Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Eachel: hoe heeft Lindsey de hielprik en gehoortest ondergaan?

Sabrina had bij de hielprik geen kik gegeven (sliep gewoon door, gek kind *knuf*) en bij de gehoortest waren beide oortjes in 1 keer klaar.

Heb ook maar weer even op het internet rondgesurft over dat huilen 's avonds/'s nachts. Nou, dat blijkt dus heel normaal te zijn. Ik dacht dat ze gewoon de hele dag door zo nu en dan huilden, maar schijnbaar moeten alle indrukken van de dag er 's avonds uitgehuild worden.

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hielprikje en gehoor test zijn goed gegaan. Oortjes waren beide meteen goed en bij het hielprikje gaf ze één kikje en sliep toen weer door gelukkig. Vond zo zielig!
    Nog meer goed nieuws, de verloskundige is geweest en Lindsey is vanaf vrijdag 200 gram aangekomen! Ze weegt nu dus 3300 gram en zit alweer bijna op haar geboorte gewicht. (vrijdag woog ze 3100) ben zo blij is wel heel snel zeiden ze allemaal, is dat zo?

De hechtingen zitten er nog in bij mij, ik heb er maar minimaal last van momenteel en ze zei dat het dan beter was ze gewoon te laten oplossen.

Hoe gaat het nu met Sabrina? En met Yildou Simone?

Dikke knuffel voor jullie meisjes.

3. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Mooi om te horen dat het goed is gegaan Rachel! Is altijd weer een fijn gevoel.

Ik weet niet wat snel is, maar Sabrina heeft er 2 weken over gedaan om weer op gewicht te komen. Maar ze was de eerste twee dagen al 10% kwijt, toen er weer wat bij en daarna weer op de 10% grens. Dat was dus de eerste week, het aankomen kwam pas in de tweede week. Ze was vanochtend 3000 gram, dus zo komt goed aan op de bv (toch weer een beetje gerustgesteld). Ik meende dat baby's tussen de 100 en 250 gram per week aankomen.

Vanochtend was Sabrina wat huilerig, wilde gewoon aandacht want bij mij op de arm was ze meteen stil. Om 10 uur had ze voeding en meteen in slaap, om 13.30 weer en ze slaapt nu (17.00) nog steeds. Lekker rustige dag dus. Zal ze vanavond wel weer 'goed' maken, hihi.

4. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    PS: nieuwe foto's in mijn album!

5. Hoi dames, ik mag mij nu ook bij jullie voegen!

Vannacht om 1.36 uur is mijn zoontje: Josh David Dash geboren!

Ben echt een trotse mama :D .

6. simalex

simalex Bekend lid

7. simalex

simalex Bekend lid

Goddess : Nogmaals hartelijk gefeliciteerd en welkom hier! Ben heel benieuwd hoe het nu met de gezondheid van je zoontje is. En wat een bijzondere namen. Geniet maar lekker de komende tijd!

Assepoester : Wat een mooie foto's! Wat heb jij een lieve en knappe Sabrina (en schattige kleertjes)

Yildou heeft vooral snachts dat huilerige (lijkt ook op aandacht...) Vooral afgelopen nacht. We zijn allebei (Alexander en ik) helemaal moe. Dus we zijn vandaag maar aan het proberen om haar in een ritme te 'drukken'. Overdag om de 3 uren wakker maken en voeden, en dan hopen dat ze vanacht om de 4 uren wil. Dat inbakeren hielp vanacht eigenlijk niet, want ze bleef elke keer nog een half uur door'jengelen'. En ik heb haar net in de tummytub gahad met zwitsal 'sleep time?'. Hopenlijk hopenlijk.... Afijn, dat horen jullie morgen wel weer

Lees net je berichtje over dat huilen normaal is snachts vanwege de indrukken... Oja... wij waren gisteren natuurlijk wel op reis geweest en dar 6 uren geweest... Dus niet zo gek dat ze afgelopen nacht gehuild heeft... *zucht* Je wordt er alleen zo moe van. Maar ik hou wel heel veel van mijn meisje hoor!

Rachel : Zielig heh dat hieleprikje. Yildou heeft in het ziekenhuis alles bij elkaar gebruld, die was het er niet mee eens. Wat goed dat Lindsey al zo gegroeid is! De hechtingen zitten er nog in lees ik. Ik vond het wel een 'bevrijding' dat ze eruit mochten, maar ik was vrij strak gehecht...

Yildou hebben we vanmorgen gewogen en die was al 3070 gram! (Geboortegewicht 2635). Ik heb blijkbaar slagroom in mijn tieten... ;)

Tassie : Ik hoop het ook!

Lief zonnetje : Ik hoop het ook!

Jingels : Lees maar lekker mee. Jij kunt alvast leren van onze onzekerheden!

Babymei: Wanneer kom je ons vergezellen?

Nou... ik ga strakjes GTST kijken en dan lekker vroeg op bed. Dat heb ik echt nodig vandaag! Hopenlijk een goede nacht en dan kan ik morgen weer allemaal lieve berichtjes plaatsen over mijn meisje... :)

Groetjes Simone

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Goddess meid nogmaals gefeliciteerd!

Assepoester fijn dat Sabrina nu goed aankomt. Lijkt me ook hele geruststelling. Donderdag komt hier het consultatie buro kennismaken en dan krijgen we ook te horen welke dag we haar kunnen laten wegen als we willen. Ga ik denk vooral in het begin wel doen al is het maar ter bevestiging.

Simone ook super dat Yildou al zo is aangekomen zeg! Hihi inderdaad slagroom denk ik ;) S'nachts is Lindsey ook veel actiever dan overdag, overdag slaapt ze lekker en komt ze om de 3-3,5 uur voor voeding en slaapt dan meteen erna weer. Maar s'nachts blijft ze lang wakker en houd ons dus ook wakker :p Wel erg vermoeiend maar als ik dan die oogjes zie dan weet ik weer waarvoor ik het doe.

Slaap lekker straks meiden!

9. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Heb weer een nieuw filmpje op mijn site :oops:

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Kan niet wachten om ook hier te posten :D

11. simalex

simalex Bekend lid

Ik kan met trots melden dat Yilou zich vanacht keurig gedragen heeft! Ze is keurug om de 4 uur gekomen met de voedingen! En daarna weer lekker gaan slapen... Heerlijk. Ik ben zo blij met mijn meisje! :D

Nu hebben we verschillende dingen veranderd gisteren, dus we weten nog niet wat effect heeft:
    - overdag om de 3 uur wakker maken voor voeding, snachts om de 4/ 4,5 uur laten komen.
    - savonds in badje met zwitsal slaap zacht.
    - weer 2 dekentjes in de wieg, zodat ze niet wakker wordt van de 'kou'.

Nou, dat doen we vandaag maar weer een dagje... en dan maar weer afwachten hoe ze het vanacht doet.

Ik typ misschien wel wat beroerd... met 1 hand... heb namelijk een slapend meisje op de arm dat zo nu en dan wakker wordt met een krampje... *zwijmel*

Groetjes Simone

12. simalex

simalex Bekend lid

Mooi filmpje Assepoester!

IK ben benieuwd Bibiche... misschien na de volle maan?

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ lengte: 47 cm ~ gew: 2635 gram
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ lengte: 47-50 cm ~ gew: 2840 gram
    4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ lengte: 51 cm ~ gew: 3320 gram
    6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ lengte 51 cm ~ gew: 3890 gram
    7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 2410 ~ lengte: 46 cm
    8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm
    9: Goddess tear (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren: 30 april 07 ~ gew: ..... gram ~ lengte: .... cm
    10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren 1 mei 07 ~ gew: 3015 ~ lengte:

Geboren:
    7 meisjes 3 jongens

Agenda:

11 mei -> Assepoester en Sabrina - controle kinderarts
    21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau (en entingen?)
    24 mei -> Assepoester en Sabrina - consultatiebureau
    30 mei -> Assepoester - controle gyn

14. simalex

simalex Bekend lid

Ik kan me vandaag redelijk uitgerust melden. Kleine Yildou heeft vanacht van 0.00 tot 5.00 geslapen, dus officieel heet dat doorgeslapen.
    Alleen ben ik vanacht anderhalf uur wakker geweest vanwege nogal heftige rugpijn, wist gewoon niet meer hoe ik moest liggen... Manlief helemaal chagerijnig "Slaapt je dochter een keer door, wordt je wakker van een huilende vrouw, mopper mopper..."
    En gek genoeg is het sochtends weer over. blijkbaar heb ik overdag een verkeerde houden bij het voeden of achter de kinderwagen of zo... Vaag. Ik hoop er vanacht niet weer wakker van te worden. Heb vanacht een paracetemol zetpil genomen en dat is eigenlijk niet handig bij borstvoeding.

Hoe is het met alle andere mama's? Zijn jullie allemaal met jullie kleintjes aan het genieten van het mooie weer? Schijnt vanaf maandag weer te gaan regenen :(

Groetjes Simone

15. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Hier gaat het wel goed, afgezien dan van de krampjes. Als ik het kon overnemen... met alle liefde! Ze kijkt er dan ook zo boos bij (wat dan wel weer heel schattig is).
    Ben zelf echter wel de hele dag wat lusteloos, er komt amper iets uit mijn handen. Gister alleen de afwas gedaan, voor de rest wat rondhangen. Ook vandaag nog helemaal niets gedaan. Heb soms echt het idee dat je van voeding tot voeding leeft en in de tussentijd nergens aan hoeft te beginnen. Zal met een paar dagen ook wel weer loslopen. Gelukkig is vriendlief nog wel een beetje actief ;)

Simone: hoe ging het eigenlijk bij de kinderarts? Zag nu net pas dat je van de lijst af was en bij terugbladeren zag ik dat je de 27e heen moest. Ben wel benieuwd wat ze dan zoal doen.

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ lengte: 47 cm ~ gew: 2635 gram
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ lengte: 47-50 cm ~ gew: 2840 gram
    4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ lengte: 51 cm ~ gew: 3320 gram
    6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ lengte 51 cm ~ gew: 3890 gram
    7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 2410 ~ lengte: 46 cm
    8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm
    9: Goddess tear (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren: 30 april 07 ~ gew: ..... gram ~ lengte: .... cm
    10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren 1 mei 07 ~ gew: 3015 ~ lengte:
    11: Tassie (32) --> Dylan ~ geboren: 2 mei 07 ~ weken ~ gew: ~ lengte:

Geboren:
    7 meisjes 4 jongens

Agenda:

03 mei -> Rachel en Lindsey - Intake consultatiebureau

17. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Rachel: wat een superfoto van Lindsey in je album! Net als Yildou die op de hond ligt te slapen, ook zo ontzettend schattig!

Wat hebben we toch mooie kindjes nietwaar? :oops:

18. simalex

simalex Bekend lid

Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ gew: 520 gram ~ lengte: 30 cm
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ gew: 2635 gram ~ lengte: 47 cm
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ gew: 2840 gram ~ lengte: 47-50 cm
    4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~ geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram ~ lengte: ... cm
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ gew: 3320 gram ~ lengte: 51 cm
    6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 3890 gram ~ lengte 51 cm
    7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 2410 gram ~ lengte: 46 cm
    9: Goddess tear (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren: 30 april 07 ~ gew: 2880 gram ~ lengte: .... cm
    10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren 1 mei 07 ~ gew: 3015 gram ~ lengte: .... cm
    11: Tassie (32) --> Dylan ~ geboren: 2 mei 07 ~ gew: .... gram ~ lengte: .... cm

Geboren:
    7 meisjes 4 jongens

Agenda:

03 mei -> Rachel en Lindsey - Intake consultatiebureau

Assepoester: inderdaad... we hebben alledrie superknappe dochters. Over 18 jaar zitten we naast elkaar op de 1ste rij bij de Miss Nederland verkiezing ;)

De controle bij de kinderarts was een kwestie van wegen en meten, controles (longen+hartje luisteren) en vragen over de voedingen (borstvoeding, hoeveel, hoevaak). Verder konden wij nog vragen stellen en dat was het. Alleen hebben we wel een uur moeten wachten en kwam Yildou ondertussen voor de voeding. Gelukkig had ik sochtends melk afgekolfd. Ik zag het dus echt niet zitten om in het ZH te voeden. Ik denk trouwens dat Yildou tussen de 50 en 80 cc per keer drinkt. (volgens mij vroeg je dat een week geleden ergens)

Verder heb ik niet zoveel te melden. Ik zat eraan te denken om een draagdoek te kopen, zodat Yildou met de krampjes lekker tegen me aan kan liggen en ik toch de handen vrij heb (ook handig met de hond uitlaten e.d.) Hebben jullie ook zoiets en waarom wel of niet?

Groetjes Simone

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Simone: ik ben dan nog geen mama maar toch. Ik heb wel een draagdoek een tri cotti. Komt van deze site http://www.babydraagdoeken.nl/.
    Mijn schoonzusje heeft hem ook en is er helemaal weg van. Als je wilt zou je hem ook zelf kunnen maken hoor. Zijn eigenlijk gewoon 2 stukken stof die ze in een rondje hebben genaaid. Pf snap je me ? Ik kan je altijd de maten even doorgeven kun je evt. zelf maken.

20. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hoi meiden,

Ook ik heb weer even tijd om me te melden.

Assepoester dankje wel voor het complimentje! Jullie meiden zijn ook prachtig! :D Hier gaat alles ontzettend goed. Lindsey komt nog steeds om de 3-3,5 uur zowel overdag als s'nachts en drinkt super goed. (wel met tepelhoedje en denk dat ze dit ook zo blijft doen) ook plast en poept ze heel veel en regelmatig over ons heen haha.

Ze is heel rustig en huilt alleen als ze aangekleed word, honger heeft of krampjes heeft. Gelukkig heeft ze niet vaak krampjes, meestal 15 min per keer en daarna is het weer over. Vind ook zo zielig dus snap helemaal wat jullie bedoelen.

Morgen de intake van het consultatiebureau, ben benieuwd wat ze precies allemaal te melden hebben.
    Vrijdag gaan we naar Jasper's oma in het verzorgingstehuis. Haar been is geamputeerd dus kan helaas niet naar ons toe en is ontzettend nieuwsgierig naar Lindsey. Ik kolf dan ook zodat ik haar daar rustig een flesje kan geven. Zal de eerste keer worden dat ze uit een flesje drinkt dus zal wel even vreemd zijn. In het begin kolfde ik ook maar toen dronk ze uit een kupje omdat ze nog geen zuigbehoefte had.

Nou dit was het weer even voor nu, de meiden zijn trouwens nog steeds in de meerderheid he ;)

Deel Deze Pagina