Tigger heeft het al beantwoord Ik had geen badjes, niet echt gemist ook omdat ik dezelfde middag weer naar huis mocht. Verder hebben ze alles inderdaad in het ziekenhuis dus alleen lekker je eigen spulletjes meenemen voor jezelf, je partner en de kleine. Moet nu gaan Lindsey word gewogen... *spannend*
Zo even op de makkelijke manier hoor. Even mijn berichtje van de bevallingslijst kopieren: Zaterdag -> Hier gaat alles goed, nu wel weer. Was vanochtend ineens superbenauwd, pijn op borst en rug (kon geen houding meer vinden van de pijn), zweten, niet meer kunnen praten. Dus Alexander de huisarst gebeld. Blijk ik aan het hyperventileren te zijn en daardoor al die pijn te hebben. Dus ik moet nu weer verplicht rustig aan doen... Heb 2 uurtjes in ons bubbelbad gelegen, daarna 1 uurtje geslapen. Met Yildou gaat alles prima. Die heeft gisteren van 20.00 tot 2.00 geslapen en daarna weer tot 6.00 uur. Ze heeft alleen mijn voorraadje afgekolfde melk (uit de vriezer) wel weer opgemaakt, omdat ik een Ibuprofen geslikt heb voor de pijn. Doen de andere (bevallen) dames dat ook. Ik kreeg als tip van de kraamverzorgende om zo nu en dan na de ochtend voeding melk af te kolven en dan in ijsblokzakjes in de vriezer, zodat je een voorraadje hebt als je eens weg wilt of iets anders hebt waardoor je niet kan voeden. Tis in de vriezer 3 maand houdbaar. Vandaag -> Zo... hehe... even mijn handen vrij. Op zich hebben we een redelijke nacht gedraaid, Yildou kwam om 19.00 u 0.00 u, 4.00 u en om 8.30 uur. Dus redelijk geslapen. Alleen na de 4 uur voeding bleef mevrouw maar huilen en omdat manlief vandaag weer voor het eerst aan het werk moest, ben ik maar met haar om gaan lopen. Uiteindelijk bleek dat ze nog ff 2 minuutjes aan de borst wilde. Vanmorgen heeft ze na de voeding een uurtje geslapen en daarna weer huilen, huilen, huilen * zucht*. Dus ik heb maar ff vlug gegeten en gedronken en haar daarna weer aangelegd. Toen heeft ze 35 minuten gedronken! *auw* Maar waarschijnlijk was mijn voeding nog niet helemaal opgebouwd, omdat ik na de borstvoeding gekolfd had om de voorraad in de vriezer weer op te bouwen. Dus ik heb het nu op dit moment wel ff gehad... Daar sta je dan, alleen, onzeker en met een huilend kind en zere tepels Maar goed. Ik hoop nu even een beetje rust te hebben tot in ieder geval half 2. Ik heb nog niet weer last gehad van hyperventileren gelukkig. Maar ik ben me nu ook bewuster van mijn ademhaling en ik merk wel dat ik vlug de neiging heb om te vlug adem gaan halen. Toch wel gespannen denk ik... Ik merkte gisteren toen mijn ouders belden dat ik me toch eigenlijk wel druk maakte. Mijn vader vroeg hoe het met mij was, dus ik dat hele verhaal van zaterdag vertellen, dat we zelfs de dokter gebeld hadden en hij ging er helemaal niet op in "Slaapt Yildou al een beetje door?" en daarna het gesprek samenvattend "Ik ben blij dat het goed met jullie gaat"... HALLO... wat heb ik dan net verteld? Kunnen jullie niet LUISTEREN dan? Maar goed... rustig blijven is het beste Erica: Wat een mooi meisje zeg! En wat een bekend mutsje. Ik heb em al bij Goddess gezien en nu ook bij jou. Yildou had het ook na de geboortje op. Immiddels is ie verkleurd. Manlief heeft em met mijn (nieuwe) bevallingspyame gewassen, en die was blauw... Fijn dat je zo op een roze wolk zit hoor! Jouw bevalling klinkt wel heftig, vooral die knip. Heb je er veel last van? Tassie: Fijn dat je alweer thuis bent en dat je even van je laat horen! Doe lekker rustig aan en geniet van die lekkere kraamweek! En als je tijd hebt... ik ben erg benieuwd naar een foto! Goddess: Wat heb je een prachtig kereltje. Ik had hem alleen wel iets groener verwacht... en wat meer schubben En een bekend mutsje! Super dat ie al zo goed groeit man! Fijn voor jou dat het leven je nu eindelijk niet meer tegenzit, maar dat je een keertje voor de wind hebt! En mooie foto's op je site hoor! Rachel: Ben benieuwd hoezwaar Lindsey is! Yildou was vanmorgen 3320 gr. Wij hebben nog steeds de weegschaal van het groene kruis niet terug gebracht *shame* Bibiche: Die badjas hangt er een beetje vanaf hoelang je in het ziekenhuis ligt. Ik vond het wel fijn! Jingels: Succes morgen en veel geluk. Daarna kun je hier lekker mee komen kletsen als je nog tijd en energie over hebt! Tigger: Welkom officiele mama! Fijn dat Emma zo supertevreden is. Ik voedde in het begin ook op vraag, maar omdat Yildou overdag 4 uren ertussen had en snachts maar 2,5 - 3 proberen we nu overdag een beetje meer regelmaat erin te brengen in de hoop dat het snachts dan wat langer duurt. Maar we zijn nu al een week aan het zoeken naar een goed ritme eigenlijk. Ze blijft een beetje eigenwijs! *zwijmel* Assepoester: Hoe gaat het nu met jou en Sabrina. Groeit ze goed? Zo... Hier ook weer helemaal gereageerd op iedereen. En Yildou ligt nog steeds heerlijk te pitten. Al hoor ik nu wel een par (tevreden) geluidjes uit de kinderwagen komen. Nu ik mijn berichtje teruglees, lijkt het best heel negatief eigenlijk. Maar ik houd heel ontzettend vele van mijn kleintje. Datgene wat je leest, zijn gewoon mijn frustraties en onzekerheden. Mmm, typ ik net dat ze slaapt. begint ze toch echt weer wakker te worden Nou goed. Groetjes Simone
Yildou is al bijna een maand oud. En ze is echt al veranderd en gegroeid! Als je ziet hoe groot ze nu al weer is in vergelijking met het knuffie en die met haar knuffie in mijn album! Op http://www.simalex.nl kun je de foto's naast elkaar zien! Groetjes Simone
Wow, wat een verschil zeg Simone! En ik snap heel goed wat je bedoelt hoor: ik hou ook superveel van ons meisje, maar heb ook vannacht weer wat traantjes gelaten. Ik was gewoon moe en wat gefrustreerd omdat ze maar bleef huilen en geen enkele aanstalten tot moeheid maakte (van 0.00 tot 3.00 uur). Maar zoals nu, nu ze heerlijk in haar bedje ligt te slapen (al bijna 2 uur) en je wat dingen in en om het huis hebt gedaan, voel ik me een stuk beter en heb het gevoel de hele wereld aan te kunnen (tot vannacht natuurlijk ) We zullen haar straks nog even op de weegschaal leggen, maar de vorige keer (ergens vorige week) was ze 3200 gram. Ben zelf ook wel benieuwd hoe zwaar ze nu is.
Hoi Meiden, Ik meld me ook even. Alles gaat goed maar ben eigelijk erg druk met genieten en lig nog op bed. dus vandaar het mindere reageren. Zal proberen vanaf vandaag weer iedere dag te komen. HIerbij een link alvast met een foto tassie http://members.chello.nl/n.wijk1/Dylan-2-5-2007.jpg Ik zal proberen morgen wat in mijn album te plaatsen. Liefs nathasja
@Simone & Assepoester bekend hoor! Ik heb ook soms de tranen in m,n ogen staan als ze maar blijft huilen s'nachts, je raakt gewoon oververmoeid. Maar als ze dan weer met die grote ogen kijkt smelt ik helemaal @Tassie welkom hier meid en lekker rustig aan doen hoor! Oke Lindsey is gewogen ze weegt 3590 gram Ze is in 1 week tijd dus bijna 300 gram aangekomen Hele geruststelling hoor vooral omdat ze dit weekend heel veel wou drinken en ik het idee had dat ze niet genoeg kreeg. Zou thuis ook wel een weegschaal willen heb al op internet gekeken maar vind ze wel erg duur.... Hebben jullie ze geleend? Mooie foto trouwens van Yildou trouwens Simone!
Wij hebben een weegschaal geleend van een buurvrouw van mijn ouders. Die was vroeger kraamverzorgster en had zodoende een eigen weegschaal. Wel een heerlijke ouderwetse met een netje en gewichtjes, beide kraamhulpen vonden het fantastisch! Sabrina was zonet 3280 gram. Hmm, gaat niet erg hard maar ze komt iig aan. Net ook een heel eng moment gehad: na het voeden gaf ze wat melk terug, maar het liep terug haar luchtpijp in. Ze probeerde het eruit te kuchen, maar als je geen adem kunt halen... Ze keek me zo smekend aan en ik werd er benauwd van. Meteen rechtop gehouden en op de rug geklopt. Ik hoop niet dat ze zich al te vaak verslikt, is iig niet goed voor mijn hartje. Zo'n moment duurt altijd te lang, maar het was gelukkig snel over. Ook is ze een beetje verkouden, ze piept met de ademhaling door haar neusje. Hopelijk niest ze het er vanzelf uit.
Zo... goedemiddag dames, Wat een wind zeg. Ben net even met de kinderwagen naar de bakker geweest, maar dat was echt een onderneming. Van alle vlaggetjes die we gisteren opgehangen hebben omdat het komend weekend dorpsfeest is, zijn er heel veel stukgewaaid. Balen zeg! Yildou heeft de eerste nacht op haar eigen kamer goed geslapen. Ze kwam om 23.00 u, om 4.00 u en weer om 8.30 u. Dus dat ging echt best wel goed. En ik heb geslapen als een blok. Manlief had haar eerder gehoord dan ik ( als ik, dan mij, als mij, hoe moet dat ook alweer ) en normaal sta ik direct naast mijn bed als ze geluid maakt. En aangezien manlief aan het werk moest, was het nou juist de bedoeling dat hij doorsliep... Nou ja Net superveel foto's gemaakt. Ik zal ze strakjes wel ff online zetten. Assepoester: Yildou is al zwaarder dan Sabrina (gisteren 3320 gr). Wat een vreetzakje heh? Wat eng van die melk trouwens! Misschien kun je haar dan beter op de zij draaien, zodat de melk terug kan lopen. Als Yildou dat had gehad had ik haar waarschijnlijk in paniek ondersteboven gehouden... Yildou is ook al een paar weken een beetje verkouden, maar zit niet vol gelukkig. Idd een beetje piepen met de ademhaling. Rachel: Gelukkig! Ik ben niet de enige. Wat is Lindsey mooi aangekomen zeg! Super. Wij hebben nog steeds de groene kruis weegschaal. Die gaan we vandaag terugbrengen. Had vorige week al gemoeten Ze zeggen dat je ook ten allen tijde naar het Consultatiebureau toe mag om te wegen. Bedankt voor de complimenten! Tassie: Doe maar lekker rustig aan en lekker blijven genieten! Wat een mooie foto trouwens! Sh*t, het regent. En ik heb net heel eigenwijs de was op staan hangen, grrrrr.... Groetjes Simone
Rachel: Ow wat lief van sweetangel! Dankjewel, ik vind m ook superstoer (het is eigenlijk een draak, maartoch). Kannonnen 300 gram ? En ik dacht dat Simone en ik al slagroom gaven, maar jij slaat echt alles! Simone: hahaha Tja, het is een beetje misvormde krokodil zo he? Dankjewel, dankjewel en dankjewel ! Wat een moppie is Yildou zeg! Op die foto lijkt ze een beetje op Josh . Bij deze gefeliciteerd met een geslaagde eerste nacht op haar eigen kamer! Assepoester: Djees dat is eng man, ik ben altijd zo bang dat Josh stikt. Ik kan me voorstellendat jedaar een lichtelijke hartaanval van krijgt hoor!
Jeetje Simone, al een maand oud! Wat gaat dat snel.. Wat een mooi meisje is het ook! *zwijmel* Assepoester, ik kan me voorstellen dat dat frustie is.. Pff, maar inderdaad... als je dan dat koppie ziet en vooral als ze slapen of gewoon lief liggen.. *zwijmel, smelt* Tassie, het valt ook niet mee om weer regelmatig te komen op de site, ene kant wil ik wel de hele dag hier van alles vertellen en jullie verhalen lezen, anderszijds heb ik nog helemaal geen puf.. Het is een beetje oppassen voor mezelf dat ik me sociaal verplicht voel om te komen en eigenlijk het in mijn hoofd niet altijd wil.. Ben erg emotioneel en wil niet overlopen steeds. Dus rust, rust, rust. Morgen word mijn paard eindelijk gekeurd (nadat ze dus vorige week dat dikke been had), dus dat is ook onwijs spannend. Verder hebben we nog niet echt kraamvisite gehad. Vrijdags wel alle ouders, zussen en broers en beste vrienden. Zondag mijn ouders en verder nog niet. Dus dat ik wel erg luxe hoor.. Vanavond komt mijn beste vriendinnetje Carmen (johanna hier) met hubby en kunnen we eindelijk even bijkletsen.. Heb er zin in! Kaartjes zullen vandaag bezorgd zijn, dus er zullen nu wel wat telefoontjes komen. Alhoewel we al heeeel veel kaarten hebben gehad, smsjes, berichten op de site enz. Zo leuk! Trouwens ook jullie onwijs bedankt voor de felicitais.. *SMAK* Haha, ik was aan het bijlezen en verval zo in een waterval aan tekst... Zal straks of morgen verder bijlezen.. *bloos*
Toch nog even snel.. (Zie je, voel me anders zo lullig) Rach, super dat ze lekker groeit! Het weegschaal is ook anders op te lossen hoor. Weeg je zelf en neem daarna de kleine op je arm.. Is minder nauwkeurig, maar dan heb je wel een indicatie. Oh Assepoester, ik krijg het ook gelijk benauwd van je verhaal.. Brr. Ik ga helemaal gloeien als Emma huilt. Das ook apart trouwens... Oh Goddess, wat fijn van je te lezen.. Ik heb jou een beetje gemist, omdat ik zelf ineens weg was, toen jij weer wat meer online kwam.. Alles goed? Simone, super dat het zo goed gegaan is met 1e nacht op haar eigen kamertje.
Oh Goddess, die foto van Josh in je album! *smelt* En een blonde haren! Wat mooi! En je banner is echt meesterlijk, haha...
Even het lijstje weer opgezocht. Ik zag dat Janice er nog niet eens bij stond Nu is tie weer actueel. Groetjes Simone
Ik mag me nu ook officieel hier melden. Foto's komen nog wel. Mijn verhaal over mijn bevalling staat in het andere topic van de meimama's
Geboren: 1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ gew: 520 gram ~ lengte: 30 cm 2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ gew: 2635 gram ~ lengte: 47 cm 3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ gew: 2840 gram ~ lengte: 47-50 cm 4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram 5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ gew: 3320 gram ~ lengte: 51 cm 6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 3890 gram ~ lengte 51 cm 7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 2410 gram ~ lengte: 46 cm 8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm 9: Goddess tear (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren: 30 april 07 ~ gew: 2880 gram 10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren 1 mei 07 ~ gew: 3015 gram 11: Tassie (32) --> Dylan ~ geboren: 2 mei 07 12: Erica (31) --> Tessa Elise ~ geboren: 2 mei 07 13: Tigger (26) --> Emma Johanna Elisabeth ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3550 gram 14: Janice (33) --> Jasmijn ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3190 gram ~ lengte: 49 cm 15: Mariska (32) --> Bram ~ geboren: 5 mei 07 ~ 39,2 weken ~ gew: 3435 ~ lengte: 16: Nemo (24) --> Sven ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,6 weken ~ gew: 4120 ~ lengte: 17: Jingles (30) --> Jelte ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,5 weken ~ gew: 3442 ~ lengte: 53 cm 18: Amilah (25) --> Ameera Yakubu ~ geboren: 8 mei 07 ~ 38 weken ~gew: 6 pond ~ lengte: Geboren: 11 meisjes 7 jongens Agenda: 11 mei -> Assepoester en Sabrina - controle kinderarts 21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau en entingen 22 mei -> Rachel en Lindsey - 1e keer consultatiebureau (kinderarts) 24 mei -> Assepoester en Sabrina - consultatiebureau 4 juni -> Assepoester - controle gyn 8 juni -> Simalex en Yildou - controle kinderarts
Zijn er ook nog meiden die mee doen aan baby van de maand, vertel maar gauw dan kunnen we op jullie schatjes stemmen. Groetjes Alida
Ik heb Lindsey ook opgegeven voor volgende maand (denk ik) heb deze maand mijn stem al vergeven aan Sabrina