Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    .. ik wou even een verhaaltje gaan typen, maar m'n kleine meid huilt....

komt later dan wel weer

2. Erica: Josh kan wel 3 uur wakker blijven.

Rachel: Awww ik ben gek op ratjes!

Ik heb nu weer een nieuwe kolf (avent)!Hoera!

3. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Even snel een berichtje naar Annemarie; GENIET VAN JULLIE MEISJE EN NATUURLIJK HET HELE GEZINNETJE THUIS!

Heb alles wel gelezen, maar nog altijd erg moe / duizelig. Vannacht wel goed geslapen en net nog 2 uurtjes, maar moet echt nog bijtanken.
    Tot gauw.

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @annemarie: geniet inderdaad eindelijk van jullie kleine meid. Ik wens jullie echt het allerbeste toe.
    @GT: wat balen joh dat je kolf kapot is gegaan.

Zo net met mijn zusje lekker wezen shoppen en met de kleine natuurlijk. Ze vindt het heerlijk in de wagen en ze blijft gewoon lekker stil :)

Oh ja ff een vraagje wanneer mag je eigenlijk weer sex hebben? Als het vloeien helemaal gestopt is? En als je hechtingen hebt down there vanaf weer?

Zo ik hoop niet dat ik ziek ga worden want ik heb me een partij keelpijn :cry: Ik probeer elke dag te gaan slapen maar ik kan gewoon niet in slaap vallen :(

Zo Elenora ligt nu gelukkig weer te slapen, ik had haar wel slapend in bed gedaan maar ze werd weer wakker en ik heb haar niet opgepakt ook al huilde ze. Het was geen gekrijs gelukkig.

5. Niet meer actief

in mijn album staat mijn trots ;) in haar eigen wagentje :p

haha

dankjee dames ,, ga later ff bijlezen

6. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Bibiche: Je mag weer sex hebben als je niet meer vloeit, en als je hechtingen eruit zijn...
    Fijn dat je zo lekker hebt gewinkelt :D

@Annemarie ahhhh wat een lieve foto van Benthe! Geniet maar lekker :D

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @annemarie: ik heb gewoon tranen in mijn ogen :cry: zo mooi om te zien dat ze het zo goed doet.
    @ Rachel: ik heb nog 1 hechting dus ik moet wachten dat die opgelost is :confused: :D

8. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Oh annemarie, wat heerlijk dat ze thuis is! Super!
    Lekker genieten nu!

Haihai dames.. :oops: Zow, even kort de tijd. Jeetje wat gaan de dagen snel en ik kom echt amper toe om hier te lezen, laat staan te reageren. Hoe doen jullie dat?

Ook heb ik bewust iets afstand genomen hoor.. Je word zo overspoeld met informatie, dat ik helemaal in de war raakte en me af vroeg of ik het wel goed doe. Ik vind vele manieren goed voor 1 en hetzelfde ding en dat maakt dat ik niet meer weet wat ik zelf wil...
    Ook nog wat visistes gehad, kortom alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik niet zo aktief ben momenteel.

Ik haak even zo in..
    Hier gaat alles erg god. Emma doet het onwijs lekker. Ze is echt heel makkelijk. Afgelopen nacht eerste keer dat ze heel wat uurtjes doorsliep... (ze komt eigenlijk trouw om de 4 uur) Nu had ze om 8 uur laatste voeding gehad en kwam toen pas om half 3. Terwijl wij dachten dat ze dus 12 uur ook nog zou meenemen...
    Verder geef ik veel Bv via de fles. Ze drinkt beter uit de fles, meer ook voornamelijk... Emma zit op 130 cc ongeveer.. :oops: Ook drinkt ze nog uit de borst, Maar merk dat ze dan minder drinkt... En dan dus eerder komt voor voeding.
    Vandaag heeft ze voor het eerst een lichte glimlach laten zien.. (lachstuipjes hadden we al vaak gehad) maar nu dus echt op iets wat wij doen, beginnen nu voorzichtig de mondhoeken te stijgen.. *smelt*

Gisteren bij de Prenatal geweest, we hadden bonnen gehad en heben lekker geshopt. Ik heb nu ook de Medela Swing elektrische kolf, ideaal ding! Be er erg wijs mee. Zo hoop ik ook nog bv te geven als ik aan het werk ga, door te blijven kolven.
    Ook heb ik de bakerzak besteld... Ik baker Emma in (alleen armpjes) waardoor ze snel en makkelijk en goed slaapt... Ze is erg wild met haar armpjes waardoor ze vaak te snel wakker werd, ik dn dacht dat ze honger had en haar dus aan het drinken probeerde te krijgen, wat dus weer niet lukte, want ze had niet voldoende honger enz enz... Je zit snel in een cirkel. Emma zit nu al op 4 uur overdags en 's nachts meestal ook gewoon 4 uur. Maar begint dus nu langer te worden.

Afgelopen woensdag is de wijkverpleegkundige geweest en Emma was 600 gram aangekomen in 2 weken... 4100 gram woog ze. Morgen moeten we naar het CB toe. Ik ben erg benieuwd!

Nou verder is dus mijn paard verkocht, het gaat erg goed met haar... Ben ik erg blij mee.

Voor papadag heb ik een poster ontworpen en besteld, erg leuk! Voor op zijn werk ofzo... haha.
    En van Peter heb ik van de week een kinderkopje gekregen voor aan mijn bedel-armbandje... Zo lief!

Nou dat is het van deze kant zo ongeveer weer.
    Iemand vroeg of je herkende dat ze soms net doen of ze denken dat ze vallen, Emma doet dat ook.. stiekem ziet het er wel grappig uit. Emma heeft wel vaker dat ze ook schrikstuipjes heeft... Ergens zielig, maar ook wel grappig gezicht...

Nou, ik ga weer wat doen..
    Kom gauw weer. Ik lees het meeste wel, maar kom nu echt even niet aan reageren...
    Maar vanaf hier iig een knuffel voor iedereen!

9. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Bianca: Bedankt voor de tip ga het direct proberen. Wij willen dan het schema zo hebben 8.00 - 11.00 - 14.00 - 17.00 - 20.00 - 23.00 en dan 's nachts wanneer hij komt.
    Maak je hem dan om 7.00 uur ook gewoon wakker ookal heeft hij 2 uur daarvoor nog eten gehad bijvoorbeeld. Hoop dat je mij kunt helpen want die slapeloze nachten beginnen nu toch echt op te breken.

Annemarie: Geniet er lekker van nu jullie meisje thuis is. Wat een super mooie foto.

Groetjes Alida

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ze zijn dan wat huiliger, hangeriger en willen heel graag alleen maar bij mama zijn. Slapen slecht, eten slecht.
    Het eerste sprongetje is rond de 5 weken. Is je kleintje eerder geboren dan moet je de weken dat ze er eerder geboren zijn bij de 5 weken optellen, dus 1 week vroeger geboren is het sprongetje rond de 6 weken. Is je kleine later geboren dan kan je die weken van de 5 weken aftrekken.
    Het 2e sprongetje komt rond de 8 wkn. Het zijn echt geen fijne periodes, maar meestal duren ze in het begin een paar dagen en hoe ouder ze worden hoe langer ze duren.

Ik heb het boek "oei, ik groei" en daar staat het allemaal heel duidelijk in beschreven. Op marktplaats staan ze regelmatig aangeboden voor weinig geld. Ik heb er heel veel aan gehad. Ook dat je als mama niet in de stress moet raken omdat ze dan nog meer van slag zijn. Het is voor de kleine ook een ingrijpende gebeurtenis nl.

Sterkte iig, het zijn geen leuke tijden

11. Niet meer actief

Silvie hartstikke bedankt.

Vandaag naar het CB geweest hij weegt nu 4160 gram. Heb daar het probleem ook voorgelegd dat hij vanaf 11 uur niet meer wilt slapen en dat hij tot een uur of 10 in de avond wakker is. Zij gaf aan dat ik hem dan 20 min moet laten huilen en dan een bij voeding moet geven. Dit mag 3 x op een dag vandaag geprobeerd het hielp niet, maar misschien dat het moregn pas de vruchten afwerpt. We zullen zien. Hij heeft vandaag maar 7 uurtjes geslapen en de rest was hij wakker en aan het huilen Als ik het doe zoals het Cb zegt voeden knuffelen en dan naar bed. Dan huilt hij de hele dag behalve met zijn voedingen.

Ik weet het niet meer. Ook gevraagd over de stuipjes en daarvoor moest ik contact opnemen met de HA. Daar moeten we morgenochtend naar toe. Afwachten maar.

Ga nu slapen en hoop dat DYlan verlopig even blijft slapen.

Weltrusten meiden.

Liefs Nathasja

12. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Aaaww, wat een mooie foto van Benthe!

13. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Nathasja, het zal echt een paar dagen duren eer Dylan zal reageren op dit nieuwe ritme. En net als je denkt dat het begint te werken, zal hij een terugval krijgen maar als je dan doorzet, zul je de vruchten van het doorbijten plukken. Zie het 1 of 2 weken aan, en hou vol! :)

Jeetje, Benthe is echt een mooi tenger meisje zeg...

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @bianca: dus jij kreeg het advies om om de 3 uur te voeden! dacht die kleintjes gewoon op verzoek gevoed moesten worden.
    @natasja: hoop dat het snel werkt
    @tigger: ik begrijp je volkomen met al die info
    hoeveel cc bv mogen ze hebben uit een fles? en drinkt ze wel goed uit de borst dn i.v.m tepel/speen verwarring?

ik word ook onzeker over tijd tussen voeding de een zegt 4 uur is te lang voor zo'n kleintje en de ander zegt laten slapen.

15. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Alida; ja we maken hem voor de voeding van 700 wakker. Ookal heeft hij om 500 gehad, hij moet weten wanneer de dag begint en er niet zelf om kan vragen. Gelukkig was dit maar 1 ochtend en kwam hij de andere nachten meteen om 300/330 en kon ik hem van 700 aanbieden.
    Hierna nog wel weer lekker naar bed tot 930 hoor! :) Dan slaapt meneer in de box zijn ochtenddutje hihi

16. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ja wij moeten hem elke 3 uur wakker maken, vooral om hem dat dag en nachtritme te leren. Hij is ook nog erg klein dus mag gerust zoveel voedingen (zijn er dan wel 8 met die van 2100 erbij geteld). Geef hem bv uit de fles, dus zie precies of hij veel of weinig drinkt (80cc gemiddeld gebaseerd om 3400 gram van hem). Om 2100 geef ik niet meer dan 50cc omdat er maar 2 uur tussen de voedingen zit.
    SUCCES, hoop dat het bij jullie ook werkt!

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik voed Lindsey gewoon op verzoek (FV) overdag komt ze om de 4 uur, een enkele keer om de 3 uur. Vanacht heb ik haar trouwens wel wakker gemaakt....ze had om 20.00 de fles gehad en was gaan slapen, schrok om 2.30 wakker en toen sliep mevrouwtje nog. Vond wel lang dus heb haar maar de fles gegeven. Vervolgens sliep ze door tot 7.00 :)
    Nu moet ze rond 11 uur weer, daarna maar meteen aankleden en in de kinderwagenbak leggen want moet om 12.00 naar de verloskundige.

18. Niet meer actief

marie lize; Ik ga het zeker nog volhouden. :D

Ben net bij de ha geweest over de stuipjes en nu moetenh we vanmiddag naar de seh om de kinderarts naar hem te laten kijken. Afwachten maar.

Liefs Nathasja

19. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Hallo meiden,

Annemarie, prachtmeisje hoor! Geniet er lekker van, hoe vinden de andere kinderen het?

Rachel succes bij de vk, ben benieuwd of ze naar je sexleven vragen ;) :)

Bibiche ik voed op verzoek, toen ze 3 weken was deed ik er op de dag max 4 uur tussen en in de nacht 6. Meestal kwam ze zelf voor die tijd. Persoonlijk geloof ik dat ze zelf wel aangeven hoe of wat. Je moet doen waar je je goed bij voelt.

Gisteravond ben ik uit eten geweest met collega's. Moest om 15.00 weg en was pas om 23.30 terug. Tess is 's middags bij mijn zus geweest en mijn mannetje heeft haar daar opgehaald. Het is heel goed gegaan, dat vond ik erg fijn :D .
    Het etentje was reuze gezellig! Ik heb er gewoon echt van genoten. Eerlijk gezegd heb ik mij helemaal niet druk om Tessa gemaakt, ze was wel veel onderwerp van gesprek. Het achterlaten vond ik even moeilijk, eenmaal in de gezellige sfeer was ik er doorheen.
    Ik was alleen vergeten dat je in die tijd heeeele volle borsten krijgt. Had dus enorme stuwing en uiteindelijk pijn. Op de terugweg (ruim een uur rijden) ben ik gestopt bij een tank station. Op de wc heb ik met de hand de spanning eraf gekolfd, het spoot er gewoon uit, leuke taferelen kan ik vertellen. Eenmaal thuis wist ik niet hoe snel ik naar de kolf moest, eerst de kolf dan de rest van het gezin ;) .
    Vandaag ook weer alles prima hier. Ontlasting komt nog steeds niet zelf, erg zielig.

20. Female

Female Niet meer actief

@ erica, leuk dat t zo gezellig was. En de volgende keer mss een handkolf meenemen in je tas, zodat je tussendoor op t toilet even kunt kolven. Als je nog langer weg zou gaan adviseren ze volgens mij sowieso om te kolven omdat je melkproductie anders terug kan lopen... :D

Deel Deze Pagina