Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @GT: hoe gaat het met de bijvoeding? Geef je ook nog steeds BV?

@Iedereen die al bijvoeding geeft: hoe gaat het met de ontlasting ,hebben ze er last van?

Zijn er nog meer NIET begonnen ....:D?

2. Niet meer actief

Tigger; Ik ben nu net overgestapt naar de opvolgmelk, want de 1 was op. Dus ben benieuwd hoe het gaat. Dylan slaapt ook iets minder.

Goddes; Ik zit aan de vitamine pillen :)

Bibiche: eet me suf aan fruit en groente hihihi

Jingels; hier gaat het prima met de ontlasting. Hij eet zowel fruit als groente. Hij poept bijna iedere luier en is normale poep.

Chantalk; Vervelend zeg die gebroken nacht! Poetse!

Oek oek; gefeliciteerd met Lars zijn eerste tandje!

Ons schema ziet er nu als volgt uit qua eten

7:00/7;30 fles180 cc
    10:00/10:30 fruithapje heel potje 100gram
    11:00/11:30 fles gaat meestal maar 100 cc in
    15:00/15:30 fles 180 cc
    17:30 groente hapje 100gram en soms danoontje start of een yogolino
    19:30 papfles of pyamapap.

Tussendoor geef ik ook wel wat rosevicee of diksap

3. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    jingels: wij zijn ook nog niet aan de bijvoeding.
    Ik heb 1 keer een wortelhapje warm gemaakt, alleen om te zien hoe hij op de smaak reageerde (dus geen half potje ofzo maar alleen voor de smaak), maar voor de echte hapjes wacht ik tot hij 6 maanden is.

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @jingles: ik ben ook nog niet begonnen met bijvoeding. Ik ga denk ik volgende week mee proberen
    @tassie: anders ff je bloed laten nakijken bij de ha.
    JE geeft een papfles in de avond of met de lepel?

Ik zag net bij DA 3 halen 2 betalen van hun huismerk dus misschien hebben jullie wel luiers/luierdoekjes nodig enz.

5. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Jingels hier geen problemen met de ontlasting en darmpjes. Ik ben begonnen met een beetje voor de smaak (1 a 2 thee lepeltjes). Inmiddels eet ze wel een half potje (in verhouding dan want ik kook zelf).

Lars hoera een tandje :thumup: Heeft hij er geen last van gehad?
    Bij Tessa is een voortandje door. Nu zie ik alweer een wit stukje ernaast. Tandje 2 is dus w.s. ook in aantocht. De hele ochtend ging het prima. Nu weer even wat minder (ontdekte ook net het tweede aankomende tandje dus daar gaan we weer).
    Ze heeft inmiddels 300 cc melk binnen en 70 gram appelmoes met veeel vocht. Zo komen we vandaag hopelijk net aan de 500.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Allemaal tanden dus.... Hier nog geen tand te zien .

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Huissie klaar Luca ligt op bed...dus ff tijd voor mezelf :D

Bibiche, hihi lekker uitsloven voor papa...liiiieeeef!
    Onze beebjes zijn dan meteen zo groot weer naast zo'n ukkie heh?
    Bij mij kriebelt het ook al weer heel erg hoor. Alleen wachten we nog even. Papa wil graag eerst even van Luca genieten als hij klaar is met de opleiding. Nu heeft hij vaak weinig tijd voor hem.
    We hebben net zijn kleertjes naar de zolder gebracht. Van die inimini kleertjes. Kan me al niet meer voorstellen dat hij zo klein is geweest. :)

Erica, ach gut arm meissie. Dikke knuff...hoop dat ze snel weer opknapt.
    Lekker mopperen hier hoor..daar zijn we voor ;)

Bianca, wat fijn dat het zo goed is gegaan. En morgen lekker stoeien met papa hihi wat zal Elia moe zijn als je thuis komt. ;)

Emmetje, vermoeiend heh? Gelukkig voel ik me 's morgens wel redelijk fit.

Tigger, Luca wordt nu ook elke morgen (sinds de klok is verzet) om 6 uur wakker...en dan ook klaarwakker. Ligt hij doodleuk te stoeien met zijn knuffels :rolleyes:
    Verlang er weer eens naar om lekker uit te slapen tot een uur of half 10.

Tassie, hoop dat je snel opknapt. Leuk heh die kruippogingen? :)

Rachel, spannend!

:whistle: ja Lars zijn eerste tandje! :whistle:

Jingels, Luca heeft 1 keer nadat we zijn gestart met bijvoeding harde ontlasting gehad, maar nu is dat weer over.
    Hier ook nog geen tandje te zien alleen een heeeeeeleboel kwijl ;)

Zo mijn krantje klaar nu ga ik nasi eten =P~

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
  9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Lindsey krijgt zo de laatste fles. Ze sliep tot 17.15 dus hebben later gegeten. En om haar dan of wakker te houden tot 20.00 of voor halfuurtje te laten slapen vind ik beetje onzin.

Ben benieuwd hoe ze slaapt vanacht :)

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @rachel: haha prachtig helemaal onder. Zo schattig.

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ze kan er ook zo heerlijk onschuldig bij kijken :)

Wacht maar tot jullie meisje groente en fruit gaat eten ;) :p

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Even snel een ego verhaal.

Wij proberen nu bijvoeding alla Rapley. Ik zeg proberen omdat alles wat in zijn mond komt er gelijk uitgewerkt wordt :) Gisteren aardappel en vandaag banaan. Ik kon niet wachten tot precies 6 maand :oops: .
    Verder alles goed hier.
    Ik ben zelf 5 dagen overtijd, alleen test negatief (zou anders ook wel een "lucky shot" zijn geweest) Nou ja zal alles nog wel op de hobbel zijn na bevalling en nu bv.

Ik lees veel kindjes die niet meer doorslapen. En zieke kindjes en kindjes die tandjes krijgen.
    Iedereen veel sterkte !

13. Niet meer actief

Ahhhhh rachel... zo leuk om te zien ;) ik heb vanmiddag ook een filmpje gemaakt dat Joaquin een liga zat te eten hahaha...

Nou ik ga een poging wagen met het Pyama papje van Nestle.. of meneer dan verzadigd genoeg is om door te slapen ;) dusssss wish me luck...

Ik ga er ook weer vantussen lekker bank hangen met manlief.....
    Liefs ons

14. Niet meer actief

Niks ego hoor... maar alla raplay is toch dat je niet alles gaat pureren maar grote stukjes gaat aanbieden? Want dat is wat ik met Joaquin ook aan het doen ben zeg maar... van de week at ik een boterham met leverpastei en hij zat voor mij hele tijd zijn mondje open maar huilde als ik het zelf op at.. ok... gaf ik hem een klein stukje en smikkelen die handel :) ik wil eigenlijk ook dus alleen maar met grote stukjes beginnen des te eerder hij overal aan went lijkt mij.....

Nou ik ga nu echt ;) knuffffffff

15. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hallo,

Nou hier een PETDAG :cry:
    Elia weigerde vanmorgen bij papa de fles van 11.00. Dit werd uiteindelijk een huilpartij en om 12.30 belde papa mij op het werk. Ik in de pauze naar huis, drinkt meneer zijn flesje leeg :rolleyes:
    Om 1600 telefoon.... Elia schreeuwt de hele boel bij elkaar en wil niet drinken! Toen maar in de auto met papa naar het kdv, heb ik hem op mijn werk de fles gegeven :(
    WAT EEN..... karakter? :)
    Het lijkt wel lief dat hij alleen bij mij wil drinken, maar in de praktijk is het helemaal niet handig. Gelukkig deed mijn collega vandaag niet moeilijk, maar ja, dit kan natuulijk niet zo blijven gaan :cry:

Bij thuiskomst vanavond hebben we dan de knoop maar doorgehakt en zijn we (2 weken te vroeg) met een groentenhap begonnen. En meneer heeft GESMULD :D Alsof hij het al zijn hele leven doet at hij van het lepeltje en deed dat mondje open om MEER MEER MEER hihi. :D Na 1/3 vond ik het wel voldoende voor zo'n eerste keer, morgen eerst maar eens zien wat er uit die darmpjes komt. Hierna heeft hij nog lekker een flesje van 140 gedronken. Nu ligt meneer tevreden in bed en zitten papa en mama smachtend naar de oven te kijken wanneer die pizza eindelijk gaar is. :)

Bibiche; Elia drinkt ook nog 5x 180 (als hij dat al wil, meestal 140). Ga nu hiernaast de groente introduceren.

16. Niet meer actief

whahahaha die Elia... ;)

17. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @bianca: haah hij wilt gewoon vast voedsel

Zo ik ga morgen maar eens ha bellen want ik ben me een partij duizelig geweest en misselijk, ga ff mijn bloeddruk laten meten en mijn bloed laten nakijken. Ik ben dus ook heel snel wagenziek/duizelig in de auto als ik bijrij dan.

We komen net terug van herdenkingsdienst van mijn oma, blijft zo emotioneel. :cry:

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @rachel: ik lees net in etos folder dat similac voeding 2 voor 11.50 is ipv 14 euro. Zowel opvolgmelk 2 en 3.

19. jingels: met de voeding gaat het goed, Bv geef ik nogsteeds en dat gaat ook gewoon weer goed.
    Niets te klagen iegenlijk! :D

Tassie: woeps, niets gezged ;) .

Rachel: Hihihi, dat ken ik. Ben je 3 uur zoet gweest om een lekker en verantwoord hapjete maken en dan dat...
    Josh nam dan wel een hap maar ging dan kokhalzen, ook leuk...

biancanr1: Haha, lekker dan! ;)

O meiden, sorry moet dit even met jullie delen.
    Die jongen/man waar ik het over had, hij heeft dit voor me gemaakt:

Lief!

20. Niet meer actief

goddes; wat mooii zeg en wat lief.

Bibiche; Het zal altijd emotioneel blijven, maar je weet het wel een plekje te geven. Knuffrl van ons.

Bianca; dat zal echt wel beter worden. Misschien een idee en ik weet dat ik nu wat op me hals haal, maar zolang jullie blijven toegeven dat jij alleen die fles geeft zal het zo blijven misschien moeten jullie op de dagen dat jullie allebei thuis zijn proberen dat papa de fles geeft en als ie niet wilt dan is het jammer. Is even moeilijk, maar anders blijf je misschien dit probleem houden. Elia zal toch moeten eten en zal op een gegeven momet ook accepteren dat papa het doet.

Liefs Nathasja

Deel Deze Pagina