Ik ben bevallen op 28 mei 2007 van een kern gezonde tweeling Joey en Lindsey. Na een zwangerschap van 35 weken en 6 dagen. Er was al een datum gepland om mij in teleiden voor 12 juni 2007. Maar ik was zo blij dat mijn vliezen braken toen ik net 2 minuten bij mijn schoonouders was. Ze hebben maar 3 dagen in het ziekenhuis hoeven liggen en toen mocht ik ze gaan ophalen en dan begint het leven waar je al die maanden naar uit hebt gekeken. Na goed 3 maanden sliepen ze elke nacht door. De kleine meid heeft weinig geduld en begint keihard te schreeuwen als het te lang duurt voordat ze de fles krijgt en me jochie wacht rustig totdat hij mag. Na 5 maanden hadden ze allebei 1 tand en nu zijn het er al 2. Op dit moment zijn ze erg verkouden en benauwd. Heb dan ook van de dokter een pufje (salbutamol) gehad. ( virus aan de luchtwegen door de verkoudheid). En dat puffen vinden ze helemaal niet erg. Ik ben zo blij dat ik makkelijke kinderen heb tot nu toe en kom zo naast me werk ook aardig aan me rust toe. Allemaal een fijne dag verder xxx jessey
He knap hoor, zo opgewekt met 2 kleintjes in huis! Toen ik net zwanger was dacht ik dat ik er 2 zou krijgen, maar ben nu toch wel erg blij dat het er toch maar 1 was Fijn dat alles zo goed met ze gaat (en dus ook met jou). Elia roept hier de hele dag 'mama!' en deelt de hele dag kusjes uit, zooooo lief! Nog geen tandje te zien, maar alles gaat in zijn mondje hihi.
Hey hoi! Leuk joh! een tweeling! Helemaal als ze ook nog eens zo makkelijk zijn! En na 1 maand al een tandje! dat is snel! Hier heeft hij inmiddels 4 tandjes, maar die zijn vlak na elkaar gekomen. En ook hier de hele dag :"mamamamaaaaaaaaamamamaaaaa"
Lindsey lacht veel en schatert veel maar zegt nog niet echt wat. en Jeoy zit de hele dag tatetatetatetae enz enz enz. en gillen dat ie kan lijkt wel een meid af en toe. hahahah Ik zal je eerlijk bekennen, het is zwaar, maar je weet waar je het uiteindelijk voor doet. en als je naar die vertederende koppies kijkt, vergeet je alles om je heen. En ik zou zo weer zwanger willen zijn van een twin, meen ik echt uit de grond van me hart. Super leuk om tweelingmamma te zijn xxx jessey
@Jessey: Ik vind het ontzettend knap van je, je hebt ook weinig keuze als je er ineens twee hebt, maar ik vind het soms al erg druk met eentje Mijn meisje is ook erg verkouden (geweest) en kreeg ook een puffertje: Combivent en Flixotide maar dat was geen succes. Ze schiet volledig in de stress en we krijgen nauwelijks iets bij haar naar binnen. Gelukkig knapt ze nu wel op en lacht ze zelfs af en toe weer.
Het was ook wel even schrikken dat het er 2 waren bij de 8 weken echo. Het zit niet in de familie, ben gestopt met de pil en we hadden zoiets vanne we zien wel wanneer we zwanger worden. En het was gelijk raak. Zonder behandelingen e.d En toen bleek dat bij de 20 weken echo dat het een jongentje en een meisje waren, kon ik me geluk niet op. 2 jongens of 2 meiden waren ook welkom natuurlijk. Mijn kleintjes hebben ventolin als puf en morgen moeten we terug naar de dokter. ben benieuwd of ze mogen stoppen. hoop het wel. laat het wel weten xx jessey
Jessey: Wat leuk, een echte mei-tweeling! Kan me voorstellen dat het wel even erg heftig was in het begin. Je zult je handen wel volhebben aan die 2. Ik las dat ze ook allebeide een verschillend karakter hebben... Wat leuk om te zien. Het is een 2-eiige tweeling begrijp ik? Hoe gaat het nu met de verkoudheid van je kids? Ik heb geen verstand van pufjes, maar Yildou heeft wel recentelijk pseudo-kroep gehad, dus daar kan ik je wel weer meer over vertellen. Hoe is het met de rest van de mei-babies en mama's?
Wow Jessey twee lijkt mij inderdaad druk maar super leuk. Ik denk ook dat je overal weer aan went maar petje af hoor. Simone is Yildou nu weer helemaal van de pseudo kroep af? Dat kan dan toch weer af en toe terug komen of zo? Hier alles ok. Had mij een beetje gek laten maken door het cb waar de verpleegkundige had gezegd dat ze dat ik mij niet druk moest maken maar het leek alsof de hoofdomtrek wat achterbleef. Het kon ook een verkeerde meting zijn. Na nameting thuis die hetzelfde was werd ik bang, ging googlen en las enge dingen. Uiteindelijk de curve gedownload en ze zit op een keurige lijn waar ze vanaf haar geboorte al op zit. Ook de curve van het who (world health organisation) ingevuld en de meeste kindjes zitten bij hun tussen de groene lijnen en zij ook. Het zal dus allemaal prima zijn. De verhouding hoofd lichaam was ook prima dus ik snap haar opmerking niet zo.
Wij zijn vandaag dagje Amsterdam geweest voor fotoshoot. Was erg leuk! Helaas was Lars moe ( logisch na die reis) en hij viel al na 5 minuten op zn achterhoofd, dus huilen! De sessie duurde ongeveer 1,5 uur en toen was Lars er ook echt helemaal klaar mee. Hij had er echt geen zin meer in. Dus zijn we maar gestopt Ben benieuwd!
Hello! Nou mijn poppetje was 2 dagen ziek, voor het eers ziek. Ze had 2 dagen 38.7 koorts en veel zurige poep dus ik denk tandje nummer 3 of zo. Gek he dat ze bij de eerste 2 nergens last van had en nu ineens wel. We hebben haar vrijdagnacht maar een zetpil gegeven want ze was wel 6 keer wakker geworden en toen sliep ze heerlijk verder. Oh leuk een tweeling maar wat lijkt het mij zwaar zeg, slapen ze samen in 1 kamer? En worden ze dan niet wakker van elkaar?
Ben ik ook weer ffies. We zijn een poos in NL geweest, dus ff de hort op @Oek Oek, leuk joh een foto shoot. Was het zomaar of komt Lars op een cover @Bibiche, balen zeg dat ze ziek was. Kan idd wel van de tandjes zijn. Zielig altijd he? @Erica, fijn he dat CB? Daar word je zo onzeker van soms he? @Jessey, lijkt me wel super druk een tweeling, maar ook wel weer erg gezellig. Hier gaat het allemaal zn gangetje. Jørre is nu bezig met tandje nummer 7 . Hij wil alleen zn flessen niet meer zo. Brood, fruit, zn warme hap en dikspa gaat prima, maar als hij zn fles krijgt draait hij gewoon zn hoofd weg. Gelukkig drinkt hij wel diksap dus hij heeft wel vocht binnen en zn luiers zijn ook flink vol, dus ik maak me (nog) geen zorgen. Mss is het wel een sprongetje .. kan natuurlijk ook Hij wil ook steeds staan, zitten is er niet meer bij voor meneer.
bibiche: is ze nu weer beter? of is ze nog steeds ziekjes? Silvie: wat leuk dat Jorre (jaaaaaaa weer het streepje niet) steeds wil staan! en al 7 tandjes poeh! En zolang zn luiers vol zitten geen zorgen maken he, zal wel een fase zijn denk ik. De shoot was trouwens gewoon voor de lol hoor, geen cover-Larsje
hé meiden! jessey: goh wat leuk een mei-tweeling! volgens mij de enige hier op het forum. wij zijn gisteren naar friesland geweest, Emma had een eet-date met een jongetje van bijna 10maanden . Zo grappig: ik zette haar op het speelkleed naast dat jongetje neer, hij maakt wat geluid, waarop Emma helemaal in de lach schoot. Echt schaterlachen! Het ijs was gelijk gebroken Vandaag heeft ze voor het eerst een 8maanden potje gehad, dus met stukjes. Ze kreeg macaroni, nou ging er goed in hoor. Ook de yoghurt daarna ging bijna op. ..... wat worden ze toch snel groot!
@Bibiche zielig he als ze zich zo naar voelen, gaat het nu beter? @Oekoek lekker dagje dus, nu maar hopen dat de fotograaf net die paar mooie glimlachjes te pakken heeft genomen. @Silvie zo die Jorre gaat snel met zijn tandjes, leuk hoor. @Emnmetje een eet date , wat een lekkerbekje he. Vandaag zag ik dat Tessa twee gaatjes in haar tandvlees heeft boven, daar komen dus tandjes door. de vorige keer was ze zo ziek toen ze die gaatjes kreeg maar tot nu toe gaat het prima dus ik heb goede hoop dat deze beter gaan. Na dat hele hoofdomtrek gedoe ben ik ineens even een paar dagen flink onzeker. Ik lees over kruipen, los zitten etc en Tessa doet dat nog niet. Ze zit wel even maar valt uiteindelijk wel om. Ach ze groeit goed, omtrek was uiteindelijk wel goed, niet iedere mei baby kruipt en zit los (toch?) dus ik moet weer even mijn vertrouwen terug vinden en gewoon weer hup vrolijk verder. Ze is wel een enorme kletskous tatatatadadada en nog veel meer klanken. Ze speelt ook steeds kiekeboe dan doet ze haar doekje voor haar hoofd en trekt deze dan weg en lacht (ik roep dan kiekeboe). Zo schattig.
@ erica: emma had met 7,5 mnd een hoofdomtrek van 43,3, ook iets onder de curve zag ik nu, terwijl ik het idee had dat ze zo'n groot hoofd heeft omdat ik haar hoofd door nauwelijks door sommige hoofdgaten in kleertjes krijg Emma kruipt ook nog niet, ze probeert 't wel, maar dat lukt niet echt. Ze rolt nu juist heel veel om, van rug naar buik en weer terug en dat aan aan een stuk door, terwijl ze altijd een hekel had aan op de buik liggen. Sommige dingen kunnen ze opeens, en dan lijkt het alsof ze nooit anders gedaan hebben. Ik kan me voorstellen dat je je opeens onzeker voelt, maar volgens mij komt het allemaal wel. Tessa wil misschien eerst andere dingen ontdekken, zoals kiekeboe spelletjes. @ bibichie: hoe is het nu met elenora, alweer helemaal opgeknapt? @ silvie: jeetje 7 tanden! hier nog steeds niets..
@Erica meis maak je niet druk! Ieder kindje doet alles op z,n eigen tempo. En van het Cb word geloof ik half NL onzeker, niets van aantrekken hoor! Jullie zien Tessa dagelijks en hun maar een paar min. @Silvie Wow 7 tanden! Lindsey zit op 3 en nr 4 is in aantocht. @Bibiche ik hoop dat ze nu weer helemaal beter is, geef haar maar een dikke knuffel! ff klagen hoor... weet je waar ik ineens ontzettend van baal...voor de zwangerschap hadden we een hele grote vriendenkring...tijdens de zwangerschap werd die minder en nu Lindsey er is is die helemaal pleite. Hebben wel een paar vrienden nog maar of die hebben zelf kinderen of zijn ermee bezig en de rest zie of hoor je niet. Is blijkbaar te lastig voor ze zo,n kleintje waar ze zich aan moeten aanpassen
Nou ze heeft geen koorts meer maar wel een paar keer wakker 's nachts dus er speelt nog wel wat. Misschien combi van tandjes en sprongetje want ze maakt ineens heel andere klanken, ze 'praat' heel anders @erica: Elenora kan heel even alleen zitten, kruipen doet ze niet, ze rolt wel. Maak je geen zorgen meid.
Zo even een foutje van het cb! Ik bleef piekeren over de hoofdomtrek en zag steeds die rare lijn in die grafiek voor mij. Thuis had ik het nagemeten en in grafiek gezet en zag niets raars. Net ben ik bij het inloopspreekuur van het cb geweest om het dossier te vragen. De assistente had een verkeerde lijn getekend. Ze had de meting van de vorige keer ingevuld, ja dan krijg je geen stijgende lijn nee . 100 x excuus gekregen. Benoemd dat ze de volgende keer met dit soort aparte constateringen meteen iets moeten doen, waren ze met mij eens. Ik zal de volgende keer kritischer mee kijken ipv met een half oog en de opmerking maar aan nemen. Zo sorry voor mijn gemopper maar moest het even kwijt.