Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Nemo, ja idd.

Silvie, ach gut...de waterpokken. Heeft hij er veel last van?

Luca kan al een beetje zitten :D :whistle: Ik zette hem net recht op en hij bleef zo zitten. Alleen als hij zijn evenwicht kwijt is kiepert hij om :)

2. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Wat verschrikkelijk zeg van Lieselotje. Heel erg voor die man en andere nabestaande.

Ik zit er even doorheen. Tesa huilt maar door. Ik
    weet me gewoon even geen raad meer. Ik probeer rustig te blijfen en te troosten maar na 3 weken gejengel dit erachteraan, pfffffffff.
    Ik hou zielsveel van mijn meisje maar lijk niets goed te kunnen doen. Inmiddels kan ik alleen nog maar mee huilen wat voel ik mij dom :oops:

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Knuffel voor Erica! Meid ik snap je zo goed...dat gehuil continu gek word je ervan. En je weet inderdaad niet meer wat je moet doen om je meisje maar tevreden te houden. Nog ff volhouden hoor, sprongetje is snel voorbij en dan heb je je vrolijke tessa weer terug. Knuf!

4. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Erica, kun je niet even lekker bij je ouders/vrienden langs of zo? Even de zorg uit handen geven? Sterkte!

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Was vergeten dat de klok vanacht een uur achteruit gaat. Handig, hoe pakken jullie dit aan?
    Lindsey zal dan wel de oude tijd aanhouden en i.p.v om 7 uur s'morgens om 6 uur de fles willen...

Ben benieuwd!

6. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Vaak zie je de eerste dag dat kinderen vroeg komen voor de fles, zelf kun je dan al proberen te rekken. (elke fles 15 minuutjes). Zit je de volgende dag alweer netjes op schema.
    *Althans dat is mijn ervaring vanuit het werk*
    Voor ons dus waarschijnlijk niet dat uurtje extra slaap dit jaar.

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Rachel: dat "probleem" kennen wij als bv moeder niet. Wij hebben vaak nooit geen ritme :)
    @Erica: lekker in een draagdoek o.i.d. ? Of iemand even hulptroepen inschakelen zodat jij even tot jezelf kunt komen ?

8. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Mama's van de dopelingen; hebben jullie muziek gebruikt tijdens de dienst en zo ja welke? Wij kregen "de steen van Paul de Leeuw" als tip, maar word er zelf alleen maar droevig van.

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Erica, knuff voor jou. Hoop dat het snel weer beter gaat.

Rachel, tja daar was ik ook al over na aan het denken :( heb nog geen idee hoe ik dat ga aanpakken :)

Binaca, wij hebben geen muziek gebruikt. Mijn zusje en nichtje hebben wel een gedicht voorgelezen..kan wel ff kijken of die nog op de comp staat.
    Dat nr van paul de leeuw ken ik niet.

Hier vanaaf de eerste "kruippoging" :confused: Luca lag op zijn buikje en zette zo zijn knietjes er onder :eek: Verder kwam hij niet, maar het begin is er.
    Gek mannetje is het toch ook. Hij doet vanalles...wil lopen, zitten en kruipen. Maar omrollen [-( :rolleyes:

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Gedichtje doop Luca:

Verbonden met vader en moeder
    Natuurlijk het meest met die twee
    Maar ook met de andere mensen
    Vier je hier dit feest met ons mee
    Je hebt al een naam
    Maar je krijgt er een bij op dit feest
    Want jij wordt gedoopt in de naam
    Van de vader, de zoon en de heilige geest

Je bent al een tijdje bij de mensen
    Je naam is bij ons al vertrouwd
    En dus is het tijd om te vieren
    Dat God die je kent van je houdt.

Je bent een begrip aan het worden
    Steeds meer mensen noemen je naam
    Ook god begint je naam te roepen
    En dus zijn wij hier nu tesaam

Nu mag je gaan leven met mensen
    Verbonden in liefde en trouw
    Omdat zij vandaag bij dit dopen
    Gods naam legden naast die van jou.

11. Niet meer actief

Hey ladies even snel een berichtje van uit Almere...

Nikki gaat niet zo goed.. ligt nog steeds in het ZH en ze eet inmiddels ook niet meer... ligt nu dus ook aan de sonde.. ze is wel vrolijk daarintegen hoe vaag dat ook weer klinkt... rare combi niet waar... maar mijn zus is wel positief... de artsen hebben gezegd dat als ze de fles weer drinkt naar huis mag.. maar dit hoestje en slijm nog wel maanden kunnen aanhouden.. en zodra weer niet eet direct terug moeten naar het zh...

Joaquin gaat wat beter.. antibiotica heeft zijn werk gedaan. schreeuwt weer lekker alles bij elkaar ;) en wij hebben vandaag een groot kleed gekocht waar hij later met de auto's over heen kan crossen zeg maar... want wij merkte op dat hij wilde rollen en kruipen maar het hem niet lukte om dat de grond te glad was... en nu rolt hij alle kanten op ;) alleen kruipen vat ie nog niet helemaal omdat hij zijn kont wel omhoog krijgt maar dat zijn armpjes ook iets moeten doen snapt hij niet helemaal... ;)

Erika knuffel van hier! en idd kun je de kleine niet een half dagje eventjes aan iemand over doen zodat jij even kan bijtanken? Ik had dat ook 1x gedaan heerlijk was dat moet ik zeggen en ik kon er weer helemaal tegen aan gaan toen.. Ook heeft dat 1 a 2 weekjes geduurd maar goed uiteindelijk snapte ikhet wel.. meneer kon op eens zoveeeeeeeel meer.

De rest zwaai zwaai... en het sollicitatie gesprek was wel ok, maar ik zou veel en veel minder gaan verdienen! Stel ik blijf thuis dus kap helemaal met werken en krijg dan belastingcentjes... als ik dan 20 uurtjes per week zou werken daar bijv... dan verdien ik maar 125 euro netto meer dan als ik thuis blijf zeg maar.. dus ik weet het niet hoor.. die 125 euro kan ik dan ook wel missen.. klinkt misschien ego, maar goed ik wil meer bij mijn binkie zijn en dat zou ik dan ook niet zijn... we wachten a.s. donderdag dan maar weer af niet waar.. en als dat echt zo positief uitvalt als wij zelf inschatten dan neem ik next friday nog ontslag... dus dat is wel even spannend...

Ik ga effe idols kijken misschien tot straks nog!

Knufffffffffffff van ons

12. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    ow: spannend! En ik begrijp je helemaal hoor, en vind het zeker niet ego... maar dat weet je wel ;)

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Een afschuwelijke gebeurtenis, echt vreselijk en niet voor te stellen dat het je overkomt. Sommige dingen die iemand overkomen zijn gewoon niet te bevatten.

Manlief is een dagje vissen met een vriend en Jelte ligt boven in bed, dus hop koffie en laptop aan.

Gisteren had ik dienst, was erg druk, en Menno was dus bij Jelte de hele dag, ging prima!
    Vanochtend legde ik Jelte in bed en opeens was het verschrikkelijk huilen, echt hartverscheurend.
    Ik naar boven, kijken, meneer lag met z'n duimpje in zijn mond, dikke tranen. Ik hem eruit gehaald ,lekker dicht tegen mama aan, en meneer was vertrokken. Hij merkt denk ik toch, dat ik die zaterdag om de week er niet ben, ook al is hij bij papa.

Wat die wintertijd betreft Jelte ligt inderdaad rond de *oude* tijd bed, ben benieuwd hoe dat gaat.

@Simone: hoe voe je je meid? Al nagedacht hoe je dat gaat doen met de babykamer enzo?

Ik heb enorm veel zin in Sinterklaas, jullie ook?
    Ga van de week voorzichtig eens de sinterklaaslijstjes van familieleden bekijken , en op mijn gemak winkelen, eens kijken of Jelte er nu beter tegen kan dan een maand terug.

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Jingels, ach gut...dikke tranen omdat hij mama heeft gemist. wat lief :D
    Wij doen niet zoveel met sinterklaas. Bij on thuis surprise en bij freek thuis kopen we alleen wat voor ons nichtje.
    Luca krijgt ook maar een kleinigheidje. Hij snapt er toch nog niks van.

Hier is het vannacht goed gegaan. Luca werd om half 4 (nieuwe tijd) wakker en met een speentje verder geslapen tot half 7 (nieuwe tijd). Daarna heeft hij bij mij nog tot 8 uur doorgeslapen. Toen kwam papa thuis en werd hij wakker. Papa had geen plaats meer in bed door ons dus moesten wij er uit van hem :)

Even een fotootje spammen.

Zo trots op me kleine man :D

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @chantal: wat grappig dat je kindje al los kan zitten normaal kan dat pas met 9 maanden of zo
    @jingles: ach gossie zo heerlijk he. Als ze gelijk in je armen slapen omdat ze bij mama veilig voelen. Echt een smeltmoment
    @erica: wil je niet nogmaals bij ha langsgaan en oren enz weer laten nakijken misschien heeft ze gewoon pijn
    @ow: ja als je voor 125 euro minder daarvoor thuis kan blijven gewoon doen meid

Elenora was om 5.30 oude tijd dus ook al heel vroeg :) dus om 4.30 uur al de fles gehad maar ze dronk pas rond 10.15 uur nieuwe tijd dus ze heeft zelf de flestijden hersteld :)

16. Niet meer actief

GO LUCA! :whistle: hier heeft Joaquin het heen en weer rollen helemaal ontdekt hahaha... van links naar rechts en zo door de woonkamer heen ;)

Wel lachen, maar nu heeft hij weer 1 probleempje.. hij wilt met speelgoed en al rollen :rolleyes: en dat gaat natuurlijk niet ;)

Nah ja zoekt hij zelf maar weer uit hoe hij dat kan gaan doen nietwaar..

De tandjes van Joaquin zijn druk bezig, maar komen nog niet echtdoor... je voelt ze wel..en ziet wit in zijn mondje knal rode wangen aan de diarree.. maar dat is het dan ook wel... heb hem vanaf half 3 vannacht al 3 x omgekleed :( nah jah

Gaan jullie nog wat leuks doen? En wat Sinterklaas betreft doen wij dit jaar nog niets aan... next year wel... doen dit jaar wel de kerst...

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Bibiche, ik stond er zelf ook een beetje raar van te kijken. Ik wilde me op de grond gaan zitten met hem en zette hem dus even zo neer. Toen ik hem losliet bleef hij zo zitten :eek: en ja nu wil hij natuurlijk alleen maar zitten :rolleyes:

Ow, hihi die Joaquin...zie hem al rollen door de kamer :) (daar is Luca weer te lui voor ;) )
    Hier nog geen tandjes te zien...wel rode wangetjes. (zie foto :) )

18. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    wat een leuke foto van Luca! Zie hem nou stoer zitten met zn rooie wangetjes :)

19. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hier is het probleem opgelost van de tijd hihi. Waren gewoon van 10 tot 11 gaan winkelen bij een tuincentrum. Lindsey vond die ballen en lichtjes zo mooi dat ze vergat dat ze honger had. Nu zit ze weer op 11 uur nieuwe tijd.

Fijne zondag allemaal! Ga even bijlezen nu.

20. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    zo, ben ik weer.
    Emma wou vannacht live de wintertijd ingaan. Ze werd om 3 uur wakker (oude tijd) en lag er 3 uur nieuwe tijd weer in :)
    Ik merk ook aan Emma dat ze snel huilerig wordt als ik de kamer uit ga of uit haar gezichtsveld verdwijn. Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft dat ik de afgelopen week veel heb moeten werken (na m'n dienst moest ik de zaterdag werken en maandag (m'n vrije dag) heb ik 's middags extra gewerkt, vrijdagavond inventariseren in de apo en gisteren ook weer. Ik vond het echt vreselijk zoveel weg te moeten zijn.
    Voorlopig even rust! (hoop ik..)

M'n moeder en zus kwamen ook nog een avondje langs, ik schrok er een beetje van hoe slecht m'n zus op dit moment loopt... vlgs m'n moeder heeft dat met de tumor te maken. Emma moest ook steeds huilen als m'n zus met haar bezig was :(

en dan wil je je gedachten wat verzetten en even gezellig kletsen op dit forum en dan is er dat bericht over lieselotje... Ik had 'm dus echt even zitten..

Maar goed, ik lees dat er veel kruippogingen en rollebollende meibaby's zijn :D Hier nog niets van dat

@ Erica, hoe is het nu met Tessa? Heb je zelf al wat rust kunnen pakken?

@ Jingels: wij hebben gisteren alweer 'de club van Sinterklaas' gekeken. :D Heb altijd onwijs veel zin in Sinterklaas. Emma speelt nu heel veel met het kadootje wat ze vorig jaar al heeft gekregen van Sinterklaas ;) Dit jaar denk ik dat ik toch wel wat voor haar koop, vind het gewoon veel te leuk!

@ chantalk: stoer hoor dat Luca al alleen kan zitten! Emma zit er dicht tegen aan, op m'n schoot zit ze soms al zonder steun, maar op het kleed nog niet.

@ Over tandjes: ik denk hier al weken dat ze elk moment er last van kan krijgen, ze kwijlt veel, alles gaat in de mond, veel en vaak groene poepluiers, rode wangetjes (maar dat is meestal na 't drinken). Maar tot op heden is er nog niets te zien.

Deel Deze Pagina