@Chantal87 spannend meid, ik hoop dat alles goed is met haar oortjes. Je hoort wel vaker dat baby's de test vaker moeten doen en dan alles toch goed blijkt te zijn hoor, ik duim! @Marielize die tips en het boek kon ik dus inderdaad al en inderdaad, het werkt super @Tassie je mag wel een bakerzak bestellen, die is ook geschikt voor stuitkindjes omdat ze niet ingebakerd zijn (strak) maar wel beperkt worden in hun vrijheid zeg maar (komt ie weer: www.bakerzak.nl) Succes allemaal
@Rachel; wat goed dat je het slaapgedrag van onze kleintjes even hebt weer gegeven, heel herkenbaar! Ik moet eerlijk zeggen het gaat steeds beter qua slapen met onze kleine man, maar je merkt duidelijk dat regelmaat een geen drukte het beste werkt. Qua kledingmaat heeft Jelte nu veelal mt 62 aan, broekjes 56 passen sommige ook nog maar de rest.... helaas uitgegroeid. Morgen naar het CB , zal mij benieuwen wat ze zeggen, en of hij veel gegroeid is.
Hallo meiden Sorry dat ik de laatste dagen niet zoveel typ. Hier erg veel vermoeide nachten. Lars slaapt overdag en 's nachts na de voeding blijft hij ongeveer 2 uur wakker en wil dan totaal niet in zijn bed liggen dus ben ik elke keer 2 uur met hem in de weer om hem weer in slaap te krijgen. Overdag rust ik wel dus dat is wel lekker maar heb het toch liever 's nachts. Heb daarom niet zoveel puf de laatste tijd om op iedereen te reageren. Ik lees wel alles en leef ook erg met jullie allemaal mee. Groetjes Alida
Alida, je beschrijft precies wat wij vorige week met Elia doormaakten. We kregen als advies hem overdag echt elke 3 uur wakker te maken om te drinken. En 's nachts mag hij zelf komen, zo moet hij het verschil tussen nacht en dag leren. Dit ging meteen na een hele dag wakker maken goed, onvoorstelbaar. Ook zorgen dat je hem overdag veel in het licht hebt slapen en spelen en 's nachts donker. Ons ritme; 7.00-10.00-13.00-16.00-19.00-21.00(extra indien wakker)-23.00, hierna zelf komen (meestal tegen 3.00-3.30
Heb alles gelezen, maar geen puf om op iedereen te reageren. Ik lees veel verhalen van kindjes die veel huilen, ik wens jullie sterkte ! Sven huilt wel eens maar niet zo heeel veel. Morgen voor de eerste keer naar het cb, ik ben benieuwd. Verder gaat het hier prima. Alleen ben ik wel moe. Maar komt mischien omdat ik ook wel teveel doe/wil. Ach zal er wel bijhoren.
meiden ff een snel vraagje hebben jullie kleintjes dat ook van die opgezette borstjes met hele harde schijven eronder was hem net aan het afdrogen en er kwamen echt druppels ((melk)) uit als ik het aan raakte morgen moet ik naar cb en daar vraag ik het gelijk maar vroeg me af of het bij jullie ook bekend is heb 2 weken volledige BV gegeven en nu al een week fles en BV omdat het zo hard terug loopt door te weinig rust want tjs jesse is 4 en moet naar school nou hoop snelop een reactie liefs diaan
In mijn album staat het kaartje dat we hebben uitgezocht voor Benthe,, sorry heb ff geen tijd om alles te lezen,, ben zooo zenuwachtig voor morgen! Op Benthe's site probeer ik zoveel mogelijk bij te houden! groetjes Annemarie
@Diana: Dat kan hoor. Ze noemen het heksenmelk. Komt omdat je kleintje hormonen van jou heeft meegekregen. Baby´s kunnen ook allemaal pukkels/acne krijgen van die hormonen. Gaat vanzelf weer over. Dus geen zorgen maken !
Mooi kaartje van Benthe ! Ik wens jullie veel plezier morgen. Het echte genieten zal nu pas beginnen ( denk ik )
ff hoor....Lindsey krijst al de hele avond alles bij elkaar.....echt krijsen kan het niet meer aanhoren Wat we ook doen niets helpt en haar laten huilen heeft ook weinig zin want ze blijft maar krijsen pffff Ze kan niet in de bakerzak want dan word ze steeds ontzettend heet dat het zweet over haar hoofdje loopt en met als gevolg dat ze nog harder krijst...... voel me echt wanhopig nu ff wat anders....het ziet er niet naar uit dat Lindsey of Yildou gaan winnen bij baby van de maand...steeds als één van de twee een stem krijgt krijgt een andere baby (Sallahdin) er meteen 5 stemmen bij....jammer
@Diana nee Tessa heeft dat niet wie weet kan een van de andere je antwoord geven. @Ml ik heb het boek hier en we passen het ook toe. Vorige week ging het mede door die rust en regelmaat heel goed. Nu is ze weer een paar dagen van slag. Dit komt met name door de krampjes, daardoor kan ze niet goed in slaap komen. Ze is de hele tijd aan het persen en kreunen. Ze overstrekt zich helemaal. Pas als ze in een diepe slaap is lijkt ze geen last meer te hebben van haar buik (maar zelfs dan perst ze soms in haar slaap). Als de krampjes minder zijn gaat het rust en regelmaat verhaal beter op. Fijn dat het bij Veerle goed werkt. Gelukkig vindt je zat tijd om te knufellen, dat is zooooo lekker he Wel bedankt voor de tip hoor, ik geloof ook echt dat het voor de meeste baby;s het beste is zo. @Binaca fijn dat je moeder zo tot hulp kon zijn, ben je nu een beetje uitgeruster? @Rachel dank voor je info, is gelijk aan die van Ria Blom. @Nemo succes bij het cb. @Chantal hopelijk is alles goed met de oortjes van Belle. Kan mij voorstellen dat je het spannend vindt. Wanneer moet je naar het ziekenhuis? @Alida wat slopend die nachten zo. Je hoef ook echt niet te reageren hoor. Schrijf maar lekker wanneer je zin hebt. @Jingels wow 62 Tessa past met name de maatjes 50 nog. Nou reken maar dat jelte wel gegroeid zal zijn. Mijn zus heeft vanmiddag even opgepast. Kon ik even weg, erg lekker. Tessa heeft bijna al die tijd geslapen om weer wakker te zijn als ik thuis kwam tja.... Voor mijn zus kwam heeft ze ook nog even geslapen en ik ook, erg lekker. In bad vindt ze zo lekker dus dat doen we om de avond (soms elke avond als ze erg onrustig is). Ze is net ook geweest en slaapt nu als een roosje.
@Annemarie, mooi kaartje! Veel plezier morgen! @Rachel het blijven toch super mooie meisjes of ze nou 1e of 10e worden. Hopelijk gaat het snel beter met lindsey en ontspant ze weer meer.
Nou meiden heb ff geen zin om te reageren, maar hier is het echt drama vandaag. Dylan wil gewoon niet slapen en is de hele dag vanaf vanochtend 11 uur aan het huilen. Het maakt niet uit of hij bij je ligt of in zijn bed. Heb hem net weer in bed gelegd en geloof dat hij nu slaapt, maar weet het niet zeker en durf ook niet te kijken uit de angst dat hij dan weer wakker is of wordt. Ik hoop dat hij vanacht wel slaapt. Liefs nathasja
Bedankt voor de complimentjes over ons filmpje *glim* Vanmiddag op controle bij de gyn geweest. Omdat we niet gek ver van het ziekenhuis wonen, zijn we lekker aan de wandel gegaan. Het was hier prachtig weer. Maar goed ook, want dat bezoekje stelde echt niets voor. Eerst al 20 minuten vertraging en toen we uiteindelijk aan de beurt waren, was het in een flits voorbij. Niet eens in het kort, maar realtime: Alles goed? Ja. Mooi! Tot ziens. Daag. Niet eens naar de hechtingen kijken, of baarmoeder voelen ofzo. Voor hetzelfde geld is het een zooitje daarbinnen. Maar goed, beter zo dan allerlei problemen, denk ik dan maar. Wat jammer dat er zoveel kleintjes zijn die zo huilen. Ik kan me goed voorstellen dat jullie er moedeloos van worden en door de bomen het bos niet meer zien. Misschien de zoveelste goed bedoelde tip: blijf zelf rustig. Als je gefrustreerd bent, voelen ze het aan en nemen die gevoelens over. Als ze hier huilt hou ik mezelf voor dat ze het niet doet om mij te pesten, maar haar enige manier van communiceren is en ik kom het snelst achter haar probleem als ik rustig blijf. En huilen is niet altijd erg, ik wil soms ook wel eens lekker schreeuwen Maar het echte krijsen blijft verschrikkelijk en is volgens mij geen enkele oplossing voor. Hoe dan ook: ik wens jullie sterkte voor de nachten (of in Alida's geval de dagen) en hoop dat het snel ophoudt. Annemarie -> ontzettend vele plezier morgen met het ophalen van jullie meisje! Geniet er lekker van en geef haar maar een knuffel van ons!
@Annemarie ... super dat ze morgen naar huis mag zeg. Kan me voorstellen dat je onwijs zenuwachtig ben. Lekker genieten meid. @ Rachel1984 & Tassie1723 ... het zou ook een sprongetje kunnen zijn. De eerste komt ongeveer met 5 weken. En dat zijn echt niet altijd even leuke tijden. Zo erg als je ze niet stil krijgt. En het vervelende is dat ze aan je voelen als je zelf ook frusti word en dan krijg je ze helemaal niet meer stil. Maar das moeilijk. Weet er alles van. Britt had alle sprongetjes echt dubbel en dwars. Masar het gaf mij wel wat meer rust als ik wist dat het een sprongetje was. @Assepoester .. vreemd dat ze niet eens even gekeken hebben. Kan me voorstellen dat je dat vreemd vond. Zou het ook wel een fijn idee vinden als de boel ff nagekeken word @Diana ... Jørre heeft dat niet en Britt heeft het ook nooit gehad. Maar heb er ook wel is van gehoord jah. @Nemo .. veel plezier morgen bij het CB. @Jingles ... Ook al zon grote man. Wel jammer dat ze zo hard groeien he? Jørre heeft ook al maatje 62. Hier gaat alles zn gangetje. Jørre had ook een offday vandaag en Britt ook, dus was erg gezellig hier. En ik had niet echt lekker geslapen dus kon niet zoveel hebben ook. Morgen een betere dag hoop ik.
Hoi Erica, ik weet nog niet wanneer we naar het ziekenhuis moeten ze bellen ons als ze het weten. hoi Annemarie, nog 1 nachtje spannend. ik vind het een heel mooi kaartje. vandaag hebben wij ook in het ziekenhuis gezeten. moet ik eerst vertellen dat het handje van Belle niet goed is ze heeft klem gezeten in mijn baarmoeder denken ze, daarom houd ze hem naar beneden. voelde mijn man een harde plek in haar bovenarm. wij naar de 1e hulp daar is ze weer onderzocht ze weten niet wat het is nu moet ze een echo en gaan ze kijken. het was niet ernstig zei de dokter dus we gingen weer naar huis. morgen bellen ze wanneer we langs moeten komen voor de echo. ik heb hier niks over haar handje verteld omdat ik dacht dat het wel snel weer goed zou komen. goed we wachten het wel af. gelukkig is Belle en schat van een baby en heeft ze er weinig last van. moest mijn verhaal even kwijt meiden bedankt dat dat hier kan. liefs Chantal.
tassie: Wat naar dat Dylan mopperig wordt van teveel prikkels. Josh is juist helemaal weg van zoveel mogelijk prikkels, aandacht, mensen om zich heen (zo was ik ook als baby). Dat is ook vermoeiend hoor. Hij wordt juist mopperig als hij te weinig prikkels heeft. Zal ik een beetje van Josh aan Dylan geven?Dan zijn we allebei blij . Jeetje meid, je bent echt geen slechte moeder! Het is altijd maar raad-werk wat die kleintjes willen, en jij kunt ook niet toveren! Ik heb het ook wel gehad hoor, en ik vermoed iedereen hier wel. *knuf* . Rachel: September is fine! (hoop ik, misschien ben ik dan net aan het verhuizen/met mn studie begonnen, nouja,zie ik dan wel weer!). Tigger: Gefeliciteerd met de verkoop! Rachel: Ik lees net de info over het slapen door. Maar Josh kan toch echt 3 uur achter elkaar gewoon wakker blijven. . Maargoed het is natuurlijk maar een richtlijn. Josh slaapt gewoon weinig. Erica: knuf* Sterkte met die kleine. Ik zou ook radeloos worden hoor. Chantal: He meis, wat naar dat Belle niet goed door de tests heen is gekomen. Ik duim voor je dat er gewoon niets aan de hand is. Natuurlijk maak je je zorgen, het gaat om je kind. Maar stel nou dat er wel iets aan de hand is, door deze tests kun je daar rekening mee houden (bijvoorbeeld bij dove kinderen: gebarentaal leren, bij slechthorenden, rekening houden met een andere ontwikkeling). Leuk is dit allemaal niet, maar als er iets niet in de haak is kun je er maar beter zo snel mogelijk achter komen. Dikke knuf. Ik duim voor jullie! Wat raar van dat handje zeg! Ik hoop dat alles goed is. mvjanelle: Spannend zeg! Diana: Josh heeft het ook nog hoor. Dat is idd heksenmelk (wat een naam!). Gaat vanzelf weer weg. Hier gaat alles wel redelijk. Josh had alleen vannacht om 1 uur besloten dat het speeltijd was. Daar ws ik het niet zo mee eens, maar veel keus had ik niet. Uiteindelijk om 3 uur hem maar bij me in bed genomen, maar toen vond hij dat het nog steeds speeltijd was. Ik heb 100 x een vuistje in mn gezicht gehad, 999 x allemaal teentjes in mn buik gehad en 26 x allemaal nageltjes in mn arm/borst/nek gehad. Vannochtend lag hij als een engeltje naast mij te slapen, hij werd wakker, dronk wat,en viel weer in slaap. Toen dacht ik zijn luier te verschonen, toen zette meneer het op een grommen! . Ochtendhumeurtje? Hij gromde en knorde de hele buurt bij elkaar . En elke keer alsik dacht de luier uit te trekken schoten die beentjes omhoog, rekte zijn armpjes uit en begon dan weer te mopperen. Het zag er heel grappig uit. Ik had gister een kolf gekocht, en kreeg daar zo'n magnetron steralisator bij! Hoera, dacht ik, nu kan ik dan eindelijk gaan kolven... Ik zal niet uit gaan leggen hoe of wat, maar de onderdelen van de kolf waren per ongeluk in de steralisator terecht gekomen. Resultaat: -> dag kolf, dag steralisator, dag magnetron, dag geld,dag speentje, dag flesje etc. Alles was kapot . Verd*rie wat ben ik daar ziek van zeg, tranen stroomden over mn wangen. Ben er echt de hele dag ziek van geweest en ik denk dat ik in totaal wel 3 uur heb zitten huilen. .
Goeiemorge meiden! Zo ik heb een geweldige nacht gehad ondanks dat Lindsey gisteravond echt moeilijk was. Denk trouwens inderdaad een sprongetje Ze heeft om 22.00 de laatste fles gekregen en kwam toen om 4.00! (had 2.00 verwacht) daarna ging ze meteen weer slapen tot 8.30 heerlijk Ben helemaal uitgerust. Nu ligt ze weer in bedje en is weer aan het huilen maar ze zal zo wel in slaap vallen denk ik @Mvjanelle heel veel plezier met het ophalen van kleine Benthe! @Goddess ik geloof dat ik nog een avent handkolf heb liggen hier maar weet het niet zeker, zal straks als Lindsey weer voeding krijgt even in de kast kijken. Zonde zeg dat alles kapot is @Chantal87 jeetje meid wat vervelend van haar handje. Ik hoop dat het goed komt en dat ze er straks geen last meer van heeft. Belle is echt een schatje zeg @Silvie ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt! @Assepoester raar zeg dat ze je zo snel weg stuurde in het ZH, maarja inderdaad beter zo dan dat er was mis zou zijn. @Tassie ik hoop dat je vanacht een beetje goed hebt kunnen slapen meid! @Erica fijn dat Tessa een bad zo lekker vind, wij doen Lindsey nu met deze warmte ook iedere avond omdat ze anders heel erg bezweet is en in bad ontspant ze helemaal. Niemand vergeten?
Geboren: 3 februari 07 ~ Benthe Esmay ~ mvJanelle (30) ~ na 25 w ~ Geb.gew: 520 gram ~ Geb.l: 30 cm ~ (30/5) H.gew: 1520 gram ~ H.l: 42 cm 8 april 07 ~ Yildou Reanne ~ Simalex (24) ~ na 35,2 w ~ Geb.gew: 2635 gram ~ Geb.l: 47 cm ~ (21/5) H.gew: 3915 gr ~ H.l: 51 cm 12 april 07 ~ Sabrina Alyssa ~ Assepoester (27) ~ na ... w ~ Geb.gew: 2840 gram ~ Geb.l: 47 - 50 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 13 april 07 ~ Alani Aylin ~ Tatlim23 (23) ~ na 35,6 w ~ Geb.gew: 3208 gram ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 24 april 07 ~ Lindsey Eline ~ Rachel (22) ~ na 38 w ~ Geb.gew: 3320 gram ~ Geb.l: 51 cm ~ (22/5) H.gew: 4360 gr ~ H.l: 55 cm 25 april 07 ~ Bono ~ mama1986 (20) ~ na 37.6 w ~ Geb.gew:3890gram ~ Geb.l:51 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 25 april 07 ~ Mareno ~ Jesie (26) ~ na ... w ~ Geb.gew: 2410 gram ~ Geb.l: 46 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 28 april 07 ~ Maroa ~ Momtobe (..) ~ na ... w ~ Geb.gew: 3675 gram ~ Geb.l: 50 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 30 april 07 ~ Josh David Dash ~ Goddess (18 ) ~ na 38.3 w ~ Geb.gew: 2880 gram ~ Geb.l: 50 cm ~ (23/05) H.gew: 3840 gram ~ H.l: 52 cm 1 mei 07 ~ Veerle ~ MarieLize (36) ~ na 39,5 w ~ Geb.gew: 3015 gram ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 2 mei 07 ~ Dylan ~ Tassie (32) ~ na 38,5 w ~ Geb.gew: 2996 gram ~ Geb.l: 45 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 2 mei 07 ~ Tessa Elise ~ Erica (31) ~ na 39.3 w ~ Geb.gew: 2990 gram ~ Geb.l: 49 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 3 mei 07 ~ Emma Johanna Elisabeth ~ Tigger (26) ~ na 38.2 w ~ Geb.gew: 3525 gram ~ Geb.l: 51 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 3 mei 07 ~ Jasmijn ~ Janice (33) ~ na 38.4 w ~ Geb.gew: 3190 gram ~ Geb.l: 49 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 5 mei 07 ~ Bram ~ Mariska (32) ~ na 39,2 w ~ Geb.gew: 3435 gram ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 7 mei 07 ~ Luca ~ Diana (...) ~ na ... w ~ Geb.gew: 3730 gram ~ Geb.l: 51 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 8 mei 07 ~ Sven ~ Nemo (24) ~ na 39,6 w ~ Geb.gew: 4120 gram ~ Geb.l: 54 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 8 mei 07 ~ Fedor-Jelte Laurens Sietze ~ Jingles (30) ~ na 39,5 w ~ Geb.gew: 3442 gram ~ lGeb.l: 53 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 8 mei 07 ~ Ameera Yakubu ~ Amilah (25) ~ na 38 w ~ Geb.gew: 3000 gram ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 9 mei 07 ~ Kyra-Chyenne ~ Rebtam (34) ~ na ... w ~ Geb.gew: 2820 gram ~ Geb.l: 48 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 11 mei 07 ~ Steven Nicolaas Jan ~ Liefzonnetje (30) ~ na 38,4 w ~ Geb.gew: 3605 gram ~ Geb.l: 54 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 13 mei 07 ~ Elia Ruben Matteo ~ Bianca (32) ~ na ... w ~ Geb.gew: 3160 gram ~ Geb.l: 47 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 13 mei 07 ~ Kynan ~ Female (22) ~ na ... weken ~ Geb.gew: 3045 gram ~ Geb.l: 49 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 14 mei 07 ~ Jørre ~ Silvie (34) ~ na ... w ~ Geb.gew: bijna 4700 gram ~ Geb.l: 56 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 14 mei 07 ~ Belle ~ Chantal (33) ~ na 41,4 w ~ Geb.gew: 3960 gram ~ Geb.l: 50cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 15 mei 07 ~ Ruben ~ Desi23 (24) ~ na ... w ~ Geb.gew: 3240 gram ~ Geb.l: 49 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 16 mei 07 ~ Elenora ~ Bibiche (27) ~ na 39,6 w ~ Geb.gew: 3115 gram ~ Geb.l: 50 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 16 mei 07 ~ Lars ~ Alida (23) ~ na 38,3 w ~ Geb.gew: 3010 gram ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 19 mei 07 ~ Lars ~ Oek Oek (25) ~ na 40 w ~ Geb.gew: 3960 gram ~ Geb.l: 51 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 23 mei 07 ~ Emma Elisabeth ~ Emmetje(32) ~ na 39,2 w ~ Geb.gew: 3290 gram ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 25 mei 07 ~ Luca ~ Chantalk (25) ~ na 39,3 w ~ Geb.gew: 3332 gram ~ Geb.l: 50 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 26 mei 2007 ~ Joya ~ Moppies (35) ~ na 41, 3 w ~ Geb.gew: ... ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 26 mei 2007 ~ Noura ~ Esma (...) ~ na ... w ~ Geb.gew: ... ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 26 mei 2007 ~ ??? ~ Wondertje (...) ~ na ... w ~ Geb.gew: ... ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... 27 mei 2007 ~ Marescha ~ S1980 (...) ~ na ... w ~ Geb.gew: ... ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ... Geboren: 19 meisjes 16 jongens Agenda: 5 juni -> Jingels en Jelte - CB 6 juni -> Rachel - nacontrole verloskundige -> Tigger en Emma - 1e x CB (kinderarts) 8 juni -> Simalex en Yildou - controle kinderarts 12 juni -> Nathasja en dylan - 1e x CB 13 juni -> Nathasja - controle gyn 14 juni -> Jingels - controle gyn 21 juni -> Rachel en Lindsey - 2e x CB (inentingen) 25 juni -> Simalex en Yildou - 2e x CB (2e x enten) -> Goddess en Josh - 2e x CB (inentingen) 28 juni -> Tigger - controle gyn 5 juli -> Assepoester en Sabrina - CB 12 juli -> Assepoester en Sabrina - heup echo 7 augustus -> Nathasja en Dylan - heup echo 8 augustis -> Jingels en Jelte - rontgenfoto heupjes ivm stuit. 16 augustus -> Jingels en Jelte - bespreken rontgenfoto met kinderarts 21 augustus -> Nathasja en Dylan - Kinderarts uitslag echo