@Jingels hoe was de bbq? @Goddes fijn dat het vandaag beter ging met Josh @Bianca ook een leuk idee die stropdas! @Emmetje de rust en regelmaat is inderdaad prettig maar verloopt zeker nog niet elke dag vlekkeloos hoor. Tot 5 weken verliepen de dagen vooral zoals jij die van jou van vandaag beschreef. persoonlijk geloof ik dat ze er echt zelf ook aan toe moeten zijn om het ritme te pakken. Dat is gewoon bij de ene baby eerder dan bij de andere. Zo herkenbaar het niet in bedje willen en maar huilen en huilen. Vervolgens wel graag fijn dichtbij je willen zijn. Gewoon lekker doen waar je je op dat moment goed bij voelt. @Tigger als er geen verhoogde kans op allergie is kan volgens mij ook over op de gewone. De combi is alleen met bv i.v.m. verteren en gevoeligheid etc. Als je twijfelt kun je altijd effe het cb bellen maar volgens mij moet het kunnen. @ Nemo groetjesssss terug
@tigger als er idd geen allergieen zijn kan je gewoon op de normale overgaan. Wij zitten nu op de friso comfort omdat lindsey veel spuugde...
@ Erica; nou de BBQ is net over. ( was met de schoonfamilie, JAWEL met DE schoonmoeder). Nou ze was helemaal tam, en dus ik ook. Geen slapende honden wakker maken. Ik gaf zelf aan of ze even met Jelte op de arm wilde i.d. voor opa, nouja helemaal goed natuurlijk. Ik moet eerlijk zeggen het viel me mee, elkaar een beetje aftasten natuurlijk. Ze bedankte me voor de BBQ met 3 kussen op de wang, vond ik toch wel weer leuk. Dus ladies..... we proberen het maar achter ons te laten en verder te kijken.. Mijn oma zei altijd; kwaad worden is menselijk,kwaad blijven is duivels. Dat hou ik maar in mijn achterhoofd plus dat Menno ook blij was dat het goed gegaan is. In ieder geval, de zondag is voorbij.... En dan de aankomende week, heb ik al verteld dat ik woensdag a.s. een sollicitatie heb? Ik wil graag bij een dienstapotheek gaan werken dus ben benieuwd. @Tigger: je klinkt hardstikke goed meid @GT: fijn dat het met Josh wat beter gaat. @Nemo: ik ben ook met regelmaat lui, maarja daar heb je kraamtijd voor, nietwaar. @ Emmetje: tja die regelmaat, dat duurt bij de meesten nog wel even, ze doen zoveel indrukken op wat ze ook allemaal weer moeten verwerken. Geen dag hetzelfde, het is echt wonderlijk zo'n kind. Binnen een jaar, door de bank genomen, verdubbeld ingewicht, van niets kunnen naar kruipen/lopen.... het is eigenlijk onvoorstelbaar. Nou meiden, fijne avond nog tot morgen.
Meiden ik heb de site weer bijgewerkt met nieuwe foto's en filmpjes voor wie het leuk vinden... www.babyzandvliet.beebiesite.nl
Geweldige flimpjes Rachel! Wat wordt ze groot he? Ik vind dat ze echt een mix is van jou en je man, geweldige babyfoto's.
Dankje wel meid! Jaaaa gaat zo hard! Zat laatst nog een stukje film te kijken van toen ze 3 dagen oud was...wat een kleintje Heb jij ook een site of niet?
Nee, heb ik niet .... kan nog net een foto verkleinen.... en een recept invoeren dan heb ik het wel gehad met de pc Als jij voor mij nou eens een site ging maken zeg.... ( grapje hoor)
Super filmpjes Rachel, en bedankt voor je digiknuf, hele dikke knuf terug! Nog steeds alles goed met Lindsey? Tigger: loopt lekker bij jullie, geniet er maar van. Jingles: ook leuke foto's van Jelte, enne site maken is best makkelijk hoor Alvast veel succes met je sollicitatie! Amilah: lijkt me een moeilijke beslissing te zijn geweest. Hopelijk loopt alles straks lekker los en heb je snel een leuk huisje in Brabant. Liefzonnetje: hoe gaat het met het tongriempje van Steven? Hier gaat alles nog steeds goed. De bv productie was voor mijn gevoel wat aan het teruglopen, maar heb even een paar dagen rustig aan gedaan en is nu weer goed op peil. We kolven nu ook iedere avond, zodat vriendlief een flesje kan geven. Ook is nu onze vernieuwde website af! Ik zal deze week nog weer even nieuwe filmpjes erop zetten, we hebben weer een heleboel. En Sabrina heeft vandaag geduimd! Zo schattig om te zien, maar hopelijk maakt ze er geen gewoonte van. De difrax-doos viel hier goed in de smaak, verder heeft pappa-lief net een Wii (Nintendo) gekregen, dus geen kadootjes hier.
hoi rachel , leuke filmpjes en bedankt voor je knuffel een dikke knuffel terug. hoi jingels, spannend een sollicitatie wens je vast sterkte ik duim voor je. Nemo, groetjes en een knuffel terug. de rest ook groetjes van Chantal.
@Jingles: een Avent handkolf. Toen ik net uit het ziekenhuis kwam had ik een Medela Symphony (electrische dubbelkolf) te huur, helemaal fan van, maar natuurlijk niet praktisch voor zo nu en dan kolven. Maar dankzij dat ding kwam de productie goed op gang en geef ik nu nog steeds bv.
@rachel: wat lief die digiknuf, knuf terug. En wat is je meissie groot geworden zeg. @assepoester: ik heb ook een vermoeden dat mijn bv productie teruggelopen is want zelf vanochtend voelden mijn borsten leeg aan en normaal voelen ze wel vol aan in de ochtend. @jingels: oh spannend een sollicitatie, welke functie? @tigger: wat fijn dat het zo goed gaat met je meissie en dat ze fv ook goed pakt. Nou hier weer een mindere nacht. Ze kwam eerst netjes om 3 uur (dat is dus 4 uur tussen haar laatste voeding) maar daarna kwam ze om 4 uur, om 7 uur en om 8.30 ben helemaal op. En zoals ik al schreef ik heb het gevoel dat mijn borsten leeg zijn. Ik ben echt heel erg down en onzeker over dat bv want ze blijft maar onrustig en ze lijkt wel te vechten met mijn borsten. Ik ga maar denk ik zo een lactatiedeskundige bellen of zo, ik weet het niet meer. Plus haar hele kin zit onder de babypuistjes het is net uitslag.
@Bibiche hulp inschakelen zou ik zeker doen want zo hou je het ook niet vol. Succes meid! Hier even snel een berichtje Alles gaat super goed met Lindsey. Ze slaapt goed komt netjes op de 4 uur en slaapt s'nachts 8 uur door. Dat is trouwens nog steeds wennen voor mij want ik word een aantal keer per nacht wakker Wel word ik van sommige dingen ook onzeker net als Tigger. We hebben nu (was advies van het ziekenhuis) een best wel strak ritme. Lindsey voeden, boertje laten doen, verschonen en dan is ze meestal nog 45 min aan het knuffelen of in de box aan het spelen. Ze ligt altijd tussen de 1 en 1,5 uur na de fles weer in bedje. Soms vind ik dat (net als Tigger) best moeilijk omdat ze dan nog heel wakker is maar slaapt altijd vrij snel. Soms ligt ze nog lekker in bed te brabbelen en te doen maar huilt bijna niet dus denk dat ik er toch goed aan doe. Ook het boek van Ria Blom besteld over rust en regelmaat. In het ziekenhuis kregen we ook te horen dat Lindsey snel overprikkelt raakt en daardoor dan heel chagerijnig word en zich gaat overstrekken. Ze wil namelijk meer doen dan ze al kan. Daardoor niet teveel prikkels per keer zodat ze alles goed kan verwerken. Maar goed het werkt wel want gaat goed...momenteel ligt ze te jengelen/brabelen... Straks naar het ziekenhuis voor een grote moedervlek in mijn lies, die is tijdens de zwangerschap bijna 2 cm gegroeit en dik geworden en vorige week kapot gegaan. Doet best zeer maar heb niet zoveel behoefte meer aan ziekenhuizen eingelijk Maar goed....spreek jullie snel meiden! *knuf*
Nou nou hier blijft alles in diepe rust!? Elia is uiteindelijk gisterenavond 2 uurtjes wakker geweest (20.00-22.00) na zijn reuzenslaap vanaf 23.00 de avond ervoor. Dacht dat hij vannacht wel feest zou gaan maken, maar nee... hij heeft doorgeslapen! Na de fles van 23.00 is hij naar bed gegaan en heeft hij geslapen tot vanmorgen 5.00 uur! Moest hem zelfs wakker maken. Wel raar, want ik lag al vanaf 3.30 te kijken en te luisteren van 'wanneer kom je nou?' hihi. Maar goed, hij heeft iig goed geslapen! Vanochtend heeft hij een uurtje in de box gespeeld en verder weer alleen maar geslapen, mama heeft dus nog lekker meegedut Iedereen een fijne dag!
Goeemorgen; RAchel bedankt voor je digiknuf en een hele dikke knuf terug. Veel succes in het ziekenhuis vandaag. Hier een paar rumoerige dagen gehad. Dylan was een beetje ziek denk ik. Hij had wat verhoging normaal zit zijn temp tussen de 36,5 en de 37, maar nu was het op zijn hoogst 37,7. Hij wilde ook niet echt eten en niet slapen. Ik hoop dat het vandaag beter gaat hij ligt nu in zijn bedje. Dus afwachten maar. Verder gaat het allemaal wel goed. Jingles; veel succes woensdag! Liefs Nathasja
Emmetje: Ik heb geen flauw idee hoe dat zit. Ik weet alleen wel dat mannen ook BV kunnen geven (serieus! Ik kan me alleen geen man voorstellen die dat wil doen, maartoch...). Ik kan me ook niet voorstellen hoe ze de baby levend kunnen houden in de buik van en man (idd de hormonen, geen baarmoeder, en hoe willen ze in vredesnaam alle bloedvaten en zenuwen goed verbinden?). Pff, alsof mannen dat aankunnen, zwanger zijn. Die zijn dan echt 9 maanden lang ziek zwak moe en misselijk... Rachel: Aaaah een digiknuf terug! Jingels:als je een site wilt: www.toddler.nl . Is heel makkelijk, en leuk (die heb ik nl ook)
Wat zijn sommige papa's hier verwent zeg! Leuk idee trouwens van die stropdas (wie was dat ook alweer... ) en heeft hij hem vandaag ook naar zijn werk aangetrokken? LIjkt me wel erg grappig! Hier heeft papa 2 Donald Ducks gekregen... want hij begon dat hij nu geoorloofd een abo op de Donald Duck kan nemen nu Steven er is... haha... hij vond het erg leuk! En natuurlijk de daddydifrax doos... erg leuk! Tx Emmetje! He, misschien heel stom hoor.. maar ik lees dat jullie het regelmatig over "sprongetjes" hebben... maar wat is dat? Assepoester, lief dat je vraagt naar Stevens tongetje... hij is er echt nog steeds mee aan het spelen... wordt al wel minder, maar volgens mij vindt hij het nog steeds raar. Wij vinden het helemaal geweldig als we zijn tongetje zo nu en dan zien (raar maar waar de eerste 5 weken nooit gezien, ja behalve als hij aan het geeuwen of huilen was natuurlijk..) en gisterenavond voor het eerst een voeding gegeven die helemaal GEEN pijn deed bij mij Wel voel ik me erg onzeker over hoeveel/hoelang hij nu moet drinken... het is korter dan voorheen, maar dan twijfel ik weer of hij wel genoeg heeft gehad... Ook merk ik nu duidelijker verschil tussen drinken en gewoon sabbelen. Hebben jullie kids ook zo'n enorme zuigbehoefte? Onze pinken sabbelt ie nog eens weg Een speentje hebben we voor de ingreep wel geprobeerd, maar wilde hij niet echt en nu mag het het deze week niet... omdat hij opnieuw moet leren drinken. Verder is hij erg aan het vechten tegen de slaap... veel huilen als hij in bedje gelegd wordt... erg moeilijk vind ik dat... en hij gaat steeds harder brullen, als we hem dan pinken is hij wel weer rustig voor even en dan begint hij weer... Gelukkig slaapt hij s nachts wel gewoon snel. Net maar gaan wandelen met de wagen en dan slaapt hij meestal wel... Rachel: wat een super lieve foto zeg! fijn dat het nu zo goed gaat met lindsey
@ Rachel, ik vind het knap hoor hoe jij je hebt gehouden, en de regelmaat komt echt! Dat weet ik zekers hoe jij erover praat moet het helemaal goed gaan komen met jullie huishouding @ Bianca, ik dacht ook dat meneer vannacht zou komen omdat hij die nacht ervoor ook lekker had lopen spoken, maar ook hier kwam hij vannacht om 5 uur dus top! hihi. Wel raar he, dat je erop gaat liggen en meneer slaapt gewoon door hihi @ Tassie, geef de kleine maar een dikke knuffel! wordt hij gauw weer beter van. @ Liefzonnetje, ook hier pikt hij onze pinken in, maar gelukkig leert hij ook al een beetje lekker zuigen op zijn speentje, want ook met het omkleden wil hij de pink hahaha gaat een beetje moeilijk dan he... moet ik hem eerst weer rustig maken met een pinkie en dan effe knuffelen, kan ik hem gauw een shirtje aan doen hehehee en dan hup mondje gaat weer open wil weer de pink Zou wel handig zijn als hij dan de speen wilt niet waar. Met de kleine Steven gaat gelukkig alles weer goed fijn om te horen! @Goddes, hoe is het met josh? Gaat het vandaag ook weer goed met hem? Hier heeft de kleine het gisteren weer goed gedaan vonden we wel een applausje waard hihi, hij zal wel gedacht hebben woooow wat zijn dat voor een gekke boven me wieg hahahaha Om half elf kwam hij eventjes toen heel even gedronken om half twaalf hij was toch wakker nog... en daarna in bedje. Rond 2 uur kwam hij weer en toen om kwart over 5 weer.... en voila wij weer doorslapen natuurlijk en toen kwam hij weer om kwart voor tien.. TOP! Mama en papa weer blij en hij ook hopelijk, maar ik moet wel wennen met het verschonen hahahha... want uhhh ik hoef hem niet alleen te verschonen, maar gelijk alles wat op de commode ligt ivm zijn piemeltje hihi.. ik vergeet dat hele tijd, en dan richt hij er weer gelijk tegen aan hihi.... Hmzzz Ah ja... Ik ga er gauw vantussen. Knuffel onz
Fijn dat vaderdag voor de vaders een groot succes was. Nu weer op naar de eerste moederdag (voor de "na13mei-moeders), dan zijn onze kleintjes alweer (bijna) 1 jaar.. @ simalex: mooie foto zeg van Yildou. Dat jurkje wat ze aan heeft, heeft Emma ook gekregen. Welke maat is die van jou? Dan kan ik een beetje inschatten wanneer ik 'm bij Emma aan kan doen @onzewonder: fijn dat Joaquin het zo goed doet! @liefzonnetje: graag gedaan! ik ben blij dat de doos goed is aangekomen.