16 weken in totaal. Afhankelijk van hoeveel weken je van te voren gestopt bent, zoveel weken heb je na de geboorte. Ik was eigenlijk 6 weken voor gestopt, dus zou nog tien weken na hebben. Maar Emma kwam 2 weken eerder, dus heb 12 weken met haar samen... Maar nu plak ik e rnog 3 weken vakantie achter aan... Heerlijk!
Hehe jullie blijven veel kletsen Net bij de tandarts geweest....gewoon voor het eerst in m,n leven een ramp....heb 6 gaatjes Heb ik nog nooit gehad. Tandarts zegt dat het door mijn zwangerschap (en spugen) komt....BAH! Net 3 geboort maandag de andere. Fijn hoor Ik heb gisteren ook een paar ostheopaten gemailt voor Lindsey, even afwachten of ik een reactie krijg. Baat het niet dan schaad het niet denk ik maar, juist omdat ze zich zo overstrekt enzo. Verder ff geen tijd om te reageren ben druk aan het opruimen en kleertjes voor vanavond voor Lindsey aan het zoeken (56 te klein 62 te groot echt lastig) heb dan mijn diploma uitreiking. Bedankt voor de complimentjes van de site!
Net met Jørre naar het CB geweest. Hij weegt nu 6 kilo en is 59 cm. Alleen is zijn fontanel iets te klein, dus dat houden ze in de gaten. Meiden, ik ga straks ff reageren op jullie! Jørre "roept" nl
Tigger; Elia lijkt niet anders te zijn dan jouw Emma hoor! Hij slaapt ook veel tussen de voedingen (3 uur) door. Af en toe heeft hij een wakker uurtje en ligt dan om zich heen te kijken. Ook kan hij dan heel aandachtig naar je luisteren. In de box ligt hij naar wat speelgoed te turen. Dat is "zijn spelen" . Echt mét hem spelen kunnen wij ook nog niet, lijkt me niet verontrustend. Het is een mannetje dat rustig alles bekijikt en aanhoort net als zijn ouders
Hallo allemaal @Tigger: het is net of ik het verhaal van mijn Jelte lees. Dat is ook zo'n rustig type ( even afkloppen). Wakker worden, eten, knuffelen/brabbelen, en dan hop naar bed. Heel af en toe even in de box maar dat mag geen naam hebben ( hooguit 15 minuutjes), het enige wat hij doet is om zich heen kijken. Gisteren heb ik 2 uur met hem gewandeld, maar volgens mij vind hij er niets aan, wat mij al vaker opgevallen is. Na het wandelen is hij ook vaak van slag ( misschien teveel prikkels/indrukken?) Dan is het heel veel drinken en dan ook nog om de 2 uur ( heel vermoeiend). Door de bank genomen moeten kinderen van 6 weken gewoon veel slapen, daar groeien ze goed van en verwerken ze hun indrukken.Ook Jelte slaapt altijd in zijn eigen bed, heb ik vanaf het begin af aan aangewend. @Bibiche; osteopaat lijkt me een prima idee, misschien kan je je meisje tijdelijk om de 2 uur aanleggen, waarschijnlijk zal je productie dan wel omhoog gaan, je melk past zich dan weer aan. @GT; wat fijn om te horen dat Josh het zo goed doet, dan is het genieten nietwaar? @ Nemo; ik wil jou, als je het goed vindt, even pb-en m.b.t. kolf-borstvoedingsvragen. @Erica: heerlijk weer om te wandelen, geniet ervan. Ik ben gisteren zo'n beetje begonnen met kolven, ik vind het nogal een gehannes, moet er nog wat meer handigheid in krijgen. Maar er komt in ieder geval wat uit , en daar gaat hem om. Over 2 weken hebben wij een bruiloft en mijn ouders komen dan oppassen, dus er moet we melk zijn. Ik ga die kolf maar weer eens ter hand nemen....
Hoi, Hier alles goed, Kaylie komt s'nachts gemiddeld maar 1 x, dat vind de mams dus echt niet erg, ze is wel vaker overdag wakker omdat ze s'nachts zo veel slaapt maar dat is niet erg. Heb het echt erg druk druk druk, met alles en nog wat, moet nog even leren hoe ik me tijd omet indelen, maar dat komt wel goed. Ik heb echt weinig kraambezoek gehad tot nu toe, (1 pak beschuit en 1 cake ) Had wel wat meer verwacht misschien komt dat nog, wel ondeveer 60 kaarten of zo, en heel veel kado's worden opgestuurd. Nou ga maar weer wat in het huis doen. Spreek jullie later nog wel even en reageer gr babymei (juni )
@Tigger je schrijft het zelf al, ze is gewoon heel tevreden etc. Geen zorgen maken hoor, klinkt zo goed! Tessa lacht veel en zoekt veel contact maar jankt wel 20 minuten in bed. Emma is gewoon meteen stil, zo is iedere baby anders. Ik vergelijk het wat dat betreft weinig met de andere baby's hier. Zolang je gevoel zegt dat het goed is dan is het goed. Advies vragen doe ik wel eens of soms vergelijken hoe andere iets aanpakken. Maar de een huilt veel, de ander lacht veel, die is lichamelijk druk en die niet, het zijn net mensjes he Nee meid alle gekheid op een stokje maar omdat je laatst zei hier onzeker te kunnen worden wou ik dit toch even kwijt. Tessa "reageert" en zoekt veel contact maar aan de andere kant zijn dat soms weer veel prikkels. Dat ontlaad zich weer in huilen. Toch lijkt ze niet rustiger te kunnen, het is haar karakter. Ik vind het leuk dat zulke kleintjes allemaal al hun eigen persoonlijkheidjes hebben. @Bibiche ik hoop ook dat de osteopaat helpt. Goed dat je gwoon wat gaat proberen als jij denkt dat er iets niet goed zit! @Rachel balen van die gaatjes zeg, je hoort het wel vaker dat mensen een slechter gebit krijgen tijdens de zwangerschap. Veel plezier vanavond. @Silvie zo Jorre groeit ook goed, mooi zo. Een te kleine fontanel, waar komt dat van dan? @Goddes stuwing au au @Nemo ik heb zo een buikdragen van babybjorn maar dan 'zit'ze ook, lijkt mij hetzelfde als met de maxi cosi. Heb jij zo een drager waar hij echt in ligt? Is dat niet zwaar?
Meiden de ha zei ook dat het een mongolenvlek is, maar doordat ie zo heel licht is denkt ze dat het daarom eerder niemand is op gevallen. Wat betreft het cb tuurlijk zou het kort door de bocht zijn, maar het zal niet de eerste zijn die iemand aangeeft voor mishandeling dus vandaar. Stond ook aangegeven op sommige sites. Bibiche; ik heb ook een afspraak met de osteopaat gemaakt voor de krampjes en het niet willen slapen. Rachel veel plezier met je diploma uitreiking! Veel succes met het vinden van kleding. Erica veel plezier met wandelen door de duinen. Is er heerlijk weer voor! JA dylan heeft het ook dat hij wil kijken. Vind hij leuker als in de wagen, maar hij ligt ook rustig in de wagen dan gaat ie slapen. Nemo veel plezier met de terugkomavond ik heb hem donderdag. Assepoester; dat is zeker een leuke gedachte! Ik vind het ook wel een naar wordt voor zo een vlek mongolenvlek. Zei net al bij de andere topic of ze niet wat anders hadden kunnen bedenken. Amilah; nee ik heb niet het idee dat hij er pijn aan heeft, maar hij wil ook niet meer op zijn rug slapen misschien toeval. Liefs Nathasja
@Tassie: ja, dan ik heb ik het wel getroffen met de naam. Als mensen vragen wat voor vlekje het is, vind ik het bijna leuk om te zeggen, haha. @Rachel: heel veel plezier met je diploma-uitreiking, geniet ervan. Enne, bedankt voor je mededeling over je gaatjes, heb verdorie net zelf een afspraak gemaakt, zie er nu nog meer tegenop... Ach ja, nu weet ik tenminste wat ik kan verwachten. Succes met het vullen van de rest @Erica: ben het helemaal met je eens wat betreft je reactie voor Tigger, elk mensje is anders. Ik vergelijk ook niet, alleen soms dingen mededelen of vragen. @Babyjuni: wij hebben ook heel veel kado's via de post gehad. Vond ik eigenlijk wel leuk: niet zo druk en pakketjes zijn altijd spannend. @Jingles: succes met kolven!
Hier is het weer helemaal mis 's avonds. Na zijn voeding van 19.00 uur is het alleen maar huilen huilen huilen. Hij is dan echt niet te troosten. zoooooo zielig. Ik heb al vanalles geprobeerd. Fopspeen, nog een flesje (hij blijft zoeken), een lekker badje, massage....ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen om hem te troosten. Ik heb vandaag cinababy gehaald mss zijn het wel darmkrampjes. Verder doet hij het wel super. Overdag is hij het liefste mannetje van de wereld en als hij eenmaal in slaap is gevallen 's avonds dan gaat het weer goed de hele nacht. Iemand nog tips om mijn mannetje te troosten?
Tassie: Gelukkig dat het een mongolenvlek is en niet een blauwe plek. Maar ik vind het ook een afschuwelijk woord eigenlijk. En ik geloof dat ik net zo als jou ook een beetje voorzichtig zou zijn met CB en blauwe plekken. Van het Cb natuurlijk goed dat ze een beetje sociale controle houden, maar niet iedere blauwe plek komt natuurlijk door mishandeling! Erica: Dat is echt leuk om te zien, die verschillende persoonlijkheden. Volgens mij is Tessa een hele leergierige baby. Alleen jammer dat zichzelf niet remt als het teveel wordt en vervolgens dat dan weer 'weg moet huilen'. Babymei: Leuk om weer even van je te horen. Heerlijk dat het zo goed gaat met Kaylie (mooie naam trouwens). Zit jij zo verlegen om kraambezoek? Ik vind dat het achteraf de eerste week in het ZH voor ons veel te druk is geweest. Maar goed, die ervaringen kan ik mee nemen naar een hopenlijk 2de keer.... Jingels: Heerlijk dat Jelte zo'n tevreden kereltje is. Wat gek dat ie niet rustig wordt van wandelen? Yildou valt dan meestal vrij snel in slaap. Als ik je nog tips mag geven over het kolven. Ik zou tijdens de eerste 2 ochtendvoedingen je 2de borst kolven (of nakolven, als Jelte ook aan de 2de borst drinkt). Dan heb je namelijk de meeste melk. Je productie kan wel iets omhoog gaan trouwens. En als je de 2de borst kolft. Gewoon 10 minuutjes kolven. Eerst eventueel in lage stand, daarna in de hogere stand. (als je een elektrische hebt). Tigger en Bianca: Over het spelen en wakker zijn: Yildou is nu wel veel wakkerder. Vaak leg ik haar dan in de box. Maar ik kan ook nog lang niet spelen met Yildou hoor. Ze slaat een beetje naar haar speelgoedjes en luistert naar een muziekspeeltje als ze daar perongeluk tegen aan slaat. Wel maakt ze nu een beetje geluidjes. Wat ik eerder aanzag voor mekkeren, dat blijkt volgens oma het begin van brabbelen te zijn. Ze maakt zeg maar 'ah-ah-uh-uh-eh-eh'-geluidjes. Wel kan ze heel goed luisteren en kijken naar mij als ik beweeg en praat (of zing). Maar ze reageert niet echt terug. Heel soms met een brede lach, maar dat is pas sinds een paar dagen. Ze houdt zich wel steeds aan mij vast. Vooral als ze aan het huilen is. Ik heb best veel rode krassen in mijn decolete... Silvie: Jeetje, wat wordt jouw kereltje al groot zeg! Hoe werkt dat met die fontanel dan trouwens? Rachel: Nog bedankt voor je digiknuf! Jak, naar de tandarts. Daar zit ik echt niet op te wachten (en ik zal binnenkort toch ook wel weer moeten) En dan ook nog 6 gaatjes. Arme jij. Succes met het zoeken van de ostheopaten. Veel plezier met je diplomauitreiking en met het showen van Lindsey. Tigger: Lekker dat je nog even vakantie hebt. Bibiche: Je kunt je productie weer een beetje opschroeven door na elke voeding nog 10 minuten door te kolven of Elenora vaker aan te leggen. Dus na 2 uren wakker maken en gewoon aanleggen. En van stress (of ongesteldheid) loopt je productie ook tijdelijk terug. Yildou is ook een hele poos onrustig geweest onder het drinken. Ze had dan veel last van krampjes en verslikte zich vaak. Na een week omkloten, blijkt dat mijn melk er gewoon 'uitspuit' zeg maar. Dus ze krijgt gewoon veels te veel in 1 x te verstouwen. Als ik nu merk dat mijn borst erg vol is, kolf ik soms handmatig er wat uit. En als ze erg onrustig wordt onder het drinken, laat ik haar na 5 minuutjes drinken even 5 minuutjes uitrusten. Daarna drinkt ze weer wat rustiger. Goddess: Fijn dat het beter gaat met Josh. Geen paniek-aanvallen meer? Nemo: Ik heb echt zin in vanavond! Lijkt me zo leuk om Sven in het echt te kunnen bewonderen... En alle andere kindjes natuurlijk ook. Ik ga proberen om Yildou een uur voor het gebeuren vol te laten drinken en dan maar hopen dat ze zich een beetje rustig houdt, vanavond. Meestal komt ze savonds namelijk om de 2 uren... Ach, en anders moet ik haar gewoon daar maar voeden. Ik zal toch een x voor het eerst in het openbaar moeten voeden. Thuis voed ik nu al meestal beneden, ook met visite erbij, dus mijn gene verdwijnt al een klein beetje. Ik zit trouwens nog te twijfelen tussen de kinderwagen voor vanavond (een heel gesleep, maar goed) of de draagzak... Wat doe jij? Nou, dat was wel weer een heel verhaal dacht ik zo... Als ik nog moeders vergeten ben... sorry! Ik zal weer even wat nuttigs in het huishouden doen. Ben om 1 uur al lekker naar de bakker gewandeld en Yildou ligt nog steeds buiten in de bak te slapen. Ze is op het moment echt een hele blije baby. Alles met grote ogen bekijken en heel vaak kan er een lachje vanaf. Ik geniet er gewoon heerlijk van. Moet er niet aan denken dat ik over 4,5 week weer moet werken. Het zijn maar 20 uren gelukkig. Mijn man begin er gisteravond over hoe ik dat dan heb bedacht met de voedingen. Eigenlijk wil ik toch nog wel 2 of 3 keer per dag voeden (of kolven). Maar aan de andere kant zie ik het niet echt zitten om op het werk rustig 20 minuten te gaan zitten kolven. Dus ik moest er van manlief maar eens over na denken hoe ik de borstvoeding af ging bouwen. Je mag toch per week een voedingen vervangen door een flesje toch? En dan beginnen bij de voeding waar ze het minst lang drinkt? Dat zou hier de voeding rond 16 uur zijn.... Zijn er al meer dames mee bezig? Hebben jullie nog tips en adviezen? Groetjes Simone
@Simone; bedankt voor de tip, hier heb ik echt wat aan.! Wat je werk en BV betreft; als je niet wil stoppen, echt niet stoppen! Je werkgever is verplicht om je te laten kolven, is in iedere CAO opgenomen. Zo kan je 's avonds en 's morgens gewoon BV geven, en bij gastouder/kdv/oppas gewoon flesje met BV achterlaten. Ik moet voorlopig ook niet aan werk denken.
simone wat heb jij mooie foto`s in je album zeg wat een mooi meisje. tigger, Belle is ook een slaapkop alleen als ze eten wil zet ze het op een huilen en dan wil ze heel snel de fles moet ik nog opschieten ook spelen doen we na het drinken maar ze kijkt liever naar haar rode gordijnen . Emma klinkt als een tevreden baby niet te veel zorgen maken. hoi babymei{juni} lijkt mij lekker weinig kraambezoek. krijg elke week nog wel een paar ben het zat ik wil rust. hoi rachel, ik moet ook nodig naar de tandarts naar jou verhaal durf ik niet meer. nee hoor moet maar eens snel gaan. maar ga eerst maar weer eens naar de kapper vrijdag lijkt mij leuker en is ook hard nodig voor de rest iedereen een dikke knuffel.
Oh meiden wat goed te lezen! Fijn dat er meer rustige kindjes zijn.. Met spelen bedoel ik gewoon "contact" maken hoor. Tegen dr praten en zingen, dan luistert ze ook heel aandachtig. Vind ze ook heel fijn. Maar wat ik zeg, Pak emma maar lekker vast en hou haar tegen je aan en zing en praat, heerlijk vind ze dat.. Maar als ik zo lees, is dit allemaal hartstikke normaal. Pff gelukkig, ik dacht al. Net had ze wel een beetje zin in spelen, dan leg ik haar op het grote bed en ga erbij liggen of zitten en babbel wat, kriebel wat en kijk of ze reageert. Zo leuk. Tong terug uitsteken doet ze ook. Ik steek hem dan heel lang uit, dan kijkt ze heel lang en dan steekt zij hem ook uit. Schijnt ook een manier van comuniceren te zij, haha. Chantal, haha... Zo is Emma ook, als dat eten niet vlot komt, phoe... Het huis is te klein... Ze begint nu wel onder het drinken ook om zich heen te kijken, dat is wel lastig, moet soms behoorlijk mee manouvreren, haha. Rachel, getver.. 6 gaatjes. Maar dat komt denk ik ook door je zwangerschap en overgeven. Dat is een aanslag op je gebit. Sterkte. Ennuh veel plezier vanavond! Jingels, succes met kolven meid! Babymei, fijn dat alles zo goed gaat met die kleine van je! Tassie, gelukkig maar! Nee ik begrijp wel dat dat gebeurd, verdenking op mishandeling. Maar jeetje.. Stel je voor. Je zou toch niet met die kleine erheen durven daarom.. Assepoester, zo'n engelenkus klinkt inderdaad heel bijzonder. Chantalk, zielig is dat. Bij ons waren het echt krampjes. Ik denk dat je goed bezig bent. Probeer hem niet binnen 2 uur weer drinken aan te bieden (als hij daarvoor voldoende gedronken heeft) Dat zorgt voor een vicieuze cirkel van krampjes, jij denkt honger, weer krampjes enz. Verder gewoon lekker bij je nemen, misschien heel klein opvouwen, zodat hij zich geborgen voelt? Simone, dank je meid.. Die geluidjes maakt emma ook.. Zo lief... Als ik haar op bedje leg, heeft ze vaak de meeste lol...hihi. Ze kan dan echt 10 minuutjes lekker keuvelen, brabbelen en druk bewegen.. En dan slaapt ze in. Maar meestal slaapt ze gelijk wel. Simone als je dan toch voor het eerst in het openbaar moet voeden is dat dé perfecte eerste keer plek natuurlijk.. Nemo en simone, veel plezier! Simone, ik heb elke dag een voeding vervangen door Fv. Maar dat was noodgedwongen, omdat mijn productie zo snel terug liep, dat ik niet genoeg had om te kolven voor haar. (aan de borst wilde al niet meer) Jammer he dat je dan toch moet stoppen. Andere kant, ik kan me voorstellen dat je niet op je werk wil kolven enz... Het zorgt toch voor wat druk... Maar wat Jingels zegt: Je hebt het recht, dus als je het echt wil en het kan... Doen!
Ik las een poosje geleden over babies die geen fopspeentje wilden, maar alleen pinkjes. Dat was bij ons ook zo, totdat ik een speentje van Difrax heb gekocht. Deze is niet afgeplat, maar rond en lijkt dus meer op de tepel... Misschien een tip voor de pinkenbabies? Groetjes Simone
Hallo dames Sorry dat ik een tijdje niet meer ben geweest. Ik weet niet meer wat ik moet doen. We hadden het idee dat Lars niet genoeg kreeg via de borst, toen ben ik gaan afkolven en hem dat via flesje geven, dit is een dikke week goed gegaan. Nu komt hij de steeds om de 2 uur voor een voeding. Heb het idee dat er niet meer genoeg voeding in mijn borstvoeding zit. Door het kolven heb ik mijn tepels ontzettend kapot en komt gewoon bloed uit, het doet echt mega zeer. Nu heb ik vanmiddag flesvoeding gekocht, want ik wil toch wel overstappen. Net cb gebeld hoe ik dit moet aanpakken, zegt zij moet je morgenvroeg even terug bellen, maar ik wil eigenlijk vanavond al beginnen met flesvoeding. Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken, want ik weet me nu echt geen raad meer. Heb nu ook de hele dagen koppijn, denk echt dat het door de stress komt. Het genieten is hier echt ver te zoeken. Bah. Sorry voor het zeuren maar zie het echt even niet meer zitten. Groetjes Alida
Alidah: ik heb precies hetzelfde. Stond net mega te janken met haar gewoon want ik merk dat ze alleen echt drinkt tijdens TSR (toeschietreflex) en daarna is het alleen maar zuigen op de tepel. Dan wordt ze boos dat er niks uitkomt, ik voel me zo onzeker en vind het zo zielig dat ze zo weinig binnenkrijgt. Ze huilt dan zo hard en hapt op mijn schouders, slikt zowat haar handje naar binnen. En als ik haar afgekolfde melk geef dan drinkt ze dat in keer op. Hoe zou dat komen he dat ze ineens niet goed de borst kunnen pakken? Wanneer kolfde jij dan de voedingen af? Voor of na het aanleggen Ik kolf daarna mijn borsten af en geef het aan haar maar dat is zo slopend en vermoeiend. Ik ben pas om 15 uur gaan douchen Ik heb een lact.des gebeld maar die kon pas in het weekend dus ik moet het maar ff aankijken of ik bel een ander.