Tis fijn dat ze zo lekker groeien, maar het gaat zo wel heel hard toch. Balen Nemo dat Sven het niet naar zn zin heeft. Mss ff lekker in badje doen?
Onze kindjes zijn morgen 5 weken Nemo, het bekende sprongetje komt eraan .Veel sterkte ermee. We hebben een aantal mei-mama's al een hele tijd niet gezien; tigger joehoe!, jesie ehm, ehm en nog een heleboel... ben benieuwd hoe het gaat met de kindjes.
Ik lees veel gedoe met de beebs. Sterkte iedereen. Hier vandaag weer een wat beter dagje. Er zat net 4 uur tussen de voedingen, hoera! En hij had weer last van een paniekaanval/nachtmerrie, maar deze was gelukkig erg licht en weer snel over. Ik vind het zo zielig voor mijn kleine engeltje. Maar gelukkig herinnert hij zich er zelf niks meer van. Hij begint geloof ik ook al wat minder verkouden te worden. Bibiche: hier is het iedere dag nog verschillend. Nemo: knuf* misschien idd in bad? Tigger: Hoest nu met je?
Even heel snel: ben al tijden vollop bezig met een nieuwe site opzet en die is eindelijk gelukt! Nu alles nog overzetten, dus vandaar dat ik er wat weinig ben. Hopelijk heb ik snel alles over en krijg ik geen problemen. Hier gaat alles erg goed: Sabrina is echt een engeltje, huilt niet, maakt schattige geluidjes, lacht veel naar ons, bv verloopt super, de nachten zijn goed, geen last van de warmte enz.(voel me er toch een klein beetje 'schuldig' over omdat het niet bij iedereen zo lekker gaat, weet dat dat niet hoeft, maar het voelt zo 'er-in-wrijverig, jullie snappen wel wat ik bedoel ) Ga even voeding geven en dan op bedje, trusten!
Goeiemorge... @Nemo idd Jørre is het zwaarst Vind wel dat Lindsey heel hard groeit inderdaad. @Goddess fijn dat het nu wat beter gaat! @Nemo ik hoop dat Sven weer wat rustiger is. @Assepoester ben echt jaloers op je! Hier nog steeds drama....ze is de hele tijd aan het kreunen/huilen net alsof ze moet poepen maar niet kan. Heb haar getempt toen poepte ze wel iets maar daar bleef het bij. Vanacht kwam ze ook op de 2-3 uur en bleef tussendoor wakker. Nog nooit meegemaakt. Normaal is ze na een uur echt al weer moet maar ze blijft nu tussen de 3-4 uur wakker. Las dat ze een sprongetje krijgt misschien speelt het iets mee (ze is vandaag 7 weken maar moet 2 weken eraf trekken stond in het boek oei ik groei omdat ze 2 weken te vroeg was) Ondertussen ben ik dood en doodmoe. Jasper heeft het superdruk met zijn werk, moet een uur eerder beginnen en moest gisteren overwerken dus was pas 19.00 thuis i.p.v 17.15. En een grote kans dat hij vanavond weer moet overwerken. En dan is hij eindelijk thuis (en moe) krijgt hij Lindsey nog minder getroost dan ik en kan ik het alsnog doen.... pffff hoop zo dat het straks beter gaat! Wil weer lekker genieten van m,n meisje.
ha allemaal, Ik lees wel mee, maar merk dat ik weinig tijd heb om ook wat te posten.... wat gaat er veel tijd zitten in zo'n kleintje en alles erom heen.. Hij ligt nu tegen de slaap te vechten in zijn bedje... en ik weet wat er gaat winnen met een beetje geduld.... de slaap Met mij gaat het steeds beter! Mag nu om de dag een wandelingetje maken. Afgelopen zondag 20 minuten gelopen, maar kreeg toen wel erg veel last van mijn heup. Vandaag komt de fysio weer, hopelijk mag ik dan wat vaker van haar de trap op en af, nu nl nog beperkt tot 1 keer per dag. 2 keer zou al geweldig zijn... Maar goed, het gaat dus echt de goede kant op! Met Steven gaat het ook super. Groeit goed volgens mij... komt echt wat babyvet nu aan Hij krijgt een bolle toet! Tja hij was in het begin een mager lang kereltje, maar dat is dus niet meer zo. Donderdag naar CB en dan zullen we weten hoeveel hij gegroeid is. We genieten! Zaterdag begonnen met kolven en vanavond gaan we het eerste flesje proberen... ik ben zo benieuwd... zal van een verre afstand toekijken als vriendlief eindelijk hem ook eens kan verwennen met een fles en niet alleen de poepbroek verwisselen.. Goddess, heeft Josh gewoon geen darmkrampjes waarvan hij overstuur wakker wordt... Heeft Steven namelijk, ligt hij heerlijk rustig te slapen en dan is het opeens een krijsen dat hij er soms blauw van aanloopt... heel zielig... en dan is het ook weer zo over... en dan vind ik later groene poep in zijn luier... sterkte he ik laat het hier even bij... ondertussen heeft trouwens de slaap gewonnen... ik hoor niets meer
Nou de rust is wedergekeerd hier. Sven had ik normaal altijd een uur wakker bij mij met het voeden dan werd hij moe en ging hij op bed. Nu is hij steeds een halfuur en soms hoogstens 3 kwartier wakker bij mij want dan is hij al heel moe. Is dit ook een teken van een sprongetje dan ?
hier gaat het net zo als bij bijna alle andere. Ben de hele dag met ons mannetje bezig. Krijg niks gedaan in huis. Gelukkig heeft manlief nog vakantie. Luca slaapt een uurtje en is dan weer wakker, snap er niks van. oeps begint weer wat te huilen, kom straks nog wel ff lezen.
Zou heel goed kunnen Nemo, volgens mij is er geen peil op te trekken. Opeens sinds vandaag is Jelte na een voeding langer wakker, en ligt dan rustig om zich heen te kijken.... Vanavond ga ik voor het eerst alleen weg, tussen 2 voedingen door. Ben benieuwd hoe het gaat . Gisteren had mijn kereltje voor het eerst iets gepakt ( mijn t'shirt die ik uitgetrokken had), terwijl ik hem aan het verschonen was. Heb het idee dat het constante slapen-eten-slapen - periode heel langzaam aan het voorbij gaan is.
@Jingels: Sven pakt al een poosje allerlei dingen vast. Hij kriebelt me ook in de zij als hij aan de borst ligt..... zo lief. En idd Sven ligt ook heel vaak wakker in zijn bedje. En veel plezier vanavond. Laat je voor de zekerheid niet wat melk achter ? @Chantalk: succes ! Ik hoop dat de rust bij jullie ook snel terug is. @lZ: Mooi dat het bij jou wat beter gaat. Jij hebt het niet makkelijk gehad zeg. Eerst zoveel spugen en nu zo'n last van je bekken. Kun je er ondanks alles toch van genieten ? @Rachel: wordt het geen tijd voor hulptroepen ? Lijkt me pittig hoor. Je meisje zo overstuur en je man aan het werk
Ik kien het zo uit dat ik Jelte om 19.00 uur voeding geef ( duurt ong. 3 kwartier), dan om 20.00 bij nagelstylist zijn, en dan ben ik om half 10 weer thuis, ruim op tijd voor de volgende voeding. ( bovendien heb ik nog geen kolfapparaat, moet ik nog steeds kopen. Ik ga denk ik voor de medela symphony, die lijkt me echt heel goed, en praktisch.)
Ik lees ook mee, maar heb ook weinig kans gezien om te reageren. Even een update... @Onzewonder: Wat fijn dat jullie prinsje nu geboren is. Van harte. Laat je lekker door de kraamhulp verwennen. Onze knul eet slecht en is daardoor weer wat gaan afvallen. Op aanraden van deze site de lactatiekundige over de vloer gehad. Hij heeft moeite met het vastpakken van de borst, glijd er elke keer af en krijgt daardoor minder voeding. Maar ook de productie loopt daardoor wat achteruit omdat mijn lichaam denkt dat er minder vraag is. Dus nu brengen we structuur aan, wakker maken om de 3 uur (ook snachts), max 30 min voeden en daarna kolven en in een flesje geven. Het klinkt iets omslachtig maar ik heb nu wel 2 uur tussendoor om te knuffelen te rusten of wat dan ook. Scheelt enorm! Bibiche vroeg om wat voor structuur de moeders hier hebben en dat hebben wij dus nu gekregen, of anders gezegd zijn we nu aan het creeeren. Het consultatiebureau is voor een intake ook langs geweest. Ik vond het een beetje een wasse neus. Wat is jullie mening? En hoe was jullie eerste bezoekje daar indien jullie deze al hebben gehad. De hielprik en oortest waren vorige week gedaan en zijn super verlopen. @Assepoester: Wat fijn dat alles zo heerlijk bij jullie verloopt. Je niet schuldig voelen hoor, gewoon genieten!
He jingles ik ben ook aan het kijken voor een kolf aangezien die ik nu heb enorm lawaai maakt. (De medela mini-elektric) Die symphonie is toch een ziekenhuisversie? Dus te huur? Ik zat te denken aan de medela pump in style. Wel zo'n 300 ballen maar aangezien we nu toch veel moeten kolven en mijn partner anders in slaap valt op het werk denken we dat we beter gelijk een goede moeten aanschaffen. Andere moeders? Wat gebruiken jullie en wat is de ervaring?
@Nemo tis ook pittig maar zou niet weten wie ik erbij moet halen. Dat is dus het nadeel dat je 120 km vanaf de dichtsbijzijnde familie woont.... Ik kijk het nog even aan anders morgen maar weer naar de HA. Ze kan niet poepen lijkt het wel....zit de hele tijd te kreunen en persen maar komt niets....ook niet met een thermometer. Hopelijk is Jasper op tijd thuis vanavond. Ze heeft net gedronken en ik ga nu even douchen, dan hoop ik dat ze daarna (eindelijk!) in slaap is gevallen.
bij ons is er nog geen vaste structuur, Emma slaapt 's nachts (of zodra het donker is..) het beste, ze slaapt eerste deel van de nacht meestal 5 uur door, vervolgens nog een 3 of 4 uur (die 7 uur doorslapen was éénmalig helaas). De laatste dagen gaat ze 23.00u slapen, tot een uur of 4, daarna weer om 7 uur wakker, dan staan we meestal gelijk op na de voeding. Overdag slaapt ze dan 2 à 3 uur tussen de voedingen. Rond etenstijd is ze nog steeds wat jengelig, en dan zijn we soms de hele avond met haar bezig, wil ze elk uur drinken, valt in slaap tijdens drinken maar klaarwakker als ze in haar bedje ligt. Ze is nu ook bijna 3 weken, dus het kan zijn dat ze weer aan het regelen is. Ze kan gelukkig best rustig wakker in bed liggen, maar als ze na een half uur of zo niet in slaap valt, gaat ze toch jammeren, ik denk van verveling of omdat ze dan eerder merkt dat ze wil eten. In ieder geval kan ik er nog niet de klok op gelijk zetten, en dat maakt het wat lastig dingen te plannen. Zeker zolang die avonden nog zo onrustig zijn, sta ik niet te springen een avondje weg te gaan. Ik kan wel afkolven, maar hoeveel heb je nodig voor een avond als ze bijna continu wil drinken? Trouwens kom ik er ook nauwelijks aan toe om af te kolven met die onregelmaat. De enige regelmaat is 's nachts, maar om nou 's nachts te gaan kolven..... Verder is het een voorbeeldig meisje en hebben we eigenlijk niets te klagen. Ik vertrouw er op dat ze haar draai wel zal vinden! Vanmiddag gaan we even wandelen naar mijn werk, ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik heb de medela swing. Ik vind het een fijn apparaat, maakt niet veel geluid en is makkelijk in gebruik.
Zo, eindelijk eens even tijd om uigebreid te lezen en reageren. Tenminste... totdat Yildou weer komt voor de voeding... Het wordt nu best lastig om dit topic goed bij te houden. Elke keer kan ik wel bijlezen, maar tegen de tijd dat ik wil reageren, begint Yildou weer te huilen. En mijn man zit op het moment wel vrij vaak achter de pc, ik moet tegenwoordig echt reserveren ! ! Hier gaat alles verder vrij goed. We zijn afgelopen donderdag wezen wandelen in het bos van Oranjewoud. Dat was echt heel leuk, ondanks dat het eigenlijk vrij heet was. Op aanraden van mijn schoonzusje wel een muskieten net over de wagen gedaan en geloof me, dat was echt nodig! *dus: tip bij het wandelen in een bos, muskieten net erover!* Onze hond had namelijk maar liefst 4 teken na de wandeling, en Alexander en ik zijn helemaal lek gestoken door de vliegen daar. Ik heb zelfs een allergische reactie gekregen bij mijn enkel, met als gevolg dat mijn voet het afgelopen weekend 2 x zo dik was en ik er amper meer op kon staan! Maar gelukkig zakt het nu weer af. De huisarts kon namelijk alleen maar iets voorschrijven wat niet kon bij borstvoeding... en dan neem ik natuurlijk niet! Afgelopen weekend vond ik het echt superwarm en Yildou ook. Dus voor het eerst lekker in de romper gelegen. En ze kwam smiddags om de 2 uren voor voeding. Dus dat is erg vermoeidend: 13 - 15 - 17 - 19 - 21 uur en dan met moeite willen slapen.... Ze is dus al een paar dagen wakker van 13 tot 21 uur. Maar ik merk ook echt dat ze heel bewust is van haar omgeving en echt gericht naar dingen grijpt! Heel leuk om te zien. Vooral omdat ze gaat stampvoeten als ze er niet bij kan! Maar echt van die brabbelgeluidjes als Sabrina maakt, maakt ze nog niet... Harmless: Vervelend dat je knulletje zo slecht eet. Geluykkig heb je goed advies gekregen van de lactatiedeskundige! Hopenlijk werkt dit voor jullie en kun je zo de borstvoeding nog even volhouden! De intake van CB vond ik ook belachelijk eigenlijk! 'Bent u crimineel?' 'Nee hoor, volgens onze statieken is Yildou niet prematuur, dat is als je kleintje voor de 32ste week geboren wordt, dus met 35 weken geeft het niks...' Maar het eerste bezoek aan het CB was wel goed gelukkig, daar werd ik tenminste serieus genomen! Jingels: Spannend zo'n eerste uitje! Je planning klinkt goed, zo probeer ik het ook meestal te plannen, maar op de een of andere manier komt Yildou dan standaard eerder voor de voeding... Nemo: Wat gaat het super met Sven zeg! Maar leg je Sven altijd in zijn eigen slaapkamertje neer? Ook overdag? Wij kiezen ervoor om Yildou overdag beneden in de wagen te laten slapen (en gewoon te stofzuigen e.d.), zodat ze ook went aan drukte om haar heen en zo ook beter kan slapen in een andere omgeving (bij pake en oma, oppas, enz) Wij waren wel van plan om de 19de te gaan, naar de babyshow! Alleen is de tijd wel vervelend. Dat is juist rond ons voed en bad ritueel. Maar goed, we zien wel. Hoe ga jij dat doen met voeding e.d. als Sven daar zou komen? Of weet je zeker dat je niet gaat? Zou ik jammer vinden, ben erg nieuwsgierig naar jullie ventje! Cantalk: Vermoeiend is dat heh? Misschien krijg je er straks iets meer ritme in en heb je energie over om ook te gaan poetsen... Je leert echt je prioriteiten bijstellen met zo'n kleine! Liefzonnetje: Fijn dat de slaap uiteindelijk wint! En fijn dat het beter met je gaat! Heerlijk dat je nu ook mag wandelen (en pronken) met je kleine! Steven groeit goed zo te lezen. Ben benieuwd wat zijn gewicht is donderdag! Maar ik vind het ook erg lastig om dit topic goed bij te blijven houden, dus ik begrijp je volkomen! Rachel: Fijn dat het zo goed gaat met Lindsey dat ze weer thuis is! Maar ik lees dat je nog wel erg veel met haar in de weer bent! Dat wakkere is hier ook zo. Misschien is ze nog bezig om alle indrukken van het ziekenhuis te verwerken? Ze heeft natuurlijk wel tijd nodig om te herstellen denk ik. Dat sprongetje zou goed kunnen. Bij Yildou merkte ik bij 5-6 weken wel een sprongetje (terwijl ze gecorrigeerd toen 1 week oud zou moeten zijn) en ze gaat qua ontwikkeling redelijk gelijk op met Sabrina, dus niks te merken van de prematuriteit. Maar goed, ik hoop dat je idd wat hulp kunt krijgen of dat Jasper wat meer rust krijgt op zijn werk... Assepoester: Wow, ziet er mooi uit, jullie site zeg! En fijn dat het zo super met jullie meisje gaat zeg! Het huilen mocht hier wel iets minder van mij, maar ik mag toch nog lang niet klagen! Goddess: Jakkie, paniekaanvallen, dat lijkt me erg vervelend! Maar Yildou kan ook erg gillen van de krampjes hoor, en ze slaapt daarna gewoon weer verder... Maar ik hoop dat het snel overgaat! Eum... het is inmiddels voedertijd geworden! Voor alle dames waar ik niet op gereageerd heb... sorry! Ik leef wel met jullie mee hoor! Knuffel aan alle huilerige babietjes en een knuf voor hun moeders! Groetjes Simone en Yildou
Hallo dames Nemo en Bianca: Hartstikke bedankt voor de goede tips. Ik kolf nu overdag en 's nachts krijgt hij de borst. Het gaat nu super. Alleen moet lars nog erg wennen aan de fles, duurd eerst een kwartiertje voor hij in de gaten heeft dat hij moet zuigen en dan eten krijgt. Maar ja oefening baart kunst. Hierdoor slaapt lars ook veel beter, hij is nu een veel tevreden mannetje geworden. Hij huilt nu ook niet zoveel meer. Hij krijgt 's avonds tussen 10 en 11 uur de laatste fles en slaapt dan door tot een uur of 5 a 6 dus dat is heerlijk en dan maak ik hem weer wakker om 8 uur voor de volgende voeding. Ik ben nu echt weer aan het genieten, heerlijk. Hoop dat de andere meiden ook gauw een ritme erin kunnen vinden. Ik krijg zo bezoek maar wou jullie even bedanken. *knuf*knuf* Groetjes Alida
Hoi meiden, Hier weer even een berichtje van mij. Vandaag bij het CB geweest voor het eerst bij de arts. Leuk mens! Met Dylan is alles goed. Hij is hartsikke gegroeid en aangekomen. Dus dat is prima. hartjes longetjes geluisterd ook goed. Alle gewrichtjes na gelopen. Allemaal in orde. Ze denkt ook niet dat Dylan wat met zijn heupjes heeft, maar ze zei wel laten we maarde echo nog even afwachten. Verder was het weer drama daar. Had om 9:45 een afspraak en ging uiteindelijk om 10:25 naat binnen. DUs dat was minder. Wat betreft de regelmaat. Meestal eet dylan in de ochtend tussen 8 en 9 daarna gaan we een stukje lopen met de hond. dan komt ie meestal tussen de 3 en 4 uur. Hij krijgt de laatst evoeding tussen 10 en 12 en komt dan meestal weer rond half 5. Savond heeft hij ook nog een uurtje met papa. Lekker knuffelen enzo. Liefs Nathasja
Trouwens ik heb de borstkolf van avent, die je handmatig en electrische kan gebruiken, het is een ideaal ding, ik wil hem niet meer missen. Groetjes Alida