Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Rachel1984: veel plezier morgen bij het showen van jullie prinses. Maar vind je het niet te vroeg voor de fles ? Je hebt kans op tepel/speen verwarring ? En mag ik vragen waarom ze niet "gewoon" bij je kan/wil drinken ?

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Nee hoor is niet te vroeg voor een flesje zei zowel de kraamverzorgster als de verloskundige. Veel mensen moeten ook kolven als bijvoeding en dan krijgen ze ook een flesje, het gaat erom dat ze goed kunnen drinken voordat ze een flesje mag omdat ze anders speen/tepel verwarring krijgt. Maar ze kan alleen via een tepelhoedje drinken omdat ze anders de tepel niet goed kan pakken. Wat we ook geprobeert hebben het lukt haar anders gewoon niet. En de reden dat ze vrijdag een flesje krijgt is omdat ik me in het verzorgingstehuis niet kan terug trekken voor de voeding en ik het niet zie zitten het in het openbaar te gaan doen eingelijk.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Oke Rachel ik heb het anders geleerd. Maar praktijk en theorie zijn wel vaker anders. Ook heb ik geleerd dat een tepelhoedje niet goed zijn zou. Omdat je productie minder wordt gestimuleerd. Maar zoals ik het bij jou lees valt dat dus reuze mee ! Ben ook wel eens bang dat onze baby niet goed kan pakken bij mij. Heb n.m. 1 gewone tepel en 1 ingetrokken. Heb jij dat ook dan ? Als je mijn vragen te vindt dan zeg je het maar hoor.

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Nee hoor meid vraag maar! Tepelhoedje hebben ze over het algemeen liever niet omdat ze dan niet goed zou kunnen drinken. Maar we hebben (omdat ze in het begin helemaal niet dronk) contact gehad met een lactatiedeskundige en die was zeer tevreden dat ze het op deze manier wel deed. Mijn tepels zijn ook te ingetrokken waardoor ze ze niet goed kan pakken. Ze is dan zo 15 min bezig en raakt dan helemaal gefrustreerd omdat het niet lukt en ze niets binnen krijgt. En ik raak dan ook gefrustreerd omdat zij niet kan drinken.

Ze is in 3 dagen tijd 200 gram aangekomen dus krijgt meer dan genoeg binnen dus ik kreeg het advies gewoon op deze manier door te gaan en misschien tussendoor een keer proberen zonder. Dan een paar min als het dan niet lukt meteen weer tepelhoedje gebruiken. Ook hoorde ik dat er verschillende merken zijn en sommige te kleine gaatjes hebben waardoor baby's teveel moeite moeten doen en dan te weinig binnen krijgen. Wij hebben die van avent en die zijn ontzettend goed!

Ook verschilt het natuurlijk per kindje, zij doet het super goed met tepelhoedje maar kan me ook voorstellen dat er babys zijn die het er minder goed op doen.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel ;)

Enne praktijk en theorie zijn idd verschillend, wij hebben het advies gekregen gewoon naar haar te kijken en daarop alles aan te passen omdat iedere baby anders reageert.

5. simalex

simalex Bekend lid

Ik wil even reageren op het tepel/speen verwarring verhaal. Dit schijnt volgens de velpleegkundigen in het ZH en de kraamverzorgende wel mee te vallen.

De eerste dagen kreeg Yildou steeds het flesje, na 5 minuten stunten aan de borst en daar dronk ze veel beter uit omdat ze minder hard hoefde te zuigen dan aan een tepel.

Mijn borstvoeding heb ik in het begin ook steeds met behulp van een tepelhoedje gegeven. Eerst proberen aan de tepel, dan met hoedje en dan een flesje (het was in het begin belangrijker hoeveel ze dronk, dan de borst).
    Thuis heb ik alleen borstvoeding gegeven.. eerst tepel proberen, als het niet lukte met tepelhoedje. En nu heb ik het tepelhoedje al een week niet gebruikt.
    Dus Rachel... misschien drinkt Lindsey strakjes ook wel zo aan je borst, als je elke keer toch even blijft proberen zonder tepelhoedje!
    Oja, ik heb niet ingetrokken tepels, maar ze zijn ook niet erg groot/lang.

Nemo -> klinkt erg goed, die draagdoek. Volgens mij was die ook bij de Prenatal te koop. Misschien dat ik morgen even ga stadten.

Yildou heb ik vanavond lekker in de slaapzacht gebadderd en daarna aan de borst viel ze tevreden in slaap, dus ik heb haar net lekker boven in het wiegje gelegd.
    Alexander heeft de terrashaard aangestoken (hebben we pas nieuw), dus ik ga zo even van het vuurtje genieten.

Groetjes Simone

6. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Wij hebben ook al vrij vlot tepel en speen doorelkaar gebruikt omdat ik moest kolven. Ze heeft geen enkel probleem gehad, behalve dan dat ze misschien wat te gulzig is aan de fles (voor de borst moeten ze veel harder werken). Nou schijn ik wel ideale borstvoedingstepels te hebben, dus dat helpt misschien ook wel.

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik blijf gewoon zo nu en dan proberen zonder tepelhoedje en misschien gaat het nog wel lukken. Ben allang blij dat ik borstvloeding geef na de moeilijke start :D
    En trouwens bedankt voor jullie tips meiden! Ik denk dat ze vrijdag ook wel voor een keertje goed uit het flesje drinkt hou er nou eenmaal niet van om in het openbaar te voeden :oops:

Vanacht heeft ze trouwens voor het eerst een beetje doorgeslapen :D Laatste avond voeding om 22.30 en toen doorgeslapen tot 3.30 en toen weer tot 7.00. Heerlijk :D

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dames bedankt voor jullie borstvoedingservaringen. Geeft de burger toch weer moed ;)

9. simalex

simalex Bekend lid

Goedemorgen/middag dames,

Net nu ik hoopte een beetje een goed ritme te hebben gevonden met Yildou... Ach ja, ze houdt zich niet helemaal aan ons goed bedachte schema. Ze meldde zich een uur eerder voor de avondvoeding en dat was dus vanacht ook weer zo. Dus nu zat er maar 3,5 uur tussen... helaas. En vanochtend meldde ze zich al na 2 uurtjes. Helemaal ontroostbaar en duidelijk alleen maar honger... Nou ja, we zien wel waar wat de dag ons brengt.

Gistermiddag heb ik haar trouwens even in de box gelegd, onder zo'n speelmobiel en daar ging ze ook nog tegenaan meppen. Of het echt gericht spelen was weet ik niet, maar het leek wel onwijs lief! Dus weer een heleboel mooie foto's gemaakt. Ik zal zo onze website eens updaten en dan ook mijn album hier.

Nemo: Die borstvoeding gaat bij jou vast wel lukken! Je weet immers al heel veel tips en truuks van de lactatiecursus!

Rachel: Kan me voorstellen dat je niet openbaar wilt voeden. Daar houd ik ook niet van. Als ik thuis ben, voed ik bijna altijd op onze slaapkamer. En toen we naar het Zh moesten met Yildou, heb ik tevoren afgekolfd en het flesje meegenomen. Ook als ik ergens naar toe ga, probeer ik op een 'afgelegen' plaatsje te voeden.

Assepoester: Ben wel heel erg benieuwd hoe een ideale borstvoedingstepel eruit ziet. Ik schijn ze niet te hebben. Ik heb alleen mijn stugge friese koppigheid wat in mijn voordeel heeft gewerkt bij het volhouden vn de bosrtvoeding. Ik zag dat Sabrina vandaag al weer 3 weken oud is! Wat gaat dat snel heh? Kun je het je voorstellen. 3 weken geleden stond je op het punt om moeder te worden en nu zijn ze niet meer uit je leven weg te denken!

Ik ben nu alleen thuis, Alexander is aan het klussen bij zijn vader. Het plafond in de keuken moet vervangen worden en ik heb zo'n man die alles kan.... :) dus hij is bijna altijd bij een ander aan het werk!

Groetjes Simone

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ lengte: 47 cm ~ gew: 2635 gram
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ lengte: 47-50 cm ~ gew: 2840 gram
    4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ lengte: 51 cm ~ gew: 3320 gram
    6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ lengte 51 cm ~ gew: 3890 gram
    7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 2410 ~ lengte: 46 cm
    8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm
    9: Goddess tear (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren: 30 april 07 ~ gew: ..... gram ~ lengte: .... cm
    10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren 1 mei 07 ~ gew: 3015 ~ lengte:
    11: Tassie (32) --> Dylan ~ geboren: 2 mei 07 ~ weken ~ gew: ~ lengte:

Geboren:
    7 meisjes 4 jongens

Agenda:

11 mei -> Assepoester en Sabrina - controle kinderarts
    21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau (en entingen?)
    22 mei -> Rachel en Lindsey - 1e keer consultatiebureau (kinderarts)
    24 mei -> Assepoester en Sabrina - consultatiebureau
    30 mei -> Assepoester - controle gyn

11. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Simone, troost je: mijn stugge friese koppigheid heeft ook alleen in mijn voordeel gewerkt om het op gang te krijgen hoor! Ik kan wel mooie tepels hebben, maar als er niets uit komt, houdt het ook op, hihi. Maar ik moest en zou bv gaan geven! Gelukkig is de productie na ± 2 weken goed op gang gekomen en doet ze het nu prima op bv.

Gaat inderdaad erg snel! Kan me het zwanger zijn nog herinneren als de dag van gister. Zo langzaam als de laatste 3 weken zwanger gingen, zo snel gaan de eerste! Onvoorstelbaar, ben er nog ondersteboven van.

Het gaat hier uitstekend. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik niets meer te willen heb en 'gewoon' op aanvraag voed. Alle schema's en hoop de deur uit en het allemaal over me heen laten komen. Niet balen als ze weer om 1 uur, 3.30 en 6.00 komt, ze zal het wel nodig hebben. Erg blij als ze om 0 uur, 4 uur en 9 uur komt. In het begin kon ik me erg druk maken als de vorige voeding 2 uur geleden was. Nu kijk ik gewoon per dag hoe het gaat en dat geeft een stuk meer rust!

12. simalex

simalex Bekend lid

Wil even een mooie foto met jullie delen. Ze groeit best wel, als je de eerste foto van de couveuse ziet. Ze krijgt al mooie bolle wangen!

Grrr... had net een verhaal voor onze site getyped (inclusief foto's), is het weg omdat ik ineens halverwege uitgelogd wordt.

.... ow *huilhuil* voedertijd ..... ik ben weg!

Groetjes Simone

13. simalex

simalex Bekend lid

Rachel : Je hebt niet de laatste geupdate denk ik. Ik heb de gegevens weer even toegevoegd. Groetjes Simone

14. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Hai meiden,

Heerlijk om alles te lezen.. kunnen we vast voorbereiden.. ;)
    Goed te horen dat alles zo goed gaat met de kleintjes...

15. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ben ook weer helemaal bij gelezen... ik word zo blij van jullie berichtjes... had ik echt even nodig na gisteren.
    Ik hoop me zoooo snel hier te mogen melden...... zwijmel zwijmel...

Ohja en super dat jullie je ervaringen over borstvoeden met ons willen delen!
    en helemaal geweldig dat het met jullie en de meiden goed gaat!

16. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Gaan we nou op 3 mei geen babytje verwelkomen? :( Jammer..

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Misschien de jouwe wel Tigger wie weet ;) *spannend*

18. simalex

simalex Bekend lid

Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ gew: 520 gram ~ lengte: 30 cm
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ gew: 2635 gram ~ lengte: 47 cm
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ gew: 2840 gram ~ lengte: 47-50 cm
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ gew: 3320 gram ~ lengte: 51 cm
    6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 3890 gram ~ lengte 51 cm
    7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 2410 gram ~ lengte: 46 cm
    8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm
    9: Goddess tear (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren: 30 april 07 ~ gew: 2880 gram
    10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren 1 mei 07 ~ gew: 3015 gram
    11: Tassie (32) --> Dylan ~ geboren: 2 mei 07
    12: Erica (31) --> Tessa Elise ~ geboren: 2 mei 07
    13: Tigger (26) --> Emma Johanna Elisabeth ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3550 gram

Geboren:
    9 meisjes 4 jongens

Agenda:

21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau en entingen
    30 mei -> Assepoester - controle gyn
    8 juni -> Simalex en Yildou - controle kinderarts

Grappige discussie zeg! Ben benieuwd wie er vandaag aan de beurt is...

Groetjes Simone

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik denk female

20. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ gew: 520 gram ~ lengte: 30 cm
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ gew: 2635 gram ~ lengte: 47 cm
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ gew: 2840 gram ~ lengte: 47-50 cm
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ gew: 3320 gram ~ lengte: 51 cm
    6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 3890 gram ~ lengte 51 cm
    7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 2410 gram ~ lengte: 46 cm
    9: Goddess tear (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren: 30 april 07 ~ gew: 2880 gram
    10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren 1 mei 07 ~ gew: 3015 gram
    11: Tassie (32) --> Dylan ~ geboren: 2 mei 07
    12: Erica (31) --> Tessa Elise ~ geboren: 2 mei 07
    13: Tigger (26) --> Emma Johanna Elisabeth ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3550 gram

Geboren:
    9 meisjes 4 jongens

Agenda:

21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau en entingen
    4 juni -> Assepoester - controle gyn
    8 juni -> Simalex en Yildou - controle kinderarts

Afspraak met gyn is verzet, kreeg ik net een brief over.
    Hier gaat alles wel goed, maar ben wel moe. Ze wil steeds vaker drinken en zodra ze slaapt (meestal na een min of 10) en we haar in bedje leggen, begint ze meteen weer te huilen. Ze wil alleen bij ons op de arm slapen. Vooral 's nachts is dit niet zo fijn. Voor ik dit bericht tikte heb ik haar in bed gelegd en voor ik goed en wel begonnen was, was zij alweer aan het huilen. Ga dus maar weer even naar haar toe voor een knuffel.

Deel Deze Pagina