Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Nou, die wintertijd heeft mij meer verward dan Emma.... ik zat gewoon met Emma en m'n hubbie bijna een uur te vroeg in de wachtkamer van de fysio.... Gelukkig is de apo dichtbij, dus zijn we daar even naar toe gewandeld voor een kopje thee. Emma heeft zich daar kostelijk vermaakt met haar nieuwe beste vriendin: haar spiegelbeeld :)
    Al een paar dagen loop ik plaatsvervangend zenuwachtig te zijn voor Emma voor de afspraak bij de manueel therapeut, maar op de behandeltafel lag ze dit keer zo ontspannen! Helemaal niet huilen. Er zit dus geen belemmering meer in haar nekje! Morgen komt de fysio nog even langs om ook nog even naar haar te kijken en tips te geven voor het vervolg. Maar volgens de manueel therapeut heeft ze geen speciale behandeling meer nodig.
    Hier zit dus een opgeluchte moeder!

@ onzewonder: fijn dat Nikki weer nar huis mag!

@chantalk: dat is dan zeker een VNA apotheek met de Escura formule? Die constructie heeft onze concullega ook. Wij zijn een Mediq (OPG) apotheek.
    Luca wordt al echt een waterrat, zo te zien :D

@ simalex: die 'verlatingsangst' heeft Emma ook wel, mn thuis. Op het KDV kan ik haar gerust in de box leggen en vervolgens weggaan. Thuis vindt ze het toch veel gezelliger om bij een van ons te zitten of tussen ons in op het speelkleed.

@ over de zwangerschap: ik heb er op zich wel bewust van genoten, al duurde het minimaal tot de 20 weken echo dat ik er van durfde te genieten, was zo bang dat het weer mis zou gaan. Wat ik wel jammer vind, is dat mijn moeder niet echt samen met mij heeft kunnen genieten van de zwangerschap, voor mijn zus is nieuw leven te confronterenf en daarom mocht m'n moeder er niet te veel over praten en mee bezig zijn, dat heeft ze nu nog steeds trouwens met Emma.
    Ik wil nu eigenlijk opschrijven dat ik hoop dat m'n moeder het bij een evt volgende zwangerschap allemaal kan inhalen, maar realiseer me tegelijkertijd dat dat alleen kan als m'n zus er niet meer is en ze de zorgen voor m'n zus niet meer heeft :(

2. jingels: Wat lief dat je het vraagt!

Met Josh gaat het ontzettend goed, het is zo'n heerlijk mannetje! Je ziet hem echt groeien en ontwikkelen, zo leuk!
    Hij speelt nu al heel anders dan hij een maand geleden deed. Morgen is hij alweer 6 maanden.

Met mij, tja...

Ik heb geen vriend meer (snel he? Nouja, dan weet k dat ook weer..)
    Enjeugdzorg DWINGT me nu om naar Hilversum te verhuizen.
    Ik mag niet meer in Haarlem bij mijn moeder blijven, en als ik ddat wel doe sturen ze kinderbescherming achter me aan, omdat ik volgens hen Josh in gevaar breng door hier in het bijzijn van mijn broertjes te zijn.
    Daarnaast vinden ze dat ik intensieve begeleiding nodig heb om "te leren hoe ik voor mijn kind moet zorgen".
    Belachelijk, ik zorg al 6 maanden voor Josh, het is een vrolijk stevig gezond manetje dat zich ontzettend goed ontwikkeld. Ik zie nu even niet wat ik dan als moeder fout doe, maar dat zal aan mij liggen.
    Ik voel me in iedergeval als moeder zijnde enorm aangevallen, en vind het vreselijk dat ik op zo'n afschuwlijke manier word gedwongen om weer naar een andere wildvreemde stad te gaan.
    Dan kunnen ze nog honderd keer zeggen dat het zo'n leuke stad is, maar daar gaat het helemaal niet om.
    Ik moet daar donderdag gaan kijken, en je zult vast wel begrijpen dat dat nou niet echt iets is waar ik me enorm op verheug.
    Echt fijn hoe jeugdzorg met ons omgaat...

Het enige positieve wat ik nu kan melden is: Ik ben echt zwaar verliefd!
    Maar het is een beetje een vreemd verhaal:

Onderweg naar jeugdzorg (rotweer, geen zin in het gesprek, moe, behoorlijk saggo) fietste er twee mannen langs me.
    Het was een tweeling die heel hard lachend op hun fiets zaten, een beetje ontdeugend kwamen ze op me over.
    Ondanks mijn rotbui verseen er echt een smile op mijn gezicht, ze hadden zo'n leuke uitstraling, ze maakten mij gewoon acuut blij.
    Ze zijn ook heel erg in mijn hoofd blijven hangen en ik heb talloze malen geprobeerd die herinnering weer terug te brengen.
    Daarna nog mijn vriendin gebeld, verteld over die onwijs leuke tweeling, doch verbaasd over het mate waarin ze mij zo opvielen. Die vriendin zei nog: Ok, neem ik de een, jij de ander?

En nu komt het:
    Ik sta dus ingeschreven bij zo'n dating site, las toen een ontzettend leuk profiel en was daar al behoorlijk van onder de indruk.
    Ik had dus een mailtje gestuurd, beetje met hem gepraat en raakte steeds meer geintresseerd.
    Na talloze mailtjes was ik al behoorlijk weg van hem, aantal foto's gehad, was wel leuk etc.
    Toen begon hij ineens over dathij een tweeling broer heeft.
    Dus ik vertelde hem over de tweeling die ik gezien had, en wat ik toen voelde.

Je voelt m waarschijnlijk al aankomen.
    Het eerste wat hij zei: Hint: Wij zijn een een-eige tweeling.
    <*slik* Zou het...?>
    Het tweede: Wat leuk dat je je ons nog zo goed kan herinneren.
    *kaboem**kaboem* Hart-aanval.

Het derde: Dan weet je in iedergeval al hoe je je bij me voelt.
    <het is een wonder dat ik niet van mijn stoel ben gevallen>

Kortom: Ik zat zwetend achter mijn scherm, bloed steeg naar mijn kop en kon even helemaal niets meer.

Hij is echt...WAUW... Hij zegt precies de dingen die ik wil horen (daar kijk ik altijd mee uit) en het komt gewoon zo eerlijk op me over.
    Hij is heel open over alles, we sluiten precies op elkaar aan qua meningen, gedachten interesses.
    Ben even behoorlijk van de wereld.

Maar wel op een positieve manier :D .
    Het is alweer een tijd geleden dat ik mij zo gelukkig heb gevoeld.

Die vriendin kon niets anders uitbrengen (na alles verteld te hebben): Je zou haast denken dat het het lot is, eerst zie je hem, hij valt je heel erg op, even later zit je heel romantisch met hem te mailen, niet wetende dat hij het is!

Toen herinnerde ze me aan het feit dat ik waarschijnijk naar Hilversum ga verhuizen <grote glimlach verdween acuut> *stilte <glimlach kwam weer opzetten> "over het lot gesproken", zei ik toen, "Laat het nou net zo zijn dat hij uitgerekend daar studeert".

De wonderen zijn de wereld nog niet uit...
    :D :D :D

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Jeetje Goddess wat een gedoe met jeugdzorg. Wel erg leuk dat die jongen daar studeert, ken je er alvast iemand toch :D
    Veel succes ermee en ik hoop dat het wel wat gaat worden.

Oja op je site staat bij gebitje dat Josh onder een tandje heeft die op 27 november 2007 is doorgekomen...Dat is volgende maand :p

Succes met alles meid en laat je donderdag even weten hoe het was?

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Emmetje, hihi grappig dat je een uur te vroeg daar was..maar goed dat de klok niet vóór uit is gezet. ;)
    Wat heerlijk dat het nu zo goed gaat met haar nekje. kan me voorstellen dat je nu heel opgelucht bent.
    Luca vind zijn spiegelbeeld ook zo geweldig, maar laatst stond mijn moeder met hem voor de spiegel en toen was het brullen. (mss dat hij verwachtte dat ik daar stond?)
    Wat die formule betreft...zou best kunnen :)

GT, Wat een gedoe zeg.
    En wat een toeval met die jongen. grappig! :)

5. Rachel: Whaha, dankjewel. Achja, ik heb voorspellende gaven ;) .
    Ik zal zker laten weten hoe het was!

Tjee Lindsey is een reuzin, wauw hee!

Chantalk: Ja he, echt heel toevallig allemaal. Zoals ik al zei, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :) .

6. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    jullie zijn allemaal zo lief :D ....
    (en ben stiekem ook wel blij dat ik niet de enige ben die nog zo met de zwangerschap bezig is)

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Gt, Zo zie je maar weer. Ik zeg ook altijd dat alles gebeurt met een reden.

Oek oek, je bent zeker niet de enige hoor meid. Ik denk er steeds vaker aan. Ook de bevalling spookt nu bijna iedere avond door mijn hoofd. Maar ik merk wel dat ik het in mijn hoofd allemaal minder erg maak dan het was :)

8. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Hai meiden, hier een kleine update vanaf hier.

Emma is het weekend helemaal niet goed geweest. Ze heeft zo'n last van dr oortjes gehad. Afschuwelijk hoeveel pijn zo'n kleintje kan hebben daaraan. Ze heeft zo veel gehuild, zoveel heeft ze volgens mij bijelkaar nog niet gehuild. Uiteindelijk naar de zetpillen gegrepen en godszijdank hielp dat. Ze was volledig total loss, zo ontzettend moe en maar grijpen naar dr oortjes. En ze kijkt je dan aan met die tranende oogjes: mama, help me dan alsjeblieft. :( Brr, krijg weer tranen als ik eraan denk. Gelukkig gaat het nu weer beter. Het eten was nog niet super, maar ook dat gaat weer beter.

Verder ben ik heel druk geweest (en nog steeds) en heb ook amper meegelezen. Kan dan ook zeggen dat ik geen flauw idee heb wat er gebeurd is de laatste dagen. :oops: Ik hoop dan ook maar zo weer in te rollen, misschien dat ik nog puf vind om bij te lezen, maar dat wordt dat morgen.

Wilde iig weer even wat van me laten horen.
    Verder gaat het allemaal wel goed gelukkig. Als ze geen pijn had was ze heel vrolijk en gezellig. Het is zo'n schatje.

9. Niet meer actief

AAAAAAAAAH Tigger welcome back.. en doe het maar lekker rustig aan met je meissie.... zo sneu joh!

En je hebt eigenlijk niet zoveel gemist hoor... .je kent ons we zijn een stelletje kletskouzen hiero.. dus dat is ook moeilijk bj te houden al ben je maar 1 dag weggeweest ;) knuff voor jou en je kleine Emma

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Haaaaai Tigger ben je weer.
    Wat zielig voor Emma. Dikke knuff.
    Oh dat lijkt me idd vreslijk als ze je zo aankijkt :cry:

11. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    *smak* thanks meiden. Jullie zijn ook zo te gek!

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ahh dikke knuffel voor Lindsey's forumvriendinnetje! (hihi) Ik hoop dat de pijn snel weer helemaal over is. Lijkt me ook zo zielig als je kleintje zoveel pijn heeft.

En ach heel veel heb je niet gemist, een hoop geklets alleen haha.

Dikke knuffel!

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @tigger: ah gossie arme meid. Ben je niet langs de ha geweest voor haar oortjes?
    @emmetje: hihi 1 uur te vroeg :)
    Elke keer als ik naar beneden loop dan ga ik samen met Elenora even haar spiegelbeeld groeten, zo schattig. Elke keer kijkt ze naar zichzelf en draait haar hoofd weg om elke keer weer terug te kijken.
    @gt: zo wat vervelend zeg van jeugdzorg. Maar wel leuk dat je weer verliefd bent.

Dat doet ze nu ook vaak spelletjes met mij. Even kijken naar mij dan van mij afkijken en dan weer kijken hahiahi.

Vanmiddag gezwommen samen met papa in haar nijntje zwemband en ze vond het prachtig. Helemaal uitsloven voor papa, heen en weer bewegen in dat ding. Ze was wel doodmoe ze viel bijna in slaap in het water.

Net op kraamvisite geweest bij een meisje van 5 weken wow wat is ze klein. Kan me haast niet herinneren dat Elenora zo klein was, dat vind ik wel jammer dat ik me gewoon niks meer kan herinneren bijna.
    Meisje krijgt ook bv en helemaal nooit problemen gehad, ze komt ieder 3 uur. Zelfs niet eens clusteren in de avond :confused: . Ze sliep de eerste nacht al van 23 uur t/m 6 uur :confused: Maar als ik weer zo'n kleintje in mijn armen hebt dan wil ik ook weer haha. Maar ik wacht zeker dat Elenora 1 jaar oud is.

14. simalex

simalex Bekend lid

*Knuffel voor Tigger en Emma en der oortjes*

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Even een reactie in grote lijnen want ik ben zo druk geweest met Tess, heb half gelezen.

Ow fijn dat je nichtje naar huis mag!
    Tigger dike knuffel voor Emma, weet er alles van het is zo zielig.
    Lindsey :thumup:
    Simone dus jullie moeten ook al in de buurt blijven. Het schijnt dat je dan veel kiekeboe spelletjes moet doen. Dan leren ze het snelste dat je wel weer terugkomt. Het heeft ook wel wat liefs vind ik.

De ha geeft aan dat een hoop van Tessa's klachten van de tandjes lijken te komen. Daarnaast een verkoudheid en toch niet helemaal lekker (grieperig). Ze zegt dat kinderen dat vaak hebben, als het volgende week nog zo is dan moet ik weer komen.
    De longetjes klonken goed, keel en oren waren prima nu.

Tessa heeft inmiddels bijna 39 en huilt en huilt en huilt. Inmiddels begonnen met zetpillen en dentinox, werkt verdovend.
    Ze heeft vandaag maar weer 400 ml gedronken, ik vind dat echt weinig. Wat hebben ze minimaal aan vocht nodig? Normaal wil ze alleen zitten en alles aanraken en zich optrekken. Ze hangt nu tegen mij aan en dat is alles wat ze wil. Slapen doet ze ook het liefst hangend tegen mij aan. Ze ligt nu weer in bed.

Morgen een lange dienst. Ik vind mijn werk echt leuk en doe het graag maar kan mijn meisje toch niet zo wegbrengen :cry: . Sorry voor mijn gemopper hoor. Volgende week klets ik vast weer gezelliger mee.

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @erica; jeetje meid wat zielig :cry: maar wat zei de ha dat ze zo weinig dronk? Ik dacht dat als baby's weinig dronken dat ze sowieso goed onderzocht moesten worden vooral omdat ze al paar dagen niet lekker is. Als je het echt niet vertrouwd gewoon hapost bellen en kijken wat deze arts zegt misschien een andere kijk en andere ervaring.

dikke kus voor je meissie

17. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Erica, ze moeten minimaal 500 drinken volgens de kinderarts in het ziekenhuis, althans dat kreeg ik als antwoord. Ongeacht leeftijd of gewicht. :(
    Bij ons op het kdv mogen kindjes met 38.5 of hoger niet gebracht worden trouwens. Zou dan zelf ook liever bij mijn kleintje zijn.
    Probeer er toch nog wat in te krijgen al is het water of diksap. :thumup:

Elia heeft het goed gedaan vanmiddag. Hij heeft 2x een half uurtje geslapen en ja..... 150 gedronken. =D> Helemaal gelukkig ging ik hem ophalen. Morgen heeft hij lekker weer een papadag, dus kunnen de mannen weer lekker stoeien.

18. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ tigger: dikke knuf voor Emma. Vreselijk hè als ze je zo aankijkt en je weet niet wat je er aan kunt doen. Heb je een zoutoplossing neusspray in huis? Dat kan de druk op de oren verminderen.

@ erica: dikke knuf ook voor Tessa. Hoe is het met haar plasluiers? Probeer anders haar wat ORS te geven, dat gaat uitdroging tegen.

@ goddess: wat een romantisch verhaal, zou zo verfilmd kunnen worden ;) Wel erg leuk dat hij in Hilversum studeert. Enne: jij bent een supermama hoor!

@ bibichie: schattig is dat hè, als je dochter haar vader zo wil imponeren. Ik smelt elke keer weer als ik zie hoe lief Emma naar haar vader lacht en met hem speelt.

Emma heeft vannacht lopen spoken.. ik geloof dat ik er wel 4 x uit ben geweest, 1 x was ze niet te troosten met een knuffel en 'n muziekje, maar had ze echt honger. Zul je zien dat ze straks haast niet wakker te krijgen is...

fijne dag allemaal!

19. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Goeiemorge!

Nou leuk dat nieuwe schema *zucht* gisteren Lindsey om 20.00 wakker gemaakt voor de laatste fles (normaal heeft ze die 18.45) dus verwachtte dat ze wel wat later zou komen....NIET

5.30 was ze wakker. Probeer het nog een paar dagen anders pak ik lekker m,n oude schema weer op hoor ;)

Op het CB zeiden ze dat ze na een half potje fruit nog een halve fles mag, maar hier heeft ze niet genoeg aan. Twijfel dus nu. Ik zit te denken gewoon half potje te doen en hele fles.

Ik ga even opruimen en douchen...en proberen m,n ogen open te houden.

Als ik een normale cyclus heb moet ik morgen ongesteld worden maar heb het idee dat hij wel eens wat langer kan zijn (tussen de 30 en 35 dagen)

20. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Goedemorgen,

Bibiche, we zijn bij de huisartsenpost geweest.
    Inderdaad neusspray gebruikt, zetpillen gebruikt, douche enz enz. Het gaat nu overigens weer goed met haar!

Erica, sterkte voor Tessa. Wat zielig. Een halve liter hebben ze nodig aan vocht. Dus als dit te lang duurt, zeker even aktie ondernemen.

Rachel, ik moet me ook eens gaan verdiepen in het nieuwe schema, omdat ze straks over gaat op Frio 2.
    Hier adviseren ze
    ´s ochtends pap,
    10uur fruit, plus eventueel een beetje melk als ze wil.
    1400 fles,
    1700 groente en dan rond
    2000 melk. Zoiets ongeveer.
    Ik ben benieuwd. Ik wordt er wel simpel van dat Emma tegnwoordig zo vroeg wakker wordt. Meestal 6 uur al. :( Heel irritant. :)

Deel Deze Pagina