Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb even de rest van de site doorgelzen en nu ben ik moe van het staren naar het beeldscherm :)
    Kom morgen even bijlezen en reageren.

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

jara, niet ongerust maken hoor. Net wat asspoester zegt. Als ze de curve volgt is het goed hoor.
    Luca krijgt iedere avond pokon in zijn flesje ;)

Amilah, Leuk weer wat van je te lezen. Jeetje wat schrikken zeg van haar amrpje.
    Gelukkig gaat het nu weer goed.

Lz, zwaai zwaai.sow die bink van jullie is ook lekker gegroeid.

jara, oh kijk aan toch mooi gegroeid :D

s1980, fijn dat jet weekje geslaagd is. Jullie hebben ook nog zware nachten.
    Luca wordt ook weer iedere nacht wakker en voel me soms behoorlijk duf en moe.

Op de nachten na gaat het hier wel goed.
    Luca is een lekkere vrolijke jongen. :D
    Maar dat slapen overdag :rolleyes: hij slaapt 3x een half uurtje.
    Nu heeft hij toevallig 2 uurtjes geslapen, maar we hebben vanmorgen gezwommen dus dan is hij doodmoe. :)

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @amilah: nee het komt niet in de familie voor. 17 december hebben we heupecho, hopelijk niks aan de hand. Lijkt me echt niet leuk een spreidbroekje. :cry:

4. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    ChantalK: Onze kids kunnen wel een stel vormen! Dat duf en moe herken ik wel! Wij hebben nu afgesproken dat we om de beurt een nacht doen maar helaas wordt ik overal wakker van terwijl mijn vriend wel gewoon kan doorslapen. De afgelopen twee nachten ging het iets beter om 0230 en 0430 het bed uit voor de speek en vervolgens om 0530 bij ons in bed gelegen. Wij hebben echt alles al geprobeerd maar niets helpt dus we moeten er maar doorheen en hopen dat ze ooit kan doorslapen.

Bibchie: hopen dat het vals alarm is m.b.t. die heupjes. Duimen draaien hier dat het geen spreidbroekje wordt, vind ik er altijd zo zielig uitzien.

Biancanr: we kunnen onze kindjes wel uitwisselen ik woon namelijk in Apeldoorn….. Onze meid gaat drie daagjes naar de oma’s en de ene keer slaapt en eet ze wel goed en de andere keer niet ligt aan haar bui.

Ga snel weer aan het werk, moest ff iets anders doen dan verslagen uitwerken, afspraken maken etc etc etc……

5. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
  6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Hier is het opeens omgedraaid :) vorige week is hij 2 dagen geweest (hij mocht nog 2 dagen in halen omdat hij ziek geweest was) en woensdag middag ging hij zowaar een flesje drinken! :) :) s morgens moest ik hem nog wel de borst komen geven, hij was toen zo blij.. hij bleef maar kletsen en lachen tegen me, geweldig! en toen ik hem s middags ophaalde, kreeg ik gelijk een grote lach, 2 uitgestrekte armpjes en maar kletsen, blije smurf :)
    Niet krijsen, huilen oid, gewoon een blij kind, zooooo fijn!

Vandaag is hij weer en net bericht gehad dat hij de fles gewoon gedronken heeft (110ml BV, niet heel veel , maar dat vinden wij al super goed)
    Slapen was in het begin ook een drama, maar sinds 2 weken wil hij opeens een speen. Toen was hij nog ziek en dronk zeer slecht en was zijn zuigbehoefte niet bevredigd en nu blijft hij een speen willen... Ik vind het geweldig, want hij huilt nu helemaal niet meer als hij gaat slapen, sabbelt lekker en valt in slaap, lijkt me voor hem zoveel relaxter! Ook slaapt hij langer daar door...
    Ik weet niet of Elia een speentje heeft.... anders misshcien eens proberen?
    Ik geef overigens ook nog steeds een shirt van mezelf mee die ik de dag ervoor en nacht aan heb gehad... mama's luchtje ;)

Het is wel heel lastig als het niet goed gaat op de creche he? Sterkte!

7. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    YEp, erg leuk vinden wij (papa, mama en Steven) het! In begin was het wel lastig, maar hij begrijpt wat eten is nu hoor!
    Voed jij ook op die manier?

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hellow daar zijn we weer :D

s1980, hier heeft manlief vaak vroege diensten, dus ja dan kan ik nit van hem verlangen dat hij opstaat 's nachts.
    Luca heeft nu gelukkig weer 3 nachten door geslapen. :whistle:

lz, fijn dat het met Steven nu goed gaat op het kdv.

Luca kan nu tijgeren. Zo grappig om te zien. En vandaag probeerde hij zijn knietjes eronder te zetten. Het lukt hem wel alleen legt hij zijn hoofdje dan op de grond :)
    Vanmorgen weer lekker wezen zwemmen...kan beter iedere dag gaan zwemmen dan slaapt Luca tenminste langer dan een half uur :)

9. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Heeee LZ! Lang niet gesproken!
    Gelukkig gaat het met Steven goed, dat is fijn nieuws :)

Elia is afgelopen maandag weer meegeweest naar het kdv. (1,5 week thuis ivm oorontsteking :cry: )Zowaar at hij een half potje fruit, heeft 2 uur geslapen en dronk op 20cc na de fles leeg! :confused: Zal er een wonder hebben plaats gevonden? We hebben voorzichtig goede hoop. Donderdag gaat hij weer mee, dus zullen we zien hoe hij het doet.
    Misschien zat die oorontsteking er al wel langer achter en heeft dit meegespeeld, je weet het niet he? Blijft lastig met zo'n kleintje :(
    Speentje heeft hij mee ja en een shirt van mij, zijn eigen zijligkussen en slaapzak dus tja....wat nog meer....

Alle anderen *zwaai zwaai*

10. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Bianca,

arm schaapje, ook al een oorontsteking! Dat heerst wel enorm he?
    2 uur maar geslapen... redt hij het daarop?
    Steven is vandaag nog steeds total loss van afgelopen maandag... gisteren heel veel geslapen, nu weer al zoveel.... ben blij dat hij maar 1 dag in de week naar de creche gaat!

Hebben jullie dat ook, ik heb nu al tig keer gezegd dat hij echt na 1,5 max 2 uur weer naar bed moet en zodra hij uit bed komt een flesje BV moet hebben... ze schijnen het niet te kunnen onthouden, soms is hij gewoon 4 uur op of geven ze pas na ruim 1 uur een fles nadat hij uit bed is gekomen en dan wil hij niet meer.. de keren data de fles nu goed gegaan is, is als hij die direct kreeg nadat hij uit bed kwam....
    pffff wat is daar nou zo moeilijk aan om te onthouden. Ik begrijp dat hij niet de enige is daar, maar ja, tis hun baan toch?
    Ben ik nou zo moeilijk?
    Ik vind het gewoon sneu, want als ik hem ophaal is hij zo moe dat hij s avonds niets meer eet en gisteren idem dito, ookal had hij mega veel geslapen overdag....
    HELUP

11. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Lz; die 2 uurtjes is al veel normaal slaapt hij helemaal niet of hooguit 30 minuten :(
    Ik schrijf op zijn flesje en potjes hoelaat hij dit moet hebben, als extra geheugsteuntje. En wij hebben een schrift voor de overdracht daar schrijf ik ook elke keer weer zijn schema in zodat ze niet hoeven te zoeken of kunnen zeggen dat ze het niet wisten.
    Elia heeft trouwens Steven nog een pb gedaan, of had je dit al gezien?
    Morgen gaat hij weer mee naar het kdv dus ik ben erg benieuwd hoe het dan met hem gaat.

Zelf werk ik op een verticale groep (10 wk- 4 jaar) en daar hangt een lijst met alle byzonderheden van de kids, alleen wordt deze niet elke week bijgewerkt, dus er kan wel eens iets achterblijven. Toch is het wel een houvast mn als er invalleidster zijn. Ik vind het schriftje het allerbelangrijkste comminicatiemiddel.
    Hoop dat jij die daar ook gebruikt, schrijf het anders gewoon héél duidelijk in het schrift zodat ze precies weten hoe jij het wil. Een schema is juist voor zo'n kleintje heel belangrijk. Succes!

12. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    tx voor je tips...
    ik zal het inderdaad in zijn schriftje zetten.
    Het lastige met BV op verzoek, is dat je schema elke dag anders is.....
    maar goed, fles na bedje is altijd hetzelfde!

ik zal Steven ff opdracht geven het pbtje te lezen ;)

13. N22

N22 Actief lid

5 dec 2006
    119
    0
    0
    Bediende
    Antwerpen
    hoi meiden, weet niet of jullie mij nog kennen. Het is al zo lang geleden.

maar ben al een hele lange tijd niet meer online geweest, we hebben het echt ontzettend druk gehad en nog.

ga maar wat bijlezen (niet alles natuurlijk, want dan zit ik hier volgende week nog) jullie posten nogal veel :)

Groetjes,
    N23

14. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hoi N22

Succes met bijlezen :)
    Hoe gaat het met jullie ? En met Jesse?

15. N22

N22 Actief lid

5 dec 2006
    119
    0
    0
    Bediende
    Antwerpen
    het gaat goed hoor.

Hij is enkel zoveel ziek, dit komt allemaal door de kdv. En draait het in cirkeltjes. Ik zou zo blij zijn dat die periode voorbij is, want het is zo zielig. Vooral overlaatst de buikgriep dat hij had.

Hij krijgt nu 6 tandjes door en slaapt dus wat minder goed. Maar ja even door de zure appel bijten.

hoe doen jullie kleine spruitjes het?

Groetjes,
    N23

16. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    :confused: 6 tandjes al? dat is snel :D
    Logisch dat hij daardoor wat minder slaapt, maar dat gaat wel weer over hoor.
    Lars heeft nu 3 tandjes, maar gelukkig heeft hij er geen last van gehad.
    Maar hij heeft ook periodes dat hij veel wakker is.. Erg vermoeiend, maar gelukkig slaapt hij uiteindelijk ook wel weer een paar daagjes door :)

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

wow 6 tandjes al? :confused: Luca heeft er nog geen 1 :)
    Ik ben bang dat het een kunstgebitje gaat worden ;)

Knuff voor je ziek beebje.

18. N22

N22 Actief lid

5 dec 2006
    119
    0
    0
    Bediende
    Antwerpen
    haha kunstgebit.

Er zijn zelfs baby's die met 3 maanden al een tandje krijgen, moet gezellig zijn als je borstvoeding geeft. Voordeel is wel, als je aan een tepelpiercing dacht, moet je hem al niet meer laten plaatsen ;)

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier 2 tanden en borstvoeden gaat prima hoor. Ja soms wel eens bijten maar dat is een uitzondering.

20. N22

N22 Actief lid

5 dec 2006
    119
    0
    0
    Bediende
    Antwerpen
    ben toch soms blij dat ik Jesse geen borstvoeding geef hoor ;)

Misschien bij zijn brusje wel eens proberen, als het mag van de dokter natuurlijk, en dit is pas over een paar jaartjes, dat onze kleine uk naar kleuterschool kan.

Wat is het hier rustig?

Waar is iedereen naartoe?

Groetjes,
    N23

Deel Deze Pagina