Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @ Amilah.....:D:D:D toch was dat het antwoord van de arts....... Bedankt voor je complimentjes * trots*.

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Lieve schatten, egenlijk ben ik ook een sufferd.. Jullie zijn zo lief... Ik zou juist mijn zorgen moeten delen, maar ja.. jullie hebben allemaal je eigen problemen en zorgen... En die van mij zijn er niets bij, omdat ze het juist dus goed doet... Maar goed.
    Thanks voor alle bemoedigende woorden.mVoel me al veel beter... :D

Willen jullie trouwens in het fotoalbum kijken van Emma? www.kleinewit.babysite.com
    Staan nieuwe foto's... (4 en 5 weken)

Amilah, jeetje wat naar allemaal. Heel veel serkte en succes...

Jingels, jeetje wat een lekker kop met haar! Blond, echt mooi!

Mvjanelle, ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen... Je bent hier uiteraard altijd welkom! Sterkte meid met alles... Mijn gedachten zijn bij jullie in deze moeilijke tijd. Zal vanavond een kaarsje branden voor jullie.

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ gt: ik weet net of je op hier op zit te wachten,maar wil het wel graag ff met je delen. Ik heb zoiets toen ik een baby was ook gehad. Histerisch krijsen als ik sliep. Mijn ouders zijn met mij naar een osteopaat ( geloof ik ) geweest. Iedereen heeft schijnbaar een '3e oog' wat normaal gesloten is. Bij mij was dat oog geopend en als ik sliep zag ik allemaal enge dingen. Hij heeft dat oog gesloten en daarna sliep ik als een roos. Heb er nooit meer last van gehad. Ik hoop dat je er snel achterkomt wat het is. Kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment niet meer weet en hoe afschuwelijk het moet zijn om je kindje zo overstuur te zien.

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Herkenbaar.... gewoon op aandringen en die lijst van het borstvoedings.com daar staan artsen op die het gewoon wel doen. Ik heb via mijn moeder verhalen gehoord van 2 kindjes die het op latere leeftijd hebben gehad en dat was niet echt prettig. Ze verslikken zich, praten blijft moeizaam...
    Tja soms schijnt het nog wat mee te groeien... maar als ze het nu wel doen, schaadt het niet... dus ik begrijp niet goed waarom ze terughoudend zijn... Onze kinderarts belt mij eind van de week op om te vragen of het drinken verbeterd is....
    zelf heb ik nu het gevoel van wel. De drinktijd is korter..... volgens mij drinkt hij effectiever... alleen ben ik daar wel wat onzeker van omdat ik me dan afvraag of hij wel genoeg heeft gehad als hij begint te pruttelen na een half uurtje...
    De afspraak met de laktatiekundige heb ik afgebeld, het aanleggen gaat veel beter (sneller) minder pijnlijk bij drinken.... wel moeten we zijn gewicht even in de gaten houden of hij genoeg binnen krijgt de komende 2 weken.
    Het flesje moeten we weer even uitstellen... komende woensdag mag het weer als hij tenminste goed blijft drinken uit de borst nu...

Bianca, ik hoop dat je via die lijst wel iemand te spreken krijgt die jullie begrijpt en dat het nog kan gebeuren voordat hij 6 weken is.
    Overigens erg grappig om te zien hoe Steven nu met zijn tongetje "speelt" hij is het echt aan het ontdekken! Al een paar keer zijn tongetje tot zijn lipje gezien en mijn lief al 1 keer voorbij zijn lipje :) :) :)
    Nu maar wachten tot hij echt zijn tong gaat uitsteken :) :) ben benieuwd wat eerder is.. het eerste lachje of zijn tongetje...

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Het is toch belachelijk dat je een wachtwoord op je site moet zetten omdat een of ander ****** zoiets zegt :evil:

Annemarie nogmaals heel veel sterkte en kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is om hier te blijven rond hangen.

@ tigger: mooie foto's :D wat een schatje.

@ bibiche: Ik ben ook gestopt met bv. Ik heb telkens een bv vervangen voor een fv. Eigenlijk moet je dit 2 dagen vol houden en dan weer een bv vervangen, maar ik heb elke dag een bv vervangen. Omdat ik op een gegeven moment zoveel pijn had heb ik ipv de borst een fles gegeven en de borst afgekolfd. Dit heb ik toen wel in een flesje gedaan. Je borsten maken dat minder melk aan en als laatste heb ik 1 dag niet gekolfd en de dag erna het laatste restje melk afgekolfd.

@ amilah: Wat rot om te lezen dat je man weggaat. Ik hoop dat je snel een huisje en de rust vindt om samen met je kindje te genieten. Zit er geen woningbouw vereniging waar je je kunt aanmelden? Vaak kunnen ze spoed zetten achter bepaalde gevallen ( weet zo niet wat daar onder valt).

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :confused: :confused: :confused:

7. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @jingels en tigger: mooie foto's! Wat zijn ze alweer veranderd zeg.

@goddess: ik zou inderdaad navraag doen bij de huisarts over die paniekaanvallen.

Annemarie: wat ontzettend lief van je dat je in deze moeilijke tijd de moeite hebt genomen hier nog een bedankje te plaatsen. Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte en kracht voor de komende periode en verder veel voorspoed na al deze ellende.

@ tigger: fijn dat je Emma het zo goed doet, en ik begrijp heel goed wat je bedoelt met de verwarring van alle adviezen. Je weet zelf het beste wat je meisje nodig heeft en ze doet het goed, dat is het belangrijkste. Toch fijn af en toe wat van je te horen hier op het forum.

Mijn Emma had opeens gisteren een ander dagritme als de dagen ervoor. Normaal komt ze 's avonds om de 1-2 uur en is de ochtend en middag de tijd voor langere slaapjes. Gisteren dus precies andersom, wat resulteerde in enorme stuwing bij mij tegen de avond, was er gewoon bijna ziek van!
    Vandaag is ze redelijk regelmatig, heb ook geen last meer van stuwing gelukkig.

8. Niet meer actief

Dag mensjes,

Pfff kan al die berichtjes niet bijhouden joh!

Heb weer even goed bijgelezen en zie veel info wat betreft de dames met de BV en FV. Ik probeer het ook zo lang mogelijk vol te houden, maar moet zeggen dat het me nu helemaal goed afgaat, maar ja wat zal de toekomst zeggen niet waar. Mijn vriend zou het niet erg vinden hoor als ik stop! Hij zegt maar zo zolang jij je er fijn bij voelt moet je het gewoon doen, maar als jet het maar niet tof vind dan moet je het gewoon laten! Tegenwoordig is de FV ook heel goed hoor. daar zit toch ook alles in.

Amila erg dat je man alsnog weg gaat zeg... en je familie woont te ver weg om af en toe bij te springen, ik heb dat ook hoor. Ik woon in Almere, en mijn familie woont in Didam (Bij Arnhem) en dat is wel vaak jammer!

Met de kleine bink gaat het gelukkig helemaal top! Kan niet beter, al heb ik wel dat ik vaak bij hem ga kijken... hadden jullie dat ook, omdat ik me dan zorgen maak dat hij niet ziek wordt of nog erger (sorry klinkt nu misschien stom, en mag ik op dit tijdstip die gedachtes niet hebben) maar ik ben zo dankbaar dat ik dit ventje heb mogen krijgen, aangezien het bij mij niet zo vanzelfsprekend is zeg maar... ik zou niet weten wat ik zonder dat ventje moet! Daarom vind ik Annemarie ook zon top vrouw! Zoveel kracht dat zij heeft, onbegrijpelijk, petje af en super veel respect voor haar!

Hmzz volgens mijn zet ik het er niet tactisch neer, maar zo voel ik het wel en ja i kben iemand die alles eruit flapt zeg maar.

Nou dames, ik ga er weer even vandoor.

Knuffel Brigitte

Voor alle papa's alvast een fijne eerste vaderdag gewenst ;)

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Zo, even aan het struinen geweest over Tigger haar website, ziet er prachtig uit!

@Emmetje, bedankt voor het compliment ( ik zal mijn hengel weer even binnen halen).

Over vaderdag gesproken, ik heb voor Menno 20 rode rozen en de Vernoicagids met Jelte's foto besteld. Normaal ben ik niet zo van de commerciele dagen,maar dit vond ik leuk. En julie?

10. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    voor vaderdag heb ik, naast de difrax daddydoos die we al samen geopend hebben, een 'kraamkalender voor mannen' (scheurkalender)
    (via www.ikvader.nl) en een briefje 'geschreven door Emma' met daarop een aantal foto's uitgeprint voor in zijn portemonnee. Maandag is nl de eerste dag sinds de bevalling dat hij weer moet werken en hij (en ik) vindt dat vreselijk.

@ amilah: dat is niet niks zeg, dat je man naar Engeland gaat. Is dat tijdelijk of voor een lange periode? Ik hoop dat je snel dichter bij je familie kan gaan wonen, ik ben zelf niet bekend in die regio dus kan je helaas geen tips geven.
    Succes met alle moeilijke beslissingen die je moet nemen.

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @amilah: jeetje wat lijkt me dat moeilijk zeg! Moet je man daar voor zijn werk er naartoe?
    @tigger: mooie site meid
    @emmetje: ik heb ook de veronicagids besteld (ook voor de opa's) wat ze echt allemaal super vonden. En een kaart gekocht en een badjas.

Ik vind het echt opvallend dat zoveel vrouwen stoppen met bv zo zie je maar dat het niet vanzelfsprekend is wat iedereen altijd maar denkt.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bv is wel natuurlijk maar helemaal niet vanzelfsprekend. Het is echt een behoorlijke inspanning. En dan heb ik het nog over goedlopende BV zoals bij mijzelf. Als het dan niet allemaal van een leien dakje gaat.... dan is het echt een behoorlijke opgave.
    Dat niet alleen,naast je slaaptekort, en je ontzwanger-periode.... je moet dat allemaal wel kunnen opbrengen en volbrengen.

13. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

sorry hoor dat ik niet zo veel reargeer op jullie :idea:
    maar ik lees zzeker mee :)
    elke seconde van de dag genieten wij van onze kids :p
    vandaag hebben wij een duo wagen gekocht voor onze kids :D
    nu hebben we een 3 in 1 kinderwagen en buikdrager voor bono :D
    en voor eva een buggy :D
    en voor eva en bono samen de duo wagen :D
    en dat is altijd makkelijk en we hebben nu zat keus hoe we eva en bono meenemen :D

Annemarie heel veel sterkte :idea:

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou vannacht een goeie nacht gehad :) . Ze kwam pas om 4 uur en om 7 uur ook nog een keer maar het was maar 3 minuten drinken en dan gelijk weer slapen :)
    @amilah: elenora zit ook onder de puistjes op haar kin, is niet echt mooi :(

Vanochtend dronk ze weer ff onrustig maar ik denk dat het krampjes zijn want daarna had ze me een partij gepoept :D

15. Niet meer actief

Goedemorgen meiden.

Allereerst voor de papa's een fijne vaderdag toegewenst!

Jingels en Tigger; wat een mooie kindje hebben jullie zeg!

Mama1986; Lekker dat je eemn duowagen hebt. Zal wel lekker makkelijk zijn.

Amilah; Wat vervelend zeg dat je man toch naar Engeland gaat. Ik hoop dat je snel wat vind in de buurt van je familie. Kan me voorstellen dat je ze in de buurt wilt hebben veel sterkte en succes! Blijf vooral genieten van je kleine!

Onze wonder; Wat goed zeg dat het allemaal zo lekker gaat. Ik heb dat in het begin ook heel vaak gedaan en ik betrap me zelf er op dat ik het nu ook nog doe. Dan ga ik kijken of hij nog wel ademt.

Emmetje; Misschien even een regeldag tussendoor gehad? Ik hoop dathet nu weer normaal gaat.

Wat betreft papadag. Erik heeft een groot kado gehad dit ivm met papadag, onze trouwdag en volgende week zijn verjaardag dus hebben we alles in gedaan. Vnadaag gaan we dus lekker onze trouwdag vieren.

Fijne zondag allemaal.

Liefs Nathasja

16. Niet meer actief

Bibiche; Wat lekker dat je een goede nacht hebt gehad.

17. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Bibiche,
    wat lekker ,3 minuten is weinig maar dan heeft
    ze overdag toch genoeg gedronken.
    klinkt goed.

Belle sliep om 21:30 en werd om 2 uur wakker en toen pas om 7 uur.
    ben mooi om 6:30 even gekeken naar haar wat een slaapkop niet normaal.
    heeft ze vast van haar ma.

hoi mama1986,
    jij hebt zeker zat keus.
    handig een duo wagen met 2 kleintjes.

fijne vaderdag voor al de papa`s.

groetjes Chantal.

18. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Tigger mooie foto`s zeg
    en van Jingels ook je ziet ze groter worden die kleintjes wat gaat dat snel.

19. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Fijne vaderdag voor alle papa's! Jasper was super blij met z,n kadotjes :D Staat een leuke nieuwe foto in m,n album, zo vond ik m,n schatten toen ik uit de douche kwam ;)

@tigger en jingels wat een lieve fotos! En wat worden ze groot :D

20. Niet meer actief

Dag dames,

Nou wij hebben een piep nacht gehad joh!

Het volgende, want ik zou graag een reactie hier op willen of jullie dit ook hebben gehad?

Joaquin kwam gewoon de normale tijden gisteren overdag, maar toen om half elf kwam hij weer, en daarna de volgende tijdstippen en de aantal minuten dat hij aan de borst zat en schrik niet zal ik zeggen! :rolleyes:

22.30 uur 10 min aan 1 borst
    23.30 uur 15 min aan 1 borst
    1 uur 180 min aan mijn rechterborst! :confused: hij wilde alleen maar drinken en drinken en drinken, toen dat nog niet genoeg was, want hij weigerde namelijk links! En dus weer rechts aangelegd.. en daar heeft hij dus anderhalf uur aan gezeten!

Vervolgens wilde hij nog meer en heb ik hem links aangelegd waar hij circa 10 min aan heeft gelegen, toen heeft steef vannacht moedermelk uit de vriezer gehaald en deze opgewarmd circa 70 cc, deze had hij nog eens voor de helft leeggedronken. Toen ging meneer slapen.

Om 4 uur was hij er weer ook 25 min aan de linkerkant weer
    om 5 uur was hij er weer toen 10 min aan de linkerkant weer gedaan
    om 6 uur hetzelfde en om 7 uur ook.

Toen kwam hij gelukkig weer om 11 uur, YEAHHHH we hebben dus vannacht of eigenlijk vanmorgen 4 uur kunnen slapen.

Nu ligt hij tevreden in de box te spelen zeg maar ;)

Hebben jullie dit ook gehad? En zo ja wat is het eigenlijk, en wat kun je er aan doen? Moest ik hem gewoon zijn gang laten gaan aan de rechterborst zon anderhalf uur lang?

Ik heb veel productie, want mijn toeschietreflex is giga! En voldoende melk is er ook.
    Je zou toch denken dat zon klein knulletje niet zoveel kan drinken uit 1 borst toch?

Thanks in ieder geval voor het antwoord als jullie die uberhaupt hebben, heb deze vraag ook bij de kraamhulp neergelegd hier op het forum vannacht al hahahaa...

In ieder geval allemaal een FIJNE VADERDAG!

Knuffel Brigitte

Deel Deze Pagina