-reactie die ik voor het weekend getypt had, maar vergeten te plaatsten- Erica: Bij Yildou was de hoofdomtrek met 9 1/4 mnd -> 46 cm, lengte 69 cm en gewicht 7920 gr. Qua hoofdomtrek lag ze overigens wel uit de verhouden. Lengte en gewicht zit ze op de -1 lijn, hoofdomtrek op de +1 lijn (boven de gem. curve dus...) Maar hier wordt er ook wel eens scheef gemeten hoor. Yildou krimpt ook wel eens een centimeter... Verschil tussen de ZH centimeters en die van het CB? dit berichtje lag nog in de wacht van voor het weekend... Lees inmiddels dat het de fout van het CB was... wat een sukkels daar zeg!!!! Tigger: Heerlijk zo''n zonnetje in huis. Hier schijnt ook volop de zon sinds 2 wkn weer! Zo''n lief vrolijk meisje hebben we op het moment... totdat ze haar zin niet krijgt, maar goed... Super van die bakerzak hoor! Nathasja: Zwaai terug! Brigitte: Vervelend hoor! Maar jij kon toch ook de benzinepomp vinden toen je van huis ging of niet? Hoop dat ik nu geen ruzie krijg.... Nemo: Arme Sven. Knuffeltje voor em. En toch pruimen gevonden, jippie! Veel plezier bij het uitzoeken van de badkamer/keuken (ik weet het niet meer). Duitsland is best een stukkie rijden bij ons vandaan, dus echt logisch vind ik het ook niet... En krijg je dan wel de zelfde garantie e.d.? Chantal: Wat een verdrietig besluit zeg. Maar je hebt er goed over na gedacht en zowel de Jack als Luca worden er op lange termijn niet gelukkig van denk ik. Succes met het vinden van een nieuw stekje. Of breng je het beestje naar het asiel? Assepoester: Ze moeten jullie wel hebben deze week hoor! Alles komt in drieen roept men wel eens, maar bij jullie is het wel veel meer geloof ik... Heeft de kat misschien een doorn in zijn voet? Dan is het eenvoudig opgelost... Hier weer een druk weekend voor de boeg. Zaterdag en zondag late diensten. Morgenochtend huisje bekijken in de buurt... Zijn een beetje klaar in dit dorpje en wonen veels te groot eigenlijk. Dus hebben ook veel dingen in de opslag op de zolder. Nog iemand belang bij een 2-onder-1-kap huis in ... (Friesland)? 5 slaapkamers (2 op zolder), nieuwe badkamer, garage, oprit, voortuin, achtertuin... Het was een heel leuk huis, maar het buurtje was niet ideaal, weer gedeelde oprit, dus die schrappen we weer van ons lijstje af... Nog een heel mooi huis op ons verlanglijstje, maar die is iets boven ons budget... Met Yildou gaat het overigens prima, druk aan het tijgeren. Ze krijgt elke dag meer snelheid en de knietjes komen er steeds meer onder. Dus het duurt niet lang meer... Ze begint zich ook al een beetje op te trekken (aan het kratje bier). Zag zondag trouwens dat tandje 4 & 5 er ook al door zijn! Met mij en het kleintje gaat ook alles goed. Ik voel nu bijna elke dag ''iets kriebelen''. Nu ik dit schrijf trouwens ook... De 20-w echo hebben we 11 februari. Komt steeds dichter bij dus. Ik ben trouwens heilig er van overtuigd dat het een bepaald geslacht is. Bij Yildou had ik dat ook en dat klopte toen. Zou het nu weer kloppen? Ben benieuwd. En natuurlijk of het kindje helemaal gezond is zonder afwijkingen... Heb volgende week donderdag mijn eerste zw.sch. YOGA-les. Samen met de PCOS-vriendin ga ik erheen. Echt leuk dat we dat met zijn tweetjes kunnen doen. En erger dan de vorige puf-lessen kan het niet worden (toch Nemo?) ')
Wij ook weer terug, even voor jullie de metingen: Gewicht 9400 gram, Lengte 76 cm en hoofdomtrek 45 cm. Oogtest gedaan (doen ze hier altijd met 9 maanden?) en die was helemaal prima. Met 11 maanden terug komen en dan ook weer prikjes. Heb nieuw schema waarin nog maar 2 flessen staan maar ben net blij dat ik de 3 heb gehaald dus ze wachten nog maar mooi even
@Rachel 2 flessen? Welke zijn dat dan? @Simalex, heerlijk hoor die kriebels, lekker van genieten. Vind je het al zwaar worden? @Erica, niet druk maken joh om wat sommige kindjes wel al kunnen en Tessa niet. Ieder kindje doet het op zijn/haar eigen tempo hoor. Jørre zit ook in een sprongetje hoor. Hij il heel graag bij ons blijven. En als hij ligt te huilen in zn bedje en we komen zn kamertje binnen ligt hij te lachen. Bij Britt duurde dit sprongetje ruim een maand, dus ben benieuwd
Silvie succes met het sprongetje van Jorre, hopelijk duurt het korter dan bij Britt. De onzekerheid is nu wel weer weg, nu e.e.a verklaart is Rachel mooi dat alles weer goed was bij het cb Simone leuk dat gekriebel! O de 20 weken echo, spannend en leuk hoor! Krijg je nu sneller een dikkere buik dan bij Yildou?
De fles van 7.00 en de fles van 20.00 de andere van 13.00 moest eraf.... fijn voor haar want ik vind het wel ff goed zo
Mij is verteld dat je gewoon nog opvolgmelk moest geven bij de boterham. Zo zie je maar weer, overal andere adviezen
Hier ook nog 3 flessen hoor. 's ochtends, 14.40 en 19.00 (voor het slapen). Ieder moet lekker doen wat het beste bij het kindje past.
Mij is ook verteld tot 1 jaar 3 flessen dus het kan wel Rachel Zo Elenora is vervelend pfff alleen maar huilen of aandacht willen. 2 wakker geweest gisteravond (dus voor 23 uur) en om 4 uur ook nog eens en huilen nou ja krijsen. We gaan zelfs twijfelen of ze niet ergens pijn heeft want zelfs in onze armen bleef ze huilen. Ze was in het weekend niet lekker natuurlijk. We hebben haar maar een zetpil gegeven want ze bleef maar huilen. Maar ben aardig brak pff
Om 23 uur hebben we zetpil gegeven en toen sliep ze door tot 4 uur maar toen tot 5 uur wakker geweest. Herken mijn eigen dochter niet eens ze heeft geen koorts meer dus ik neem aan oor of keelontsteking dat het niet is toch?
Ze is ongeveer net zou oud als Jørre dus het zou ook best het beruchte sprongetje kunnen zijn. En deze (rond de 37 weken) vond ik bij Britt echt de zwaarste
Oh ok en het duurde 1 maand pff wordt leuk deze nachten dus haha At ze ook slecht dan? Mijn poppetje drinkt haar flessen heel slecht leeg wel gelukkig haar fruit en groente op.
JA Britt at toen ook zo slecht, net al Jørre nu. Dit is het sprongetje dat ze verlatingsangst kunnen krijgen en eigenlijk alleen maar heel graag bij papa of mama willen zijn.. Dit kreeg ik per mail, tis ff een lap tekst maar ik heb er wel wat aan.
Jeetje kletskouzen We hebben een stroomstoring in de apo We kunnen helemaal niks en zitten in het donker. Ik zit nu op de uitdeelpost en daar is gelukkig wel stroom en licht Voel me nog steeds een beetje down. Mijn schoonzusje wil de hond niet hebben terwijl ze altijd heeft gezegd dat ze haar wil hebben als er problemen zouden komen met Luca. Manlief had haar net op mp gezet met een foto...nou barstte meteen in tranen uit. hebben hem ook meteen weer verwijderd Ik kan het niet over mij hart verkrijgen om het beestje naar wildvreemden te doen. Ik heb mijn broer gebeld en ik hoop zo dat zij haar willen hebben. Sorry heb verder ff geen zin om te reageren. Ik kom straks wel ff reageren als ik thuis ben. sorry sorry sorry
waarom wil je je hond wegdoen dan? het ging toch weer beter? @silvie: bedankt verklaard een hoop. Ze kan zich heel slecht vermaken. Als ze 's nachts wakker wordt is het krijsen maar als ik nachtlampje aandoet dan is het weer brabbelen. En ze praat inderdaad ineens heel anders, zo schattig.
Hallo meiden, het gaat weer super goed met de tweeling. Lindsey is van haar verkoudheid + pufje af. en bij Joey moesten we afbouwen en donderdag mag hij stoppen. @rachel1984. inderdaad zeer leuke naam lindsey. hahaha. Ik maak me soms ook wel zorgen om dingen die ze vooral niet doen. Zoals zelf zitten. Op schoot doen ze het wel en op de grond dan vallen ze nog naar achter. Joey gaat al wel elke x op zijn knieen proberen te zitten. En kruipen doen ook al wel maar dan achteruit. Ieder kind is verschillend en de een is wat sneller dan de ander. Alles komt goed Ze slapen bij elkaar op de kamer en worden niet van elkaar wakker. Slapen al vanaf maand 3 door en zijn toen ze nog echt heel klein waren en nog niet doorsliepen 4x tegelijk gekomen. Ben echt gezegend met deze makkelijke baby's. en als ze honger hebben gaan ze ook niet huilen, maar zingen en gillen. Tuurlijk is een tweeling zwaar maar ook erg leuk en iedereen vind het bijzonder. Ik ga ff verder werken. tot snel xxx jessey
@ChantalK, kan me wel voorstellen dat het moeilijk is. Maar als het niet gaat dan gaat het niet toch? Wat is er loos eigenlijk? @Bibiche, ik vind het zelf altijd wel fijn als ik weet waarom hij anders is dan normaal. Weet ik wat ik eraan kan doen .. hopelijk gaat het met je meissie ook snel wat beter. @Jessey, das wel fijn dat ze elkaar niet wakker maken en heerlijk doorslapen. Merk je nou ook echt dat het een tweeling is naar elkaar toe? Dan hoor je zo vaak nl, ben ik wel benieuwd naar. Jørre is zich nu steeds aan het optrekken in de box. Wat een feest zeg NOT. Hij komt halvewege en dan kan hij niet meer geloof ik (gek he, 12 kilo omhoog hijsen is ook niet niets) en dan laat hij zich vallen. HEt gevolg is dus dat hij al met zn mondje op de rand is geknald en met zn koppie op de plaat van de box. Owh Owh, zal blij zijn als dit voorbij is .. haha .. maarja, dan gaat hij weer andere dingen doen he. Zoals staan in zn bedje, das ook zo leuk ..
Chantal: he bah, vervelend hoor dat Jack weg moet. Kan me voorstellen dat je het vreselijk vind om hem op marktplaats te zien staan. Misschien in je buurt iemand die hem wil? via advertenties ofzo? Dan kan je hem misschien nog eens bezoeken als je dat wil.
@ bibiche, De hond heeft laatst weer gehapt op Luca. en nu gromt ze steeds als Luca bij haar in de buurt komt. Als Luca in zijn stoeltje (wipper) zit is er niks aan de hand en zit ze er zelfs naast maar zodra Luca gaat kruipen wordt ze bang. Lief dat Elenora nu lekker kletst. @ Jessey, wat een schatjes zijn ze toch Lijkt me idd zwaar een tweeling, maar zo te zien hebt je geboft met deze lieverds @ Silvie, ja dat is dus het probleem. We weten dat het niet gaat, maar de stap maken is heeeeel moeilijk. ik hoop dat mijn broer haar wil en anders gaan we het anders proberen op te lossen. Dan komen ze overdag in de garage te zitten met de deur naar de tuin open. Zo kunnen ze de hele dag door de tuin rond rennen en toch lekker warm binnen liggen. Het heeft als voordeel ook nog dat ze niet meer in de bench hoeven als wij weg zijn. Fijn heh dat optrekken Luca is ook al een paar keer flink gevallen in bedje. Hij gaat met slaapzak staan en wil dan gaan lopen Hij heeft alleen nog geen tandjes dus die kan hij niet door de lip vallen. Oek oek, dat is echt niet fijn nee. En dan zo'n zielige foto erbij waarvan die oogjes je zo zielig aankijken Hierboven staat het antwoord op je vraag al Maar nu ff wat anders klagen (klaagmiep!) Ik heb nu al 4x in 2 weken tijd te horen gekregen: Luca is zo druk hij kon wel ADHD hebben Ik word daar zo sjaggie van! Zijn mensen nu werkelijk zo dom. Zo dat was mijn klaagmomentje nu weer over op leuk nieuws!
He meiden, ben ik ook weer eens! Pfff, ben ook zo druk Heb niet bijgelezen, stroom zo even in. Heb wel wat leuke dingen: Emma tijgert tegenwoordig vooruit. Zo grappig. Ze zegt "ssss" als de poes voorbij komt. En slaapt zonde Bakerzak, de hele dag. Vandaag heeft ze maar een uurtje geslapen. Heb haar net op bed gelegt, maar echt moe leek ze niet. En dat is ook wel duidelijk, ze ligt een partij de zeuren in bed. Maar goed, laat haar even gaan. Zolang het bij miepen en babbelen blijft, ligt ze mij even prima. Heb nergens zin in. Vanmorgen op d ekoffie geweest bij 2 Yoga-genootjes. Was wel leuk. Maar een uurtje geweest, want Emma liep alweer etgen slaaptijd aan. En nu zit ik te twijfelen, zal ik nog wat doen in huis of zal ik gewoon lekker niks doen? Ik heb het antwoord al: Het laatste! Trouwnes ben begonnen met alle dingen die ik gezegt heb op te slaan in een document. En dan bedoel ik de dingen die ik tijdens de zwangerschap en als mama gezegt heb en betrekking hebben op mijn gevoel, wat ik meemaak, wat ik denk en ervaar. Ik krijg zo een heel leuk overzicht van de hele periode. Ik heb wel een dagboek op Emma haar site, maar daar heb ik dat soort dingen niet in verteld. Dus ik ben wel blij dat ik hier mee begonnen ben. 181 pagina's aan berichten heb ik en ik ben inmiddels op pagina 87 (vanaf 181 terug gegaan) Dus ik ben al een heel eind. Nou ja dat dus. Ik ga maar eens verder ermee.