Wat balen joh, we missen je wel hoor! Hopelijk komt dat internet snel goed en dan weer lekker kletsen. Hoe gaat het nu verder tussen jou en je man? En Ameera natuurlijk!
Ja bij ons gaat het goed hoor gelukkig. Wel druk druk op een of andere manier hebben we het sinds Ameera er is altijd druk.. En gisteren dat was wel echt heel erg. Ik ging naar de stad met mijn zus en ik doe Ameera haar jas aan en ze begon ineens heeeel hard te huilen. Dus ik dacht al wat krijgen we nu? Daarna viel ze in slaap in de kinderwagen dus ik d8 dies moe. Toen werd ze in de stad weer wakker en weer zo huilen. En toen zag ik dat ze haar armpje helemaal niet meer bewoog (valt op bij haar want ze beweegt graag hihi). En ze was de fles aan het drinken en toen ik aan haar arm kwam begon ze weer te huilen. Dus ik ben naar het ziekenhuis gesnelt met tranen in mijn ogen echt, het was zo ontzettend zielig. En ze had een zondagsarmpje. Dat kan een kind dus krijgen van een jas aan doen of als je aan de armpjes trekt (net als met kleine kinderen die net kunnen lopen dat zo'n kind dan gaat hangen tussen twee mensen) dan kan het spaakbeen verkeerd schieten. Dus dat moesten ze terug manoevreren. Heeft ze even heel erg gehuild maar daarna was het gelukkig wel weer goed.. Maar wel erg want het was dus mijn schuld ik heb blijkbaar iets verkeerd gedaan met haar jas aantrekken. De dokter zei dat ik me niet schuldig hoefde te voelen omdat het heel erg veel voorkomt bij kinderen. Dus wees voorzichtig met de armpjes want ik wens dit niemand toe
Amilah, fijn om weer wat van je te horen! O wat naar met dat armpje. Je zal vast enorm geschrokken zijn! Goede tip, ik doe ook altijd best hard omdat ik denk dat het allemaal zo felxibel is. Groetjes en hopelijk ben er snel weer wat vaker. Jara onze meiden zijn net zo oud. Tessa was 1 november 65,5cm en 6960 gr. Dat is dus twee weken later dan jullie meting. Dit even ter vergelijking. Is echt allemaal goed hoor, als ze maar binnen die curve vallen. Ik maak mij er nooit zo druk om. Bv kan nooit slecht zijn voor je kindje dus ik zou lekker doorgaan zolang jullie dat zelf willen, alleen een beetje bijvoeden is wel nodig. En lang doen met de kleertjes is natuurlijk ook een super voordeel
lieve allemaal, ik heb nog maar een paar pagina's terug gelezen.... heb een hele tijd niets van me laten horen.... maar ik ben er nog hoor! Wat super om al die foto's te zien, verhalen te lezen weer van jullie, merk eigenlijk dat ik jullie wel gemist heb.... en Simone weer zwanger... WOW zeg! gefeliciteerd joh! Iedereen groeit lekker goed... nou ja de ukkies hoop ik dan maar fijn om te lezen!
mijn kleine man is ondertussen (op 13-11) 73cm en 9100 gram... een grote bink en dat toen nog alleen op BV. Op 11 nov hebben we zijn eerste hapje gegeven ala rapley.... erg grappige gezichten en het kokhalsreflex was zeer goed aanwezig Hij heeft nu 2 tandjes wat erg wijs staat en nr 3 staat op doorkomen... Helaas is hij al weer bijna 2 weken ziek. Eerst een oorontsteking en direct daarna (zelfde virus) zijn longen helemaal vol waardoor hij erg benauwd is en al enige malen heeft moeten overgeven daardoor... juist afgelopen nacht nog... arm kereltje. Hij heeft nu sinds afgelopen vrijdag een puffer en daar reageert hij redelijk goed op... Verder wil hij weinig drinken, plast weinig, maar de koorts is gelukkig weg . Op de creche is het ook nog lastig... het wennen lukt nog niet erg en nu is hij natuurlijk ook 2 weken niet geweest, dus dat zal geen goed doen. Hij weigert daar de fles, dus mag ik borst komen geven... en helaas heb ik hem nu al een paar keer totaal overstuur opgehaald.... we willen nog even doorzetten, maar ik vind het vreselijk en weet ook niet hoelang we het blijven proberen. Met mij gaat het prima. Ik geniet op en top van het moederschap en heb zelfs vandaag 1 van mijn banen opgezegd om lekker thuis te zijn. Dus over een paar maanden werk ik nog maar 1 dag in de week binnenkort lees ik weer ff verder terug, want ben wel benieuwd naar de verhalen! Maar nu is het hoog tijd om mijn kolf spulen schoon te maken voor morgen en die kleine man nog even te voeden.
He LZ: dat is lang geleden zeg! Alles goed met jou en Steven? Al begonnen met Rapley of nog niet? Amilah: o wat naar met dat armpje! Wist ik helemaal niet, toch maar beter opletten dus met het jasje aantrekken. Kan me goed voorstellen dat je je schuldig voelt, zou ik ook doen hoor. Het klinkt ook heel pijnlijk, en niets is zo erg als je kindje die pijn heeft. Heeft ze nu geen last meer van haar armpje?
Toch maar even geweest om te meten en wegen vandaag: 7160 gr en 67 cm! Ik ben er wel blij mee. Groente eten gaat ook veel beter; ik maak het nu zelf en dat vindt ze heerlijk, gelukkig. Misschien, als ze 's avonds goed warm eten eet, kan ik wel weer van die papfles af en gewoon aan de borst. Zijn er nog dames die ('s avonds) de borst geven? En slapen jullie kindjes dan ook door? @Erica: Tessa is inderdaad zo'n beetje even groot, ook wel leuk toch, zo'n 'kleintje'? En even oud; hoe laat is ze geboren? Die van mij om 23.23 uur. oh en Amilah: ik heb als kindje ook een zondagsarmpje gehad; ik was al wat ouder (jaar of drie) maar kan me er niets meer van herinneren. Ik heb er naderhand ook nooit meer last van gehad (weet niet eens welke arm het was). Komt met jouw kleintje ook vast allemaal goed.
Mooi Jara, dat is vast een opluchting! Sommige kindjes zijn nu eenmaal wat lichter en anderen wat zwaarder. Tessa en Sabrina zijn inderdaad licht, net als jouw meisje (ze zijn nu alledrie ong. even zwaar, maar Sabrina is bijna een maand ouder). En even heel blond, maar hoe heet ze eigenlijk? Dat is voor Amilah vast ook een opluchting, iemand die uit eigen ervaring spreekt. Moet zeggen dat ik zelf ook een beetje blij ben met je post.
@Assepoester: Ik ben inderdaad opgelucht, fijn ook om te horen/lezen dat er meer kindjes wat lichter zijn. oh enne... ze heet Silke.
Hallo dames, Even voor de meiden die zich zorgen maken over dat hun kindje ligt is, ik zelf was als klein kind ook altijd te ligt. Ik kreeg allemaal extra controles enzo omdat ik ver onder het gemiddelde zat. Maar mijn curve ging precies hetzelfde dus er was helemaal niets aan de hand. Dus maak je geen zorgen ieder kind is weer anders. @ Erica -> Ja was best schrikken met haar armpje. Ik was blij dat het uiteindelijk helemaal goed was gekomen. Maar ja als ze dan zo verschrikkelijk huilt dan denk je wel jeetje dat heb ik gedaan. Ik doe nu ineens ook heeeel voorzichtig. IK ga niet meer aan de armpjes trekken hoor.. @ LZ -> Leuk om je weer te zien. Wat erg dat Steven zo ziek is. Goh twee weken ook al. En de creche vind ie niks. Misschien komt het omdat hij zich niet lekker voelt? OF vond hij het daarvoor ook zo erg. Ameera heeft als ze niet lekker is echt een hekel aan andere mensen dan haar vader en moeder in de buurt. EN als ze dan weer helemaal beter is dan gaat het wel weer. @ Assepoester -> Ze heeft gelukkig geen last meer van haar armpje. Het manoevreren deed even zeer maar daarna was het ook gelijk helemaal weg en voelde ze er niks meer van dus dat is fijn. Ik ben ook wel blij dat ik zo snel naar het ziekenhuis ben gegaan want daardoor heeft ze tenminste niet te lang pijn geleden. @ Jara -> Ik had nog nooit eerder van een zondagsarmpje gehoord. Gelukkig maar dat je het je niet meer herinnerd. Weet je waardoor je het had? Ook met jas aantrekken ofzo? Leuke naam trouwens Silke
Nou, dat zondagsarmpje van mij had mijn moeder gedaan , ik wilde niet van het speelgoed van mijn vriendje afblijven dus mijn moeder zou me oppakken om me er weg te halen... zo ongeveer. Ik kan haar er nog wel mee plagen nu.
Jara, ik geef Steven ook elke avond tussen 2200 en 2300 uur nog de borst... dan slaapt hij lekker door (meestal behalve nu hij ziek is...) tot de volgende ochtend. Eigenlijk krijgt hij alleen nog BV, we zijn begonnen met Rapley (eheh wie vroeg dat ook al weer... assepoester?) maar dat is nog niet zo'n succes. Hij proeft en slikt misschien een heeeeel klein stukje door, maar dat is dan per ongeluk meeste belandt in z'n slabbak, op de grond, op tafel... overal behalve in zijn buikje oh amilah, wat moet jij je vreselijk schuldig gevoeld hebben... gelukkig dat ze geen last meer heeft! tja en wat de creche betreft... dat is nog niet 1 keer goed gegaan.... dus we houden nog ff vol.... waarschijnlijk kan hij maandag wel weer...duim duim...
Na een weekje vakantie , personeelfeest met overnachting en verjaardag van vriendje meld ik me weer. Het weekje centerparcs was heerlijk. Lekker uitgeslapen, veel gewandeld en natuurlijk lekker gezwommen. Jara waar zijn jullie geweest op vakantie? En knap hoor dat je nog borstvoeding geeft. Niet teveel zorgen maken het ene kindje weegt nu eenmaal zwaarder dan het andere kindje. Chantalk: een lekker bolle jongen dus. Amilah: Schrikken zeg ik heb af en toe ook ruzie met het armpje maar dacht altijd het veert wel mee ga nu toch nog maar nog voorzichtiger worden met het jasje aantrekken Liefzonnetje: tandjes wat leuk, hier nog steeds niets Chantal87: Belle ook een flinke meid zeg Hier komt de kleine nog zo vijf/zes keer per nacht vanaf 02:30 elk half uur/drie kwartier. Vannacht voor het eerst doorgeslapen tot 04:30 uur. Ze krijgt de laatste fles rond 22:00 .En qua gewicht wij moeten 5 december weer. Hebben hier wel wat moeite met het leeg krijgen van de fles. Ze drinkt ongeveer 600 cc per dag maar daarnaast 1 fles olvarit appelsap, kopje thee, liga, potje fruit en een potje warm eten. Heb al een paar keer zelf gekookt voor haar maar mijn kookkunst is afgekeurd! Wij hebben onze smurf maandag voor het eerst in een loopstoeltje gezet! Lachen dat ze dan doet ze zet zich zelf al af naar achter helemaal geweldig De kleine begint te jengelen ga de ff in bed doen en dan maar eens aan het huishouden beginnen is de afgelopen twee weken met de franse slag gebeurd, dus heb genoeg te doen vandaag
@amilah; jeetje dat is schrikken van haar arm. Ik wist niet eens dat het zo snel kon gebeuren @Liefzonnetje: ach arme Steven. Hopelijk is hij weer snel de ouwe. Ik dacht dat jij niet werkte? @jara: kindjes die alleen maar bv krijgen zijn vaak toch wat lichter of iig komen minder snel aan. Ik zou me niet heel erg veel zorgen maken tenzij ze echt mega mega dun zijn. Hier alles goed, ze weegt inmidels 8.2kg. Ze slaapt 12 uur achter elkaar met ene keer wel wakker en andere keren weer niet. Hoe slapen jullie kleintjes overdag? bijv. gisteren na haar eerste fles van 6 uur t/m 9 uur geslapen. daarna 2,5 uur en dan weer 1,5 uur slapen. Maar vandaag dus amper 45 minuten in de ochtend en 45 min. in de middag. Zo vreemd want is ze wel doodmoe maar wiegen helpt ook niet. 17dec. heupecho laten maken omdat cb arts haar heupen asymetrisch vond. Hopelijk niks aan de hand.
Ha Bibiche, jawel, ik werk nu 3 dagen (maar heb 1 van mijn banen opgezegd, dus vanaf maart 1 dag per week ) ik heb wel heel lang verlof gehad. Vanaf aug 1 dag aan het werk en vanaf half oktober 2 dagen en vanaf half november 3 dagen..... Jouw meisje groeit ook lekker door! Slapen..... hier overdag de laatste tijd ook gewoon 2 uur achter elkaar, soms gaat hij na 30 a 45 min klagen, maar dan laat ik hem gewoon 15 min ofzo klagen en valt hij meestal gewoon weer in slaap.... dan vraag ik me af of hij wel heeft liggen slapen of gewoon liggen spelen met zijn deken..... Misschien haar gewoon wat langer laten liggen als ze gaat piepen? Hier heeft het in ieder geval geholpen. ons slaapschema van de laatste dagen 6uur borst, direct terug in bed 6:30 tot10:30 slapen 12:00 tot 14:15 slapen 16:00 tot 17:00 slapen 19:30 tot 6 a 7 uur Hoop voor jullie dat er niets met haar heupjes aan de hand is! nou ik hoor wat geklets boven, dus ga hem maar eens uit bed vissen... ons kleine slaapkopje
Ik heb haar vandaag 1 uur lang wakker in bed gelegd maar no way dat ze ging slapen. Nou ja ze slaapt nu weer. Wat slaapt Steven veel nog zeg. Lekker haha
Hallo daar was ik weer eens een keer. LZ ik las dat Steven het ook zo moeilijk heeft op het kdv? Bij Elia is het precies hetzelfde verhaal. Hij weigert fles, groente en fruit. Ook vertikt hij het om daar te gaan slapen, dus ik krijg 's avonds een oververmoeid hongerig kind mee naar huis. Zooooo zielig! Wij zijn dan ook aan het zoeken naar een alternatief. Hij zit er nu 2 maanden dus het wennen had ondertussen wel moeten beginnen vind ik. Waarschijnlijk gaat mijn moeder nu 1 middag oppassen en neem ik 1 dag ouderschapsverlof om zo Elia wat rustiger op te vangen tot zijn eerste verjaardag. Hopenlijk is hij dan wat meer weerbaar om het op het kdv wel vol te houden.
@ Jara -> Och och jouw arme moeder.. Die zal zich toen vast ook schuldig hebben gevoeld. @ Liefzonnetje -> Dus Steven vind de creche maar niks. Lijkt me dan echt moeilijk om hem daar achter te laten zeg. Dat is toch al zo moeilijk zelfs al zou hij het leuk vinden. @ s1980 -> Jeetje nog vijf/zes keer per nacht En duurt het dan lang voordat ze weer slaapt? Goh dat lijkt me maar niks zeg @ Bibiche -> Hopen maar dat er niks met haar heupjes aan de hand is. Maar mocht het wel zo zijn dan is dat nu iig nog helemaal op te lossen. Komt het bij je familie voor? @ Bianca -> och wat sneu Elia houdt dus ook niet van het kdv.. Ik kan me voorstellen dat je iets anders verzint nu. Het is inderdaad al een aardige tijd dat wennen er denk ik niet echt in zit. Gek eigenlijk dat sommige kinderen dat gewoon niet willen! Misschien idd als hij ouder is wel..