Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @onze wonder: zo hallo had meneer ff honger zeg :confused: dronk hij ook echt of was het meer zuigen? Zag je hem echt zuig-slik-zuig bewegingen maken? ik zou niet weten wat hij had. Hopelijk heb je vannacht een betere nacht!
    @Rachel: wat een leuke foto zeg!

2. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ rachel: inderdaad een ontzettend lieve foto van je twee schatten.

@ onzewonder: goh, anderhalf uur drinken is inderdaad lang, was dat aaneengesloten of is hij tussendoor ook in slaap gevallen of van de borst afgeweest?
    Emma is vandaag ook een beetje uit haar doen. Het begon gisteravond al, vanaf 8 uur 's avonds tot 2 uur 's nachts kwam ze om de 2 uur, steeds zo'n 15 min drinken (wel om 22.00u kwam er een hele grote slok in een keer uitzetten) toen heeft ze doorgeslapen tot 6 uur. Maar vanaf dat moment is het steeds afwisselend huilen, slapen, drinken. Ze heeft nu ongeveer elk uur gedronken en valt dan in slaap bij mij, maar is klaarwakker als ik haar in bed leg. Gelukkig is ze niet ontroostbaar, als ze huilt gaat het of na een tijd vanzelf over (valt ze in slaap) of ze stopt zodra ze uit bed gehaald wordt.

Maar ondanks dat we steeds beter haar rustig kunnen laten liggen als ze huilt, is dat op zo'n dag veel moeilijker, omdat ze gewoon veel vaker huilt dan normaal. Ze heeft gewoon even haar dag niet, misschien nog een regeldag.
    Zoals mijn kraamverzorgster zei: elke dag kan anders zijn, dus bekijk het per dag en bedenk dat het morgen weer anders kan zijn.

Misschien dat wij ook maar moeten beginnen met standaard een flesje afgekolfde melk te geven voor de nacht, dat hebben we nu 2 x gedaan (met als toetje nog de borst) en beide keren heeft ze 6 uur doorgeslapen daarna. Aan de borst valt ze gewoon sneller in slaap, is te comfortabel denk ik ;)

3. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

tegenwoordig gebeurt dat vaak :idea:
    echt schandalig dat mensen dat doen :evil: :evil: :evil:

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Hallo allemaal,

Alle papa's fijne vaderdag!

@Tigger je hoort er altijd bij of je nou veel of weinig post! Mooie site, leuke foto's!
    @Annemarie kan mij voorstellen dat je met dit topic nu niet veel meer kan/wil, als je maar weet dat je altijd welkom bent voor een babbeltje!
    @Jingels had ik al gezegd dat ik jouw foto's ook zo leuk vindt!
    @Amilah sterkte, hopelijk vindt je snel een leuk huisje in de buurt van je familie.
    @Bibiche heel herkenbaar dat onrustige drinken aan de borst. Tessa heeft dat ook soms, alsof ze driftig is.
    @Onzewonder is het niet meer gesabbel? Ik zou ook zeggen even opletten of het wel echt drinken is en anders loshalen omdat je last van je borsten kan krijgen. Maar ben geen expert dus vooral op je eigen gevoel vertrouwen he ;)
    @Mama 1986 jullie kunnen je in ieder geval verplaatsen he :)
    @Rachel wat een schatjes, wees er maar lekker trots op! Genieten toch.

Alle andere ook groetjes weer.

Hier alles prima. Met Tessa gaat het heel goed. Ze kan eindelijk steeds wat langer in de box, geeft mij mijn handen soms vrij. De nachten blijven super, erg fijn.
    Ze lacht steeds meer en dat vind ik zo leuk. Ze lacht al als ik haar uit bedje kom halen. Nu geef ik haar dan meteen de borst. Met verschonen op het aankleedkussen is ze het actiefst met contact dus daar hebben we onze speeltijd. Spelen met slofjes, komt een muisje aangelopen etc (jaja heel ritueel). Daarna gaat ze in de box. Op een gegeven ogenblik gaat ze dan verschrikkelijk jengelen en is niks goed en dan is het tijd voor het bedje. Nee het gaat echt niet elke dag zo, er zijn ook verschrikkelijke huildagen, maar de leuke dagen winnen op het moment!
    Hou mijn hart vast voor het volgende sprongetje :( Aan de andere kant is het zo leuk dat ze er dan weer bij leren.

De laatste drie dagen ook wel wat uitjes ondernomen en dat ging ook goed.
    O en ik heb al verschillende plekken gevoed. In het bos, achterin de auto, bij de toiletten van een strandtent, in de tuin bij vrienden.
    Ik dacht dat ik het nooit zou doen maar merk dat ik makkelijker word. In een echt drukke of vreemde omgeving geef ik een flesje kv.

5. Niet meer actief

Dag dames, het was ECHT drinken hahaha... erg he... ik heb geluk dat ik hem heel goed aangelegd heb, zodat ik nu dus totaal geen last heb van de borsten ik was daar ook zo bang voor joh!

Maar nu is hij weer in zijn hummetje, hij was er dus vanmorgen om 11 uur en de net om 2 uur, en nu ligt hij weer lekker te slapen!

Echt vaag toch, zou dit al zon regeldag kunnen zijn geweest? Maar dat hebben ze toch meestal rond de 2 en dan 6 weken en dan 3 maanden?

6. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ onzewonder: regeldagen zijn rond de 10 dagen, 3 weken en 3 maanden. Het zou dus heel goed kunnen dat Joaquin er nu een heeft

7. Bedankt voor de reacties iedereen. Ikwacht het nog even af, het gaat vandaag ineens een stuk beter.

Dit moet ik ff met jullie delen, dit vond iknet op het internet:

Mannen baren baby’s
    Er is geen enkele reden waarom mannen geen baby’s kunnen baren.. Artsen zijn in staat om een embryo met moederkoek in de buik van de man te implanteren en negen maanden het kind met een keizersnede te wereld laten komen.

Weird he?

Tigger: Natuurlijk hoor jij er nog bij! Grappenmaker. Zonder jou geen mei-mama's ;) .
    Jammer dat de bv niet lukte, maar er is zeker niets mis met fv hoor!
    Als jij achter dit besluit staat is het dus een goed besluit, toch?

mvjanelle: Nogmaals heel veel sterkte gewenst.
    De keus is an jou of jij hier nog mee wilt kletsen of niet, van mij mag het in ieder geval ;) .

Amilah: Jeetje meis toch, wat een naar nieuws. Sorry hoor, maar je bent beter af zonder hem, wat een onverantwoordelijke ehm.. (laat ik het netjes houden) aap.
    Geloof me, je red je echt wel, daar heb je hem echt niet voor nodig.
    Ik doe het (zoals je waarschijnlijk wel weet) ook alleen, en mijn kindje komt echt niets te kort hoor.
    Het gaat erom hoe jij in je schoenen staat.
    Het is niet leuk, dat snap ik, maar het is niet het eind van de wereld.

Over de woning: schrijf je zo snel mogelijk in bij de woningbouw vereniging, des te langer je ingeschreven staat, des te sneller je een woning hebt. Misschien kun je urgentie aanvragen? Dan moet je even naar de site van de gemeente gaan en daar even kijken.
    En vraag je familie of zij helpen zoeken.
    Arme Ameera, ik vind het zo zielig als die kleintjes ziek zijn...
    Josh heeft nu wel een paar pukkeltjes op zn gezichtje (4 op een rij!). Hoort er gewoon bij.

chantalk: Dankjewel. Ik had dat ook als kind, maar ben er na jaren wel "overheen gegroeid", we hebben er dus niets mee gedaan(hoe sluiten ze dat eigenlijk dan?). (mn moeder vond dat allemaal heel eng, haha).
    Het zou heel goed kunnen dat Josh dat inderdaad ook heeft... Hmmm... ga daar even over na denken.

Jingels:Ik heb voor de vriend van mn moeder als vaderdag cadeautje ook een veronica magazine, met een foto van hem en Josh erop.

Bibiche: wat fijn dat je zo'n goede nacht hebt gehad.

Ow hij huilt. bye!

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nou, die veronicagids was hier een schot in de roos.

Jelte zit in een sprongetje, vannacht kwam hij pas om 04.15, 15 minuten drinken en toen pas weer om 07.00, daarna moest ie even spugen, meteen maar in bad gedaan, daarna nog even lurken als troost en hop naar bed. Toen kwam hij pas om 11.15, nouja en sindsdien is het om 14.15 en 16.30, hij heeft nu weer gehad , en hoop dat hij zo wel even gaat slapen.

Zometeen BBQ. Oja, en natuurlijk nog even mijn eigen papa bellen ( zou het bijna vergeten..... )

9. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    @ Tigger -> Nou ik heb even op je site rondgeneusd. Leuk zeg! Wat is Emma een mooie baby joh!

@ Chantalk -> Ja er zitten wel wat woningbouwverenigingen dus ik ga het maar eens proberen.

@ Assepoester -> Goh ik lees net waarom Annemarie's site beveiligd is met een wachtwoord. Wat afschuwelijk zeg! Waarom zou iemand een druk bezochte site willen als er alleen maar leugens op staan? Dat slaat nergens op. Alsof Annemarie nu al niet genoeg verdriet heeft gaat iemand ook nog zo stom doen.

@ Emmetje -> Ameera heeft last ook ineens haar ritme veranderd. Toen sliep ze in plaats van overdag 's avonds heel vroeg. En overdag dus de hele dag wakker. Maar voor mij was dat verder niet zo erg omdat ik geen borstvoeding geef, lijkt me wel lastig als je dan last krijgt van stuwing.. Doet dat pijn ofzo? Ik heb het zelf niet gehad namelijk.. Alleen een beetje gevoelige borsten twee dagen na de bevalling maar ze waren niet hard ofzo.
    Mijn man wil voorgoed naar Engeland gaan zegt hij. Maar dat zegt hij altijd als hij verhuisd en heel vaak is hij na drie maanden alweer toe aan verandering. Hij kan gewoon niet lang op een plek blijven, dat heeft hij nooit gekunt. Daarom kan ik ook niet meer met hem meegaan, dat heb ik al iets te vaak gedaan en voor een kind is het niet goed om steeds te verhuizen.

@ onzewonder -> Ja idd lastig als je familie ver weg woont. Ik vind het nu ook niet leuk maar als ik dadelijk helemaal alleen hier woon zonder man dan wil ik toch wat bekenden in de buurt. Mooi dat het verder goed gaat met Joaquin (supernaam!) Ik heb dat idd ook dat ik steeds bij Ameera ga kijken of het allemaal nog wel goed gaat, het schijnt dat de meesten moeders dat hebben.

@ bibiche -> Nee mijn man gaat niet voor zijn werk maar omdat hij wil. Hij heeft gewoon geen rust in zijn kont. Ach wat sneu heeft Elenora nu al puistjes? Zijn het echt puistjes zoals jeugdpuistjes? Want Ameera heeft gewoon bultjes, het lijken wel blaasjes ofzo.. Van die warmtebultjes weet je wel? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen haha.

@ Natasja -> wat heb je aan Erik gegeven voor alle feestdagen?

@ Erica -> So he dat klinkt gezellig jij en je meisje. Bij mij en Ameera wordt het ook steeds gezelliger. Eerst moest ik haar zo'n beetje continu vasthouden en dat wordt nu steeds minder. En ze kan nu ook meer spelen dan eerst, ook erg leuk!

@ Goddess -> Bedankt voor de tips. Hoe is het nu met Josh verder?/

Meiden allemaal bedankt voor de lieve reacties, jullie zijn allemaal geweldig *knuf*

10. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    3 februari 07 ~ Benthe Esmay* ~ mvJanelle (30) ~ * 14 juni 07
    8 april 07 ~ Yildou Reanne ~ Simalex (24) ~ na 35,2 w ~ Geb.gew: 2635 gram ~ Geb.l: 47 cm ~ (8/6) H.gew: 4450 gr ~ H.l: 54 cm
    12 april 07 ~ Sabrina Alyssa ~ Assepoester (27) ~ na 38,3 w ~ Geb.gew: 2840 gram ~ Geb.l: 47 cm ~ (24 mei) H.gew: 3480 gr ~ H.l: 53,5 cm
    13 april 07 ~ Alani Aylin ~ Tatlim23 (23) ~ na 35,6 w ~ Geb.gew: 3208 gram ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    24 april 07 ~ Lindsey Eline ~ Rachel (22) ~ na 38 w ~ Geb.gew: 3320 gram ~ Geb.l: 51 cm ~ (9/6) H.gew: 5220gr ~ H.l: 56 cm
    25 april 07 ~ Bono ~ mama1986 (20) ~ na 37.6 w ~ Geb.gew:3890gram ~ Geb.l:51 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    25 april 07 ~ Mareno ~ Jesie (26) ~ na ... w ~ Geb.gew: 2410 gram ~ Geb.l: 46 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    28 april 07 ~ Maroa ~ Momtobe (..) ~ na ... w ~ Geb.gew: 3675 gram ~ Geb.l: 50 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    30 april 07 ~ Josh David Dash ~ Goddess (18 ) ~ na 38.3 w ~ Geb.gew: 2880 gram ~ Geb.l: 50 cm ~ (23/05) H.gew: 4370 gram ~ H.l: 54 cm
    1 mei 07 ~ Veerle ~ MarieLize (36) ~ na 39,5 w ~ Geb.gew: 3015 gram ~ Geb.l: 48 cm ~ (datum ...) H.gew: 3540 ~ H.l: 53.4
    2 mei 07 ~ Dylan ~ Tassie (32) ~ na 38,5 w ~ Geb.gew: 2996 gram ~ Geb.l: 45 cm ~ (datum 12 juni) H.gew: 4450 ~ H.l: 54,5
    2 mei 07 ~ Tessa Elise ~ Erica (31) ~ na 39.5 w ~ Geb.gew: 2990 gram ~ Geb.l: 49 cm ~ (7/6) H.gew:4260 ~ H.l:52.5
    3 mei 07 ~ Emma Johanna Elisabeth ~ Tigger (26) ~ na 38.2 w ~ Geb.gew: 3525 gram ~ Geb.l: 51 cm ~ 06/06 H.gew: 4410 gram ~ H.l: 53 cm
    3 mei 07 ~ Jasmijn ~ Janice (33) ~ na 38.4 w ~ Geb.gew: 3190 gram ~ Geb.l: 49 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    5 mei 07 ~ Bram ~ Mariska (32) ~ na 39,2 w ~ Geb.gew: 3435 gram ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    7 mei 07 ~ Luca ~ Diana (...) ~ na ... w ~ Geb.gew: 3730 gram ~ Geb.l: 51 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    8 mei 07 ~ Sven ~ Nemo (24) ~ na 39,6 w ~ Geb.gew: 4120 gram ~ Geb.l: 54 cm ~ (datum 05.06.07) H.gew: 4770 gram ~ H.l: 57.5 cm
    8 mei 07 ~ Fedor-Jelte Laurens Sietze ~ Jingles (30) ~ na 39,5 w ~ Geb.gew: 3442 gram ~ lGeb.l: 53 cm ~ (05-06-07 ...) H.gew: 4630 ... ~ H.l: ...
    8 mei 07 ~ Ameera Yakubu ~ Amilah (25) ~ na 38 w ~ Geb.gew: 3000 gram ~ Geb.l: 48 cm. ~ (datum 1-06-07) H.gew: 3840 gram ~ H.l: cm.
    9 mei 07 ~ Kyra-Chyenne ~ Rebtam (34) ~ na ... w ~ Geb.gew: 2820 gram ~ Geb.l: 48 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    11 mei 07 ~ Steven Nicolaas Jan ~ Liefzonnetje (30) ~ na 38,4 w ~ Geb.gew: 3605 gram ~ Geb.l: 54 cm ~ (datum 14-6) H.gew: 5050 ~ H.l: 57,5 cm
    13 mei 07 ~ Elia Ruben Matteo ~ Bianca (32) ~ na ... w ~ Geb.gew: 3160 gram ~ Geb.l: 47 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    13 mei 07 ~ Kynan ~ Female (22) ~ na ... weken ~ Geb.gew: 3045 gram ~ Geb.l: 49 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    14 mei 07 ~ Jørre ~ Silvie (34) ~ na 40,6 w ~ Geb.gew: 4620 gram ~ Geb.l: 54 cm ~ (datum ...) H.gew: 5520 ~ H.l: 59
    14 mei 07 ~ Belle ~ Chantal (33) ~ na 41,4 w ~ Geb.gew: 3960 gram ~ Geb.l: 50cm ~ (12/6) H.gew: 4375~ H.l: 55cm
    15 mei 07 ~ Ruben ~ Desi23 (24) ~ na ... w ~ Geb.gew: 3240 gram ~ Geb.l: 49 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    16 mei 07 ~ Elenora ~ Bibiche (27) ~ na 39,6 w ~ Geb.gew: 3115 gram ~ Geb.l: 50 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    16 mei 07 ~ Lars ~ Alida (23) ~ na 38,3 w ~ Geb.gew: 3010 gram ~ Geb.l: 48 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    19 mei 07 ~ Lars ~ Oek Oek (25) ~ na 40 w ~ Geb.gew: 3960 gram ~ Geb.l: 51 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    23 mei 07 ~ Emma Elisabeth ~ Emmetje(32) ~ na 39,2 w ~ Geb.gew: 3290 gram ~ Geb.l: ... ~ (datum .16 juni) H.gew: 4240 gr ~ H.l: 53 cm
    25 mei 07 ~ Luca ~ Chantalk (25) ~ na 39,3 w ~ Geb.gew: 3332 gram ~ Geb.l: 50 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    26 mei 2007 ~ Joya ~ Moppies (35) ~ na 41, 3 w ~ Geb.gew: ... ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    26 mei 2007 ~ Noura ~ Esma (...) ~ na ... w ~ Geb.gew: ... ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    26 mei 2007 ~ ??? ~ Wondertje (...) ~ na ... w ~ Geb.gew: ... ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    27 mei 2007 ~ Marescha ~ S1980 (...) ~ na ... w ~ Geb.gew: ... ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    31 mei 2007 ~Toon ~ Harmless (27) ~ na 40.1 w ~ Geb.gew: 3335 gram ~ Geb.l: 52 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    4 juni 2007 ~ Sanne ~ Aafje87 (20) ~ na 40+4 w ~ Geb.gew: ... ~ Geb.l: ... ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    6 juni 2007 ~Kaylie ~ Babymei (24) ~ na 42 w ~ Geb.gew: 3480 gr ~ Geb.l: 50 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...
    9 juni 2007 ~Joaquin~ Onze wonder (24) ~ na 41 w ~ Geb.gew: 3780 gr ~ Geb.l: 53 cm ~ (datum ...) H.gew: ... ~ H.l: ...

Geboren:
    21 meisjes 18 jongens

Agenda:

21 juni -> Rachel en Lindsey - 2e x CB (inentingen)
    25 juni -> Simalex en Yildou - 2e x CB (2e x enten)
    -> Goddess en Josh - 2e x CB (inentingen)
    26 juni -> Alida en Lars - 1e x CB, Emmetje en Emma - 1e x CB
    27 juni -> Tigger en Emma - 2e x CB (inentingen)
    28 juni -> Tigger - controle gyn

5 juli -> Assepoester en Sabrina - CB
    6 juli -> Silvie & Jørre - Wijkverpleegkundige
    12 juli -> Assepoester en Sabrina - heup echo
    14juli->Chantal en Belle - kinderarts voor handje
    17juli-> Nathasja en Dylan - CB eerste prikje

7 augustus -> Nathasja en Dylan - heup echo
    8 augustus -> Jingels en Jelte - rontgenfoto heupjes ivm stuit.
    16 augustus -> Jingels en Jelte - bespreken rontgenfoto met kinderarts
    21 augustus -> Nathasja en Dylan - Kinderarts uitslag echo

11. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi amilah,
    lees het nu pas sorry had erover heen gelezen.
    wil je sterkte wensen en hoop dat je een leuke woning vind.
    lijkt mij erg moeilijk om alles opeens alleen te moeten doen maar ook jij red het.
    sterkte knuffels van chantal.

12. Niet meer actief

Amilah; Hij heeft een xbox 360 gehad. Dank je voor het vragen.

Liefs Nathasja

13. Amilah: Graag gedaan hoor. Je zou eventueel nog kunnen kijken of het fiom je kan helpen?

Met Josh gaat het vandaag opzich wel lekker. Gen last van die aanvallen, en het is vandaag een paar keer op rij gelukt om 3 uur tussen de voedingen te hebben, helaas dreigt dat nu weer terug te gaan naar twee uur, maar ik mag niet klagen :D !

Ik lees net wat je naar emmetje had geschreven. Wat sterk van je dat je zo voor je kidn kiest! Onwijs goed!

tassie: wat een onwijs cool cadeau!

14. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ha ha een x-box! Ik laat het deze papa maar niet lezen :) Hij vroeg nl een play-station (voor zoonlief jaja :rolleyes: ;) ).
    Maar goed hij is flink verwend met een videocamera. Erg handig met een klein charmeurtje in huis ;)
    Van Elia heeft hij ook nog een "zelfgekleurde" stropdas gekregen (lagen bij de bl*kker) Mama heeft een handje en een voetje erop gelegd en omgetrokken, hierbij de datum geschreven. Papa heeft hem de hele dag omgehad bij opa en oma hihi. Nu nog zien of hij hem morgen naar het werk draagt. 8)

15. Niet meer actief

dag dames,

Nou de kleine bink doet het vandaag zo weer goed, om de 3 a 4 uur komt hij netjes :)

Dus laten we het maar op een regeldagje houden niet waar, maar wat een leuke kado's dames.

Ik heb steef een horloge gekocht met een inscriptie Dikke kus Joaquin. Hij was er gelukkig super blij mee.

Ik ga er weer vantussen even bijslapen na vannacht!

Knuffel Brigitte

16. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hmmm volgens mij heb ik hier een ander soort regeldagje? Elia slaapt al sinds gisterenavond 23.00! We maken hem wakker voor de voedingen! Als hij vannacht maar niet "uitgeslapen" is!

17. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @amilah: de stuwing was behoorlijk pijnlijk, m'n borst was groot, keihard en ontzettend warm. Ik kreeg het zelf juist koud met rillingen (was even bang dat er een borstontsteking aan zat te komen, maar gelukkig was dat niet zo). Het ging weer beter nadat ik onder de douche m'n borsten had gemasseerd met warm water.
    Hoewel het een moeilijke beslissing is om je man niet te volgen naar Engeland, begrijp ik 't wel als hij iemand is die zich niet (of moeilijk) ergens kan settelen. Mijn zwager is ook zo iemand, zie hem ook voorlopig niet ergens een huisje-boompje-beestje stichten. Ik begrijp dus heel goed dat je je kind daarvoor wil behoeden.

Emma heeft vandaag nog niet langer dan 1 uur achter elkaar geslapen, misschien dat ik zo maar even met haar ga wandelen..... dan zal ze wel in slaap vallen hoop ik. 't is wel lastig vind ik: als we haar eruit halen is ze wel rustig, maar we kunnen haar ook niet een paar uur op de arm laten slapen dus leggen we haar weg, vervolgens gaat ze weer huilen.... Het lijkt me beide zo vermoeiend voor haar: het huilen en wakker in bed liggen enerzijds en het uit/in bed halen/leggen anderzijds. Moe is ze ondertussen wel, dus ik wil gewoon dat ze lekker slaapt!

(sssttt... niet hardop zeggen: ze is nu stil.....)

@ Erica: klinkt goed die rust- en regelmaat die jij hebt in je ritme met Tessa. Zo wil ik het tzt ook graag kunnen doen.

@ jingels: fijne BBQ! (p.s. voor dat schema van jouw Jelte zou ik vandaag graag getekend hebben ;))

@ goddess tear: mannen die zwanger zijn? zouden ze dat aankunnen? wij vrouwen blijven toch het sterke geslacht! Ik vraag me trouwens wel af hoe het dan zit met de hormoonhuishouding van die mannen, want het vrouwelijk lichaam reageert wel optimaal op de ontwikkeling van je kind in je baarmoeder maar ook daarbuiten dus nog als je borstvoeding geeft.

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
  19. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Hai meiden,

Thanks voor de complimenten over ons meisje.. :D *gloei*

Mama1986, leuk dat jullie een duowagen hebben, Reuze handig.. :D

Bibiche, fijn dat je een goede nacht hebt gehad!

Ook vanaf hier allemaal een fijne papadag gehad?
    Ik had voor Peter een poster gemaakt en besteld. Met foto's van Emma en de tekst: voor de allerliefste papa. Komt op zijn werk te hangen. ;)

Onzewonder, kan zomaar een regeldag geweest zijn..

Erica, fijn dat het zo lekker gaat met je meisje...

GT, gelukkig lijkt het iets beter met Josh... Hopelijk blijft het nu beter gaan.

Emmetje lastig is dat als ze niet zo lekker willen slapen...

Bianca, Emma heeft ook van die dagen hoor... Lekker van genieten zou ik zeggen.

Hier gaat het super. Emma kijkt sinds vrijdag helder uit dr oogjes.... Ze kijkt je nu ECHT aan en begint nu echt te lachen. *smelt* Peter is de gelukkige die de eerste ECHTE lach ontvangen heeft. Daar ben ik heel blij mee, hij mist al genoeg en ben dus echt blij dat hij de primeur heeft..

Gisteren bij mijn beste dinnetje geweest, zouden alleen even een bakkie doen, maar we zijn blijven eten enzo. Was erg gezellg en ontspannen. Heerlijk. Emma heeft het ook goed doorstaan. Heeft gewoon geslapen 's nachts.
    Vandaag naar mijn ouders geweest onze eerste echt lange trip... Alles is vlekkeloos verlopen. Emma heeft goed gegeten, goed geslapen bij opa en oma in het campingbedje. Ben echt onwijs trots. Ze slaapt nu in dr bedje, is een beetje onrustig in dr slaap. Maar niet verontrustend.
    Morgenochtend naar mijn werk... Pfff 3 drukke dagen, ik ben benieuwd hoe het morgenmiddag met haar is. Maar vooralsnog, deze 2 dagen is ze super doorgekomen en eigenlijk is er weinig aan de hand. En dat terwijl ze dus vrijdag haar sprongetje (ik dacht zondag, maar twijfel nu) heeft gehad. Ze was bijna de hele dag wakker, maar ligt dan gewoon lekker in dr bedje te keuvelen, zo apart...
    Ik hoor haar dan door de babyfoon en vind het bijna zielig dat ze dan zo alleen ligt. Maar andere kant, als ze niet huilt en pret heeft ( je hoort haar ook kraaien enzo), waarom zou ik haar dan onnodig uit bed halen.> zo rust ze toch een beetje.

Ik hou ook voor het wakker zijn een beetje een max van anderhalf uur aan voor haar, incl voeden. Meestal is ze dan wel duidelijk moe, maar soms zie ik geen tekenen van vermoeidheid, toch leg ik haar dan op bedje.. en slaapt ze snel in. Het is heel verleidelijk om soms door te gaan haar te stimuleren of te prikkelen, maar doe dat dus echt niet. Emma huilt ook bijna nooit. Dus ik moet goed opletten.

Ook bij mijn ouders. We zijn direct na de voeding vertrokken en toen we aankwamen, linea recta naar boven gebracht. Ze was moe, in de auto lag ze wel te dommelen, maar wilde ook duidelijk alles zien. Ik wist gewoon dat ze moe was, maar door de indrukken doet ze heel wakker en zie je dat niet. Ze ziet zoveel dat ze vergeet hoe moe ze is. Ze jengelde heel eventjes in bed en sliep toen toch snel in. Het is heel verleidelijk om haar dan beneden te houden omdat ze zo wakker lijkt. Iedereen wil even wat doen met haar, doen druk en dan ga je gauw een grens over bij zo'n kleintje.
    Dus even laten kijken bij kleindochter, maar dan hup, eerst rust in de keet. Ze komt toch nog voor eten, dus ze zien haar toch nog wel.. Maar dan wel op haar tijd. ;) Gelukkig doet niemand moeilijk of zo...

Nou ja, dat dus..
    We zijn nu zo goed over op FV, allemaal bedankt voor de steun. Erg lief.
    Ze vind het erg lekker (ik verdenk haar ervan lekkerder dan bv :oops: )

Heb nog een vraag, ik geef Hypo Allergeen van Friso, vanwege de combi met BV. Maar moet ik straks ook nog HA geven als ze geen bv meer krijgt? Kan ik dit pak nog gewoon opmaken en dan overgaan op normaal? Of blijf je HA geven?? Iemand??

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Tigger: ik denk dat het er van af hangt of jij of je man/vriend eczeem/allergie o.i.d. hebben. Anders kun je volgens mij gewone fv geven.

Hier is alles oke. Aleen een beetje moe/lui dus geen zin om een lang verhaal hier neer te zetten.

Groetjes aan iedereen !

Deel Deze Pagina