Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Vervelend ja die visite die eindeloos blijft plakken.

@Rachel fijn dat het beter gaat met Lindsey.
    @Alida mooie foto's van Lars, hij groeit goed he.
    @Lz super dat het beter gaat met je bekken, kan mij goed voorstellen dat je wel eens een dag alleen wil zijn met je kleintje.
    @Chantal Tessa komt ook vaker met dit weer, leg haar gewoon vaker aan.
    @Bibiche hoe was het bij de ha. Is het geen idee af en toe een flesje te geven met kv?
    @Onze wonder en en?

Hier alles ok, begint te onweren. Koelt het tenminste wel een beetje af. Mijn collega's zijn geweest, erg leuk. Tessa lag op bed en ik zei dat ze daar wel even mochten kijken omdat ze sliep. Tessa lag dus gewoon klaarwakker daar en toonde een mooie glimlach, smelt smelt. toch maar even uit bedje dus en ook daar werd ze niet heel onrustig van.

Heb weer leuke kado's gekregen van mijn collega's. Alles bij elkaar hebben we zoveel gekregen, of Tessa eigenlijk. Ik ga nu mijn versiering weghalen, heeft ruim 5 weken gehangen.
    Groetjesssss allemaal

2. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Liefzonnetje: Ja, ze dachten dat het pylorushypertrofie was ofzo.... Alleen vind ik het zo raar dat ze niet naar ons luisterden, toen we vertelden dat alleen het spugen overeenkomt met de kenmerken van pylorus. Want zoals afvallen, en hongerig zijn, gespannen of zorgelijk uiterlijk had lars allemaal geen last van.... Maargoed.. volgens de echo was het zo, alleen "in het echt" bleek dus dat de echo het verkeerd had :rolleyes: jaja
    We gaan zeker een klacht indienen, want ik vind dit toch wel een erg grote fout.. Wij waren er zelf al van overtuigd dat hij dat niet had, maar je gaat er dan toch maar vanuit dat de chirurg wel weet wat hij doet.. en heeft mij meerdere keren op het hart gedrukt dat bij twijfel echt niet geopereerd zou worden...... grrr... word weer boos en verdrietig als ik eraan denk... gelukkig gaat het nu weer goed met lars, en is hij weer het vrolijke rustige ventje van voor de opname.. Alleen nu met 2 sneeen in zn buik (1 onder zn navel.. waar de camera voor de kijkoperatie inging, toen hebben ze 2 gaatjes boven zn navel gemaakt om met tangetjes erin te kunnen, en toen ze niks konden vinden hebben ze die 2 gaatjes met elkaar verbonden om 1 snee te maken zodat ze het maagje eruit konden tillen, om die goed te bekijken.....) en dat alles voor niks... :evil: :cry:

3. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Vanochtend de Felicitas-mevrouw op bezoek gehad. Uiteindelijk hebben we de Nuby-set gekocht (allemaal flessen).

En: Sabrina heeft geluidjes met betekenis gemaakt -> tot 2 keer toe vandaag "zei" ze -mamma- ! Natuurlijk niet bewust, maar was toch fantastisch om te horen, klonk zo mooi! Het was net alsof ze het echt zei, zelfs met de juiste klemtoon. En nu maar wachten tot ze het écht gaat zeggen *zwijmel*

4. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Tjonge wat een verhalen weer.
    Bibiche, toen ik zo slap werd van het voeden heb ik overlegd met mijn man om 1x in de 5 uur te kolven ipv elke 3 uur. Natuurlijk kom je dan uiteindelijk voeding te kort, maar dat vul ik nu aan met kv. Aangezien wij alles kolven, geef ik nu 70 bv en 30 kv gemengd. Sinds ik dit doe, voel ik mezelf weer een stuk beter. Heb nu ook weer wat energie voor mezelf en dat weegt echt op tegen alleen maar bv geven.
    Ik ben van mening dat we er alledrie profijt van hebben. Elia krijgt nog altijd bv, ik heb weer wat energie en manlief een "gezelliger" gezin.

5. Niet meer actief

dag dames, nou hier nog niets, de krampjes zijn weer weg.... ben wel aardig wat slijm met bloed verloren, dus dat zal wel de beruchte slijmprop zijn geweest niet waar.... dus nu komt de vk a.s. zondag weer mits de kleine vannacht of morgen nog gaat komen uiteraard, maar daar ga ik niet vanuit.

Heb wel een giga druk van onderen moet ik zeggen, en ook te vaak naar het toilet, en dat is ook momenteel geen pretje meer want het doet pijn, niet het plassen zelf, maar de druk die het meegeeft... hadden jullie dat ook? bijv net voordat jullie vliezen braken?

Wellicht dat dat het is natuurlijk, maar jaaaa het wachten duurt nu wel lang moet ik zeggen, ik wil ook mijn mannetje vasthouden net als jullie :)

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi onzewonder.
    dat slijm en bloed had ik ook inderdaad maar ben ingeleid dus weet niet of dat wat zegt.
    ik had geen druk voordat mijn vliezen braken gebeurde opeens.
    hoop dat je jongetje snel geboren word.
    liefs Chantal.

7. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Onzewonder: Bij het vliezen breken had ik ook geen druk van onderen, ik had het net als chantal het gebeurde zo ineens.
    Hoop voor je dat je je kleine gauw in je armen kunt sluiten.

Assepoester: Dat lijkt mij ook erg leuk als ze geluidjes gaan maken dat ergens op lijkt en vooral als het het woordje mama is natuurlijk.

Erica: Ja lars is zeker gegroeit, kan niet zeggen hoeveel want ben nog niet naar het cb geweest dus nog even wachten tot 26 juni dan krijg ik te horen hoeveel hij is gegroeit.
    Maar kon het gisteren wel goed zien toen ik bij die vriendin was met de kleine van een week oud. Ze waren bij de geboorte bijna even zwaar en lars is bij hem alweer een stevig mannetje.

Hier weer een fantastische nacht gehad, gisteravond om 10.15/10.30 laatste voeding en toen was hij er om 5 uur weer en heb hem toen om 8 uur weer wakker gemaakt. Geweldig dus.

Groetjes Alida

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @onzewonder mijn vliezen zijn door de vk gebroken dus dat van die druk weet ik niet. ik had het niet tot de 8 cm ontsluiting (toen werden ze gebroken).
    Ik heb wel veel slijm en bloed verloren, scheen normaal te zijn.
    @Alida fijn dat de nachten zo goed gaan.
    @Rachel hoe gaat het nu? weten ze ook waar het vandaan kwam?
    @Assepoester leuk die geluidjes. Lijkt wel of ze elke dag meer geluisjes kunnen maken.

Hier ook een goede nacht. 23.30 voeding en toen 5.30 en toen heb ik haar om 9.00 gewekt. Lekerrrr. Ze lacht ook steeds meer, is vrolijker en allerter als ze wakker is. Eigenlijk geniet ik volop op het moment.

9. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Zoooo, wat is het warm zeg! Hou je het nog een beetje vol, onzewonder? Of heb je je kleintje inmiddels al? Ben ik even blij dat ik niet in dit warme weer zwanger ben of hoef te bevallen! Sterkte!

Ja leuk he Erica? Nu ze wat ouder zijn begint het eigenlijk steeds leuker te worden, lachen, alertheid en geluidjes. Ook hier word volop genoten!

Rachel: hoe is het nu met Lindsey? Hopelijk is de koorts nu helemaal weg en mag ze snel naar huis.

Sabrina heeft nu een ritme ontwikkeld: ze komt precies op de klok, 22.30 en dan 4.30 en dan 7.30. Hopelijk laat ze gauw die nachtvoeding vallen.

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

hier ben ik ook weer even. ik begin nu eindelijk weer op te knappen en kan ook weer een beetje normaal zitten. Ik heb nog best veel last van de inwendige hechtingen. Ze trekken nogal. :(
    De kleine doet het gelukkig hartstikke goed. Alleen die nachten daar moet ik toch nog aan wennen.
    Om 11.00 u laatste flesje dan om 1.00 u weer en dan om 4.00 u weer.

onze wonder: het wil niet echt opschieten bij jou he?
    Ik verloor de slijmprop pas net voor ik mocht persen. En de vliezen braken spontaan in bed. Had nergens last van van te voren.

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Assepoester beetje ritme is ook wel lekker. Maar inderdaad zonder die nachtvoeding heb je zelf meer rust. Ik vind het nu inderdaad ook leuker dan in het begin.
    @Chantalk duurt een tijd he voordat je je weer een beetje beter voelt. Geef het ook de tijd hoor want het is toch heel wat allemaal.
    Ik vind Luca een mooie naam. Ik wist dat ik een meisje kreeg maar voordat ik dat wist dacht ik ook aan Luca voor een jongen.

Staat een leuke foto van een lachende Tessa in mijn album!

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    We horen vanavond of ze naar huis mag :D De koorts is nog steeds aan het zakken en bijna over....even duimen dus!

Lindsey is trouwens gewogen.....ze weegt 5220 :oops: Word een dikkertje ;)

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ erica: Wij dachten dat Luca een naam was die je niet veel hoort. Nu kom je hem overal tegen :) Ik zag dat nog een mei mama ook een zoontje Luca heeft.

@ rachel: Ik heb niet alles terug gelezen, maar weten ze nu al wat ze heeft waar die koorts vandaag komt? Gelukkig gaat het nu wel weer beter.

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @alidah: zo jaloers op je. Ze kwam vannacht om 1 en 5 uur en om 7 uur :(
    @erica: ik wil nog niet beginnen aan KV want mijn BV moet toch gewoon goed zijn als ze zoveel aankomt en plast/poept!
    @Rachel: wat fijn dat ze naar huis mag

Ze ligt nu weer te janken en wil alleen onze armen in slaap vallen :confused: Pfff zo vermoeiend, gelukkig dat ze 's nachts wel goed doorslaapt.

15. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi Erica,
    erg leuke foto zeg wat een mooie meid.
    Belle kwam om 22uur om 4 uur en dan om 7 uur
    is toch netjes.

liefs chantal.

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    LINDSEY IS THUIS! Ben zo blij! Ga nu genieten hou jullie op de hoogte en zal later even verslagje doen!

17. Niet meer actief

Erica; leuke foto zeg!

Rachel; Wat ontzettend fijn dat ze weer thuis is! Geniet er maar lekker van.

Chantal87; Is zeker netjes!

Bibiche; DIe periode heeft Dylan ook gehad. Nu gaat het were goed.

Liefs Nathasja

18. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Rachel: Wat goed zeg, ga maar lekker genieten.

Onzewonder: Hoe is het nu meid, kun je het nog een beetje volhouden met dit warme weer.

Bibiche: Ja ik vind het ook erg lekker dat lars zo goed slaapt nu. Sinds dat ik hem wakker maar overdag om de 3 uur slaapt hij erg goed 's nachts.

Hebben jullie kleintjes ook zo'n last van de warmte, lars wel. Hij is erg huilerig en wil vaak bij ons zijn.
    Hij ligt nu in zijn bedje en slaapt even en dan wordt hij weer wakker en huilen en valt ook wel weer in slaap. Maar hij is ook steeds erg nat van het zweet. Zielig vind ik dat hoor!

Groetjes Alida

19. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Hallo meiden,

Sorry dat ik zo lang niets heb laten horen. Ik heb problemen op het thuisfront. Mijn man wil verhuizen naar Engeland en ik niet en ik weet niet hoe dit verder zal gaan lopen en of we nog wel bij elkaar blijven. Dus als ik er een tijdje weer niet ben, dan is dat de rede.
    Met Ameera gaat alles gelukkig heel erg goed.

Ik schrok erg van Lindsey en Benthe. Ik zal aan ze denken en voor ze duimen..

Liefs,

amilah

20. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Rachel! Wat lekker zeg dat Lindsey weer thuis is, is weer een pak van je hart. Hopelijk geld hetzelfde binnenkort voor Benthe.

Sabrina heeft eigenlijk helemaal geen last van de warmte. Ze is lekker rustig, ligt in de box afwisselend te spelen en te slapen (op haar kamertje is het 29 graden en beneden is het wat koeler). Ze heeft verder alleen een rompertje aan. Ook komt ze niet vaker voor drinken, ze houd haar oude schema aan. Ik ben zelf ook niet een zweter en kan goed tegen de warmte, dus dat zal ze wel van mij hebben.

Deel Deze Pagina