Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

s1980, hihi kan me voorstellen dat je dan geen oog dicht doet.
    Ik heb Luca nog niet weggebracht voor een hele nacht.
    Ben bang dat ze 's nachts nit wakker worden als hij wakker wordt :rolleyes: :)

Luca krijgt zijn eerste tandje! \:D/ joehoe was even bang dat hij een tandloos bekkie zou houden ;)

2. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    s1980 veel plezier in center parcs. Wat heb je een spullen nodig he met zo een kleintje.
    Ja zo een nachtje uit logeren is voor de mama's mischien wel het meest spannend. Ik draai slaapdiensten dus ben vaker een nachtje zonder haar. Dat is toch anders als dat je kindje weg is, Tess is nog niet uit logeren geweest (mama is een watje).

3. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    joehoe nog ff en Luca kan bijten! Hier nog steeds geen tandjes wel alle klachten voor tandjes

Erica: pff zeg dat wel twee weken met zijn tweetjes naar een ver oord is een stuk minder bagage... Maar ook dat lijkt me moeilijk slapen ergens anders slapen zonder haar niet ff in der kamertje kijken maar de gedachte dat papa thuis maak dan wel weer een hoop goed. Alhoewel mijn vriendje kan af en toe heel goed doorslapen ondanks de kleine loopt de praten 's nachts

En het logeren ga naar het werk nog ff een knuffel brengen en de slaapspulletjes brengen incl babyfoon met geluidniveau tien (hahaha). Als ik aan vannacht denk krijg ik al buikpijn gelukkig niet de enige die overal al twijfelt ondanks het je ouders zijn

Jullie horen morgen hoe het gegaan is. Roep heel trots op mijn werk nu heerlijk een nachtje doorslapen maar ondertussen .........

4. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Leuk, weer nieuwe mei-mamma's erbij! Welkom hier.

Heb even snel alles bijgelezen en even snel reageren, druk druk druk.

ML: hopelijk voel je je snel beter, zal aan je denken!

Chantal: leuk een tandje! Hier nog steeds een tandeloos bekkie, maar vind het eigenlijk ook nog wel leuk. Het gaat al zo snel :oops:

s1980: spannend hoor, een nachtje weg. Deze mamma is ook een schijterd, hihi.

Wij gaan komend weekend ook weg, denk regelmatig aan de spullen die mee moeten, wat een waslijst zeg. Mogen wel bijna een bus gaan huren :D

5. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    s1980 hoe is het logeren gegaan?
    Ml hoe voel je je nu?

6. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    Hallo,

Drukke dagen gehad vandaar nog niet eerder gereageerd! het logeren is helemaal goed gegaan! Mama had het er het moeilijker mee. Liep 's ochtends gewoon naar haar kamertje toe maar ja ze lag er niet. Was 's ochtends om 0900 uur al bij oma om haar op te halen. Morgen nog ff langs de oma's en de opa's en maandagmorgen vertrekken we naar Zeeland voor een weekje.

Assepoester: Erg he wat je allemaal mee moet nemen!

Het is me eindelijk gelukt met de foto's dus hierbij de links

http://www.mijnalbum.nl/Foto-33PP6BEZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ZQY8TIA.jpg

7. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    ah die eerste! Geweldig! :)

8. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    wat een heerlijk meisje, s1980!

nog niets van marie lize gehoord? Ben toch wel benieuwd hoe het met haar gaat.

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ach wat een schatje :D

Heb het ook errug druk de laatste tijd :rolleyes:
    Luca heeft gister de eerste stapjes aan de hand gezet :confused: :whistle:
    Hij wilde per se gaan staan op de grond.
    Toen ik hem op de grond zette begon hij zomaar stapjes te zetten. :D
    Oké nog heel wankel maar het snapt wel wat hij moet doen. ;)

10. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Hallo, ik ben een weekje weg geweest, dus niet van mijn goede voornemen afgeweken maar geen comp in de buurt. Even voor ik bij ga lezen: de laatste dagen gaat het 's nachts weer wat beter. Ik merk dat ik het erg lastig vind om een ritme te vinden. Mijn meisje krijgt nog borstvoeding en sinds twee weken geef ik de laatste voeding Nutrilon met rijstebloem. Op advies van het cb deed ik dat rond 22u maar dan kwam ze 's nachts weer (!) en nu we weg waren (en ik graag een drankje wilde) gaven we die om 20u en sliep ze tot ong. 6u. Komt dit iemand bekend voor? Ze krijgt 's morgens en 's middags wel wat bijvoeding.
    Oh en het sprongetje is, denken wij, wel voorbij: we hebben een heel ander kindje gekregen na onze vakantie. Kan natuurlijk ook komen door de overweldigende aandacht van ons tweeën, maar ze is heel actief, wil continu zitten en, ik las hier ook al over staan/lopen; hier nog zo één. Ze kan nog niet zelf zitten maar als ik haar wil helpen door haar handjes vast te houden trekt ze het schattigste koppie als ze overeind komt!
    Nu even bijlezen...
    @Erica: ik voed haar wel vaak 's nachts, ik vind dat makkelijker dan laten huilen en na de bv slaapt ze makkelijk weer door. Ik weet alleen niet of ik het beter even door kan zetten zodat ze uiteindelijk doorslaapt. Soms is het wel heel vermoeiend.
    Marit80: het lijkt me heel zwaar als je kindje 's nachts ook echt wakker blijft, ik hoop voor je dat het snel over is.
    Chantalk: met vier maanden al uit de kinderwagenbak? Wow. Die van mij past er nu nog steeds in. Het is dat ik het gezelliger vind als ze in de wandelwagen ligt en gelukkig kan die helemaal plat. En een tandje; ik las dat er al meer zijn met tandje(s), hier nog niets te zien hoor! Haar beppe/oma roept al weken dat ze een tandje krijgt. (als ik rode wangen heb krijg ik volgens mij ook tandjes?!)
    S1980: succes met je week centerparcs! Wij zijn net terug van een weekje weg en het is inderdaad een heel gesleep! (nou waren wij met z'n tweeën altijd al in staat om de hele auto vol te krijgen...)

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Jara hier ook weinig ritme hoor, telkens als ik denk dat er iets is dan is het weer weg :)
    Was je weekje weg verder leuk?

s1980 wat een schatje! Leuke foto's hoor, ze straalt helemaal als ze lacht.

12. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ harmless: ik heb datzelfde gevoel hoor over het bijvoeden. wij zijn nu ook voorzichtig begonnen met wat smaken te introduceren,maar ik ben altijd erg bij als ze na het eten vol overgave lekker bij me drinkt. Ze zit nu dan bij ons aan tafel in haar kinderstoel, prachtig vindt ze dat. Ze zit als een koningin op haar troon :)

@ marit: mijn dochter wordt ook sinds een paar weken opeens 's nachts een keer wakker, soms vaker in de nacht, maar meestal is het 1 nachtvoeding. Zeker nu het kouder is, is dat toch wel even wennen.

13. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Jara: hopelijk heb je genoten van je weekje weg. En zo te lezen ben je Fries! Of in ieder geval is beppe Fries. Waar precies woon je?

s1980: leuke foto's hoor! Die eerste is echt heel snoezig, hele gezichtje straalt.

Sabrina wordt 1 keer per nacht wakker, rond vieren, omdat ze dan haar speentje wil hebben. Sommige kindjes krijgen het nu ook kouder en worden daar steeds wakker van.

Vanaf het eerste hapje smult Sabrina van alles wat ik haar geef. Ik geniet er ook van om te zien hoe ze weer iets nieuws proeft en als ze liever mijn kookkunsten heeft dan Olvarit ;)

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

jara, fijn fat het nu wat beter gaat.
    Ja Luca is een flinke jongen :) vandaag op het cb geweest. hij is nu 69 cm lang en weegt 9040 gram. :confused:

15. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    We hebben nu een heel ander kindje, echt geweldig!
    @Assepoester: ik woon in de randstad, ben wel fries maar opgegroeid in Noord-Holland. Mijn ouders zijn dus pake en beppe.
    @Chantalk: Jemig! Wat geef je je jongen? Ik heb echt nog een kleintje vergeleken met Luca! (16 okt cb: 6580 gr en 64,7 cm). Wat fijn dat ie het zo goed doet!

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    wat een kleintje :) :) :)
    Belle is 8885gram en 71cm maar ik ben gisteren
    naar het cb geweest.

17. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Jemig! Ik ga nu ook bijna twijfelen aan mijn voeding (om mij heen wordt dat al gedaan... :( ) maar koppig als ik ben, zet ik toch de bv door. En één voordeel: ik doe heel lang met alle kleertjes... Wie weet ga ik maandag even wegen bij het cb want ik hoef pas 18 dec weer en ben nu wel heel erg nieuwsgierig.

18. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Jara: Sabrina is nog kleiner (22 nov was ze 6920 gr, 67 cm en ruim 7 maand oud) en het cb was hier heel tevreden! Het belangrijkste is dat ze de curve volgen. Vraag me af of er uberhaupt kindjes precies op de lijn liggen. Kijk anders eens naar je curve in je boekje, ga met haar op de weegschaal en kijk waar je nu ongeveer zou moeten zitten. Vertoont de curve een knik naar beneden, dan zou ik wel even met het cb bellen.

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi Jara ,
    wilde je niet onzeker maken

Belle groeit gewoon snel vertelde ze bij het CB
    en daarom heeft zij meer nodig aan fruit en groente.
    gewoon blijven doen wat jij prettig vind.

20. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Hallo dames,

Ik ben er nog steeds hoor en ik heb nog steeds geen internet thuis (jeetje wat duurt dat lang!)
    Hopelijk duurt het niet meer zo lang. Ik heb even vlug een beetje gelezen maar niet echt maar ik zag wel dat Simone zwanger is. Wat SUPER, gefeliciteerd meid!
    Maar ik ben nu dus even bij mijn ouders en wou even tegen jullie zeggen dat ik jullie mis en dat ik terug kom zodra ik internet heb..
    Hou jullie goed allemaal

Liefs van Amilah en Ameera

Deel Deze Pagina