zich voorbeeldig gedragen lekker veel geslapen ook. Hij is 2x geweest voor een voeding en voeden ging echt supermakkelijk. De fotograaf heeft er mooie foto's van gemaakt maar nog even een paar weken wachten totdat we die foto's hebben. Eigenlijk vond ik het wel een voordeel dat ik bv gaf. Nu ga je toch even apart zitten alleen met je kindje even rust voor Sven, want het was voor hem natuurlijk ook een heel gedoe. Kon hij lekker rustig bij zijn mem even tot rust komen. Ik weet nog niet of ik foto's op het net ziet. Wil nog wel een beetje anoniem blijven en je weet nooit wat voor gek je foto's gaat jatten (Benthe verhaal) @Assepoester: bedankt voor je kaartje !
@ Chantalk -> Poe dat je dat kan je papeg$aai weg doen.. Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen als ik zo gehecht was een een beestje ook al wist ik dat het beter zou zijn.. Lijkt me echt moeilijk.. Akelig van je buuf, hopelijk gaat het goed met haar. En dat ze nooit iets zegt, raar, maar misschien is ze verlegen ofzo?! Leuk filmpje Ameera snapte er niks van. Elke keer als Luca geluid maakte keek ze om zich heen en als hij dan stil was ging ze weer met haar rammelaar spelen hihi @ Bibiche -> Wat apart die jeuk.. Heb ik nog nooit eerder gehoord. Hopelijk gaat het snel weg anders misschien eens naar de dokter of tandarts (omdat je denkt dat het misschien ook in je kaak zit) @ Tigger -> Thanks voor de tip Het lijkt me alleen zo moeilijk als ze het dan dus uiteindelijk weer af moeten leren. Maar ja om het daarvoor te moeten laten is ook zo wat en ze krapt dus ook regelmatig haar gezicht open 's nachts, dan vind ik haar 's ochtends met allemaal wondjes in haar gezicht. Ik ga maar eens op MP kijken zo. @ Simalex -> Wat Tigger zei klopt helemaal. Yildou zal altijd liever bij mamma drinken dan bij andere. Ik heb geen borstvoeding gegeven maar als ik Ameera de fles geeft dan kruipt ze helemaal tegen me aan en dan kriebelt ze mij met haar handjes. En ze wil het echt liever bij mij, bij heel veel anderen gaat ze heel hard huilen. En ook als ze bij mij zit pakt ze me helemaal vast en dat doet ze bij niemand anders zelfs niet bij haar vader.. Maar aangezien de borstvoeding nog hartstikke goed gaat zou ik er wel mee doorgaan. Het is toch geweldig dat het kan? Ik zou wel van plaats willen ruilen Wat jammer Simalex en Chantal dat jullie geen fotos hebben van vlak na de bevalling. Vergeten? Wij waren het bijna vergeten, het is dat de gynaecoloog zei: eh moeten jullie geen fotos maken.. hahahah Ja dat filmpje is echt zielig, van dat belspelletje. Ik snap niet dat ze haar niet weghalen daar. HEt idee dat iemand haar achter de camera gewoon staat te filmen terwijl ze er zo bijstaat.. Ik zou dat niet kunnen hoor.. @ Nemo -> Wat fijn dat je een mooie dag hebt gehad. Jammer van dat beetje regen maar gelukkig zijn er toch nog fotos buiten gemaakt van jullie. Ik kan me idd voorstellen dat het fijn was voor Sven en voor jou om even apart te zitten bij het voeden. Die kleintjes krijgen toch al zoveel aandacht en dat lijkt me best zwaar. Ik snap het wel hoor dat je niet weet of je de fotos op internet zet. Je weet idd nooit. Ik neem het je niet kwalijk als je het niet doet..
hey hallo allemaal zo bono heeft echt goed geslapen van 8.30 tot 5.30 echt super onze afspraak van het cb is ook verzet naar 6 nov maar dat maakt gelukkig niet uit en in november gaan wij verhuizen vandaag ff boodschapjes gedaan en ff naar de stad geweest hier gaat alles echt super met ons gezinnetje ik ga ff bijlezen en dan weer ff rond kijken op internet voor thema slaapkamers en zo leuke dingentjes voor de tuin en zo reargeer binnekort op iedereen heb het zo druk maar wilde toch even laten weten hoe het hier gaat groetjes fijn weekend
@ amilah. ik zal ook wel wat traantjes laten als hij weggaat Wat de buuf betreft...verlegen is ze zeer zeker niet, heeft altijd het hoogste woord Kweet niet waarom. ze draait haar hoofd weg als ze me ziet Haar vriend is wel heel aardig. We hebben geen foto's omdat de bevalling moeizaam verliep en na de bevalling ging alles heel snel omdat het niet goed ging met Luca @ mama. fijn dat het zo goed gaat met je gezinnetje
@Nemo: graag gedaan E-card stond al in de wachtlijst Mooi dat je zo'n fijne dag hebt gehad. Vanochtend een beetje poep in de luier, maar in ieder geval wel weer bv-geel en zachter dan eerst. En dat al na 1x de Nutrix weglaten! Ben benieuwd wat voor kadootje we morgen krijgen, hihi. Zou nog meer vertellen, maar ben het kwijt De droger piept, Sabrina piept en de piepers moeten worden geschild. Kom hopelijk vanavond nog ven weer.