@rachel: haha kijk dat is nou slim @ow: hihi met speelgoed en al nee dat gaat niet lukken Wij vieren elke jaar sinterklaas met mijn ouders broers/zussen een aanhang. Nou ja aanhang mijn man en ik zijn de enige die een relatie hebben. Mijn broer en zus hebben het onlangs beide uitgemaakt na jaren.
Rachel, goed opgelost Emmetje, vervelend dat je zoveel hebt moeten werken. Rot periode is dat nu in de apo heh? Druk druk druk. Wat sneu voor je zus....zou Emma het aanvoelen dat het niet goed met haar gaat? Hoe gaat het psychisch met haar?
@Chantal: wat een fantastische foto! En wat goed dat Luca al zo alleen kan zitten, dat kan die van mij nog niet. Ik oefen wel elke dag met hem, en ik hou hem vast op schoot en zo, en tegen de bank gaat ook goed,maar hij valt dan op een gegeven moment toch naar links of rechts. Liggen vind hij inderdaad steeds minder leuk. @Emmetje: ja dat is dan moeilijk als je veel weg bent, kan ik me heel goed indenken. Kan me voorstellen dat je enorm emotioneel bent als je je zus zo ziet, en dan de onmacht die je voelt, sterkte hoor! @OW: dus Joaquin banjert liggend door de kamer, dat vraagt om een ehhhh FOTO . Fijn dat hij zich weer beter voelt,nu zijn nichtje nog. Hopelijk loopt het gesprek met je baas goed van de week. Jelte zit sinds anderhalve week weer op een nachtvoeding,maar hij zit toch met die slaaptijden te rommelen. Nouja hij wordt ook ouder natuurlijk dus dat verandert aan de lopende band. @Bibiche: heb je al wat voor je dochter gekocht? @Tigger, GT, Chantal, Simalex, Tassie: hoe is het bij jullie en met de kindjes?
@emmetje: jeetje wat heb je het druk gehad deze week. Kan me voorstellen dat het zwaar is Ik las bij de baby-topic ook een verhaal van een baby die ook altijd huilde bij opa en bleek dat hij ziek was. Dus ik weet het niet, je moet er in geloven. @jingles: nee ik koop gewoon iets kleins hoor, ze heeft meer dan genoeg
Jingels, dank je Balen dat Jelte nu weer nactvoeding wil, maar dat gaat ook weer over Ik ben er nu ook aan gewend om iedere nacht weer een keer naast mijn bedje te staan. gek is dat hoe snel je daar toch weer aan went. Luca gaat ook vast wel weer een keer doorslapen.
Hey Jingels.. ahahaha heb net al een filmpje gemaakt hoe hij zijn blokken om mikt... de een met zijn handjes en de ander met zijn hoofd 8) en dan zie je hem ook rollen... maar hij wilde dus niet terug rollen, moest mama hem een beetje helpen want hij word giftig af en toe joh! En dan rolt hij weer vrolijk door hahaahha... ooow ik ruik weer wat! 5e poepluier van vandaag pffff nah jah En uhhhhh ik krijg geen mails meer joh als er nieuwe berichten zijn pfff
Hai... Jingels, wat lief dat je zo aan me denkt. Ik ben er nog steeds hoor! Voel me vrij goed, alleen moe... en bij vlagen al misselijk geweest Heb nog een keer een test gedaan, maar ook dar spatte binnen 10 sec vanaf dat ik echt zwanger was... Dus het valt niet meer te ontkennen. Yildou mag trouwens verhuizen van kamertje (rond haar verjaardag gok ik), gezien we een vaste kommode met wastafel hebben gemaakt. Yildou is al een week niet helemaal in haar hum. We mogen eigenlijk niet uit beeld, dan begint ze hartverscheurend te huilen. En ze slaapt bij tijden ook erg slecht. Combinatie van tandjes en niet helemaal fit denk ik... Strakjes weer aan het werk. Op een afdeling waar (vrijdagmiddag nog wel) een mevrouw terminaal is. Hopenlijk niet in mijn dienst... Heb ik niet zoveel ervaring mee. Ze 'gaan' altijd vlak voor of na mijn dienst... Ben er morgen weer... Dus niet ongerust worden Jingels Zwaai zwaai voor iedereen!
@Simone... ahhh dus je bent er al goed mee bezig.. vind het zooo leuk joh.. en uhh ja die testen zeggen genoeg toch haha.... en al naar de VK geweest ofzo?
emmetje, het valt me op dat bij jullie de apo ook veel doet. Zoals nu ook inventariseren. Dat doen de apo's bij ons echt niet hoor. Ze zitten wel steeds op ons dak dat we op moeten schieten met tellen....maar zelf doen ho maar
@Jingels wat doen jullie met Sinterklaas, suprises en gedichten of zo? Wij vieren het dit jaar nog niet maar volgend jaar wel. @Chantalk wat een leuke foto! Heel herkenbaar die rode wangen, zo is het bij Tessa ook al ruim een week maar nog geen tand te bekennen. @Rachel handig dat je zo weer op schema zit! @ow 5e poepluier, die houdt je bezig @Emmetje wat naar dat het niet zo goed gaat met je zus. Hopelijk kun je aankomende week wat rustiger aandoen. Vervelend als het dan zo te merken is aan die kleintjes, dan voel je je zo rot. Alle andere ook zwaai zwaai. Hier was het vandaag eindelijk wat rustiger. Bedankt voor jullie reacties en knuffels Eigenlijk tot 16.00 heeft ze niet gehuild. Net begon het weer maar ze was ook moe en is dus naar bed gegaan. Het lijkt wel een grote mega sprong van weken. Ze wil niet dat we weglopen, wil niet liggen, eet slechter, huilt veel etc. Met de bv had ik ook helemaal geen schema, voedde gewoon op verzoek. Daar ben ik met de fles mee verder gegaan. Dat ging een poos prima maar nu bevalt het niet meer. Ze eet soms weinig en ik ben de hele dag aan het gokken of ze nu trek heeft of niet. Gevolg ik sta soms tien keer per dag met een fles klaar. Zo werkt het dus niet meer. Vanaf morgen dus maar een schema inbrengen, direct met de bijvoeding (ze eet al wel elke dag wat aan groente/fruit maar wil wat uitbreiden). Hopelijk brengt regelmaat en voorspelbaarheid ook meer rust. W.s. al tien keer door iemand gevraagd maar hoe doen jullie dat nu (schema?) ? En op het kdv hanteren ze dan het thuisschema?
Erica, fijn dat het wat beter gaat. Ons schema is als volgt: 8.00 uur fles (200 cc) 10.00 uur fruithapje 12.00 uur fles (200 cc) 14.00 uur evt liga met diksap. (niet elke dag) 16.00 uur fles (200 cc) 18.00 uur groentehap 20.00 uur papfles ( 200 cc met nutrix) Op het kdv weet ik nog n iet of ze dit schema aanhouden, hoop van wel
Op mijn werk hadden de kindjes van 6 maanden zo'n schema 7 uur fles 10 uur fruithapje 11.30 fles (als ze wat ouder zijn boterham) 15.30 uur fles 17 uur sommige kregen bij ons groenten 19 uur laatste fles Elenora krijgt nog geen bijvoeding en drinkt op verzoek en dat is meestal rond de 3-4 uur en in de avond na 2,5 uur vaak maar dat vind ik niet erg want dan slaapt ze gelijk om 19.15 uur
Wij werken altijd met het schema wat de ouders ons meegeven. De ene ouder heeft liever in de ochtend de fruithap de ander juist tegen 1300. Ook groentehapjes meestal tegen 1600, maar ook wel om 1300 net wat de ouder prettig vindt. Vaak wel midden tussen 2 flessen in.
@Erica:Ik heb vrij gevraagd op 5 december, valt op een woensdag, 's ochtends komen mijn ouders, en doen we alleen voor Jelte een enkel dingetje.En ik zorg dan voor een gezellige lunch. Ik heb eigenlijk voor het eerst nu speelgoed voor hem gekocht, wat hij al heeft hebben we allemaal gekregen, en inderdaad dat is heel veel, waar hij ook nog niet allemaal mee kan spelen. Zo heb ik een paar nieuwe flapboekjes voor hem gekocht, we hebben er 1 van Nijntje en daar is hij helemaal wild van. En een ouderwetse speel telefoon. Zal wel rond zijn verjaardag zijn dat hij daarmee gaat spelen. Bij Menno's ouders wordt het heel uitgebreid gevierd. Ik deed vroeger voor iedereen een gedicht,aangezien de rest dat niet deed ben ik ermee opgehouden. Jelte krijgt van ons die houten loopkar waar ik het eerder over had, een duurzaam stukje speelgoed. Voor de rest nog een paar kleine dingetjes. De volwassenen onderling wisselen een verlanglijstje uit en ieder bepaald zelf , hoeveel geld er gespendeert wordt per persoon. Ik houd meestal 25 a 30 euro aan. Mijn schoonouders doen altijd meer maarja...dat moeten zij weten. Mijn zwager en schoonzusje zitten rond hetzelfde bedrag als wij. Met kerst doen wij dan niets met de volwassenen. De kindjes krijgen een klein dingetje.( speelgoed autootje of leesboek e.d.) En ja mijn schoonouders geven dan iedereen weer geld de man 50 euro. ( wij vinden het ook veel te gek,maarja je doet er niets aan).
Meiden bedankt voor de schema's! Nu heb ik een beetje een idee hoe ik het aan kan pakken. W.s. vind ik dan binnen een paar weken wel mijn ritme voor Tess. Jingels wat leuk zeg! Jammer dat de rest geen gedichten maakte, dat is altijd zo leuk. Leuk he om zelf iets van speelgoed te kopen voor je kind. Ik heb ook zulke leuke herinneringen aan sinterklaas thuis. Dat wil ik Tessa ook mee geven. Als kind vond ik het veeeeel leuker dan kerst. Vooral de weken ervoor dat je je schoen mag zetten. Mijn broertje en ik zongen elke avond wel een half uur sinterklaasliedjes
wil je ons schema weten van vandaag pffffff 8.30 uur 1e fles 200 cc 11.00 uur fruithapje toen naar bedje... 12.30 uur 2e fles 200 cc 17.50 uur 3e fles 200 cc.. en de laatste fles moet ik nu nog geven ja ja hij is in diepe slaap... ik ga die zo dus maar effe klaar maken, want zo eet hij 6 flessen op een dag.. en dan weer amper wat.. pfffmannen geen pijl op te trekken.. maar normaal is het zo 7 uur 1e fles 200 cc 9.30 uur fruithapje 11.00 uur 2e fles 15.00 uur 3e fles 200 cc 19.00 uur 4e fles 210 cc en dan sliep hij dus altijd door.. maar ook dat heeft hij momenteel verleerd.. wat dus inhoudt dat hij snachts helaasa dus rond een uurtje of 3 komt zeg maar.. met andere woorden meneer komt gewoon om de 4 a 5 uur hahaha.. hij vind het wel prima zo... nah jah hij krijgt niks te veel, want als hij snachts komt geven we hem maar 90 cc ofzo.. en dan snurkt hij vrolijk verder... Echt vaag hoor.. krijg geen mails meer dat er neiuwe berichten zijn grrrrrrrrrrrrrrr ik ga flesje maken en Joaquin dat geven en wie weet.......... slaapt hij dan eesn door
Goeiemorgen meiden! Ik moet zo naar het cb. Heb ik ook eental vraagjes voor hun over het schema etc. Want nu Lindsey fruithap krijgt wil ze de fles niet meer van 11.00 Ben benieuwd hoeveel ze weegt en hoe lang ze is. Regent het bij jullie ook zo hard? Tot straks!
goede morgen! Hey Lindsay dat is vreemd inderdaad... Hier regent het momenteel nietmeer... gisteren wel.. en onze was hing nogbuiten hahaha.. dus moet het maar weer opnieuw wassen pfff vandaag niet veel in de planning.... lekker relaxen met Joaquin... Knuffel
Goedemorgen, Rachel ja dat is even zoeken dan he naar een nieuw schema. Succes bij het cb. Ow en heeft Joaquin verder doorgeslapen? Hier nog steeds wat onrust. Gisteravond wou Tessa maar 30 cc eten om 19.30. Prima dacht ik dan eet ze om 23.00 wel. Niets nopes nada dronk ze. Vannacht een paar keer huilen maar ze dronk niets. Ze had wel 38,3, niet echt hoog maar toch. Vanmorgen om 8.00 heeft ze dan weer 60 cc gedronken. Ze heeft ook enorme rode wangen. Vanmiddag ga ik weer langs de ha maar voel me daar wel een beetje onzeker over. Het zijn van die onduidelijke klachten maar na drie weken gehang en gehuil wil ik toch wel zeker weten dat ze niets heeft. Ben bang dat ik het 'tandjes komen eraan"verhaal krijg. Ze heeft wel een raar blaasje op de duim. O o die bezorgde mama's ook. Terwijl ik dit typ kijkt Tessa mij lachend aan vanuit de wipstoel. Ja hoor Tess mama heeft net besloten dat we toch naar de ha gaan en dan ga jij weer lachen pffff. Zal je zien dat als ik afbel dat het vanmiddag weer mis is. Nou dat was mijn maandagochtend geraas, sorry
hahaha erica ik ken je gevoel hoor... hmzz wat zou het kunnen zijn... tandjes heb je wel rode wangen, diarree en veel wllen bijten op dingen en kans op minder eten... maar als je haar iets anders aanbiedt? Zo was het dus bij Nikki (de kleine van mijn zus) ligt aan de sonde.. wilt ook niet eten momenteel.. maar mijn zus komt met Pyama papje op een bordje.. en jaa hoor 210 klapt zeg weg pffff hoezo verwend! Kieskeurig als maar kan... misschien dat dat iets helpt afwisseling creeeren? Ik weet niet hoor.. Nou uhhhh Joaquin komt echt gewoon om de 4 a 5 uur hoor hahahaha... om half 12 laatste fles en toen kwam meneer piekfijn om half 4 weer... had ook gepoept. wordt godzijdank weer dikker hahahahha... maar volgens mijn wordt hij daar ook wakker van ivm strontje aan zijn kontje wordt tijddat hij dat alleen overdags gaat doen dan.. nou jaaaaaaa poepluier 2 is ook alweer gearriveerd hiero dusssssssssssss zwaai zwaai