Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik ga over 2 weken een spiraal laten zetten want ik wil echt niet meer aan de pil.

@simone: als je 's avonds kolft heb je dan wel genoeg melk? Want in de avond zijn je borsten juist toch leger of niet?

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Het gaat niet zo goed met Benthe.
    Ze zijn weer terug bij af, ze doet niets meer, wordt beademd met sonde en infuus en Benthe heeft hoge koorts...

3. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Jezus,, wat een nieuws over Benthe! Ben er helemaal stil van. Annemarie echt zooooo verschrikkelijk veel sterkte gewenst, is niet in woorden uit te drukken. Leef vreselijk met jullie mee.

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Sweetangel wat een naar bericht zeg. Zit hier met de tranen in mijn ogen, waarom nou weer. Wat erg dat Benthe, Annemarie en gezin dit moeten mee maken zo. Het is een vechter dus ik duim voor haar herstel. Wil je Annemarie en man de groetjes doen en sterkte wensen en zeggen dat we heel erg aan ze denken.
    Jij bedankt voor het doorgeven van de berichtjes. Waardeer het enorm.

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Haai lieve meiden

Dank jullie wel voor alle lieve reactie's! Het lukt mij niet om op jullie te reageren (wow meiden 3 pagina's vandaag ;) ) maar waardeer het echt enorm dat jullie zo meeleven! Dus dikke knuffel voor jullie!

@Benthe ik hoop dat je weer snel beter word meisje en weer lekker naar huis toe kan! Hele dikke knuffel en kom op meis, je hebt al bewezen dat je een vechtertje bent!

Wij gebruiken kruidvat luiers en bevallen super. In het ziekenhuis krijgt ze pampers gaan ook goed.

Hier even de update over Lindsey (ff van m,n site gekopierd is makkelijker)

Zoals het er nu naar uit ziet mag ze morgen naar huis. Ging echt goed met haar vandaag! Ze heeft heel veel geslapen en bijna niet gehuild en ontzettend veel naar me gelachen *smelt* Ze denken nu dat dit een zeer heftige reactie was op de penceline en dat ze vorige week dus gewoon iets van een bacterie had waardoor ze zo ziek was...zeker weten doen ze het niet misschien dat 9 juli als alle uitslagen er zijn er nog iets uit komt....

Fijne avond meiden!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Pf dan stort je wereld in lijkt mij. Heb je eindelijk je meisje thuis en dan moet ze weer naar het ziekenhuis. En dan nu weer zo heeel ziek.
    Ik wens Annemarie en man veel kracht. En Benthe kom op !

@Sweetangel: lief dat je ons op de hoogte houdt.

@Rachel: zou mooi zijn als je je meisje weer thuis had.

7. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    vreselijk nieuws van Benthe...
    Zit hier echt met tranen in mn ogen.. wens jullie echt heel veel sterkte, wat moet dit moeilijk zijn, om je kindje zo te zien.....
    verder geen woorden voor.......... sterkte.

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Och jeej, arme meid. Kom op benthe, je ben een sterkte meid. Annemarie, man en kids .. heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

@Rachel .. ik duim voor je dat Lindsey morgen naar huis mag.

Ik ga over 2 wkn een spiraaltje zetten. Al twijfel ik wel want ik hoor zulke rare verhalen

9. Niet meer actief

Lieve kleine Benthe, kom op he! Ik hoop dat je gauw weer bij je papa en mama mag zijn..

En Rachel jij ook veel sterkte hoor, dat je meissie ook weer gauw thuis mag zijn.

Vandaag is het goed gegaan met de kleine bink, hij drinkt echt goed al is mijn rechter borst lichterlijk geirriteerd komt waarschijnlijk een kloofje. We hebben vandaag beide borsten 1 x helemaal leeggekolfd om de stuwingen lichter te maken. Er kwam maar liefst 240 a 250 cc uit! Dammmzzz wat een productie hahaha....

De kleine heeft vanavond goed gedronken om half zeven weer uit de borst. Om 9 uur wilde hij weer een hele voeding hahaha.... dus dat gaat wel goed. Ben benieuwd hoe laat hij nu dan komt. Wij hebben ook namelijk dat als hij rond half elf uur komt hij zo onrustig is en dat kan hij zo tot een uur of 3 volhouden!

Afgelopen nacht heeft hij dus netjes om 2 uur weer gemeld en daarna kwam hij om half zeven dat vonden wij wel netjes, konden we ook effe goed een paar uurtjes pakken.

Laten we hopen dat het vanavond ook goed gaat komen.

Wat zijn jullie kindjes allemaal al flink gegroeid zeg!

Ik heb foto's staan op de site van onze bink.

Knuffel

10. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    wat erg van Benthe hoop dat het echt goed komt
    met die kleine.

onzewonder wat een schatje zeg.

hoi rachel,
    ik hoop dat lindsey lekker naar huis mag.

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @annemarie: heel erg veel sterkte meid, weet niet wat ik moet zeggen maar ik vind dit zo erg om te lezen. Ik duim echt voor deze vechtertje
    @onzewonder: zo jij kan ook aardig kolven :)
    @silvie: wat voor nare verhalen over spiraal dan? :(
    @rachel: wat fijn dat het weer goed gaat met je meissie wat een opluchting dan.

Ik heb Elenora net gebaden en haar eerste flesje afgekolfde melk gegeven, ik had ongeveer 70-80cc gedaan en ze dronk de fles alsof ze dat dagelijks doet. Gewoon super goed. Ik ben benieuwd of ze vannacht weer om de 2-3 uur gaat komen.

Nog meer vraagjes over steriliseren enz. Ik ga dus nu een paar keer per dag kolven en ik neem dat 1 keer per dag steriliseren goed is. Voor de andere keren gewoon afwassen in heet water is dat voldoende? En drogen jullie dat ook af en waarmee?
    En waar bewaren jullie de schone kolf en flessen, in de koelkast?
    Afgekolfde melk mag 24 uur in de koelkast en daarna moet het toch ingevroren worden?

12. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Onzewonder, heb net je bevalling herbeleefd! :pale: Pffff werd al moe van het lezen, wat een uitputtingsslag! Wel herkenbaar al die gevoelens van wantrouwen en kwaadheid dat niemand iets onderneemt terwijl jij pijn ligt te lijden. Geweldig goed geschreven :thumup:

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Annemarie en gezin: ik vind het zo vreselijk, had zo gehoopt dat alle ellende nu achter jullie lag en julie konden beginnen met genieten. Ik zal vanavond een kaarsje voor jullie aansteken, en hopelijk knapt jullie Benthe snel op. Ik hoop dat jullie de moed niet laten zakken, en positief blijven,maar ik besef dat dat niet altijd zal meevallen. Sterkte!

@Onzewonder: wat heerlijk dat de BV zo goed gaat, lekker genieten.

@oek oek: hoe gaat het met jullie?
    @Rachel; fijn dat Lyndsey zo opknapt

Net als Nemo gisteren; was het hier vandaag volgens mij ook een regeldagje. Jelte kwam vanaf half 10 vanochtend, om de 2 - 2,5 uur tot 10 over half 5 vanmiddag. Elke keer heb ik hem aangelegd, laten drinken,even knuffelen naar de box of naar bed, vanmiddag nog even met hem gewandeld, maar elke keer dus weer wakker. Toen heb ik hem om kwart over 5 naar bed gedaan, en toen sliep hij ook als een huis. Ik moest hem om 22.00 uur wakker maken. Nu heeft hij een 25 minuten gedronken en weer naar bed, en weer als een blok slapen. ( tot nu toe). Ik merkte vanmiddag dat mijn bewustzijn door het slaaptekort drastisch verminderd.... Ik ga naar de drogist voor nieuwe cinababy maar heb vitamine D druppels gekocht .... :confused: :confused:
    Ik had het pas door toen ik thuis kwam... :( ( heb het Menno maar niet verteld, anders pest hij mij daar weer jaren mee). ;)

Even iets anders, mama's die BV geven, merken jullie ook dat poepluiers minder worden.? Bij 7 voedingen op een dag, had ik ook 6 a 7 poepluiers, heb het idee dat dat nu minder wordt. Heb ook regelmatig groene ontlasting ertussen.

@Bibiche; ik kijk bij jou even over je schouder mee aangaande het kolven, ik wil morgen de Medela Symphony kopen, dus sla al jou vragen even op. Ik zag bij de drogist van Avent van die plastic cupbekers, waar je de melk in kan doen, per 10 verpakt, heeft iemand die, is dat handig? Of kan je beter zakjes/ ijsklonthouderzakjes gebruiken....?

14. Niet meer actief

@bianca thanks! Het is echt een opluchting geweest hoor het van mij afschrijven!

@Chantal thanks... die van jou ook hoor!

Ik heb ook de Medela mini electric kolf. Dat is een super ding! En wij hebben vandaag wat afgekolfd is in van die ijsklontzakjes gedaan omdat je dan precies weet dat in elk gaatje 10 cc zit zeg maar.

Wat betreft het steriliseren heb ik vernomen van de kraamhulp dat het 1 keer per dag moet. En daarna kan het afgespoeld worden. de schone kolf staat bij ons gewoon op de slaapkamer en de flesjes staan weer keurig netjes in de kast *heeft zij ook gedaan, dus ga ervanuit dat dat juist is hahaha*

Inmiddels is de kleine dus weer geweest om 11 uur voor de borst hmzzzz zou hij dus om 9 uur gewoon een extra voeding hebben gehad hahaha... de slurkerd.

Nou ja... beter te veel dan te weinig niet waar.. dus vooralsnog ben ik benieuwd hoe laat hij nu dan weer komt.

Ga zo lekker me bedje in, want anders kom ik zelf slaap te kort niet waar.

Doegie

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@onzewonder: kolf nog niet teveel hoor. Je productie wordt dan hoger. Ik heb overproductie gehad en geloof me dat is niet leuk (ook niet voor je kleintje want die verslikt zich dan vaak en kan niet goed groeien)
    @Jingels: en jij als apothekersass (toch?) met het verkeerde thuiskomen ? In de apotheek is het controle op controle :) Wij hebben hier meestal 3 poepbroeken bij 8 voedingen. Zit wel eens wat verschil in, maar meestal 3.
    En ik vries de melk in in ijsklontjezakjes. Ik heb het 1x in ijsklontbakje gedaan en krijg het er met geen mogelijkheid uit, dus dat is geen aanrader.
    @Bibiche: ik kook 1x per dag uit, of 1x per dag in de vaatwasser. Daarna afdrogen en in de koelkast. Afgekolfde melk moet binnen 24 uur worden ingevroren. Je kolf en flesje spoel je eerst af met koud water. Dit omdat er eiwitten in de melk zitten die gaan aankoeken als je gelijk met warm water afspoelt. En na het koude spoel je af met heet water. Afdrogen en weer de koelkast in.

Sven heeft vanacht 5 uren achter elkaar geslapen. Heerlijk, mag hij wel vaker doen van mij. Ik zat vandaag gekke gezichten te trekken naar hem, en hij deed me na ! Zo leuk.

16. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Harmless, ik heb hem ook, de medela pump in style... idd een boel geld, maar hij is super. maakt weinig lawaai en alles bij elkaar in 1 handzame rugtas. ideaal voor straks ook als je weer gaat werken... nog amar niet aan denken... ;)

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

@LZ: die kolf is voor intensief gebruik. Hoeveel ga jij werken dan ? Ik ga na mijn verlof 2 dagen werken ik zit er over te denken om de Swing dan aan te schaffen. Heb nu de Harmony (handkolf)

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @nemo: oh dat wist ik niet eens van eerst met koud water afspoelen. Bedankt voor de tip. Dus je hoeft het niet elke keer af te wassen in sop zeg maar? Ik steriliseer het 1 keer per dag. Ik heb 2 lege flessen in de koelkast staan en als ik 2 keer kolf op een dag dan doe ik eerste melk in fles 1, en tweede melk in fles 2. En pas het koud is samen voegen.
    @Onzewonder: van mijn kraamhulp moest ik de flessen (schone) ook in de koelkast bewaren!
    Waar bewaren jullie de flessen dan? Ook in de koelkast of gewoon in de kast? Ik doe ze schoon met speen en dop in de koelkast. En de kolf gewoon los in een bakje!
    @jingles: ik geef nog steeds 9-10 voedingen per dag en ze poept wel heel erg veel soms wel 5-7 keer per dag! Wat lekker dat jullie minder voedingen hoeven te geven.
    Ja die cupbekers heb ik ook. Maar ik weet nog steeds niet hoe de andere meiden melk in de ijsklontzakjes binnenkrijgen?

Ik heb vanochtend 40 cc afgekolfd uit 2de borst en ik doe vanmiddag of vanavond dat weet ik nog niet zo goed de rest afkolven voor haar laatste fles. Ik ben alleen bang dat als ik afkolf dat ze de volgende voeding minder krijg :(: :rolleyes:

Zo ik had dus gisteravond om 22.30 uur haar laatste voeding afgekolfd en ze sliep gelijk als een roos. Dus zonder eerst te huilen en ze kwam vannacht pas om 4.30 uur :) . Daarna wel weer om 7 en 9 uur dat is dan wel weer jammer dat ze niet meer tijd tussen laat zoals 3-4 uur :D
    Ik heb nu ook voeden-kroelen-box en wakker in bed gelegd en ze sliep na 10 minuten huilen al :D

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Hier ook minder poepluiers, wel elke keer een beetje, maar niet altijd een luier vol meer...
    Ik heb die plastic cupbekers, ideaal!

Ben net begonnen met kolven, maar ik kolf helemaal niet zoveel... vanochtend weer maar 25 ml....
    en de keer s avonds na het flesje (en daarna nog even borst omdat het bij nader inzien niet genoeg was....) 50 ml...
    Ben zondag begonnen met kolven en tot nu toe alleen s ochtend gekolfd na de voeding en dus 1 keer s avond toen we een flesje hadden gegeven.
    en eergisteren harde plek in borst, dus toen ook na elke voeding die borst afgekolfd... ook zelfde hoeveelheid

Hoe is dat bij jullie?

20. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    3 dagen.... nog maar niet aan denken... ;)
    Ik heb voor deze gekozen omdt je 2 tegelijk kan kolven en hem ook kunt gebruiken als je borstontsteking hebt... (had overigens eergisteren een pijnlijke harde plek in mijn borst en heb toen direct steeds na de voeding die borst afgekolfd met warme compressen enzo... en lijkt nu helemaal weg :) :)
    en hij is enorm handzaam! Erg praktisch alles in een rugtas, koeltasje erbij voor reizen ideaal! (ben voor mijn werk redelijk wat op pad, alhoewel ik net te horen heb gekregen dat ik een nieuwe functie ga krijgen :) :) heb ik ja tegen gezegd!)

he, ik ga ff douchen, Steven slaapt nog.... en straks naar CB

Deel Deze Pagina