Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simalex

simalex Bekend lid

;) En opeens is het hier best druk... goh ;)

Ik merk dat Yildou ook aan het veranderen. Maar die loopt al tegen de 9,5 maand, dus dan zou ze best laat zijn...
    Maar hier ook verlatingsangst, zodra ik naar de keuken loopt begint ze te piepen. Ze huilt nu ook anders als ze haar zin niet krijgt... Ze begint eerst zielig te piepen en als het dan nog niet kan begint ze hartverscheurend te huilen... Tja, dan krijgt ze wel aandacht (volgens mij weet ze dat ook wel).

Ze is ook heel erg opnieuw aan het zoeken in een nieuw ritme. Voorheen deed ze 3 slaapjes per dag van ongeveer 4 uur. Nu slaapt ze smorgens een half uurtje en voor het warm eten ook. Het middag slaapje is nog wel ongeveer 2 uurtjes. Dus ik kan automatisch ook minder lang uitslapen als ik vrij ben... *jammer*

Met de ontwikkeling doet iedereen het anders. Vlugge kindjes kunnen nu al stapjes lopen, andere kindjes kunnen woordjes zeggen... Iedereen doet het in zijn eigen ritme.

Yildou is druk aan het tijgeren, alle kanten op en gebruikt steeds meer haar beentjes/knietjes erbij. Optrekken is er nog niet echt bij. Los zitten kan ze ook als ik haar neerzet en als ze daar genoeg van heeft lat ze zich op de buik of op de zij rollen.
    Praten doet ze nog helemaal niet. Ze begint nu soms een beetje met bababa... Maar mama/papa/heit/mem is er nog niet bij. Wel kan ze het woord bij de persoon plaatsen. Als we het over heit/mem/Whiskey (de hond) hebben zoekt ze gericht om zich heen totdat ze het gespreksonderwerp heeft gevonden...

Nou, ik zal de vis nog even verschonen ;) en met het eten aan de gang, dan vind ik het wel weer mooi geweest voor vandaag!

2. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    en? mochten ze stoppen? Ik ben inmiddels wel gestopt met de pufjes; ze raakte zo overstuur van dat ding op haar gezicht dat ze ook geen fles meer wilde. Noodgedwongen weer alle voedingen zelf gegeven. En omdat ze zo verkouden was, at ze ook heel slecht dus zat ik weer op zeven of acht voedingen per dag :cry:
    Mijn lijf was het niet echt meer gewend dus ze kreeg er bijna niets uit en ook met behulp van de neusspray voor een toeschietreflex lukte het niet echt. Inmiddels gaat het weer stukken beter met haar en drinkt ze ook weer uit de fles. Ik voed haar nu weer (gewoon) twee keer per dag en anderhalve flesvoeding.

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou het ging vandaag veel beter gelukkig ze sliep lekker vandaag overdag. De fles ging goed op alleen de laatste fles heeft ze maar 100cc op dus ik denk dat ik na 4 maanden weer een laatste fles ga geven rond 23 uur.
    @chantal: lijkt me heel moeilijk zeg met je hondje :cry:

Hier niks tijgeren of kruipen en ook geen zitten ja heel even en dan valt ze weer om maar ze praat voor 2 :)

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Jørre drinkt zn laatste fles van 19u ook niet helemaal leeg maar ik ga hem niet wakker maken hoor. Hijkomt vanzelf wel als hij honger krijgt.

@Jara, fijn dat het beter gaat

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ja ze komt om 4 uur waarschijnlijk :( :) ik maak haar ook niet wakker, ben doodmoe ga nu ook slapen.

6. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Hallo meiden,

Het gaat hier niet zo goed maar ik wilde me even melden. Ameera huilt tegenwoordig ontzettend veel in haar slaap en zowel zij als wij zijn oververmoeid inmiddels.
    Volgens de dokter waren haar oortjes niet helemaal helder dus we hebben nu een neusspray voor een week maar tot nog toe nog geen succes. Ik kijk hoe het vannacht gaat en anders ga ik morgen gewoon weer naar de dokter, het is echt zielig...

Sorry voor dit ego-verhaal, ik ga nu naar bed want ze slaapt eindelijk...

Hopelijk met jullie alles ok, ik denk aan jullie

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    @Bibiche, hoest gegaan vannacht? Is ze nog gekomen?

@amilah, vervelend zeg dat ze zo huilt. Ik hoop dat het gauw beter gaat meid.

Hier een gezellige Jørre, tot nu toe ;)

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hier een meisje wat na 1,5 week weer heeft doorgeslapen whoeiii!

Alleen nu hield papa mama wakker *zucht* zijn zo verkouden allemaal. Hoorde hem steeds hoesten snotteren en toen om half 3 was het schat...mag ik de appelsap die aan jou kant staat? Ik weer slapen 10 min later weer...schat mag ik een zakdoekje?

Grrr haha.
    Net even neusspray voor ons en een aparte voor lindsey gehaald en zometeen ff ui bij d,r bed zetten.

Mogen kinderen vanaf 1 jaar eingelijk gewone melk? Ik dacht dat je dan over moest op nr 3 maar hier op het KDV geven ze gewoon melk vanaf een jaar...

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @silvie: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ze heeft geslapen tot 6.30 uur en daarna gelijk door tot 9 uur. Jippie haha ik dacht die sterft van de honger vannacht.
    Ik heb haar ook een romper met korte mouwen aangedaan ipv lange mouwen onder haar slaapzak met lange mouwen. En ze sliep zo lief op haar zij haha
    @rachel: vanaf 1 jaar mogen ze gewone melk
    @amila: jeetje meid wat moeten jullie moe zijn zeg. Sterkte iig.

10. jessey

jessey Actief lid

18 sep 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    Hallo allemaal,

@silvie, Vooral lindsey probeert heel veel aandacht te trekken van haar broer. Dat zie je vooral omdat als ze op de grond liggen samen, dan gaat lindsey meteen lachen. En joey kijkt dan zo vanne: ja is er wat want die is ddan heeeel druk ergens mee bezig. en dan geeft hij haar niet genoeg aandacht en dan gaat ze gillen. echt leuk is dat. dan denkt Joey toch maar: oke oke ik lach wel ff naar je dan is het goed.

@jara. jajajajajajaja lindsey mocht meteen stoppen met de pufjes en Joey moesten we afbouwen. maar morgen mag hij er ook mee stoppen.

Nu ze weer helemaal beter zijn dan eten ze ook weer. hebben zin in de fles, fruithapje danoontje, groeipapje, sneetje brood en thee met melk.

En ik heb gister dan nieuwe a la carte geprobeerd. Het ruikt lekker zoals je in de reclame ziet op TV maar het is niet te vreten. lindsey vind het heerlijk en Joey begint naar 6/7 hapjes te kaken.

Heerlijke beebjes.

xxx jessey

11. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    @Rachel, fijn he die mannen ;)

@Bibiche, super joh dat ze nog zo lekker heeft geslapen.

@Jessey, gezellige boel bij jou thuis dus!

Wij moesten vanmorgen weg, Britt naar de opvang en Jørre dus mee. Hij wil nu echt niets meer missen, want hij heeft geen minuut geslapen. Hij ligt er net pas weer in sinds 0830 vmo. Ben benieuwd hoelang hij nu slaapt.

12. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ik meld me ook weer even kort, krijg zo visite.

De wasmachine kost zo'n 100,- om te repareren, maar gelukkig levert ons spul op mp ongeveer hetzelfde op, dus dat scheelt weer.

Ook is alles goed afgelopen met de kat. Wij hebben altijd buitenkatten gehad, maar 1 van onze dames loopt steeds bij buren te schooien en wilde niet meer thuiskomen. Dus hebben we haar al vanaf november binnen. En wat moet je wel doen bij binnenkatten -> juist, de nageltjes knippen :oops: Ze loopt nu weer happy door de woonkamer heen.

Sabrina is tegenwoordig een handenbindertje. Ze kruipt alle kanten op, trekt zich op aan de tafel en de bank (wel heel schattig als ze zo naar je toe komt) en schreeuwt moord en brand als er iets niet naar haar zin gaat. Of er lukt iets niet of het gaat niet snel genoeg. Voel me een beetje 'slaafs' momenteel. Ook slapen 's nachts gaat nog steeds niet heel lekker, maar heb goede hoop dat het een fase is. Nog geen last van verlatingsangst oid. Waar ik me onderhand wel een beetje zorgen over maak is dat ze nu ruim 9.5 maand is en nog steeds geen tandje in zicht.

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @assepoester: geen zorgen maken meid, ik was pas 1 jaar toen ik mijn eerste tandjes kreeg :) en ik heb een mooi gebit

Elenora is mij aan het uitproberen volgens mij want als ik thuis ben dan speelt ze heel slecht en net was ik 2 uur weg en mijn moeder ging oppassen en ze heel lief gespeeld. Als ik langsloop gaat ze huilen haha ondeugendje.

14. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Bibiche, fijn dat het beter gaat.

Amilah, he wat vervelend allemaal. Hopelijk gaat het helpen.

Rache, sterkte voor jullie daar! Leuk he, manne die ziek zijn.

Jessey, lachen hoor, die kleintjes.

Silvie, hier ook een hyperdepiep. Ze slaapt amper nog overdags en lijkt wel ADHD te hebben. Ze wil alles zien en meemaken.

Assepoester, hihi Sabrina aan de kruip. wel leuk he dat ze zo wijs worden!

Bibiche, hihi. Lekke rbijdehandje ook al.

Ik ben nu eind april in het zwangertopic van ons. Yildoe, Sabrina en Lindsey zijn net geboren. :)
    Het is zo spannend en leuk om te lezen allemaal. Ik heb echt al een heel boekwerk met "quotes" die ik geschreven heb.
    Kwam ook de berichten van Benthe weer tegen, werd daar wel weer heel boos en verdrietig van. Ik heb zelfs nog een kaarsje gebrand.. GRRRR

Hier is Emma dus helemaal hyper, niet normaal. Niet te stuiten. Maar wel super vrolijk.
    EN zonder bakerzak, haha.

15. simalex

simalex Bekend lid

Tigger: wat leuk dat je dat zo aan het doen bent. Wel een goed idee gezien we heel veel lief en leed allemaal opgeschreve hebben. Zou het zonde vinden dat 'de berichten van JOF' zomaar weg zouden zijn. Juist omdat we nu veel intiemer zijn...

HIer vanmorgen een melkdouche... Voor mij en Yildou. Eerst heerlijk papflesje gedronken en ze hoest 2 keer en er komt weer 200 ml papvoeding uit... Gelukkig moesten we nog douchen.

Hier een echt boefje trouwens... Vanmiddag hoorde ik iets rammelen in de keuken, ligt ze prinsheerlijk met het waterbakje van de hond te spelen... :D Niet handig, maar wel schattig om te zien. Vooral hoe ze reageerde op 'wat doe je daar......'

Verder niet zoveel bijzonders te melden. Ben aan het bedenken of ik de handkolf van Tommee Tippee ga aanschaffen voor kleintje 2... Maar het bestaat nog niet zo lang, dus zijn niet zoveel moeders met ervaring... Die flesjes hebben meer borstvorm dan de bestaande flesjes, dus leek me wel een goeie...

16. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ow ja, Simone, hoe gaat het met Kleintje? Hoe voel je je?

17. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Moet eerlijk zeggen dat ik veel fanatieker was toen en heel anders reageerde dan nu. Ik lijk nu veel gereserveerde in wat ik vertel en zeg. Gek he?

18. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    ik geniet hier ook volop van Emma.
    Afgelopen weekend waren we bij m'n oude buurmeisje in Friesland, zij heeft een zoontje van 10 maanden en haar zus was er ook met haar kleine van 5 maanden. Ze zaten samen op het speelkleed voor een 'fotosessie', zit ik net te vertellen dat Emma nooit een speen wil, pakt ze opeens de speen van haar nieuwe vriendje en steekt 'm in d'r mond! Ze ging er niet op zuigen, maar deed 'm op alle mogelijke manieren in haar mond (horizontaal, verticaal, schuin, 't ringetje in de mond - speen naar buiten) :D
    Verder hoorde ik van m'n man dat ze zich in bed had opgetrokken aan de spijlen tot ze rechtopzat en zonet had ik haar in bed gelegd en ze wou maar niet stil worden, kom ik boven ligt ze boven in haar bed op haar buik, gezicht naar beneden :( Daar was ik dus niet zo blij mee, ze ligt in een slaapzak en dan is het voor haar dus moeilijker om zich weer terug te draaien blijkbaar..
    ik zal nu maar vaker boven gaan kijken als ze in bed ligt..

19. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    @ Amilah: wat vervelend van dat huilen. Helpt het ook als je haar er even uit haalt? Hier wordt soms echt gekrijsd, net of haar groot onrecht wordt aangedaan :cry: (nachtmerrie ofzo? Alhoewel ze ook net een dubbele oorontsteking achter de rug heeft. Daar heeft ze antibiotica voor gekregen, misschien ook iets voor Ameera?) en dan helpt het wel om even tien minuten haar op de arm te hebben. Als we haar daarna terugleggen gaat ze direct weer lekker slapen. Maar het is inderdaad slopend, sterkte ermee.
    @Jessey: fijn dat ze mochten stoppen. Ging het drinken bij jouw kindjes nog wel goed ondanks die babyhaler? A la carte (althans de macaroni) is misschien een meisjes ding? Hier is ie favoriet (wordt zelfs beter gegeten dan mijn eigen kooksels...)
    Veel kindjes ook al die zich optrekken, wat leuk! En dat 'praten'; wat is dat dan? Want hier komt het niet veel verder dan: hmm hmm, aaaahhh en tata. Tandjes trouwens ook nog niet in zicht, misschien articuleert dat minder? :D
    @simalex: welke kolf heb je nu gebruikt? Ik heb de handkolf van Avent en die werkt heel fijn (vind ik). Die flesjes van Tommee Tippee zien er inderdaad wel goed uit, maar als je een echte fles-weigeraar krijgt helpt niets vrees ik. Op borstvoedingsforum.nl kun je volgens mij wel ervaringen met die flessen vinden. Het blijft zoeken naar een goede fles. Wij hebben nog altijd soms problemen, de borst is favoriet....

20. chantalk

chantalk Fanatiek lid

*gaaaaap*
    hallo dames.
    Ben een beetje heel erg doodop :)
    Vandaag gewerkt van 8.30 u tot 17.30 u daarna snel naar huis eten en knuffelen met Luca en om 19.00 u alweer een klant voor de nagels.
    Daar ben ik nu net mee klaar.
    Luca ligt al in bedje, heb hem dus bijna niet gezien vandaag :(

Heb even geen puff om te reageren :oops: mijn benen doen toch pijn joh. :)

Assepoester, las wel dat je je zorgen maakt over de tandjes (die er nog niet zijn). Luca heeft ook nog steeds geen tandjes en ik begin me langzaam ook een beetje zorgen maken.
    Mijn moeder zegt me ook geen zorgen te maken. Mijn zusje had blijkbaar ook heel laat pas tandjes. Ze hebben zelfs nog foto's gemaakt bij de ta omdat ze bang waren dat er geen tandjes onder het tandvlees zouden zitten.
    Ze heeft nu een mooi gebit van haar zelf ;)
    Dus daar denk ik dan maar aan als ik bij Luca weer eens geen tandje ontdek.

de rest zwaai zwaai en tot morgen..dan kom ik echt reageren ;)

Deel Deze Pagina