Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ze blijft huilen hoor het is niet zo dat het ophoudt :cry:

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Vervelend....misschien een bakerzak? Of proberen haar in de kinderwagenbak te leggen (is klein vind ze misschien fijn)

Sterkte meissie!

Ps Yildou & Lindsey staan bijna gelijk bij baby van de maand :D
    Al is er een andere baby met meer stemmen.... Ik hoop dat Yildou of Lindsey gaat winnen ;)

3. Female

Female Niet meer actief

@ Bibiche, draagdoek is denk ik idd een goed idee. Je kunt ondertussen gewoon van alles doen en je baby zal er vast rustig van worden... Ik heb zelf de tricot-slen gekocht. Een behoorlijk gepruts met het knopen in het begin, maar als je het eenmaal doorhebt erg makkelijk...
    Enne ik zou haar niet wakker maken 's nachts voor voeding hoor, maak je geen zorgen. Als ze honger heeft komt ze snel genoeg :) . Ik maak Kynan ook nooit wakker, hij maakt mij wel wakker... ;) . 's avonds doe ik rond 1uur, dan komt hij meestal weer tussen 6 en 7, en slaapt daarna weer tot ongeveer 11 uur. (is wel erg luxe, ik weet het ;) )...
    Soms slaapt hij zelfs ruim 7 uur zonder voeding...

@ Erica, Afegelopen week zijn we een paar nachtjes bij mijn ouders geweest, aangezien die zo ver weg wonen. De laatste dag was Kynan helemaal van slag. De dag na thuiskomst is hij bijna niet wakker geweest... Dus wij hebben dat ook. Maar is voor ons ook gewoon leren hoe we het beste met zulke dingen om kunnen gaan, qua rust en waar en wanneer laten slapen enz. Volgende keer doen we het gewoon een beetje anders. Ps we hadden 1 dag ook heeeel veel visite (iedereen wou hem zien en kwam langs, knettergek werd ik van al die mensen. Volgende keer leg ik Kynan dus ook gewoon een paar uur alleen te slapen al zit de hele kamer vol visite. Onze man is het belangrijkste! :D )
    Doe je zelf een beetje rustig aan? Niet meer doen dan je lichaam aangeeft hoor... Mooi excuss om nu extra van je meisje te genieten en de boel een beetje de boel te laten, toch...?! ;)

@ mvanjanell; WAUW! Super zeg, wat spannend! Echt geweldig, hoop dat alles ma of di. spoedig verloopt! Ben blij voor jullie!

@ Harmless, Chantalk en Moppies; GEFELICITEERD! En welkom hier! :whistle:

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Zo uitgeslapen, ben er net uit. Ben gewoon na iedere voeding weer gaan slapen en heb de afspraak afgebeld. Ben weer iets beter uitgerust maar moet inderdaad een stapje terug doen. Mooi systeem dat het lichaam dat wel aangeeft.
    Tessa is ook vanmiddag weer onrustig, krampjes etc. Ik mis de lachjes en vrolijke blikken van 2 dagen geleden, ach komt wel weer.
    Ze slaapt wel goed, eenmaal thuis gisteren sliep ze veel beter (eigen bedje ipv kinderwagen bij anderen).

@Female was het gezellig bij je ouders? Hele onderneming zeker. Ach je bent dan ook in een vertrouwde omgeving en dat is vast een mooie plek om het allemaal uit te proberen.
    @Bibiche de samenstelling van de nachtvoeding is i.d.d. anders dan die van de dag. Wat clusteren betreft Tessa heeft dat ook soms. Twee weken geleden meer dan nu, ik denk dat ze het ritme steeds beter vinden. Het niet willen slapen, krampjes, steeds vasthouden komt hier ook elke paar dagen wel weer eens terug. Vermoeiend maar is w.s. geen kant en klare oplossing voor. En wat betreft je visite. Ik herken het zo, dan kun je er zo tegenop zien. Is afbellen geen optie? Wellicht voel je je dan rustiger.

5. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Bibiche: Bij ons het het hetzelfde, als ik lars weg leg dan begint hij ook te huilen. Heb hem de hele nacht bij ons in bed gehad anders krijst hij alles bij elkaar. Hij gaat vanavond op zijn eigen kamertje. Hij lag bij ons op de kamer is zijn wiegje en dan laat je hem niet lang huilen. Dus daarom doen we hem nu op zijn eigen kamertje zodat hij even kan huilen.
    Ik vind het ook erg vermoeiende nachten.
    Lars drinkt ook vaak 1 borst en slaapt dan maar een half uur later wordt hij weer wakker en wil dan wel de andere borst. Vind dat best vervelend. Natte washandje helpt niet. Hoop dat dat gauw over is.

Groetjes Alida

6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Heb ff snel alles gelezen.....

Alida, helpt het misschien als je Lars s nachts nadat hij aan 1 borst gedronken heeft en in slaap is gevallen hem te verschonen? Steven wordt daar wakker van en dan wil hij wel weer drinken...
    want om na 30 minuten weer te beginnen met voeden lijkt me heel vermoeiend... slaap je net zelf weer... :(

Straks ga ik voor het eerst een klein ommetje lopen... heb er zo'n zin in... lig nu te wachten totdat ons ventje wakker wordt voor het voeden en dan ga ik naar beneden. Kijk echt uit om voor het eerst achter de kinderwagen te lopen :)
    Het lijkt iets beter te gaan met mijn heup, ik hoop maar dat het kleine ommetje niet gaat tegen vallen.. maar wil zooooo graag even naar buiten en lopen als een trotse mama achter de kinderwagen... stom misschien maar..... tja..... :) :)

7. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ooooh die krampjes, wat een ramp!
    Zoooo zielig, maar ook zoooo vermoeiend, loop echt rond met m'n ogen nagenoeg dicht. :( We zijn begonnen met de cinababy, maar zie nog niet echt veel effect. Elia poept ook ineens een stuk minder (ja laat ik het ook maar eens over poepen hebben hihi, blijft een onderwerp dat ons bezighoudt).
    We krijgen zo weer kraambezoek, daar heb ik het ondertussen ook wel mee gehad zeg. Steeds maar weer je vrolijke gezicht opzetten, terwijl je eigenlijk het liefst onder de dekens kruipt en de hele wereld even uitzet. SLAPEN!
    Volgens mij komt het ook door de bv dat ik zo moe ben. Steeds als ik iets energie lijk te hebben, wordt het letterlijk uit me gezogen. Pfff weet niet hoe lang ik dit ga volhouden.

8. Niet meer actief

AHAAAAAAAAAAAAAA dus hier zitten jullie allemaal verstopt ;)

Dat wist ik helemaal niet joh, en ik maar somber zijn van jeetje waar zijn alle mama's nu? Ik en babymei willen ook zo graag, maar uhhhhh onze beebjes willen er niet uit :(

Nah jah........... alles goed met jullie mama's?

Met deze mama in spe gaat het uitstekend! Kan niet beter eigenlijk, maar ik wil nu weleens bevallen, vond ik wel een strak plan niet waar zodat ik weer uitgebreid hier met jullie verder kan kletsen :D

Nou dames, ik ga ervan tussen en hopelijk tot gauw! Ondanks dat het juni is geworden, blijf ik lekker bij jullie ;)

Knuffel Brigitte

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @alida: ik heb een draagdoek gekocht vanmiddag bij prenatal en ze lag binnen 10 sec. te slapen. Ik ga haar zo proberen uit te halen en ik bed te doen kijken hoe ze hierop reageert. Elenora slaapt (ff afkloppen) 's nachts wel heel goed. Vervelend zeg dat hij na een half uur alweer komt :cry:
    @Erica: gelijk heb je dat je de afspraak hebt afgebeld. WEet je wat vreemd is, ik ben doodmoe maar ik kan gewoon niet in slaap vallen overdag :cry:
    @rachel: kan bakerzak ook al met 3 weken gebruikt worden dan?

10. Josh heeft vandaag voor het eerst bewust naar mij gelachen! *zwijmel*

Oja, ik ga morgen een tweedehands kolf kopen, jeej!

Annemarie: wat geweldig! Ben helemaal sprakeloos!

Bibiche: Wat er in mn bv zit? Euhm? Slagroom? :) .

Josh heeft geen problemen met bezoek.

Dat niet weg willen/kunnen gaan herken ik wel. Ik heb hier hetzelfde, hij wil steeds op andere tijden eten. Dan kun je dus eigenlijk niet weg (tenzij je veel gekolfd hebt).

Alles wat jij zegt over die bv is hier heel bekend hoor :cry: , helaas.
    Ik an je dus ook niet helpen, maar ik leef wel met je mee (letterlijk).

Assepoester: Wat leuk dat lachje!

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Bibiche ja want ze word niet strak ingebakerd....het is zeg maar een soort slaapzak maar dan de armpjes er ook bij. Alle info kan je vinden op www.bakerzak.nl mocht je het wat vinden, iemand op het forum heeft er nog 1 te koop (beige) voor 20 euro. Ik heb mijn 2e ook bij haar gekocht scheelt een hoop geld.

@Goddess daar ben je weer! :D Tot wanneer blijf je nu in Haarlem? Enne wanneer komen er nieuwe fotos op je site? Kijk regelmatig :D

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @rachel: ja vertel wie is het? :)
    @GT: kan niet wachten dat de kleine echt naar mij gaat lachen. Ze lacht nu wel maar is nog niet gemeend natuurlijk

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik stuur je even een pb :D

14. Rachel: Ik heb geen flauw idee wanneer ik weer terug ga, ik denk dinsdag of woensdag.
    Wat leuk dat je de site zo bijhoudt! Ik heb toevallig net een paar foto's toegeveogd (heb er nog honderden). Maar het duurt zo lang om die foto's erop te zetten, dus ben daarom niet zo gemotiveerd. Binnenkort maar met het album "eerste maand" beginnen, want we zijn nu weer een maand verder :) .

Trouwens, die foto "en weer lachen" in "eerste maand" is echt onwijs schattig!

Bibiche: Dat ken ik, ik zat er ook al zo op te wachten! Hij lachte al een tijdje, maar nog niet eerder gemeend.
    Komt tijd, komt lachje :D .

15. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bibiche: Ik herken je BV probleem. Maar ik zit nog in de eerste dagen dus de kraamhulp wil nog even aankijken voordat er evt een lactatiekundige bij komt. Ik ga nu ook liggen met Toon. Dat scheelt wel. Maar is BV geven bij jullie ook, hoe zeg je dat, gevoelig?

Onzewonder: Wachten duurt lang he! Wordt je ineens toch een juni mama. Nog even doorzetten jullie wonder komt!

16. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hallo allemaal,

Nou de visite is dan toch weer weg (eindelijk). Ze zouden een uurtje komen en zitten er ook weer 2 uur! Ik vind het zo moeilijk om ze dan weg te sturen, ookal ben ik doodop. :(
    Nu snel eten, om 1900 Elia voeden en dan om 1930 wéér visite, schoonfamilie komt afscheid nemen. Ze gaan morgen weer naar Italië, dus kan ze ook niet afbellen.

Ben enorm duizelig elke keer dat ik opsta. Erg vervelend, zou dit komen door het lage Hb of kan het komen door de bv? Voel me eigenlijk alleen maar slapper worden ipv sterker :( Heeft iemand nog een goede tip om hier vanaf te komen? Gebruik al staalpillen en Florad*x.

17. Niet meer actief

Mvanjelle; War Fijn dat Benthe ws dinsdag naar huis mag. Goed te horen.

Bianca; wat vervelend zeg dat je je zo slecht voelt. Ik had de duiziligheid ook, maar kwam echt omdat ik teveel van mezelf vergde. Nu ik het rustiger an doe gaat het wel goed.

Harmless; Welkom bij de mei mama's en gefeliciteerd met jullie zoon!

Goddes; lekker dat Josh geen probleem heeft met bezoek. Ik merk aan Dylan ook dat als hij teveel indrukken krijgt, visite, weg geweest dat hij dan minder goed in zijn vel zit.

Erica; Ben trots op je :D Super goed van je dat je de afspraak hebt af gebeld.

Onzewonder; Welkom hier bij de mama's/ Hoop dat je snel mee kunt praten over de poepluiers etc :D

Liefzonnetje; hoe was je ommetje? Is het goed gegaan met je heup?
    Het is helemaal niet stom dat je als trotse moeder achter de wagen wil lopen. Ik snap het helemaal. Het is toch ook wat.

Hier is het alweer 2 dagen bal. Dylan wil gewoon overdag niet slapen. Ik dacht vanmiddag dat hij nog honger had dus hem nog maar wta voeding gegeven en nu slaapt al weer een poosje. Hoop dat dat het was. Slechte moeder ben ik. Heb niet eens door dat mijn zoon honger heeft. Verder gaat het wel redelijk hier.

Liefs Nathasja

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @tassie: nee je bent geen slechte moeder. Het is gewoon verdomd moeilijk :( ik weet het ook heel vaak niet meer. Maar ja ze horen ook huiluurtjes te hebben alleen word ik daar zo zenuwachtig van. Ik heb een draagdoek gekocht en mevrouw ligt gelijk te tukken. Elke keer als ze ging huilen dacht ik gewoon dat ze honger had, vaak pakte ze de borst wel maar 5 minuten. Ik weet het ook niet meer hoor, je doet gewoon wat je denkt dat het goed is. Soms denk ik dat we ons ook teveel zorgen maken, als ik mijn moeder hoort die liet ons gewoon huilen ook al was het 30 minuten. Zo moeilijk al die adviezen.
    @bianca: als je je nog steeds zo voelt zou ik ff de ha bellen hoor.

19. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Assepoester wat een geweldig lief filmpje zeg! Kan mij voorstellen dat je helemaal verliefd bent op je meisje, wat mooi!
    @Harmless de eerste dagen waren het gevoeligst, de tepels moesten echt wennen. Nu vind ik het steeds makkelijker. Het vervelendste vind ik dat ze soms onregelmatig komt (na een uur weer bv). Dat is wel eens lastig als je weg wil of zo. Komt je voeding wel al goed op gang?
    @Bianca mischien toch even naar de huisarts wellicht heb je inderdaad ijzer of zo te kort. De eerste maanden kosten al zoveel energie.
    Dus je had een druk dagje, hopelijk krijg je een rustige nacht om een beetje bij te komen.
    @Tassie je bent zeker geen slechte moeder. Het is een heel gezoek naar wat die kleintjes nodig hebben. Ben het helemaal met Bibiche eens.

Hier ook een minder goede dag. Tessa huilt heeeeel veeeeel. Ik word daar ongeduldig van. Ze heeft over de hele dag vanaf 12.00 tot nu mischien 3 uurtjes in haar bed geslapen. We zijn wel 1,5 uur gaan wandelen en toen sliep ze ook.
    Nu slaapt ze wel maar tussendoor word ze wakker om te huilen. Ik praat dan wat tegen haar, aai over haar bol. We laten haar wel vrij lang liggen want als ze eruit is krijgen we haar vandaag ook niet echt stil en het eet al mijn energie.

Toch waren er zeker ook leuke momenten. Het lopen in de duinen met zijn drieen, het badje en de babymassage (toen was ze helemaal ontspannen), het kijken naar de slofjes met grote glimlach. Op deze dagen moet ik me even goed bewust zijn van die momenten, het gehuil blijft namelijk langer hangen en eigenlijk is dat zonde.

20. Niet meer actief

Erica en Bibiche; Bedankt :) ik ben wel blij sorry hiervoor, maar dat ik niet de enige ben die ongeduldig en naar wordt van het huilen. Ik weet gewoon niet waar ik het dan moet zoeken en erik heeft het helaas nog erger als ik.

Liefs Nathasja

Deel Deze Pagina