Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

amilah ja ik heb bij alle 2 mijn zwangerschappen zwangerschapsvergiftegingen gehad 8)

chantalk zeker weten jou huisje stond toch te koop?

simalex zeker fijn heerlijk is dat

Assepoester sterkte oonze dochter had dat toen ook spugen koorts ect elke keer naar de dokter toe en elke keer werden we weg gestuurd en toen kreeg onze dochter een aanval ze weten nog steeds niet of het nou een stuip of epilepsie was toen kamen ze er dus achter in het ziekenhuis dat eva het rs virus er ook nog eens bij had nou soms die artsen :evil:
    wen je veel sterkte

vandaag had bono tot 7 u geslapen hij had gisteren om 21.00 u zijn laatste voeding :D
    eva die gaat nu elke dag een paar uurtjes zonder luier en het gaat over het algemeen goed met het potje :)

wens iedereen een hele fijne dag toe groetjes

2. Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Hier even update. Gister heb ik toch nog maar een keer de dokter gebeld, pmdat de ha had gezegd als de koorts 38,5 is dan moet je bellen. Hij had het ook benauwd en ik was het zat. Dus gebeld en konden om 13:50 terecht. Papa had gezegd dat hij liever niet mee ging gezien zijn verleden qua overspannenheid. Vond ik dat prima dus oma ging mee. Dylan werd onderzocht en het is en blijft een verkoudheid. Dylan moest wel voor 8 uur s'avonds 500ml vocht op hebben. dat heeft ie net gehaald. Ik kreeg een recept mee voor amoxeline (ik hoop dat ik dat goed schrijf) moest 0,25 mg zijn. KOm ik bij de apotheek zegt hij dat bestaat niet. Hij loopt naar het rek toe waar de neussprays staan en pakt daar een flesje.
    gooit de helft eruit en pleurt er nog wat zoutwater bij. Dus ik zeg tegen hem dit is wel geschikt voor kleintjes van 4 maanden ja zo wel. Ik zeg tegen hem je geeft me niet echt vertrouwen zo. zZegt ie ik had het ook achter kunnen maken. Dus ik zei ook dat hij dat in vervolg beter kan doen, nou hij was het niet helemaal met me eens. Thuis gekomen ik de hapost nog maar gebeld of het wel klopte wat hij had gedaan. Zij zei ja dat is goed. Oke dan maar.

Erik zit er een beetje doorheen (door verschillende dingen) en maakte een opmerking tegn mij en zijn moeder van ik wou dat ik nooit aan kinderen was begonnen en zei er ook bij van die machteloosheid dat is funest. Ook zei hij ik wil hem niet meer missen en ik hou van hem. Erik stelt zich nooit open tegen zijn moeder en probeerde het nu weer een keer, maar kreeg weer de deur in zijn gezicht gesmeten, want mams zei ddodleuk kom op zeg. Ze heeft gelijk iedereen heeft dat wel eens, maar gezien het verleden van Erik etc had ze wel wat beter kunnen reageren. Met als gevolg dat Erik boos de deur uit is gelopen. Ik met een huilende schoonmoeder zat en een ziek kind. Op de een of andere manier kan mijn schoonmoeder zich niet in haar zoon verplaatsen en speelt zij het slachtoffer. `Mams naar huis, Dylan naar bed en Erik kwam thuis. Beetje over de zeik en heel erg verdrietig, want hij vind dat tekort schiet, want hij kan Dylan niet troosten etc. Geliukkig is alles uitgepraat tussen mij en Erik en met mams dat zal denk ik nooit goed gaan.

Met Dylan gaat het redelijk hij hoeszt alleen zoveel en daar maak ik me toch wel een beetje zorgen om. Hioj heeft redelijk geslapen, maar wordt in paniek wakker als hij moety hoesten en het komt ook niet los.

Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt.

3. Niet meer actief

Sorry moet er nog wat over kwijt. Ik vond de opmerking ook niet leuk. Ik bedoel we mogen blij zijn met dit wonder en dat vind hij zelf ook.
    En mams gaat het wel vaker mis. Ze zijn allebei niet open tegen elkaar.
    Als Erik wat zegt wat hem niet zint dan is zij zielig etc.. Zij zegt niets meer tegen hem, omdat ze bang is dat hij boos wordt en dat wil ze niet. Dus ik heb gister ook tegen hun beiden gezegd dat ze eerlijk tegen elkaar en open moeten zijn. ben benieuwd hoe het nu gaat lopne.

4. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Oh jammer Rachel dat je niet bij het kaartje stond nu maar joh het gaat om het idee en Nemo weet wel dat jij haar ook het beste wenst

@ mamma1986 -> nou ja zeg :confused: mijn gyn zei dat ik niet bang hoefde te zijn voor nog een keer zwangerschapsvergiftiging want dt dat niet kon...

@ tassie -> jeetje meid wat een toestanden allemaal. ik vind idd dat je gelijk hebt over de apotheker, zoiets doe je niet voor de neus van de klant ook al weet je wat je doet.
    En wat Erik betreft, ik snap hem wel dattie zegt was ik maar nooit aan kinderen begonnen, ik denk dat bijna iedereen wel zo'n moment heeft dattie zich even zo voelt. Het is toch een hele verantwoordelijkheid en als je kind zich niet goed voelt dat is zo erg. Ik vind het een verkeerde reactie van zijn moeder, maar ja ik weet niet wat er bij haar achter zit..
    Ik hoop in ieder geval dat het met Dylan snel beter gaat. Ik heb nog veel aan hem gedacht. Ik blijf voor hem bidden dat hij snel opknapt.

5. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik heb zelf trouwens een rotnacht achter de rug. Ameera sliep wel maar heel onrustig. Ze lag een paar keer zelfs op haar kop in bed :confused: En elke keer huilen in haar slaap. Ik ben dus echt moe nu. Maar ja mannetje is thuis dus hopelijk kunnen we om de beurt wat slapen dat de ander bij Ameera blijft.

6. Niet meer actief

Ameera; Dank je wel! Dylan ligt nu lekker in bed te slapen dus hoop echt dat het beter gaat, maar naar mijn idee nu wel, maar in de ochtend gaat het altijd wel goed. Vervelend dat Ameera onrustig was vanacht. Ik hoop dat je wat bij kunt slapen zo direkt.

Liefs Nathasja

7. simalex

simalex Bekend lid

Voor tassie en man en Dylan. Wat een rotverhaal zeg!

Wij zitten nu bepakt klaar om naar oma te gaan (verjaardag) en vanmiddag fotoshoot!

Groetjes Simone

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

*gaaaaaaaap*
    ff snel hoor...weer 3x eruit geweest vannacht :rolleyes:

Mama, ons huisje staat niet te koop. Dat van de andere Chantal ;) We zijn wel een beetje aan het rond kijken voor als nr 2 komt ;)

Tassie, wat vervelend allemaal. Ik weet het verleden van eric natuurlijk niet, maar freek heeft die momenten ook heel vaak. Dan denkt hij dat hij er niet genoeg is voor luca door school en werk. Kan het me wel voorstellen van hun..wij zijn de hele dag bezig met de kindjes, zij werken nog bijna iedere dag.
    Wat schoonmams betreft, jammer is dat als ze niet met mekaar kunnen praten. Een moeder hoort er te zijn voor haar kinderen :( . ik hoop dat het allemaal goed komt.
    En voor dylan nog een dikke knuff.

Amilah, slaap lekker :) denk dat ik dat zo ook maar ga doen. :D

Zo nu ff snel opruimen.
    oh maar eerst een speentje naar boven brengen :)

9. Niet meer actief

Simalex; gefeliciteerd met oma! Veel plezier met de fotoshoot vanmiddag.

Chantalk; Ja dat vind ik ook en zij vind dat ze er is, maar ik vind dat het met de verkeerde dingen is. Qua gevoel is ze er niet voor hem en dat is erg jammer.

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Nou van slapen is weinig gekomen :)
    Luca naar bedje gebracht en opgeruimd, maar toen ik klaar was, was hij alweer wakker :rolleyes:
    Slapen jullie kindjes ook zo weinig? Luca heeft echt maar een uurtje of anderhalf slaap nodig. :(
    Nu ligt hij hier voor me op de tafel op zijn speelkleed :)

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @tassie: he bah wat een vervelend verhaal. Die apotheker spoort niet dat hij zo met jou omgegaan is. JE moet wel vertrouwen bieden aan je klanten.
    EN over je man dat is denk ik echt logisch dat vaders zich zo voelen, het is gewoon onmacht voor ze en dat vinden ze eng. Maar is heel normaal dat hij zo reageert alleen niet leuk dat hij het hardop zei.
    STerkte meid
    @chantalK: Elenora slaapt meestal zo
    6-7 uur de fles en dan gelijk weer slapen tot 9.30-10.30
    12 tot 13.30-14.15 uur (verschillend)
    En ene keer slaapt ze rond 16 uur weer 1 of 2 uurtjes maar vaak ook weer niet en dan is ze gewoon wakker tot laatste fles rond 19 uur.

12. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ tassie: jeetje wat een verhaal! en die apotheker vind ik erg onprofessioneel overkomen. Die xylometazoline neusspray 0,25% is geen handelsproduct, maar moet in de apotheek zelf gemaakt worden. Het wordt voor baby's vaak voorgeschreven, dus een beetje goed georganiseerde apotheek heeft dat op voorraad. En als je het dan toch nog op het moment zelf nog moet maken, dan hoort dat gewoon volgens een protocol te gebeuren. Hij heeft je toch niet de zoutoplossing nog apart laten betalen?
    Gaat het nu wel beter met Dylan? Die neusspray helpt alleen als de benauwdheid komt door een verstopte neus. Als de benauwdheid in z'n keel of longen zit, heeft hij er weinig aan.

13. Niet meer actief

bibiche; Ja het is jammer dat hij het hardop zei,maar alsje tegen je vrouw en moeder niet eeerlijk kunt zijn tegen wie dan wel.

Emmetje; dat nog net niet.:) Ik heb het idee dat het in zijn keel zit en niet in zijn neus alhoewel er nu wel een boel uitkomt, maar hij hoest gewoon heel erg. De dokter zei dat zijn longetjes schoon zijn. Ik denk dat ze het niet op voorraad hadden, omdat ze geloof ik aan het verbouwen zijn. Heb jij nog tips die ik kan doen?

ik geloof wel dat het beter gaat hij heeft weer een normale fles gedronken wel iets minder. en ligt nu weer lekker te spelen.

Chantalk; De ene keer wel en de andere keer maakt hij gewoon zijn 4 uur vol.

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @tassie: zo bedoel ik het niet tuurlijk moet je gewoon eerlijk zijn tegen elkaar. HEb ik ook gedaan de eerste weken maar ik bedoel het komt altijd zo hard over dan. Jij hebt het al moeilijk met een ziek kind, een schoonmoeder die ook problemen heeft met haar zoon en dan ook je man die zich niet goed in zijn vel voelt. Kan me voorstellen dat je het dan gehad hebt een beetje.

Ik denk dat stomen nog steeds wel goed is, of niet Emmetje? En van dat vicks spul voor baby's of bestaat dat niet?
    Volgens mij deed Assepoester een ui in de kamer van haar dochter.

15. Niet meer actief

Bibiche; ik snapte wel wat je bedoelde hoor. Ui ligt al op zijn kamer stomen doen we ook. Dank je wel voor het mee denken. Het klopt ook wel hoor had het ook aardig gehad.En ik heb Luuf.

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Tassie: heeft Dylan veel last van slijm? Dan mag je Fluimucil (acetylcysteine) geven.
    Is het een kriebelhoest? dan bestaat er voor die kleintjes nog geen hoestdrank, je mag dan wel thymsiroop geven om de keel te verzachten, vaak vinden ze dat erg prettig.
    Stomen is vanuit de literatuur niet effectief bewezen, dus heeft weinig zin.
    Wat je kan doen is Luuf babies kopen en dat op de borst of lakentje smeren, daar krijgen ze iets meer lucht van of inderdaad een ui bij het bed.
    Mocht je nog vragen hebben,kan je mij altijd pb-en.
    Vervelend dat het zo loopt tussen je schoonmoeder en Erik, en jij er dan tussenin.... vervelend meid, hopelijk is het snel uitgepraat.

@Simone: fijne verjaardag

@Chantal: die van mij slaapt ook al een stuk minder en 3 uur achter alkaar is er al helemaal niet meer bij. Hooguit nog 2 uurtjes.

Menno en Jelte stonden vanochtend samen onder de douche, kon ik mooi boven even stofzuigen en Jelte zijn bed verschonen. Hij ging om 11.30 uur naar bed en slaapt nog steeds.
    Vanmiddag moeten wij ook naar verjaardag, Menno zijn vader wordt 69.

17. Niet meer actief

Jingels; gefeliciteerd met je schoonvader en ik pb je even.

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Is goed.

19. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Tassie sterkte met alles meid! Lijkt me erg vervelend voor je. En ook nog veel beterschap voor kleine Dylan.

@Simone en Jingels veel plezier bij de verjaardagen!

De fotoshoot was gewoon drama...de persoon die de foto's maakte was erg kortaf, zuchtte de hele tijd en stond te klappen en te springen waardoor zowel Lindsey als Charlotte steeds schrokken en begonnen te huilen. Ben benieuwd over 2 weken kunnen we ze halen... Ga volgende keer niet meer daarheen, ga wel naar Rotterdam denk ik.

Hebben net zelf ook wat foto's gemaakt...en wil ze echt heel graag met jullie delen:

De 2 nichtjes (schelen 18 dagen, Charlotte is op 12 mei geboren)

http://i18.photobucket.com/albums/b131/ ... rlotte.jpg

Lindsey lekker op het kleed voor de foto:

http://i18.photobucket.com/albums/b131/ ... kleed1.jpg

En op de stoel (die ze heeft gekregen van mijn stage toen ik zwanger was...Jasper heeft hem geverfd dus wilde even een foto maken voor ze)

http://i18.photobucket.com/albums/b131/ ... estoel.jpg

20. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Tassie, dikke knuf voor jou! Ik vind het juist heel knap van je hubby dat hij het hardop zegt. Ik stuur je een pbtje.. *SMAK*

Ow, nu had ik bijgelezen maar ben het kwijt. Eve terug lezen..

Over slaap, Emma slaapt nog steeds net zoveel als altijd. van 0730 tot 1000, van 1200 tot 1530 en van 1800 tot 2030 en dan na de fles, hoppa terug bedje in tot 0700 's ochtends.

Ons huis staat ook te koop.

Simone, have fun vandaag! Spannend de foto shoot!

Rachel, vertel? Wat is er mis gegaan?

Jingels, ik wil even zeggen dat ik het afschuwelijk vind zoals jou bevalling is gegaan. Het is ook wel traumatisch als je opeens vertrokken bent en pas na zoveel uur je kindje vast kan houden. Ik hoop ook echt dat je het een plekje hebt kunnen/kan gaan geven... *knuf*

Deel Deze Pagina